Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 15:02   #141
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vraag noch verwacht dat mensen rationeel zouden voelen, maar mensen die irrationeel denken handelen soms ook irrationeel, en daar voel ik me niet meer even comfortabel bij.
Irrationeel hoeft niet altijd comfortabel te zijn, anders welke zin heeft dat om mens te zijn ?

Het is juist door dat leed, verscheidenheid ,strijd naar bewustwording, en natuurlijk de drift om te overleven dat we mensen zijn !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 oktober 2007 om 15:07.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:33   #142
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Irrationeel hoeft niet altijd comfortabel te zijn, anders welke zin heeft dat om mens te zijn ?

Het is juist door dat leed, verscheidenheid ,strijd naar bewustwording, en natuurlijk de drift om te overleven dat we mensen zijn !
Wat is er mis met het streven naar comfortabele leefomstandigheden? Ik dacht anders dat juist d�*t mensen van dieren onderscheidt. Immers, dieren doen dat niet.

Je suggereert de verheerlijking van het leed, als harde "leerschool" om méér mens te worden. Daarin verschil je héél erg met mij van mening - én van geloofspraktijk.

Leed is er niet om verheerlijkt te worden. Leed is middel noch doel. De enige uitdaging bestaat erin ermee te leren leven dat je nu eenmaal niet alle leed kan voorkomen. Als dusdanig nodigt mijn geloof me uit om elke tegenslag pogen te boven te komen.

Maar nooit voel ik me - noch als mens, noch als gelovige - geroepen om leed te verheerlijken, laat staan het goed te praten. Laten we maar volstaan met elkaar het leed zoveel mogelijk dragelijk te maken. Dat is al moeilijk genoeg, me dunkt!
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:00   #143
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
?



Indien die "enige de echte" jou en je geloofsgenoten intelligentie heeft geschonken, wordt het stilletjesaan tijd dat je je er naar begint te gedragen en te handelen.

Het vermoorden van afvalligen - of zelfs maar het goedkeuren ervan - getuigt nu niet bepaald van bijster veel intelligentie.

Het bewijs van dit gebrek aan intelligentie uit zich in het niet bij machte zijn om één enkel valabel argument naar voor te brengen die het ter dood brengen van afvalligen rechtvaardigt.
Geweld is het enige dat overblijft voor hen, die niet (meer) kunnen denken.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:03   #144
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
De "enige echte reden" die jij tot nu toe hebt vernoemd is een vage verwijzing naar "een volk in nood dat in een staat van revolutie" verkeert.

Meer niet.

O ja, het cliché "enkelen opofferen om velen te redden" heb je ook nog eens gebruikt. Ik was het bijna vergeten.

Allah is blijkbaar wel heel spaarzaam geweest toen hij die intelligentie zogenaamd uitdeelde.

Troost je, ik heb die vraag naar afdoende argumenten ook al aan een paar van je geloofsgenoten gesteld. Jij bent niet de enige die zich in alle mogelijke bochten wringt.
Allah is blijkbaar niet alleen spaarzaam geweest bij het uitdelen van intelligentie, hij heeft via gabriel en rmp(*) mohamed ook buurtje leen gaan spelen bij alle reeds bestaande godsdiensten:
-jodendom
-christendom
-de maangodin
-de zwarte (heidense) steen, die nu nog altijd wordt 'aanbeden'

Jongens toch, het moet toch wel erg zijn, dat je als god zoveel beroep moet doen om mensen om je heerschappij op aarde te vestigen?
En die heerschappij op aarde vestigen lukt alleen maar door bruut en beestig geweld te gebruiken... Lees er de groei van islam maar op na, en probeer te vinden waar deze zich geweldloos heeft voortgeplant...
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:08   #145
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Maar nooit voel ik me - noch als mens, noch als gelovige - geroepen om leed te verheerlijken, laat staan het goed te praten. Laten we maar volstaan met elkaar het leed zoveel mogelijk dragelijk te maken. Dat is al moeilijk genoeg, me dunkt!
Dat kan je misschien eens vragen aan alle niet-moslims, dode en levenden die de geneugten van de islam ideologie mochten proeven...
Islam is een ongelooflijk 'on-geloof' dat leed aanbrengt aan:
-niet-gelovigen
-de eigen vrouwen
-ook de eigen mannen, want er is namelijk niet het minste kans om te denken binnen die ideologie, laat staan een eigen mening te hebben of te verkondigen

Dit alles met de allergrootste belofte dat het er in het paradijs allemaal anders aan toe zal gaan:
-schransen en drinken zonder dronken te worden
-hoereren met eeuwige jonge maagden

Kort overzicht van de islam hemel:
Bron: In Defense of Atheism, The Case against Christianity, Judaism and Islam, door Michel Onfray.

