Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2018, 18:58   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Premier Michel eist tegen vrijdag concrete voorstellen van Francken over aanpak transmigranten.

Citaat:
Premier Charles Michel (MR) wil dat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tegen de ministerraad van vrijdag effectieve en concrete voorstellen uitwerkt over de aanpak van de transmigranten in het algemeen en rond het Maximiliaanpark in het bijzonder. In een reactie stelt Francken dat hij al vier jaar altijd met concrete oplossingen komt.
Citaat:
Premier Michel benadrukt dat de uitwijzing van delinquente illegalen “de absolute prioriteit” moet zijn. Hij hamert erop dat het respect voor de rechtsstaat.
Ik schreef het al eerder 'Fedasil' opdoeken die handel.

Niet dat ik het altijd eens ben met de gedachtengang van T. Francken maar steeds stel ik mij de vraag waarom de brave man altijd zo'n tegenstand krijgt.

Zou men niet beter die lieden, partijen, politici die het zover laten komen hebben dat ons land de EU overspoeld geraakt een steen te werpen?

Oei, nu pak ik die hun kiesvee af.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:56   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Premier Michel eist tegen vrijdag concrete voorstellen van Francken over aanpak transmigranten.





Ik schreef het al eerder 'Fedasil' opdoeken die handel.

Niet dat ik het altijd eens ben met de gedachtengang van T. Francken maar steeds stel ik mij de vraag waarom de brave man altijd zo'n tegenstand krijgt.

Zou men niet beter die lieden, partijen, politici die het zover laten komen hebben dat ons land de EU overspoeld geraakt een steen te werpen?

Oei, nu pak ik die hun kiesvee af.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 05:40   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Francken moet details geven in parlement

Citaat:
Theo Francken wordt vandaag in het parlement verwacht met meer details over de 32 sans-papiers met een strafblad die hij heeft laten gaan. Zeven van hen zaten celstraffen uit van meerdere maanden en zelfs jaren.
Citaat:
Michel zelf heeft vandaag in de marge van de informele top van staats- en regeringsleiders in het Oostenrijkse Salzburg een onderhoud met de Britse premier Theresa May. Hij zal aandringen op een ‘gecoördineerde aanpak’ van de transmigranten, die allemaal richting Groot-Brittannië willen.
De ‘gecoördineerde aanpak’ in de zin van: 'wij zijn er van op de hoogte dat al de transmigranten die ons land aandoen niet in België willen blijven maar naar Engeland willen afreizen.

Heeft u er een probleem mee dat wij ze dan ook zonder 'boeh of bah' gelijk doorsturen naar uw land of ziet u dat anders?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 september 2018 om 05:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:16   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je begrijpt maar wat je wil begrijpen.
Bij gebrek aan plaats heeft hij er een bende laten lopen die minder last bezorgen dan de transmigranten voor het ogenblik om die in de plaats te zetten.
Eigenlijk mag hij niets doen tenzij met de linksen meewerken...
Dat ze maar een elektrisch hekken rond dat Maxiliaanpark zetten om ze er in te houden. Nu en dan wat eten over het hekken gooien en bussen klaarzetten voor wie het daar beu is om meteen het land weer uit te zetten. Maakt niet uit naar waar als ze het zelf niet weten.
We zijn er. Maar dat dringt niet door bij de massa.

Grenzen dicht, wat hier rondloopt oppakken en (met een c-130) uitzetten is de enige optie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:36   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We zijn er. Maar dat dringt niet door bij de massa.

Grenzen dicht, wat hier rondloopt oppakken en (met een c-130) uitzetten is de enige optie.
4 Groups that Gotta Go George Carlin

Dat was wel even de nagel op de kop.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 september 2018 om 07:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:50   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De andere partijen hebben een item gevonden waarover het gemakkelijk is om te liegen en mist te spuiten.

