Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2022, 23:47   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Het meisje reageerde zelf met de woorden: "Misschien had ik niet moeten spuwen!".


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220124_97215526


Klacht bij Comité P.
De moeder van het meisje diende zaterdagmorgen klacht in bij het Comité P. “Ik heb inderdaad klacht ingediend, maar mijn dochter heeft evenzeer een serieuze berisping gehad”, zegt de moeder. “Ik ben echter niet akkoord met het optreden van de politie, maar besef ook als mijn dochter had meegewerkt zoals het hoort, dat het anders had gelopen.”

De klap van de inspecteur aan het meisje werd gefilmd door een vriendin. “Die beelden hadden nooit op sociale media mogen komen, maar naar mij gestuurd moeten worden”, zegt de moeder nog. “Misschien is het wel een goed idee om mijn dochter te laten afspreken met de inspecteur om alles uit te klaren. Die man deed in principe gewoon zijn job, maar dat had op een iets zachtere manier kunnen gebeuren. Anderzijds kon mijn dochter gewoon meegegaan zijn, dan was die hele heisa nooit gebeurd.”

Gesprek tussen meisje en agent
Oostends korpschef, Philip Caestecker, reageert alvast tevreden op de uitspraken van het meisje. “Ik waardeer enorm dat het meisje eerlijk is”, zegt hij in een reactie. “Daarmee zijn de speculaties rond het spuwen weggewerkt. Het verhaal van het meisje schept een ander beeld over de hele situatie. Ik kan niet spreken namens mijn collega, maar ik ben er zeker van dat hij met plezier in dialoog zal gaan met het meisje.”


Waarom dient die moeder dan klacht in bij comité P?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:59   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het meisje reageerde zelf met de woorden: "Misschien had ik niet moeten spuwen!".


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220124_97215526


Klacht bij Comité P.
De moeder van het meisje diende zaterdagmorgen klacht in bij het Comité P. “Ik heb inderdaad klacht ingediend, maar mijn dochter heeft evenzeer een serieuze berisping gehad”, zegt de moeder. “Ik ben echter niet akkoord met het optreden van de politie, maar besef ook als mijn dochter had meegewerkt zoals het hoort, dat het anders had gelopen.”

De klap van de inspecteur aan het meisje werd gefilmd door een vriendin. “Die beelden hadden nooit op sociale media mogen komen, maar naar mij gestuurd moeten worden”, zegt de moeder nog. “Misschien is het wel een goed idee om mijn dochter te laten afspreken met de inspecteur om alles uit te klaren. Die man deed in principe gewoon zijn job, maar dat had op een iets zachtere manier kunnen gebeuren. Anderzijds kon mijn dochter gewoon meegegaan zijn, dan was die hele heisa nooit gebeurd.”

Gesprek tussen meisje en agent
Oostends korpschef, Philip Caestecker, reageert alvast tevreden op de uitspraken van het meisje. “Ik waardeer enorm dat het meisje eerlijk is”, zegt hij in een reactie. “Daarmee zijn de speculaties rond het spuwen weggewerkt. Het verhaal van het meisje schept een ander beeld over de hele situatie. Ik kan niet spreken namens mijn collega, maar ik ben er zeker van dat hij met plezier in dialoog zal gaan met het meisje.”


Waarom dient die moeder dan klacht in bij comité P?
Omdat dat nu eenmaal zo hoort in deze woke tijden.
Zelfs onze harde noot Skobolev lijkt wel aangetast.
Agenten mogen niks meer om hun autoriteit te bestendingen. Ze moeten van onze politici onder druk van kleine, maar zeer agressieve en vocale groepen meer straathoekwerker, geitewollensok en cashmachine zijn, dan ordehandhavers
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 00:00   #63
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...
Waarom dient die moeder dan klacht in bij comité P?
Een advocaat heeft geld geroken ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 01:24   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Meisje (14) dat klappen kreeg van politieagent doet haar verhaal: “Misschien had ik niet moeten spuwen”

Beetje laat om daar over na te denken?

