Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2004, 11:47   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Lees eens wat "Bhairav" eerder schreef.
Dat hij de lak heeft aan de kleinburgerlijke gevoelens van Jan Hyoens. Ik kan dat best begrijpen.

Citaat:
Overigens snapt u blijkbaar de term "nestbevuiling" niet.
Daarom dat ik ook vroeg om dat eens nader uit te leggen. En dat dan in overeenstemming te brengen met het feit dat u die term aan "Bhairav" toedicht.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 11:49   #22
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Daarmee is niet gezegd dat die Vlamingen eventueel erover denken dat symbool te vervangen door een ander, zonder dat ze daarom geen respect zouden kunnen hebben voor dat symbool. Aangezien die leeuw ook hun symbool is, hebben ze dus evenveel recht als iemand anders om voor te stellen om het te veranderen.
natuurlijk.
we kunnen altijd eens een referendum houden met de vraag of de vlaanderen een andere vlag moet krijgen. bij een absolute meerderheid voor één bepaald alternatief zullen we hem veranderen, goed?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 11 augustus 2004 om 11:50.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 11:58   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we kunnen altijd eens een referendum houden met de vraag of de vlaanderen een andere vlag moet krijgen. bij een absolute meerderheid voor één bepaald alternatief zullen we hem veranderen, goed?
The point being dat een discussie over de Vlaamse vlag niet onmiddellijk gelijk staat met "landverraad, het bespotten van de graven van onze gesneuvelden, ...", direct akkoord.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:01   #24
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Mag ik weten hoe de "nooit meer oorlog" boodschap bespot werd door het organiseren van een Ten Vrede concert? Mag ik weten wie de "vijanden van de Vlaamse beweging" zijn die gingen "dansen op de graven van onze gesneuvelden"? Mag ik weten hoe een multiculturele festiviteit op enigerlei wijze spot met het feit dat dozijnen nationaliteiten gestorven zijn aan het Ijzerfront?

Me dunkt draaien onze gesneuvelden zich nu om in hun graf te weten wat voor armzalige pogingen er gedaan worden om hun erfenis voor de kar van zulke prietpraat te spannen.
De ijzertoren is een herdenkingsmonument voor de Vlaamse gesneuvelden en de ijzerweide is een plaats voor bezinning geen festivalweide met hamburgerkramen en woeste negers die op en neer springen op junglegeluiden!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:07   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De ijzertoren is een herdenkingsmonument voor de Vlaamse gesneuvelden
... onder het motto "nooit meer oorlog".

Citaat:
en de ijzerweide is een plaats voor bezinning
een concert met als titel "ten vrede" past dan ook perfect in dat kader.

Citaat:
geen festivalweide met hamburgerkramen en woeste negers die op en neer springen op junglegeluiden!
Deze lyrische beschrijving laat ik volledig voor uw rekening.

Graag had ik echter nog antwoorden gehad op mijn vragen: wie zijn die Vlaamse erfvijanden die dansen op de graven van onze gesneuvelden? Waarom is een muzikale viering van verschillende nationaliteiten in tegenspraak met de "nooit meer oorlog" gedachte? Enz...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:16   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De bespotting van Vlaamse symbolen


Bla bla bla...
Ze zijn dan ook bespottelijk, die Vlaamse symbolen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:22   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
... onder het motto "nooit meer oorlog".


een concert met als titel "ten vrede" past dan ook perfect in dat kader.


Deze lyrische beschrijving laat ik volledig voor uw rekening.