Pagina 98: Seeking the opposite of the real.

[83:25]
Hun wordt zuivere verzegelde wijn te drinken gegeven.

[47:15]
Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtigen is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing. En zij zullen er allerlei vruchten in hebben en vergiffenis van hun Heer. Kunnen zij gelijk zijn aan degenen die in het Vuur vertoeven en die kokend water te drinken krijgen zodat het hun ingewanden verscheurt?

[52:22]
En Wij zullen hun een overvloed van fruit en vlees schenken, volgens hun wensen.

[18:31]
Voor dezulken zijn de Tuinen der eeuwigheid, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen. Hoe goed is de beloning en hoe schoon is de rustplaats.

[44:54]
Zo zal het zijn. En Wij zullen hen met schone meisjes die grote, mooie ogen hebben, verenigen.

[55:70]
Daarin zullen goede en schone meisjes zijn.

[56:17]
Daar zullen jonge mannen onder hen rondgaan die niet zullen verouderen

[37:47]
Waardoor geen dronkenschap zal ontstaans noch zullen zij er door worden uitgeput.

@Andromeda:
mag ik even jou aanhalen:
Citaat:
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 14 oktober 2007 om 18:09.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 20:40   #146
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

De zin van het leven die, de gift van de schepper aan de mens:

....
Bespaar je de moeite, kerel.

Geloofwaardig ben je al lang niet meer.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 oktober 2007 om 20:48.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:47   #147
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Wat is er mis met het streven naar comfortabele leefomstandigheden? Ik dacht anders dat juist d�*t mensen van dieren onderscheidt. Immers, dieren doen dat niet.

Je suggereert de verheerlijking van het leed, als harde "leerschool" om méér mens te worden. Daarin verschil je héél erg met mij van mening - én van geloofspraktijk.

Leed is er niet om verheerlijkt te worden. Leed is middel noch doel. De enige uitdaging bestaat erin ermee te leren leven dat je nu eenmaal niet alle leed kan voorkomen. Als dusdanig nodigt mijn geloof me uit om elke tegenslag pogen te boven te komen.

Maar nooit voel ik me - noch als mens, noch als gelovige - geroepen om leed te verheerlijken, laat staan het goed te praten. Laten we maar volstaan met elkaar het leed zoveel mogelijk dragelijk te maken. Dat is al moeilijk genoeg, me dunkt!
Een Jezus dan ? Heeft hij niet geleden om u zonden te vergeven (volgens uw geloof), is dat geen verscheidenheid dat hij daardoor pas verheven is en heilig ???

Ik zeg ook niet dat een confortabele leven niet tot de mensenheid bestaat, wel "hoeft" het leven niet altijd comfrotabel te zijn !

Wat als je leven ééntonig wordt , daarom bestaat in onze natuur juist die afwisseling tussen lijden en een schoon propere leven !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:58   #148
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht

De evolutie opzich is niet zoals dat darwin heeft omschreven, maw van "dom" tot het bewustwording van "intelligentie", maar wel omgekeerd !
Hoe dat bij moslims zit, is mij eender, maar je moet niet veralgemenen: de rest van de mensheid is geëvolueerd van onwetend naar wetend.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:00   #149
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco

Wat is er mis met het streven naar comfortabele leefomstandigheden? Ik dacht anders dat juist d�*t mensen van dieren onderscheidt. Immers, dieren doen dat niet.

Je suggereert de verheerlijking van het leed, als harde "leerschool" om méér mens te worden. Daarin verschil je héél erg met mij van mening - én van geloofspraktijk.

Leed is er niet om verheerlijkt te worden. Leed is middel noch doel. De enige uitdaging bestaat erin ermee te leren leven dat je nu eenmaal niet alle leed kan voorkomen. Als dusdanig nodigt mijn geloof me uit om elke tegenslag pogen te boven te komen.

Maar nooit voel ik me - noch als mens, noch als gelovige - geroepen om leed te verheerlijken, laat staan het goed te praten. Laten we maar volstaan met elkaar het leed zoveel mogelijk dragelijk te maken. Dat is al moeilijk

Natuurlijk streven dieren naar een confortabel leven. Of wat dacht u. Ieder levend wezen streeft ernaar zo confortabel mogelijk te (over)leven.

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2007 om 13:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:12   #150
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat een confortabele leven niet tot de mensenheid bestaat, wel "hoeft" het leven niet altijd comfrotabel te zijn !