Welke mensen heeft Theo los gelaten?
Illegalen die a) hun straf uitgezeten hadden in een gevangenis van justitie, maar daarna b) overgebracht naar een centrum van vreemdelingenzaken, maar c) onmogelijk gerepatrieerd konden worden naar hun eigen land.

Wat zou het alternatief zijn?
Illegalen die we niet terug krijgen (in afwachting van een overeenkomst met dat land) voor onbeperkte tijd in een gesloten centrum? Willen wij een 30-jarige zo opsluiten tot aan zijn 80ste of 90ste op zijn sterfbed?

Gans de regering, en gans Europa zou eens wat beter moeten luisteren naar Theo.
En beginnen werk maken met definitievere oplossingen.

Al 1000 keer gezegd: voer die mensen bij voorkeur naar hun eigen land, en als dat niet gaat, naar een buurland van zijn eigen land.
Zet enorme economische druk op landen die hun eigen onderdanen niet terugnemen.
En als ze daarvoor niet zwichten, laat dan een VN-vredesmacht een deel van dat land bezetten.

Zet ook meer druk op de UK. Dat die eindelijk eens een binnenlandse politiek voeren die het niet zo interessant maakt om er illegaal binnen te geraken en verder te verblijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:52   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We zijn er. Maar dat dringt niet door bij de massa.

Grenzen dicht, wat hier rondloopt oppakken en (met een c-130) uitzetten is de enige optie.
De C-130 is een prachtig vrachtvliegtuig maar waren die niet 'afgeschreven?'

Misschien de Flying Boxcar van onder het stof halen?

Opladen in een vliegtuig en richting huiswaarts vliegen, het lijkt op Con Air movie.

Het lijkt mij anders wel de beste optie qua deportatie voor diegenen die overtredingen op de immigratiewetten plegen (illegalen al dan niet met crimineel verleden), de openbare orde verstoren en veel andere zaken waar wij mensen géén boodschap aan hebben.

Citaat:
Wat zou het alternatief zijn?
Illegalen die we niet terug krijgen (in afwachting van een overeenkomst met dat land) voor onbeperkte tijd in een gesloten centrum? Willen wij een 30-jarige zo opsluiten tot aan zijn 80ste of 90ste op zijn sterfbed?
Zelf de keuze laten maken, terugkeren of tot uw '90' ste opgesloten zitten misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 september 2018 om 07:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 09:43   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De andere partijen hebben een item gevonden waarover het gemakkelijk is om te liegen en mist te spuiten.

Welke mensen heeft Theo los gelaten?
Illegalen die a) hun straf uitgezeten hadden in een gevangenis van justitie, maar daarna b) overgebracht naar een centrum van vreemdelingenzaken, maar c) onmogelijk gerepatrieerd konden worden naar hun eigen land.

Wat zou het alternatief zijn?
Illegalen die we niet terug krijgen (in afwachting van een overeenkomst met dat land) voor onbeperkte tijd in een gesloten centrum? Willen wij een 30-jarige zo opsluiten tot aan zijn 80ste of 90ste op zijn sterfbed?

Gans de regering, en gans Europa zou eens wat beter moeten luisteren naar Theo.
En beginnen werk maken met definitievere oplossingen.

Al 1000 keer gezegd: voer die mensen bij voorkeur naar hun eigen land, en als dat niet gaat, naar een buurland van zijn eigen land.
Zet enorme economische druk op landen die hun eigen onderdanen niet terugnemen.
En als ze daarvoor niet zwichten, laat dan een VN-vredesmacht een deel van dat land bezetten.

Zet ook meer druk op de UK. Dat die eindelijk eens een binnenlandse politiek voeren die het niet zo interessant maakt om er illegaal binnen te geraken en verder te verblijven.
Ik zie toch liever illegalen met een strafblad achter slot en grendel dan transmigranten. Die laatsten willen hier enkel maar weg.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 september 2018 om 09:43.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:08   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De C-130 is een prachtig vrachtvliegtuig maar waren die niet 'afgeschreven?'