Graag had ik echter nog antwoorden gehad op mijn vragen: wie zijn die Vlaamse erfvijanden die dansen op de graven van onze gesneuvelden? Waarom is een muzikale viering van verschillende nationaliteiten in tegenspraak met de "nooit meer oorlog" gedachte? Enz...
Zou jij het dan normaal vinden dat ze op de begravenis van uw moeder "daar staat een paard in de gang" van andré van duyn zouden spelen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:35   #28
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ze zijn dan ook bespottelijk, die Vlaamse symbolen...
en jij bent dan nog zelf een vlaming. wat vervelend voor je.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:35   #29
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ook vind ik het vreemd dat de schrijver van dit stukje zich ineens het recht toe-eigent de wettelijke erfgenaam te zijn van "onze symbolen", terwijl de duizenden en duizenden Vlamingen die daar ongetwijfeld heel anders over denken "verraders" zijn ?!

Ongetwijfeld is de schrijver in het bezit van een oorkonde of iets dergelijks dat duidelijk maakt dat "onze symbolen" aan hem en hem alleen zijn toegekend?
heel juist. Het Vlaanderen waar Jan Hyoeens het voor het zeggen heeft is een land waar ik niet zou willen wonen.

Laatst gewijzigd door jules : 11 augustus 2004 om 13:37.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:37   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en jij bent dan nog zelf een vlaming. wat vervelend voor je.
Nee, ik ben een Belg. Vlaanderen en het Vlamingschap heeft voor mij geen enkele waarde of betekenis
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 13:55   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Ik vind bv de avatar van user Johan ook een smet op de Vlaamse symbolen.



Een Vlaams Leeuwke met daaronder een SS-runeteken. Blijkbaar stoort het weinig mensen maar mij wel.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 11 augustus 2004 om 13:55.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:07   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Zou jij het dan normaal vinden dat ze op de begravenis van uw moeder "daar staat een paard in de gang" van andré van duyn zouden spelen?
En wat heeft dat met voornoemde te maken?

Als je dan toch de vergelijking wil maken: ik zou het bvb. wel fantastisch vinden dat als mijn moeder gestorven zou zijn door laten we zeggen een onderlinge twist tussen twee groepen, men op de herdenking van haar begrafenis beide groepen broederlijk tesamen kan brengen binnen een muzikale omlijsting.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:18   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
heel juist. Het Vlaanderen waar Jan Hyoeens het voor het zeggen heeft is een land waar ik niet zou willen wonen.
Inderdaad. Het zou niet alleen een onafhankelijk Vlaanderen zijn maar ook een fascistisch regime waar Law and Order door het VB worden georganiseerd en alle burgerlijke rechten en vrijheden onmiddellijk worden afgeschaft. Geef toe, wie kijkt daar naar uit?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:27   #34
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
heel juist. Het Vlaanderen waar Jan Hyoeens het voor het zeggen heeft is een land waar ik niet zou willen wonen.
doei!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:28   #35
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En wat heeft dat met voornoemde te maken?

Als je dan toch de vergelijking wil maken: ik zou het bvb. wel fantastisch vinden dat als mijn moeder gestorven zou zijn door laten we zeggen een onderlinge twist tussen twee groepen, men op de herdenking van haar begrafenis beide groepen broederlijk tesamen kan brengen binnen een muzikale omlijsting.
Wel de eerste omschrijving staat symbool voor het "vrede"concert en jouw vergelijking heb ik nog nergens tegengekomen! Heb je het door?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:31   #36
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Inderdaad. Het zou niet alleen een onafhankelijk Vlaanderen zijn maar ook een fascistisch regime waar Law and Order door het VB worden georganiseerd en alle burgerlijke rechten en vrijheden onmiddellijk worden afgeschaft. Geef toe, wie kijkt daar naar uit?
Ik niet!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:34   #37
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wel de eerste omschrijving staat symbool voor het "vrede"concert en jouw vergelijking heb ik nog nergens tegengekomen! Heb je het door?
Neen. Als u vindt dat die vergelijking opgaat, dan moet u maar eens de overeenkomsten geven. Wordt er carnavalsmuziek gedraaid op Ten Vrede? Wordt er met geen woord verwezen naar de "nooit meer oorlog boodschap" en draait het alleen om plezier? Zijn daar enkel negers? Ik wacht vol ongeduld.

