Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2017, 20:50   #181
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neemt u uw eerdere woorden dus terug?
Ik neem ze terug voor U; niet voor de hele club.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 20:56   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik neem ze terug voor U; niet voor de hele club.
Er is geen "hele club" als u er mij al uitlaat. Veralgemeningen leiden tot niets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 21:49   #183
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wees gerust: ik ben verre van gefrustreerd hoor.

Daarenboven vind ik dat de overheid al ruimschoots investeert in alles wat rond 'kinderen' draait.

Feit blijft dat wie bewust thuis blijft om voor kinderen te zorgen daar de consequenties moet van dragen. Ik probeer een aantal elementen op een rationele manier te benaderen, ook al lijkt dat voor jij negatief te zijn!!
De consequenties zijn: moederschapsuitkering, ouderschapsverlof (uitkering), tijdskredivet (uitkering), werkloosheidsuitkering, misschien ocmw (uitkering)... in die volgorde ook wellicht.

Maar wijken we nu niet te zwaar af?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 mei 2017 om 21:52.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 07:42   #184
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De consequenties zijn: moederschapsuitkering, ouderschapsverlof (uitkering), tijdskredivet (uitkering), werkloosheidsuitkering, misschien ocmw (uitkering)... in die volgorde ook wellicht.

Maar wijken we nu niet te zwaar af?
De forumtrollen posten zelden on topic. Ze gaan altijd naast de essentie omdat ze zich liever optrekken aan een situatie van leden om hun eigen zielig bestaan meer betekenis te geven.

Bij U omdat ge in ouderschapsverlof zijt.
Bij Bem omdat ze niet wil werken.
En bij mij omdat ik niet kan werken.

Ik heb afgelopen dagen wijze lessen getrokken Guinevere.
Mijn cultuur wordt ook gestigmatiseerd en is ook gegijzeld.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 07:47   #185
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De forumtrollen posten zelden on topic. Ze gaan altijd naast de essentie omdat ze zich liever optrekken aan een situatie van leden om hun eigen zielig bestaan meer betekenis te geven.

Bij U omdat ge in ouderschapsverlof zijt.
Bij Bem omdat ze niet wil werken.
En bij mij omdat ik niet kan werken.

Ik heb afgelopen dagen wijze lessen getrokken Guinevere.
Mijn cultuur wordt ook gestigmatiseerd en is ook gegijzeld.
Qau off topic gaan kan dit tellen het peche. Wat heeft uw klaagzang te maken met bijlessen en halalmaaltijden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 11:14   #186
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk hek dan wel? Ik ben een groot voorstander van een uitkering voor de thuiswerkende vrouw. Dit is een van de meest miskende taken in onze samenleving.

Uw berichten getuigen trouwens van een bijzondere denigrerende benadering van het moederschap en zeker van die vrouwen die ervoor kiezen om zich volledig te geven voor hun gezin.
Ik ben daar helemaal geen voorstander van, om vrouwen die thuis blijven te betalen. Ouderschap is een vrijwillige keuze, wanneer je voor kinderen kiest, en geen of te weinig inkomen hebt, krijg je al verhoogde kinderbijslag, omniostatuut, een sociale woning of indien je te lang op de wachtlijst staat, huursubsidie, studiebeurs , enz..we doen dus genoeg om gezinnen bij te springen.

Maar kinderen krijgen betekent verantwoordelijkheid dragen, dus wanneer moeder thuis blijft, moet de man in het onderhoud van het gezin voorzien, of omgekeerd, kan ook.

Het is een ( voor vrouwen negatief) moreel oordeel te stellen dat werkende moeders zich niet" volledig aan hun gezin wijden".
Betekend dit ook dat iedere werkende vader zich niet " volledig aan het gezin wijdt? "
Ook werkende ouders wijden zich aan hun gezin, vaak met voldoende fin middelen om te zorgen voor ook materiele welvaart.
Waarmee ik niet stel dat dit moet, wanneer een van de ouders voldoende verdient, kan de andere ouder, wanneer die dit wil, gerust thuis blijven.
Ouderschap is een keuze met bijbehorende verantwoordelijkheid!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 11:21   #187
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom aanvaardt u kindergeld, alhoewel dat ook een uitkering is zonder enige vorm van terugkeer in termen van werk?
Omdat je als werknemer aan bijdraagt, en solidariteit betekent dat je deelt met wie niet heeft kunnen bijdragen.
Dat is de pijler van de sociale zekerheid, de meeste mensen zijn daar niet tegen.
Evenmin ontken je dat kinderen de toekomst zijn, wanneer je stelt dat ouders die niet willen werken dan ook geen werkloosheidsuitkeringen moeten opstrijken, of je ouders moet betalen die zich enkel aan de opvoeding willen wijden.

