Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2019, 16:16   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind het opvallend hoe de media de moordenaar vooral niet linkt aan terreur , religie of dergelijke zaken.

Het was weer eens een "verwarde man"
Inderdaad raar of een duistere poging om het een beetje proberen te 'verschonen' dat 'verwarde?' Grensoverschrijdend gedrag????

Probeer het voorval maar eens uit te leggen aan de moeder van het vermoorde kind.

Dat zal voor de rest van haar leven op haar netvlies gebrand staan alsook in haar geheugen gegrift zijn de moordaanval.

Nu is het wachten tot ze de dader haan vrijspreken zeker?

Strop of guillotine lijkt mij de betere optie maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid weer tegenstand krijgen van diegenen die voor zijn kost-en inwoon en eten willen zorgen.

Ik denk toch dat er tegenwoordig meer- en meer mensen anders over zijn gaan denken en van mening zijn dat men dat soort gespuis ineens moet verwijderen uit de maatschappij/de wereld.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2019 om 16:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 18:02   #22
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inderdaad raar of een duistere poging om het een beetje proberen te 'verschonen' dat 'verwarde?' Grensoverschrijdend gedrag????

Probeer het voorval maar eens uit te leggen aan de moeder van het vermoorde kind.

Dat zal voor de rest van haar leven op haar netvlies gebrand staan alsook in haar geheugen gegrift zijn de moordaanval.

Nu is het wachten tot ze de dader haan vrijspreken zeker?

Strop of guillotine lijkt mij de betere optie maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid weer tegenstand krijgen van diegenen die voor zijn kost-en inwoon en eten willen zorgen.

Ik denk toch dat er tegenwoordig meer- en meer mensen anders over zijn gaan denken en van mening zijn dat men dat soort gespuis ineens moet verwijderen uit de maatschappij/de wereld.
De enige methode wat werkt is de Israelische methode. Israel heeft een vloedgolf van dit soort dwazen over zich heen gehad. Nu worden dergelijke gekke ter plekke op straat doodgeschoten. Hoewel recent een sergeant meen ik in het gevang hiervoor heeft gezet -- stond de bevolking achter hem.

Dus niet op de Afrikaanse manier -- een autoband over dergelijke gekken zetten in brand maar ter plaatse met 1 kogel door het hoofd dergelijke idioten afmaken. Ook Suriname worden deze tactieken recent toegepast bij geweldadige rovers. Ik herhaal: dit is enige manier om deze dwaasheden te stoppen. Duitsland is niet meer. Punt; het land is veranderd dus moeten de regels maar worden aangepast. Met dank aan open grenzen en de hoeren van Soros, zoals Merkel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 juli 2019 om 18:03.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 15:21   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

„Unser Bahnhof soll sicherer werden“: Erste Ideen in Köln bereits umgesetzt.

'De veiligheid op het perron begint met de veiligheid aan de grens'

"Opgelet!!! Merkels gasten duwen!!!!"

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2019 om 15:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 15:37   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alweer een verwarde man....die van ons, enfin, van de Duitsers, niet genoeg kansen heeft gekregen. Zijn actie zal een roep om aandacht en hulp zijn.
maar hij heeft tenminste geen "aangebrande" tweet gelanceerd
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 20:13   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De enige methode wat werkt is de Israelische methode. Israel heeft een vloedgolf van dit soort dwazen over zich heen gehad. Nu worden dergelijke gekke ter plekke op straat doodgeschoten. Hoewel recent een sergeant meen ik in het gevang hiervoor heeft gezet -- stond de bevolking achter hem.

Dus niet op de Afrikaanse manier -- een autoband over dergelijke gekken zetten in brand maar ter plaatse met 1 kogel door het hoofd dergelijke idioten afmaken. Ook Suriname worden deze tactieken recent toegepast bij geweldadige rovers. Ik herhaal: dit is enige manier om deze dwaasheden te stoppen. Duitsland is niet meer. Punt; het land is veranderd dus moeten de regels maar worden aangepast. Met dank aan open grenzen en de hoeren van Soros, zoals Merkel.
De VS doet dat ook, die schieten er 1000 dood per jaar.

Of het echt helpt weet ik niet, ik ben meer voor verplichte opname en opvolging van zwaar mentaal gestoorden. Het is een sterk groeiende groep dus sowieso zal er iets moeten gebeuren voordat het onbetaalbaar of onbeheersbaar wordt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 17:38   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt wat u schrijft; de vraag die daar bij rijst is: hebben ze daar het lef wel voor of schroeven ze daar bepaalde eigen inkomsten met terug denken zij?
Inkomsten: het draait ALTIJD uit op geld.
dat vrees ik ook voor sommige politici e.a. sluwe vossen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 17:41   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De VS doet dat ook, die schieten er 1000 dood per jaar.

Of het echt helpt weet ik niet, ik ben meer voor verplichte opname en opvolging van zwaar mentaal gestoorden. Het is een sterk groeiende groep dus sowieso zal er iets moeten gebeuren voordat het onbetaalbaar of onbeheersbaar wordt.
Daarom: terug de doodstraf invoeren, alleen voor dit dit soort laaghartig krapuul.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 18:17   #28
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De VS doet dat ook, die schieten er 1000 dood per jaar.