Wat als je leven ééntonig wordt , daarom bestaat in onze natuur juist die afwisseling tussen lijden en een schoon propere leven !
Sjonge jonge! Ik heb gepoogd dit te begrijpen. Maar sorry, ik kan daar niets van maken.
Probeer eens de woordvolgorde in je zinnen te veranderen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:14   #151
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hoe dat bij moslims zit, is mij eender, maar je moet niet veralgemenen: de rest van de mensheid is geëvolueerd van onwetend naar wetend.
Met de tussenkomst vanuit hogere macht, anders is de mensheid tot verdoeming verklaard !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:15   #152
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...en daarbij, zonder begleiding en orientatie van daar boven is de mensheid allang verdoemd zoals we nu dat ook stilletjes aan het worden zijn, en dat is niet door de religieuze aanwezigheid maar integendeel,. Door de zin van het leven te ontnemen aan de mensheid maak je de mens gewoon tot een levende robot zonder gevoelens ,emoties, maar ook zonder moraliteit ,en er bestaat de kans dat de mensheid in een wildernis zal leven die wilder is dan het wildernis van de dieren !
Ge moet er maar opkomen...

sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:19   #153
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Met de tussenkomst vanuit hogere macht, anders is de mensheid tot verdoeming verklaard !
Beste Lincoln,

probeer eens eenvoudigere woorden te gebruiken, want je gebruikt ze niet altijd in de juiste betekenis. Je Nederlands is zeker niet slecht, verre van dat, maar "tot verdoeming verklaren" klinkt een beetje "raar".
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 14:07   #154
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Wat als je leven ééntonig wordt , daarom bestaat in onze natuur juist die afwisseling tussen lijden en een schoon propere leven !
Nu snap ik het! Dus als mijn moeder aan mij vraagt waarom ze gehandicapt is, dan kan ik simpel antwoorden "God vond uw leven te eentonig."
Merci he Licoln.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 15:03   #155
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Met de tussenkomst vanuit hogere macht, anders is de mensheid tot verdoeming verklaard !
U meent dat toch niet hoop ik. Indien wel, is er nog een lange weg te gaan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 18:25   #156
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk streven dieren naar een comfortabel leven. Of wat dacht u. Ieder levend wezen streeft ernaar zo comfortabel mogelijk te (over)leven.
Kon het even niet laten: confortable (F) vs. comfortabel (NL)

Vind je "streven" een juiste omschrijving voor de activiteit van dieren? Kennen dieren dan de notie "streven"?

Mocht dat al zo zijn, dan geven ze er toch niet veel blijk van. Een mus bouwt zijn nest nog altijd op (nagenoeg) identiek dezelfde wijze als zijn soortgenoot van 10000 jaar geleden. Ook leeft hij nog op (haast) identiek dezelfde wijze.

Hoe leefde de gemiddelde Homo sapiens amper 100 jaar geleden?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 18:43   #157
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Kon het even niet laten: confortable (F) vs. comfortabel (NL)

Vind je "streven" een juiste omschrijving voor de activiteit van dieren? Kennen dieren dan de notie "streven"?

Mocht dat al zo zijn, dan geven ze er toch niet veel blijk van. Een mus bouwt zijn nest nog altijd op (nagenoeg) identiek dezelfde wijze als zijn soortgenoot van 10000 jaar geleden. Ook leeft hij nog op (haast) identiek dezelfde wijze.

Hoe leefde de gemiddelde Homo sapiens amper 100 jaar geleden?

Ja en toch zou u het moeten laten. Iedereen schrijft wel eens fouten, meestal tikfouten. U ook. Nog niet eens zo lang geleden trouwens.
Citaat:
Citaat El Flamenco Loco.
Zucht... je schijnt het maar niet te kunnen vatten.

Ik heb een deeltje van een woord uit je posting aangemerkt.

Wat "weten" betreft hebben de evangelieën inderdaad niet zoveel waarde. Maar we passen er dan ook onze hedendaagse normen op toe, normen van nauwgezetheid en nauwkeurigheid, waaraan toendertijd geen levende ziel op de hele planeet zelfs maar aan dacht. Deze hedendaagse normen toepassen op eeuwenoude teksten - ook ándere dan de evangelieën of de Bijbel - lijkt me dan ook weinig zinvol.

Of de evangelieën geloofwaardig zijn, in de letterlijke betekenis van het woord: waard om geloofd te worden. Wat mij betreft zijn ze dat zeker en vast!
(Bericht 120 -Paus scoort beter dan...)

Als we alle fouten van iedereen moeten gaan verbeteren... U zit toevallig toch niet in het onderwijs?