Het feit dat u "mijn vergelijking nog nergens bent tegengekomen" is trouwens niet echt een argument om ze te verwerpen. Ik hoop tenminste dat je d�*t doorhebt.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:38   #38
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Neen. Als u vindt dat die vergelijking opgaat, dan moet u maar eens de overeenkomsten geven. Wordt er carnavalsmuziek gedraaid op Ten Vrede? Wordt er met geen woord verwezen naar de "nooit meer oorlog boodschap" en draait het alleen om plezier? Zijn daar enkel negers? Ik wacht vol ongeduld.

Het feit dat u "mijn vergelijking nog nergens bent tegengekomen" is trouwens niet echt een argument om ze te verwerpen. Ik hoop tenminste dat je d�*t doorhebt.
raï is eigenlijk wel een soort karnavalmuziek! En als je dan nog mensen stoned ziet rondlopen en hun gevoeg doen op de weide dan mag er nog volop geluld worden over vrede en verdraagzaamheid maar dat is er over! Maar de reden is duidelijk; het ijzermonument ontnemen aan de Vlaamse Beweging!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 14:49   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
raï is eigenlijk wel een soort karnavalmuziek!



Raï (pronounced "rye") literally means "a way of seeing," "an opinion," "a point of view," "advice," but also "an aim," "a plan" and even "a thought," "a judgment," "a will." In Orania it is widely said that in the past people went to a shikh, a poet of malhun, to ask for his raï, his advice, expressed as poetry. Many, even raï musicians and singers, will say today that this is the real raï.
Raï's rhythmic and tonal universe originates from western Algeria, with its center of gravity lying between Relizane, Saida, Sidi Bel Abbès, Oujda (in Morocco), and Oran. The emergence of raï is generally associated with the migration into the cities of western Algeria, starting with the world depression in the 1930s. Other sources, however, mention elements which are associated with the raï music of today, such as the "repetitive" musical form, improper forms of expression, women entertaining men, and games of competition, indicating that raï as a genre goes much further back in history.

One important element in raï has been that it is danceable, with simple but characteristic lyrics. It also uses the local dialect, with noticeable influences from Spanish, French, literary Arabic, rural, and city dialects. This has been true of popular local poetry since the middle of the nineteenth century. Another important element in raï is the incorporation of Western instruments into a local repertoire. This is not a new thing either, since it has been reported throughout this century. In fact raï relates to a multitude of sources, which can be best understood by looking at the cheb, the shikh, the shikha, the maddaha, and the wahrani.

http://menic.utexas.edu/menic/rai/

De vergelijking met "een paard in de gang" van André van Duyn is nu wel erg duidelijk ja...


Citaat:
En als je dan nog mensen stoned ziet rondlopen en hun gevoeg doen op de weide dan mag er nog volop geluld worden over vrede en verdraagzaamheid maar dat is er over!
Net zoals het er ver over is dat bepaalde "troupeaux" met vaandels, landsknechten en banieren de weide op militaristische wijze komen opgemarcheerd terwijl men vanvoor een boodschap van vrede en verdraagzaamheid brengt, bedoelt u?

Citaat:
Maar de reden is duidelijk; het ijzermonument ontnemen aan de Vlaamse Beweging!
Het is de Vlaamse Beweging die dat concert organiseert, snuggere !

Voor de volledigheid:
Op 25 mei 2002 ging het eerste Ten Vrede festival door op de weide rond de IJzertoren. Het concert is in de eerste plaats een aanklacht tegen alle vormen van oorlog en geweld, onderdrukking, schending van mensenrechten vroeger en nu, hier en overal ter wereld. VREDE - VRIJHEID - VERDRAAGZAAMHEID staan centraal.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 15:01   #40
sebby
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 549
Standaard

Vlaanderen zal toch nooit zijn. So who cares ?
__________________
Global warming is caused by Republicans...Along with loss of jobs, lack of middle class economy and war with just about any country that looks at you wrong..
sebby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be