Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Nu breken met Saoedie-Arabië?
Ja 58 72,50%
Nee 15 18,75%
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren 7 8,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2016, 21:43   #221
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie bedoel je met "we"?
alle westerse landen natuurlijk. De Saoedi's zijn onze goede vrienden en trouwe bondgenoten
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 00:21   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
alle westerse landen natuurlijk. De Saoedi's zijn onze goede vrienden en trouwe bondgenoten
De Saoedi's zijn mensenrechtenschenders van het ergste soort dat er bestaat. Dat jij je tot hetzelfde soort rekent is jouw keuze, maar je hebt niet het recht om in mijn naam te spreken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 02:19   #223
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
SA is voor Belgie een klant van 2 miljard €. Belgie kan die export en gepaarde tewerkstelling goed gebruiken.
Geld is geld, vuil is het toch. Dus waarom niet braaf dank u zeggen tegen een investering van 2 miljard euro en ze mooi aanvaarden? Ik begrijp niet dat er ook maar iemand daar tegen kan zijn. OK hebben die beterweters dan een andere oplossing? Misscchien terug in een grot kruipen en gaan leven van de liefde? Denk je dat Mijnheer Calvo-neuker van Groen zo denkt? Als hij morgen in de meerderheid zit draait hij evengoed 180 graden van gedachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
alle westerse landen natuurlijk. De Saoedi's zijn onze goede vrienden en trouwe bondgenoten
Dikke +1. Ik heb enkele goede ervaringen met SA. Prachtig volk dat nog ruimdenkend is. Veel verzuurde Europeanen zouden daar eens lessen moeten nemen!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 02:22   #224
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Saoedi's zijn mensenrechtenschenders van het ergste soort dat er bestaat. Dat jij je tot hetzelfde soort rekent is jouw keuze, maar je hebt niet het recht om in mijn naam te spreken.
Ik zal nooit in jouw naam spreken. Ik heb nog mijn waardigheid

Dat je zo over SA denkt zegt meer over jezelf dan over die mensen Ik heb daar maar volgende woorden voor : zielig, depressief, verzuurd, rondom triestig.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 5 januari 2016 om 02:23.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 02:29   #225
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Saoedi's zijn mensenrechtenschenders van het ergste soort dat er bestaat. Dat jij je tot hetzelfde soort rekent is jouw keuze, maar je hebt niet het recht om in mijn naam te spreken.
De Europese regeringsleiders reageren verontwaardigd op de excecuties.

Gisteren zei men op tv dat onder deze nieuwe koning de doodstraffen explosief gestegen zijn, hij is een van de harde lijn klonk het.
En diezelfde koning gingen de Europese koningen en regeringsleiders, onze premier en onze koning op kop, hun eer betuigen bij zijn aanstelling als koning.
De schijnheilige hypocrieten !

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 januari 2016 om 02:36.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 06:51   #226
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geld is geld, vuil is het toch. Dus waarom niet braaf dank u zeggen tegen een investering van 2 miljard euro en ze mooi aanvaarden? Ik begrijp niet dat er ook maar iemand daar tegen kan zijn. OK hebben die beterweters dan een andere oplossing? Misscchien terug in een grot kruipen en gaan leven van de liefde? Denk je dat Mijnheer Calvo-neuker van Groen zo denkt? Als hij morgen in de meerderheid zit draait hij evengoed 180 graden van gedachten.

Dikke +1. Ik heb enkele goede ervaringen met SA. Prachtig volk dat nog ruimdenkend is. Veel verzuurde Europeanen zouden daar eens lessen moeten nemen!

Kun je dat eens toelichten ? Wat zie jij als ruimdenkend bij de saoudi's ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 08:25   #227
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Lees hier net over het standpunt van de PS en over die plannen. Dit keer ben ik het eens met de SP.A en de groenen.



De P.S. zijn akelige griezels. Als ik dat hier lees...
Gans het Westen draait op grootschalige wapenhandel en de export van onze 'democratie'. Dat is heus geen nieuws. Wel jammer, want ik dacht dat we beter kunnen. Niet dus.

Het militair-industrieele staat aan het roer, oorlog en bloedvergiet = kassa kassa.

https://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

We weten het sinds lang, maar we kunnen het nog niet oplossen. Maar we blijven steeds optimitisch, dit wordt vroeg of laat opgelost.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:06   #228
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160105_02049643

Citaat:
Internationale betrekkingen versus export

Hij maakt ook een onderscheid tussen betrekkingen tussen staten enerzijds en export anderzijds. ‘Vlaanderen leeft van export’, aldus Bourgeois. ‘Wat zijn de mensenrechten in Saudi-Arabië er mee gebaat als de vestiging van het afvalbedrijf ERS (met roots in de Golfstaat, red) er niet zou komen in de Haven van Antwerpen?’ Met die investering zouden 900 jobs gemoeid zijn.

Bourgeois merkt nog op dat meer dan de helft van de landen wereldwijd geen democratieën zijn en dat in ontzettend veel landen schendingen van de mensenrechten plaatsvinden. ‘Vlaanderen op zich kan niet zeggen: we gaan wereldwijd een embargo uitvaardigen’, luidt het. ‘Maar als internationale organisaties beslissen een embargo in te voeren, dan sluiten wij ons daar bij aan’.