Misschien de Flying Boxcar van onder het stof halen?

Opladen in een vliegtuig en richting huiswaarts vliegen, het lijkt op Con Air movie.

Het lijkt mij anders wel de beste optie qua deportatie voor diegenen die overtredingen op de immigratiewetten plegen (illegalen al dan niet met crimineel verleden), de openbare orde verstoren en veel andere zaken waar wij mensen géén boodschap aan hebben.



Zelf de keuze laten maken, terugkeren of tot uw '90' ste opgesloten zitten misschien?
Is de vervanger al operationeel? 'k Heb deze week, dacht ik toch, nog twee C-130-en zien vliegen. 'k Dacht toen ook, zaten ze maar vol illegalen...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:24   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De C130 is nog steeds in actieve Belgische dienst.
De A400 gaat deze oude rakkers vervangen, en men verwacht de eerste van 7 ergens volgend jaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:36   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie toch liever illegalen met een strafblad achter slot en grendel dan transmigranten. Die laatsten willen hier enkel maar weg.
Maar voor ze weg zijn kunnen ze voor heel wat overlast zorgen.
Bij mijn weten moeten we geen parkings sluiten voor illegalen met een strafblad.
Die gasten willen blijven en hebben er alle belang bij om zich gedeinst te houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:50   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie toch liever illegalen met een strafblad achter slot en grendel dan transmigranten. Die laatsten willen hier enkel maar weg.
Den Theo heeft het duidelijk niet begrepen, zij die willen blijven laat hij lopen al dan niet met een strafblad, zij die hier zo snel mogelijk weg willen, laat hij opsluiten.

Daar zijn gewoon serieus veel kosten aan die Theo.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 11:16   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De C130 is nog steeds in actieve Belgische dienst.
De A400 gaat deze oude rakkers vervangen, en men verwacht de eerste van 7 ergens volgend jaar.
Ik heb een C-130 altijd een machtig toestel gevonden.

Zelfs volgeladen steeg die op 400 meter op geloof ik.

Naast de C-130 heb je ook de

Antonov An-70

Airbus A400

C-17

Daar kunnen véél transmigranten en illegalen in, in zo een C17

Prachtige machines.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 september 2018 om 11:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 16:41   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Premier Michel eist tegen vrijdag concrete voorstellen van Francken over aanpak transmigranten.





Ik schreef het al eerder 'Fedasil' opdoeken die handel.

Niet dat ik het altijd eens ben met de gedachtengang van T. Francken maar steeds stel ik mij de vraag waarom de brave man altijd zo'n tegenstand krijgt.

Zou men niet beter die lieden, partijen, politici die het zover laten komen hebben dat ons land de EU overspoeld geraakt een steen te werpen?

Oei, nu pak ik die hun kiesvee af.
Zelfs met dat kiesvee gaan ze er niet meer komen! Eens genoeg kiesvee zullen die zelf wel hun wetten en partij vertegenwoordigen.
Ze duwen onze democratie gewoon nog een beetje vlugger de dieperik in.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 16:45   #55
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie toch liever illegalen met een strafblad achter slot en grendel dan transmigranten. Die laatsten willen hier enkel maar weg.
Die willen enkel weg naar een bepaald land dat ze niet wil hebben! Eens de brexit een feit of een half feit, stel je voor dat de Engelsen een deel van de rotzooi waar ze ook in verdrinken terug in onze richting stuurt!
Vlug ocmw's, gevangenissen en sociale woningen uit de grond stampen!
En de linksen staan klaar om het allemaal op te lossen...

Laatst gewijzigd door andev : 19 september 2018 om 16:47.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:52   #56
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Lees de krant maar:



Ja echt concreet !!




Den Theo en effectief iets doen als hij niet aan het twitteren is...
Armde domme kiezers die hem geloofden.