Die agent had toch precies een mondmasker op wat niet wil zeggen dat ze had moeten spuwen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:22   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat dat nu eenmaal zo hoort in deze woke tijden.
Zelfs onze harde noot Skobolev lijkt wel aangetast.
Agenten mogen niks meer om hun autoriteit te bestendingen. Ze moeten van onze politici onder druk van kleine, maar zeer agressieve en vocale groepen meer straathoekwerker, geitewollensok en cashmachine zijn, dan ordehandhavers
Ik heb een zwak voor meisjes.... (zoek daar niets pedofiels achter aub.)
Van 0 tot 95

En ik heb het schijt aan flikken en hoe ze zich vandaag gedragen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 januari 2022 om 07:24.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:27   #66
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb een zwak voor meisjes.... (zoek daar niets pedofiels achter aub.)
Van 0 tot 95

En ik heb het schijt aan flikken en hoe ze zich vandaag gedragen.
Bij de flikken zitten ook meisjes.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:34   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Bij de flikken zitten ook meisjes.
Meisjes in een uniform....lekker.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:39   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb een zwak voor meisjes.... (zoek daar niets pedofiels achter aub.)
Van 0 tot 95
Nu doet u me toch twijfelen.
Citaat:
En ik heb het schijt aan flikken en hoe ze zich vandaag gedragen.
Vraag u liever af hoe het tot deze situatie is kunnen komen.

Denkt u nu echt dat het zo simpel is een agent te zijn in deze tijden.
Als zelfs een 14 jarig verwend nest 2 uur met hun voeten mag rammelen, en als er dan een klap valt, gaat er een hoop volk op de achterpoten staan.

Zoals ik al schreef, als tiener was het "meneer de agent" en deed ik niet moeilijk als ze mij controleerden.
Mijn companen die wel moeilijk deden, die konden later stoefen met de blauw plekken.

En da's nog steeds zo, de 1-2 keer per jaar dat ik contact heb met onze ordehandhavers, is dat telkens zonder problemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:44   #69
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.632
Standaard

Moest het een politieagente zijn die haar ne toek gaf zou er ook zo een heisa over gemaakt worden?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:45   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu doet u me toch twijfelen.

Vraag u liever af hoe het tot deze situatie is kunnen komen.

Denkt u nu echt dat het zo simpel is een agent te zijn in deze tijden.
Als zelfs een 14 jarig verwend nest 2 uur met hun voeten mag rammelen, en als er dan een klap valt, gaat er een hoop volk op de achterpoten staan.

Zoals ik al schreef, als tiener was het "meneer de agent" en deed ik niet moeilijk als ze mij controleerden.
Mijn companen die wel moeilijk deden, die konden later stoefen met de blauw plekken.

En da's nog steeds zo, de 1-2 keer per jaar dat ik contact heb met onze ordehandhavers, is dat telkens zonder problemen.
Ik ook niet, dat is trouwens bijna nooit gebeurd.

Waar ik me aan erger bij de flikken is dat ze een grote muil opzetten tegen kinderen en volwassenen waar ze niets van te vrezen hebben, maar gaan lopen, hun combi in brand laten steken en zich zelfs laten ontwapenen van een handvol "jongeren".
Geen respect meer als gevolg.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:48   #71
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Moest het een politieagente zijn die haar ne toek gaf zou er ook zo een heisa over gemaakt worden?
Goed punt, misschien minder?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:52   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ook niet, dat is trouwens bijna nooit gebeurd.
U doet niet moeilijk tijdens uw interactie met de politie?
Citaat:
Waar ik me aan erger bij de flikken is dat ze een grote muil opzetten tegen kinderen en volwassenen waar ze niets van te vrezen hebben
Hoe dikwijls zou het gebeuren dat agenten agressief gaan reageren op mensen die normaal doen tegen hen?
Citaat:
maar gaan lopen, hun combi in brand laten steken en zich zelfs laten ontwapenen van een handvol "jongeren".
Geen respect meer als gevolg.
Het is een kip en ei probleem. En we komen terug op de vraag, wat mogen agenten (en dan bedoel ik niet van wat u of ik toelaatbaar vinden) officiëel doen tegen echt ambetante mensen of groepjes Hyena's?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 09:47   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb een zwak voor meisjes.... (zoek daar niets pedofiels achter aub.)
Van 0 tot 95

En ik heb het schijt aan flikken en hoe ze zich vandaag gedragen.
Het meisje in kwestie wist blijkbaar wel waarom de flikken naar haar op zoek waren.

De flikken in den belziek maken er niet al te rap veel werk van om iemand te pakken tenzij het echt wel serieus is.

Ik denk dat dat "meisje" dus wel het een en ander uit te leggen heeft.

Als ge op de grond beland met 2 flikken op u dan is dat al omdat ge weerspannig zijt. Als ge dan nog eens besluit van in die mannen hun gezicht te rochelen ja dat ge dan wat kletsen kunt krijgen is maar normaal.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 09:57   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het meisje in kwestie wist blijkbaar wel waarom de flikken naar haar op zoek waren.

De flikken in den belziek maken er niet al te rap veel werk van om iemand te pakken tenzij het echt wel serieus is.