Overigens wijst de minister-president er nog op dat Saudi-Arabië een bondgenoot is in de internationale coalitie tegen IS, en ook voorzitter van de mensenrechtenraad van de Verenigde Naties. ‘Je kan je daar vragen bij stellen, maar dat is de situatie op dit ogenblik.’

dixit Geert Bourgeois.
Waarom breken met de voorzitter van de mensenrechtenraad in de VN?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 13:39   #229
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160105_02049643



Waarom breken met de voorzitter van de mensenrechtenraad in de VN?
Citaat:
Bourgeois merkt nog op dat meer dan de helft van de landen wereldwijd geen democratieën zijn en dat in ontzettend veel landen schendingen van de mensenrechten plaatsvinden.
Het schenden van de mensenrechten in andere landen aanklagen terwijl Belgie zélf al ontelbare keren veroordeeld is voor het schenden van de mensenrechten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 20:05   #230
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Nu, direct, hier en nu!!! Stante pede. Onverwijld.
Tussen droom & daad staan praktische bezwaren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 02:43   #231
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat ook al een ideologie geworden dan?
Voor mij is dat gewoon een feit.
Hun (de globalisten) helig boekje is de klimaatzwendel, gebaseerd op een idioot nieuw westers geloof van boomknuffelaars, CO2-hysterici en een snuifje marxisme in de vorm van vrijheidshatende liberaaltjes. Zelf de paus gelooft in die handel...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2016 om 02:48.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 03:11   #232
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kun je dat eens toelichten ? Wat zie jij als ruimdenkend bij de saoudi's ?
Ik vind het stom handel te doen afhangen van niet economische factoren. SA kan ons op dat gebied pijn doen. Bourgeois is een wereldvreemde mislukte schoolmeester tronie. Het gaat hier over platte handel waar bedrijven en werknemers en de Belgische economie beter van worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 03:17   #233
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het stom handel te doen afhangen van niet economische factoren. SA kan ons op dat gebied pijn doen. Bourgeois is een wereldvreemde mislukte schoolmeester tronie. Het gaat hier over platte handel waar bedrijven en werknemers en de Belgische economie beter van worden.
Tuurlijk. Als het erop aankomt primeert de bankrekening op de cultuur. Dat kapitalistische euvel biedt juist een weg tot de verovering van Europa. Weeral blijkt dat de schuld hier te exclusief bij 'links' gelegd wordt.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 januari 2016 om 03:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 03:27   #234
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Tuurlijk. Als het erop aankomt primeert de bankrekening op de cultuur. Dat kapitalistische euvel biedt juist een weg tot de verovering van Europa. Weeral blijkt dat de schuld hier te exclusief bij 'links' gelegd wordt.
Ik heb een bedrijf dat moet groeien en winst maken. In februarie ga ik naar Moskou en momenteel heb ik extreem dure mensen die voor mij werken in Dubai. Nog voor het ene nog voor het andere regime heb ik respect. Maar als ze kopen en ik maak winst mogen ze zelfs op mijn bakkes schijten en ik zal nog merci zeggen. Op dat gebied ben ik een hoer die haar klant soigneert.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 03:32   #235
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een bedrijf dat moet groeien en winst maken. In februarie ga ik naar Moskou en momenteel heb ik extreem dure mensen die voor mij werken in Dubai. Nog voor het ene nog voor het andere regime heb ik respect. Maar als ze kopen en ik maak winst mogen ze zelfs op mijn bakkes schijten en ik zal nog merci zeggen. Op dat gebied ben ik een hoer die haar klant soigneert.
Ik ben meer van het principe "nunca de rodilla". Ik wil geen Europa van hoeren. Dat zijn we al genoeg.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 13:31   #236
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een bedrijf dat moet groeien en winst maken. In februarie ga ik naar Moskou en momenteel heb ik extreem dure mensen die voor mij werken in Dubai. Nog voor het ene nog voor het andere regime heb ik respect. Maar als ze kopen en ik maak winst mogen ze zelfs op mijn bakkes schijten en ik zal nog merci zeggen. Op dat gebied ben ik een hoer die haar klant soigneert.
Wat is het volgende, hofleverancier van de IS?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 13:36   #237
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het stom handel te doen afhangen van niet economische factoren. SA kan ons op dat gebied pijn doen. Bourgeois is een wereldvreemde mislukte schoolmeester tronie. Het gaat hier over platte handel waar bedrijven en werknemers en de Belgische economie beter van worden.
Ik ben het daar volledig mee eens, maar vraag me wel af wat Porsche bedoelt met 'ruimdenkendheid' bij de Saoudi's...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 13:40   #238
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een bedrijf dat moet groeien en winst maken. In februarie ga ik naar Moskou en momenteel heb ik extreem dure mensen die voor mij werken in Dubai. Nog voor het ene nog voor het andere regime heb ik respect. Maar als ze kopen en ik maak winst mogen ze zelfs op mijn bakkes schijten en ik zal nog merci zeggen. Op dat gebied ben ik een hoer die haar klant soigneert.
Dat er in het Westen een oogje dicht geknepen wordt in de handel met landen die het niet zo nauw nemen met menserechten daar kan ik nog ergens inkomen. Maar wegkijken van een land als SA, dat op grote schaal radicalisering en dus ook terrorisme in Europa in de hand werkt, dat kan er bij mij echt niet in.

Het toont simpelweg aan wat een bende platbroeken we in Europa zijn. Ik zal de verantwoordelijkheid van links in heel de immigratie en radicaliseringskwestie niet ontkennen. Maar rechts draagt er op zijn eigen manier meer dan een steentje aan bij.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 14:07   #239
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben het daar volledig mee eens, maar vraag me wel af wat Porsche bedoelt met 'ruimdenkendheid' bij de Saoudi's...
Wat doet zo'n eenzame zakenman met niet al te veel moraal in een land waar vrouwen of kinderen amper meer dan een bezit zijn denk je?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 23:32   #240
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Nu breken mensen? Of wachten we volgende af?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be