Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Jos Verhulst - 28 maart t.e.m. 3 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Jos Verhulst - 28 maart t.e.m. 3 april Vurig verdediger van de burgerreferenda op volksinitiatief als zijnde het ideale middel voor 'het verdiepen van de democratie' (de titel van zijn boek). Prominente figuur binnen de beweging voor directe democratie en specifiek de organisatie WIT (Werkgroep Implementatie Tijdsgeest). Verhulst frequenteert reeds lange tijd dit forum. Nu kan u hem rechtstreeks uithoren in een forumsessie.

 
 
Discussietools
Oud 28 april 2005, 19:45   #21
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Uw opmerking is heel erg onwaar, en ook heel erg naast de kwestie.
Integendeel, het is de kwestie.

Citaat:
De verzekerde anonimiteit op politieke fora lokt net mensen die zó onzeker zijn, dat ze in het ongezellige licht van hun monitor een vorm van broederschap ervaren. Het feit dat jij zonder blozen durft schrijven: 'We zijn hier dus allemaal arrogante klootzakken onder elkaar', en dat dit onbeantwoord blijft ( behalve door mij dus: ik ben dan ook IK – God is naar mij geschapen en metselt maar een eindje weg) toont aan dat anonieme posters in al hun vrijpostigheid enorm bescheiden zijn. Zelfs uw kretologie doet de kansarmoedige op dit forum niet anoniem schouder aan schouder staan.
Ik zei het volgende (let vooral op het rood gemarkeerde):

Citaat:
Iedereen die een mening vormt en meent deze anoniem te moeten uiten op een forum kan als arrogant omschreven worden. We zijn hier dus allemaal [size=5]'[/size]arrogante klootzakken[size=5]'[/size] onder elkaar.

Zoals ik had kunnen vermoeden, hecht u geen belang aan dergelijke belangrijke nuances.

Een belangrijke nuance is dat ik, voortbouwend op uw jargon (of kretologie indien u dit verkiest), een hypothese stel. En om er geen aanval op wie dan ook van te maken heb ik me er zelf bijgezet.

Vooraleer u de medeforummers begint te verdedigen tegen mijn boosaardige uitlatingen, zal ik eerst nog eens nader toelichten wat ik bedoel.

De vragen die u stelt zijn duidelijk beledigend en suggererend. U richt uw pijlen niet op de meningen of uitlatingen van Jos Verhulst, maar u stelt zijn persoonlijke motieven (en zelfs zijn integriteit?) in vraag. U valt anoniem een persoon aan die zelf onder zijn eigen naam zijn meningen verkondigt. Dit heeft niets te maken met onzekerheid.

Anonimiteit op dit forum biedt de garantie dat dicussies beperkt blijven tot de stellingen die verkondigd worden. Het onderscheid tussen boodschap en boodschapper wordt zo verzekerd. Het is hier dus in de eerste plaats een ontmoetingsplaats voor ideeën eerder dan voor mensen an sich. Ik heb daar geen probleem mee vermits ik er zelf gebruik van maak (zelf zoek ik broederschap wel liever bij mensen van vlees en bloed).

Buiten een slecht opgestelde inleiding en twee beledigende vragen lees ik niets inhoudelijks van uw hand in deze topic. Wat is dan uw bedoeling?

Als u echt een God-complex hebt, loont een antwoord uiteraard niet echt de moeite.


Citaat:
Om de omgekeerde reden als hierboven zijn mensen zoals Jos Verhulst net zo onzeker. Wat een ander niet onder eigen naam durft zeggen of schrijven doen zijn juist wél. Kijk mama zonder handen!
Ja kijk, dat snap ik niet. De omgekeerde reden? Net zo onzeker? Omdat zij dat wel durven onder hun eigen naam?


Citaat:
*knip* + ban



In afwachting van uw blijde terugkeer, vriendelijke groeten.
__________________
'T

Laatst gewijzigd door Morduk : 28 april 2005 om 19:48.
Morduk is offline  
Oud 30 april 2005, 10:20   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Buiten een slecht opgestelde inleiding en twee beledigende vragen lees ik niets inhoudelijks van uw hand in deze topic. Wat is dan uw bedoeling?
Met modder (mortel?) gooien om de totale afgang in het democratisch debat te maskeren. Dat is de bedoeling.

Ik geloof dat de platte wijze waarop onze metserdiender zich hier uitdrukt, voortkomt uit een niet verwerkte schok: de confrontatie met klare heldere bewijzen van het democratische deficit van onze machthebbers die zichzelf o zo graag democraat heten. Dit inzicht eigen maken, vraagt een beetje moed.
Aanvankelijk kan de confrontatie met eigen ongelijk woede opwekken, tegenover de 'belleman' maar eens de moddergooier tot bedaren komt, merkt hij hopelijk dat zijn woede in de grond gericht is op eigen onmacht, ongelijk, onvermogen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be