Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2018, 08:50   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard DVZ ondergebracht in Klein Kasteeltje

DVZ ondergebracht in Klein Kasteeltje: andere plek, zelfde chaos?

Citaat:
Vanaf vandaag moeten asielzoekers zich in het Klein Kasteeltje aanmelden. Ze zouden er meteen een tijdje blijven. De opvangcrisis doorkruist dat plan.
Zoals het artikel al liet verstaan: zelfde chaos!

Wanneer gaat men uiteindelijk al die centra eens sluiten, gedaan met de ellenlange rijen 'aanschuivenden' waar niemand eigenlijk ook maar een boodschap aan heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 08:58   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Dat er nog iemand wil voor werken voor de DVZ is op zijn minst opmerkelijk. Alle dagen dezelfde miserie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 09:12   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
DVZ ondergebracht in Klein Kasteeltje: andere plek, zelfde chaos?



Zoals het artikel al liet verstaan: zelfde chaos!

Wanneer gaat men uiteindelijk al die centra eens sluiten, gedaan met de ellenlange rijen 'aanschuivenden' waar niemand eigenlijk ook maar een boodschap aan heeft.
Eigenlijk zijn al die centra overbodig, want een asielzoeker moet zich volgens de Europese richtlijnen aanmelden bij de douane zodra die het Europese grondgebied betreed.
Daar België geen buitengrenzen van het Europese grondgebied heeft, is het volgens die richtlijn onmogelijk dat er een asielzoeker zicht kan aanmelden in de Belgische hoofdstad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:25   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk zijn al die centra overbodig, want een asielzoeker moet zich volgens de Europese richtlijnen aanmelden bij de douane zodra die het Europese grondgebied betreed.
Daar België geen buitengrenzen van het Europese grondgebied heeft, is het volgens die richtlijn onmogelijk dat er een asielzoeker zicht kan aanmelden in de Belgische hoofdstad.
Daar haalde u iets aan: "douane".

Bestaat die dienst nog?

Ok, als ik eens aan de kust kom heb ik al wel eens een wagen gezien met het opschrift "Douane" (vliegende douane) maar verder lijkt mij dat een 'uitgestorven dienst'

Alle asielcentra zijn inderdaad overbodig.

Men steekt daar véél teveel geld in en of wij mensen er uiteindelijk iets aan hebben dat lijkt mij wreed twijfelachtig. (Ja, iets wel: een hoop miserie!!)

Men zou die gelden beter steken in heb bouwen van nieuwe hospitalen of de reeds bestaande financieel een beetje te steunen.

Men zou op bepaalde plaatsen beter bewaakte scholencomplexen/campussen/universiteitsgebouwen/sportcomplexen bouwen.

Men zou beter sociale woningen bouwen voor zij die er echt voor in aanmerking komen om er een plaatsje kunnen in te 'bemachtigen'.

Bovenstaande dat zal naar alle waarschijnlijkheid te ver gezocht zijn voor een bepaalde groep politici die liever meer asielcentra willen inplanten.

Wordt vervolgd ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 december 2018 om 11:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:47   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

direct een week binnenhouden bij elke aanvraag zal zijn effect niet missen, me dunkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:56   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
direct een week binnenhouden bij elke aanvraag zal zijn effect niet missen, me dunkt.
Hun kak? Of hun adem?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:59   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hun kak? Of hun adem?
laat ons op het tweede hopen. we zitten in Vlaanderen al met een mestoverschot.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 14:47   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar haalde u iets aan: "douane".

Bestaat die dienst nog?

Ok, als ik eens aan de kust kom heb ik al wel eens een wagen gezien met het opschrift "Douane" (vliegende douane) maar verder lijkt mij dat een 'uitgestorven dienst'

Alle asielcentra zijn inderdaad overbodig.

Men steekt daar véél teveel geld in en of wij mensen er uiteindelijk iets aan hebben dat lijkt mij wreed twijfelachtig. (Ja, iets wel: een hoop miserie!!)

Men zou die gelden beter steken in heb bouwen van nieuwe hospitalen of de reeds bestaande financieel een beetje te steunen.

Men zou op bepaalde plaatsen beter bewaakte scholencomplexen/campussen/universiteitsgebouwen/sportcomplexen bouwen.

Men zou beter sociale woningen bouwen voor zij die er echt voor in aanmerking komen om er een plaatsje kunnen in te 'bemachtigen'.

Bovenstaande dat zal naar alle waarschijnlijkheid te ver gezocht zijn voor een bepaalde groep politici die liever meer asielcentra willen inplanten.

Wordt vervolgd ...
Ja, douane bestaan nog en er zijn zelfs nog vaste posten die zijn bemannen.

Er word inderdaad veel geld uitgegeven aan asielzoekers, geld waarmee men in hun thuislanden heel veel mee zou kunnen oplossen.

En nee, er moeten geen sociale woningen bij gebouwd worden, men moet stoppen met de sociale woningen vol te stoppen met asielzoekers wiens dossier in onderzoek is.
Men moet gewoon de asielaanvragen in hun thuislanden laten plaats vinden en zij die dan toch illegaal tot hier afzakken, gewoon direct terug sturen. Zij die een valse nationaliteit opgeven, uitleveren aan het land wiens nationaliteit ze misbruiken en ze daar laten veroordelen wegens nationaliteitsfraude.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 15:01   #9
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Volgens vrt zijn inschrijvingen an kkein kasteeltje enkel voor vriuwen kinderen ouderen en zwakkeren.

Op hun beelden nochtans enkel jonge mannen.

Hoe valt hun berichtgeving eigenlijk te rijmen...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 15:14   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Volgens vrt zijn inschrijvingen an kkein kasteeltje enkel voor vriuwen kinderen ouderen en zwakkeren.

Op hun beelden nochtans enkel jonge mannen.

Hoe valt hun berichtgeving eigenlijk te rijmen...
aha jonge krachtige mannen voor onze industrie !

die komen mijn pensioen betalen se!

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 december 2018 om 15:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:48   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
aha jonge krachtige mannen voor onze industrie !

die komen mijn pensioen betalen se!
Blijft u nog steeds de mening toegedaan dat ze uw pensioen gaan komen betalen? I doubt it!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:53   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Blijft u nog steeds de mening toegedaan dat ze uw pensioen gaan komen betalen? I doubt it!
Iemand anders gaat t niet doen hé, er is niemand anders, en gezien onze regeringen even veel geld blijven wegpissen, zullen ze wel moeten.

Allez aan t werk, au travail!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:55   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Iemand anders gaat t niet doen hé, er is niemand anders, en gezien onze regeringen even veel geld blijven wegpissen, zullen ze wel moeten.

Allez aan t werk, au travail!
Citaat:
regeringen even veel geld blijven wegpissen
Regering 'zijn' water afnijpen misschien of is dat te dramatisch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be