Niet ons land, den Theo vind geen oplossingen, op Twitter klinkt het allemaal goed voor zijn domme meute en in de realiteit:

Den Theo kan het niet.

Hadden er geen linkse politiekers ambras staan te maken in terugkeervluchten zodat het niet mogelijk was om ze terug te vliegen omdat ze ze zooooo graag hier hebben.
Den Theo heeft er 10 keer meer uitgezet dan al zijn voorgangers samen. Anderzijds, moest zijn post nu ingevuld geweest zijn door een sos of een groene, dan waren er nog 100 keer meer aangespoeld dan nu. Misschien was dat zelfs beter geweest want dan was de bom misschien al gebarsten en was het al burgeroorlog, nu is dat alleen uitstel van executie tenzij we het allemaal gaan blijven slikken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 05:07   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hadden er geen linkse politiekers ambras staan te maken in terugkeervluchten zodat het niet mogelijk was om ze terug te vliegen omdat ze ze zooooo graag hier hebben.
Den Theo heeft er 10 keer meer uitgezet dan al zijn voorgangers samen. Anderzijds, moest zijn post nu ingevuld geweest zijn door een sos of een groene, dan waren er nog 100 keer meer aangespoeld dan nu. Misschien was dat zelfs beter geweest want dan was de bom misschien al gebarsten en was het al burgeroorlog, nu is dat alleen uitstel van executie tenzij we het allemaal gaan blijven slikken.
Dat is ook wel wat overdreven zeker? Den Theo is vooral veel geblaat en weinig wol. Toegegeven, omdat hij geschoren wordt door de oppositie EN coalitiepartners. Maar daar hadden hij en zijn partij hun conclusies moeten uit trekken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 05:15   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Den Theo heeft het duidelijk niet begrepen, zij die willen blijven laat hij lopen al dan niet met een strafblad, zij die hier zo snel mogelijk weg willen, laat hij opsluiten.

Daar zijn gewoon serieus veel kosten aan die Theo.
Enig idee hoeveel overlast en schade die transmigranten veroorzaken?


Laatste nog in het nieuws geweest, tegenwoordig kunnen vrachtwagenbestuurders zich nog amper aan de rij en rusttijden houden, gewoon omdat de parkings langst de snelwegen gesloten zijn, zodat de transmigranten daar niet in de vrachtwagens zouden kruipen.
Aan de overzet moeten vrachtwagens aanschuiven om door de scanner te gaan die speciaal is aangekocht om transmigranten op te sporen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 07:39   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Enig idee hoeveel overlast en schade die transmigranten veroorzaken?


Laatste nog in het nieuws geweest, tegenwoordig kunnen vrachtwagenbestuurders zich nog amper aan de rij en rusttijden houden, gewoon omdat de parkings langst de snelwegen gesloten zijn, zodat de transmigranten daar niet in de vrachtwagens zouden kruipen.
Aan de overzet moeten vrachtwagens aanschuiven om door de scanner te gaan die speciaal is aangekocht om transmigranten op te sporen.
Doe geen moeite, dpg heeft het duidelijk niet begrepen.
Hoeveel kosten ge er ook aan doet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 08:01   #60
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hadden er geen linkse politiekers ambras staan te maken in terugkeervluchten zodat het niet mogelijk was om ze terug te vliegen omdat ze ze zooooo graag hier hebben.
Den Theo heeft er 10 keer meer uitgezet dan al zijn voorgangers samen. Anderzijds, moest zijn post nu ingevuld geweest zijn door een sos of een groene, dan waren er nog 100 keer meer aangespoeld dan nu. Misschien was dat zelfs beter geweest want dan was de bom misschien al gebarsten en was het al burgeroorlog, nu is dat alleen uitstel van executie tenzij we het allemaal gaan blijven slikken.

Binnen gelaten, je moet de instroom en uitstroom niet verwisselen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be