Veel ouders werken juist, omdat ze hun kinderen een goede toekomst willen geven. Wanneer je meer dan basisnoden wilt bieden in opvoeding, maar ook talenten wilt ontwikkelen, goede huisvesting wilt bieden, toekomstmogelijkheden, zul je al snel beslissen om indien je kunt , ook als ouder(s) te werken.
Dat betekent helemaal niet dat je kinderen niet als toekomst ziet. Weer dat morele oordeel van u, Jan....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 11:24   #188
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mijn betoog slaat op de gouden regel van de democratie; meerderheid beslist op financieel vlak. BOM's mogen dus niet meer geld krijgen omdat ze tot die bepaalde groep behoren. Wat de democratie wel doet is het beschermen van minderheden op het vlak van overleving. Een BOM krijgt dus net genoeg geld om te overleven, maar meer ook niet. Men verwent geen minderheden, men laat ze overleven.

Anders gaat de meerderheid zagen dat een minderheid aan het profiteren is. En krijg je volgende keer 0 stemmen voor je partij zoals dat gaat gebeuren met SPA en de moslims.

Rechten is jouw stokpaardje zonder het in een kader te plaatsen. Je denkt net zoals alle moeders; je hebt de "roofdieren" en de "prooien" verder wordt er niet nagedacht... Je moet ook nog nadenken dat die prooien zo snel mogelijk zelfstandig worden op financieel vlak zodat ze niet meer de hulp nodig hebben van de "roofdieren".

Het is gewoon 1 hypocriete show; de prooien moet beschermd worden? Wie beschermt de prooien? De roofdieren en dan moet je een onderscheid maken tussen de "goeie" en "slechte" roofdieren. De tiran of de redelijke heerser die zich bezigt met democratische principes...
Een bewust ongehuwde moeder moet dus uitgesloten worden van sociale rechten volgens u?
Uw obsessie met vrouwen wordt hallucinant...mannen zijn geen roofdieren, of prooien, uw opvattingen zijn bepaald ongezond.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:51   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben daar helemaal geen voorstander van, om vrouwen die thuis blijven te betalen. Ouderschap is een vrijwillige keuze, wanneer je voor kinderen kiest, en geen of te weinig inkomen hebt, krijg je al verhoogde kinderbijslag, omniostatuut, een sociale woning of indien je te lang op de wachtlijst staat, huursubsidie, studiebeurs , enz..we doen dus genoeg om gezinnen bij te springen.
Schijnbaar niet. Uit een bevraging van Test Aankoop van enkele jaren geleden bleek dat toch een op de vijf gezinnen met financiële probleem kampte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:55   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar kinderen krijgen betekent verantwoordelijkheid dragen, dus wanneer moeder thuis blijft, moet de man in het onderhoud van het gezin voorzien, of omgekeerd, kan ook.

Het is een ( voor vrouwen negatief) moreel oordeel te stellen dat werkende moeders zich niet" volledig aan hun gezin wijden".
U mag dat gerust als een negatief oordeel opvatten. Vrouwen die nu eenmaal een voltijdse job uitoefenen, zullen hun jonge kinderen niet met die zorg en liefde kunnen omringen als moeders die op dat moment van de opvoeding ervoor kiezen om thuis te blijven. Ik heb het hier over kinderen die nog niet naar school gaan natuurlijk. Is dat laatste wel het geval, dan is er al wat meer ruimte om bijvoorbeeld een deeltijdse job op te nemen en er toch nog volledig te zijn voor de kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:56   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat je als werknemer aan bijdraagt, en solidariteit betekent dat je deelt met wie niet heeft kunnen bijdragen.
Dit is onjuist, daar ook de werkloze moeder nu eenmaal recht heeft op kindergeld. Deze uitkering is verbonden aan het aspect dat u naar voor schuift.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:57   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Evenmin ontken je dat kinderen de toekomst zijn, wanneer je stelt dat ouders die niet willen werken dan ook geen werkloosheidsuitkeringen moeten opstrijken, of je ouders moet betalen die zich enkel aan de opvoeding willen wijden.
U maakt er weer een potje. Ik had het helemaal niet over "ouders die niet willen werken", maar wel over "de moeder die ervoor kiest voltijds voor haar gezin te gaan". Dit veronderstelt dat er dus wel een werkende partner in dat verhaal past.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:59   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Veel ouders werken juist, omdat ze hun kinderen een goede toekomst willen geven. Wanneer je meer dan basisnoden wilt bieden in opvoeding, maar ook talenten wilt ontwikkelen, goede huisvesting wilt bieden, toekomstmogelijkheden, zul je al snel beslissen om indien je kunt , ook als ouder(s) te werken.
Dat betekent helemaal niet dat je kinderen niet als toekomst ziet. Weer dat morele oordeel van u, Jan....
Veel ouders werken omdat ze x-aantal keren op reis willen, een tweede wagen voor de deur, een iPhone (ook voor de kinderen natuurlijk), en nog zovele andere luxe.