Ik denk dat dat "meisje" dus wel het een en ander uit te leggen heeft.

Als ge op de grond beland met 2 flikken op u dan is dat al omdat ge weerspannig zijt. Als ge dan nog eens besluit van in die mannen hun gezicht te rochelen ja dat ge dan wat kletsen kunt krijgen is maar normaal.
Inderdaad, in Antwerpen smeet de Mohamedjugend eens stenen door de ruiten van de combi terwijl de politie er in zat.

Wat deed de politie, er op beginnen kloppen zoals ze dat doen bij kleine meisjes? Er een gat doorschieten, zoals ze dat doen bij kleine meisjes?
Nee hoor, ze gingen lopen, "om erger te voorkomen".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 09:59   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U doet niet moeilijk tijdens uw interactie met de politie?

Hoe dikwijls zou het gebeuren dat agenten agressief gaan reageren op mensen die normaal doen tegen hen?


Het is een kip en ei probleem. En we komen terug op de vraag, wat mogen agenten (en dan bedoel ik niet van wat u of ik toelaatbaar vinden) officiëel doen tegen echt ambetante mensen of groepjes Hyena's?
Ik zou zeggen, hetzelfde als dat die ambetante mensen bij ambetante flikken mogen doen, niets.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 10:00   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ook niet, dat is trouwens bijna nooit gebeurd.

Waar ik me aan erger bij de flikken is dat ze een grote muil opzetten tegen kinderen en volwassenen waar ze niets van te vrezen hebben, maar gaan lopen, hun combi in brand laten steken en zich zelfs laten ontwapenen van een handvol "jongeren".
Geen respect meer als gevolg.
Dat is iets anders daar hebt ge gelijk in.

probleem is, ze mogen niet meer he.

Dat had ge eens moeten proberen bij de rijkswacht,

Nog een controle gehad, 4 man rond den auto waarvan 2 met den UZI in de hand. Die gingen hun niet laten doen dat was wel duidelijk.

De zondag ook nog eens mogen blazen, die waren al heel wat minder dan hun collega's van 25 jaar geleden. Mijn rijbewijs gevraagd maar niet eens mijne pas gecontroleerd.

Dien ene was vriendelijk, dien andere was zo ene die omhoog gevallen is van zodra ze hem een kepie op zijne kop gezet hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 10:01   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, in Antwerpen smeet de Mohamedjugend eens stenen door de ruiten van de combi terwijl de politie er in zat.

Wat deed de politie, er op beginnen kloppen zoals ze dat doen bij kleine meisjes? Er een gat doorschieten, zoals ze dat doen bij kleine meisjes?
Nee hoor, ze gingen lopen, "om erger te voorkomen
".
I rest my case....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 10:02   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is iets anders daar hebt ge gelijk in.

probleem is, ze mogen niet meer he.

Dat had ge eens moeten proberen bij de rijkswacht,

Nog een controle gehad, 4 man rond den auto waarvan 2 met den UZI in de hand. Die gingen hun niet laten doen dat was wel duidelijk.

De zondag ook nog eens mogen blazen, die waren al heel wat minder dan hun collega's van 25 jaar geleden. Mijn rijbewijs gevraagd maar niet eens mijne pas gecontroleerd.

Dien ene was vriendelijk, dien andere was zo ene die omhoog gevallen is van zodra ze hem een kepie op zijne kop gezet hebben.
dank u om te bevestigen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 10:17   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou zeggen, hetzelfde als dat die ambetante mensen bij ambetante flikken mogen doen, niets.
Ah, maar als iedereen zich aan de regels zou houden, waren die pakkemannen niet nodig.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 10:20   #80
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De omgekeerde wereld. Het begint stilaan hallucinant te worden wat we allemaal voorgeschoteld krijgen. Het toppunt is dat dergelijke figuren nog medestanders vinden via sociale media door dergelijke filmpjes rond te laten gaan. Nog even en men gaat beweren dat zwart wit is en omgekeerd en een hoop die vervolgens instemmend ja knikken.

Wat een misplaatste arrogantie ook van de moeder van het meisje die het lef heeft om een klacht in te dienen ... terwijl het haar dochter is die weerspannig is en een agent meermaals in het gezicht spuwt. Je moet het maar doen. Sommige mensen kennen blijkbaar totaal geen schaamte en hebben totaal geen moreel kompas.

Dit doet me een beetje denken aan de leraar die tijdens een online les onachtzaam en onbedoeld aangaf dat hij een "neger" zag en dit vervolgens een punt in het nieuws wordt. What's next?

Alle gekheid op een stokje.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be