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2007 om 19:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:13   #158
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja en toch zou u het moeten laten. Iedereen schrijft wel eens fouten, meestal tikfouten. U ook. Nog niet eens zo lang geleden trouwens.


(Bericht 120 -Paus scoort beter dan...)

Als we alle fouten van iedereen moeten gaan verbeteren... U zit toevallig toch niet in het onderwijs?
Toevalligerwijze zag ik tweemaal dezelfde fout op twee regels. Vandaar dat ik dacht dat het mogelijkerwijze géén tikfout betrof, doch een ingeslopen gallicisme. Je bent lang niet de enige die "comfortabel" al eens op zijn Frans spelt. (Een gevaarlijk woord, net als "personage" bvb. dat men vaak op zijn Frans als "personnage" spelt.)

Ik bedoelde er niks verkeerds mee. In de mening dus dat het géén tikfout betrof wilde ik je er alleen even attent op maken. Niks meer, niks minder.

Ik zit helemaal niet in het onderwijs. Al bijna twintig jaar oefen ik met plezier het beroep van postbode uit. Wél verzorg ik de eindredactie van het parochieblad in onze parochie; dit omdat ánderen me dit vroegen. Kennelijk vinden ze me toch de geknipte man voor die taak.

(En daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik mijn moedertaal even goed beheers als een professioneel neerlandicus.)

Ik hoop dat je mijn verkeerde inschatting als niet zijnde een tikfout niet kwalijk neemt. Mocht ik het als een tikfout ingeschat hebben, dan had ik die opmerking niet eens gemaakt.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 21:10   #159
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Toevalligerwijze zag ik tweemaal dezelfde fout op twee regels. Vandaar dat ik dacht dat het mogelijkerwijze géén tikfout betrof, doch een ingeslopen gallicisme. Je bent lang niet de enige die "comfortabel" al eens op zijn Frans spelt. (Een gevaarlijk woord, net als "personage" bvb. dat men vaak op zijn Frans als "personnage" spelt.)

Ik bedoelde er niks verkeerds mee. In de mening dus dat het géén tikfout betrof wilde ik je er alleen even attent op maken. Niks meer, niks minder.

Ik zit helemaal niet in het onderwijs. Al bijna twintig jaar oefen ik met plezier het beroep van postbode uit. Wél verzorg ik de eindredactie van het parochieblad in onze parochie; dit omdat ánderen me dit vroegen. Kennelijk vinden ze me toch de geknipte man voor die taak.

(En daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik mijn moedertaal even goed beheers als een professioneel neerlandicus.)

Ik hoop dat je mijn verkeerde inschatting als niet zijnde een tikfout niet kwalijk neemt. Mocht ik het als een tikfout ingeschat hebben, dan had ik die opmerking niet eens gemaakt.
Mij mag u altijd verbeteren. Ik sta open voor alles.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 22:03   #160
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Toevalligerwijze zag ik tweemaal dezelfde fout op twee regels. Vandaar dat ik dacht dat het mogelijkerwijze géén tikfout betrof, doch een ingeslopen gallicisme. Je bent lang niet de enige die "comfortabel" al eens op zijn Frans spelt. (Een gevaarlijk woord, net als "personage" bvb. dat men vaak op zijn Frans als "personnage" spelt.)

Ik bedoelde er niks verkeerds mee. In de mening dus dat het géén tikfout betrof wilde ik je er alleen even attent op maken. Niks meer, niks minder.

Ik zit helemaal niet in het onderwijs. Al bijna twintig jaar oefen ik met plezier het beroep van postbode uit. Wél verzorg ik de eindredactie van het parochieblad in onze parochie; dit omdat ánderen me dit vroegen. Kennelijk vinden ze me toch de geknipte man voor die taak.

(En daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik mijn moedertaal even goed beheers als een professioneel neerlandicus.)

Ik hoop dat je mijn verkeerde inschatting als niet zijnde een tikfout niet kwalijk neemt. Mocht ik het als een tikfout ingeschat hebben, dan had ik die opmerking niet eens gemaakt.

Men komt zoveel fouten tegen in de teksten, dat het onbegonnen werk is die te verbeteren. En men ziet vaak zijn eigen fouten over het hoofd. U maakt het ook zelf mee. Maar meestal zijn dit geen 'echte' fouten. Daarom heeft het weinig zin die te corrigeren. Maar u doet maar.

Postbode lijkt me een niet te onderschatten beroep. Tegenwoordig crossen de facteurs door de seizoenen heen. Waar is de tijd dat iedereen de postbode met naam kende. Maar misschien is dit nog zo in uw streek.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be