En ja, het klopt dat ik dat allemaal even aftoets aan de waardenschaal die ik belangrijk vind. U doet trouwens niet anders. Altijd merkwaardig hoe u het moreel oordeel wel uzelf toe-eigent, maar dat blijkbaar niet aan anderen gunt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 19:22   #194
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Toch vreemd dan dat op de school van mijn kinderen de kinderen uit de marginale gezinnen vaak degene zijn met de thuisblijvende moeder.

De kinderen uit de gegoede gezinnen, hebben bijna altijd een hooggeschoolde moeder met een carriere.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 19:41   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch vreemd dan dat op de school van mijn kinderen de kinderen uit de marginale gezinnen vaak degene zijn met de thuisblijvende moeder.

De kinderen uit de gegoede gezinnen, hebben bijna altijd een hooggeschoolde moeder met een carriere.
Natuurlijk, in uw wereld struikelt men over de clichés.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 15:05   #196
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is onjuist, daar ook de werkloze moeder nu eenmaal recht heeft op kindergeld. Deze uitkering is verbonden aan het aspect dat u naar voor schuift.
Wanneer u volledig citeert, is het voor iedereen duidelijk dat dit ook werd benoemd, dat solidariteitsprincipe!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 15:08   #197
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Veel ouders werken omdat ze x-aantal keren op reis willen, een tweede wagen voor de deur, een iPhone (ook voor de kinderen natuurlijk), en nog zovele andere luxe.

En ja, het klopt dat ik dat allemaal even aftoets aan de waardenschaal die ik belangrijk vind. U doet trouwens niet anders. Altijd merkwaardig hoe u het moreel oordeel wel uzelf toe-eigent, maar dat blijkbaar niet aan anderen gunt.
Dat is uw mening, geen feit.
De meeste ouders werken met twee om een woning af te betalen, en omdat ze beiden een baan hebben die ze graag doen, of beide inkomens nodig hebben om hun kinderen die toekomst te geven die ze als ouder voor ogen hebben. Dat is mijn mening.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 15:13   #198
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag dat gerust als een negatief oordeel opvatten. Vrouwen die nu eenmaal een voltijdse job uitoefenen, zullen hun jonge kinderen niet met die zorg en liefde kunnen omringen als moeders die op dat moment van de opvoeding ervoor kiezen om thuis te blijven. Ik heb het hier over kinderen die nog niet naar school gaan natuurlijk. Is dat laatste wel het geval, dan is er al wat meer ruimte om bijvoorbeeld een deeltijdse job op te nemen en er toch nog volledig te zijn voor de kinderen.
Ja hoor behalve mam kan echt niemand anders een kind aandacht, zorg en liefde geven toch? Papa werkt ook maar daar horen we u niet over? U denkt vanuit traditionele rolpatronen, mag hoor maar verkoop het niets als waarheden.

Er is niets mis met werkende moeders, wel met mannen die stellen dat dit dus minder goede moeders zijn, omdat ze werken. Dat vaders werk en gezin combineren staat dan blijkbaar los van" er volledig te zijn"?

Mijn vader was veel meer thuis dan mijn moeder, omdat hij thuis kon werken, ging prima!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 15:16   #199
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch vreemd dan dat op de school van mijn kinderen de kinderen uit de marginale gezinnen vaak degene zijn met de thuisblijvende moeder.

De kinderen uit de gegoede gezinnen, hebben bijna altijd een hooggeschoolde moeder met een carriere.
Moeders met carriere zijn niets voor Jan, hun baarmoeder is hun bestemming hoor! Je mag hoogstens deeltijds wanneer ze naar school gaan...en het gezin je niet voltijds nodig zou kunnen hebben...nu prima wanneer je daar voor kiest, maar dit voor houden als " beter" zegt iets over hoe je naar vrouwen en mannen kijkt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 15:17   #200
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U maakt er weer een potje. Ik had het helemaal niet over "ouders die niet willen werken", maar wel over "de moeder die ervoor kiest voltijds voor haar gezin te gaan". Dit veronderstelt dat er dus wel een werkende partner in dat verhaal past.
Lees het nog eens rustig want uw reactie slaat nergens op! Ik gaf mijn mening, stelde nergens dat dit uw woorden waren...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be