Of het echt helpt weet ik niet, ik ben meer voor verplichte opname en opvolging van zwaar mentaal gestoorden. Het is een sterk groeiende groep dus sowieso zal er iets moeten gebeuren voordat het onbetaalbaar of onbeheersbaar wordt.
Dat zeg je goed; er zal iets aan moeten gebeuren. EN NU? . Tot slot wil ik aangeven dat een strandrechtelijke executie niet onder doodstraf valt maar onder zelfverdediging.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 augustus 2019 om 18:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 18:18   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarom: terug de doodstraf invoeren, alleen voor dit dit soort laaghartig krapuul.
Er bestaat nog iets ergers: terug naar eigen land en daar celstraf laten uitzitten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 22:36   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er bestaat nog iets ergers: terug naar eigen land en daar celstraf laten uitzitten.
Dat is in de meeste gevallen ook best zwaar inderdaad maar ...

Waarom dacht u dat er zoveel tegenstand is met bepaalde gevangenen hun straf te laten uitzitten in hun landen van oorsprong?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2019 om 22:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 20:28   #31
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Er is nog iets ergers als doodstraf in het openbaar uitspreken, dit openbaar uitspreken zorgt voor het maken van martelaren.

Mooier is een geheim proces waarbij de uitkomst alleen bekend is bij de rechter. De dader wordt direct na de uitspraak in de isoleercel geplaatst en daarna wordt het vonnis in het geheim voltrokken. Het corpus wordt dan achteraf verbrand en anoniem verstrooid. Compleet anoniem. De familie zal nooit te weten komen hoe of wat.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de dader zelf ook niet de uitspraak van de rechter weer. Op een onverwacht moment wordt hij dan spoorloos en dan.........
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 augustus 2019 om 20:40.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 21:30   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er is nog iets ergers als doodstraf in het openbaar uitspreken, dit openbaar uitspreken zorgt voor het maken van martelaren.

Mooier is een geheim proces waarbij de uitkomst alleen bekend is bij de rechter. De dader wordt direct na de uitspraak in de isoleercel geplaatst en daarna wordt het vonnis in het geheim voltrokken. Het corpus wordt dan achteraf verbrand en anoniem verstrooid. Compleet anoniem. De familie zal nooit te weten komen hoe of wat.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de dader zelf ook niet de uitspraak van de rechter weer. Op een onverwacht moment wordt hij dan spoorloos en dan.........
Zo werkt het ongeveer in de VAE. Maar de familie krijgt ook straf. Tot verbanning toe. Maktoem laat niet met zijn kloten spelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 09:42   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er is nog iets ergers als doodstraf in het openbaar uitspreken, dit openbaar uitspreken zorgt voor het maken van martelaren.

Mooier is een geheim proces waarbij de uitkomst alleen bekend is bij de rechter. De dader wordt direct na de uitspraak in de isoleercel geplaatst en daarna wordt het vonnis in het geheim voltrokken. Het corpus wordt dan achteraf verbrand en anoniem verstrooid. Compleet anoniem. De familie zal nooit te weten komen hoe of wat.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de dader zelf ook niet de uitspraak van de rechter weer. Op een onverwacht moment wordt hij dan spoorloos en dan.........
Jij zal "ze" nog op gedachten brengen...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 13:26   #34
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er is nog iets ergers als doodstraf in het openbaar uitspreken, dit openbaar uitspreken zorgt voor het maken van martelaren.

Mooier is een geheim proces waarbij de uitkomst alleen bekend is bij de rechter. De dader wordt direct na de uitspraak in de isoleercel geplaatst en daarna wordt het vonnis in het geheim voltrokken. Het corpus wordt dan achteraf verbrand en anoniem verstrooid. Compleet anoniem. De familie zal nooit te weten komen hoe of wat.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de dader zelf ook niet de uitspraak van de rechter weer. Op een onverwacht moment wordt hij dan spoorloos en dan.........
'the star chamber', was fictie, geen docu.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 14:14   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
'the star chamber', was fictie, geen docu.
Een cel zoals eentje uit de film Papillon misschien?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 augustus 2019 om 14:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 15:45   #36
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een cel zoals eentje uit de film Papillon misschien?

Zit Kim De Gelder nu in zo'n cel?

Er zijn er hier blijkbaar nogal wat die het zeer spijtig vinden dat Kim een Volbloed Vlaming is en geen allochtoon of gebruinde nieuw vlaming met een vreemde achternaam.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 15:54   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zit Kim De Gelder nu in zo'n cel?

Er zijn er hier blijkbaar nogal wat die het zeer spijtig vinden dat Kim een Volbloed Vlaming is en geen allochtoon of gebruinde nieuw vlaming met een vreemde achternaam.
Kim De Gelder heeft levenslang als straf gekregen. Hij was geen verwarde jongeman.

Ik vind de acties van deze man gewoon belachelijk en belabberd. En levenslang, hoe lang is dat in een Belgische gevangenis? 10 jaar? Dan mag die volgend jaar al terug in de maatschappij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 16:05   #38
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kim De Gelder heeft levenslang als straf gekregen. Hij was geen verwarde jongeman.

Ik vind de acties van deze man gewoon belachelijk en belabberd. En levenslang, hoe lang is dat in een Belgische gevangenis? 10 jaar? Dan mag die volgend jaar al terug in de maatschappij.
Nee hoor, kdg zal opgenomen worden in een instelling en geïnterneerd voor het leven naar alle waarschijnlijkheid.

Het was nogal duidelijk dat hij een pyscho was, maar bepaalde gerechtspsychiaters hebben op het proces vermoedelijk een vuil spel gespeeld.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...kim-de-gelder/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 12:18   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

jongeman aangehouden :

https://www.demorgen.be/nieuws/toest...biel~bb33a5c7/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 12:24   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Klinkt ook mentaal gestoord om een kind van 6 uit een toren te smijten
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be