Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2011, 01:01   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Melding nummer 5. Ik zie de haat niet. Bijna de hele post gaat over dat grensverhaal en bevat in de 1ste paragraaf geen enkele oproep tot geweld. Enkel in de laatste paragraaf kan in het laatste deel van de tweede lijn de vraag gesteld worden wat de intentie van de schrijver was. Slaat de 'nergens voor nodig' op de aandacht van de media of op het aan flarden schieten van de bootjes? Het beïnvloed alleszins de intonatie van de laatste paar woorden. Ik denk dat hij bedoelt dat de aanpak harder mag zijn dan wat nu gebeurt. Hmm ... Jurgen peinigt mijn brein op dit nachtelijke uur. Ik weiger dit te verwijderen omdat ik hier nog geen duidelijke strijdigheid zie met de geldende wetgeving. Graag een tweede mening!
http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224
Dat 'nergens voor nodig' slaat op; dat de media of 't beleid 't niet nodig vinden om dit te vermelden in de media, dat de grenspolitie hard optreedt tegen illegalen/vluchtelingen, zijzelf, vooral aan Marokkaanse zijde, 'n harde aanpak bezigen en dat zelfs die harde aanpak niet afschrikt, want er geraken er nog regelmatig voorbij.

Die hele post is enkel 'n beschrijving van hoe 't er daar aan toegaat, wat ikzelf, vooral in de haven, waar vrachtwagens af en aan komen, gezien heb, er is zelfs 'n reportage over geweest op TV.

Wie daarin 'n oproep tot geweld ziet, moet wel van erg slechte wil zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:01   #42
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook het CGKR zag geen graten in de oproep homo's van de hoogste torens te gooien.
Zit daar een verborgen agenda achter? Ik vind dit persoonlijk sterk discriminerend tov homo's maar anderzijds heb ik de context ervan niet gezien.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:02   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Nu heb ik weinig tijd maar ik wil het morgen uitgebreid bekijken.


Wat betreft het posten van nieuwsfeiten, iets wat ik zelf ook doe:

de media heeft bepaalde aanbevelingen gekregen bij het posten over negatieve nieuwsfeiten mbt allochtonen.

Ik weet niet hoe men dat interpreteren kan op een forum:

met name: is het forum dan "media" en de poster de "journalist" bvb?

Is het niet navolgen van aanbevelingen racisme of discriminatie?

Indien deze personen op dit forum zitten, ik weet dat racisme door bepaalde forummers erg streng wordt geïnterpreteerd dus ...


Concreet mbt de posts die je aanhaalt (ik heb sommige al vluchtig bekeken): ik word ook niet vrolijk van sommige dingen die ik lees, maar ... anderzijds lijkt me het dan weer duidelijk dat sommige berichten met een "kwinkslag" bedoelt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bepaalde schrijfsels meent. Je kan discussiëren over de smaak, maar een "stijlfiguur" aanbrengen of iets "over-benadrukken" om je punt duidelijk te maken, kan mijns inziens niet geïnterpreteerd worden als "oproep tot deportatie".

Ik heb nog niet alle posts gelezen, doch vraag ik me af waar we heen gaan als dit soort dingen zo sterk worden gecontroleerd ... Dan blijf ik bij mijn idee dat sommige van die ambtenaren forumleden zijn...
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2011 om 01:06.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:03   #44
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat 'nergens voor nodig' slaat op; dat de media of 't beleid 't niet nodig vinden om dit te vermelden in de media, dat de grenspolitie hard optreedt tegen illegalen/vluchtelingen, zijzelf, vooral aan Marokkaanse zijde, 'n harde aanpak bezigen en dat zelfs die harde aanpak niet afschrikt, want er geraken er nog regelmatig voorbij.

Die hele post is enkel 'n beschrijving van hoe 't er daar aan toegaat, wat ikzelf, vooral in de haven, waar vrachtwagens af en aan komen, gezien heb, er is zelfs 'n reportage over geweest op TV.

Wie daarin 'n oproep tot geweld ziet, moet wel van erg slechte wil zijn.
In die post zie ik inderdaad ook geen oproep tot geweld.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:09   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Zit daar een verborgen agenda achter? Ik vind dit persoonlijk sterk discriminerend tov homo's maar anderzijds heb ik de context ervan niet gezien.
Er was weinig context aan te zien.
Men zei er zelfs nog bij hoe men dat best moest doen, met het hoofd naar beneden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:15   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik heb ze allemaal overlopen en ik zie nergens racisme.

Wat mensen als Jurgen vergeten is dat sommigen hun berichten opzettelijk erg scherp maken, mede om de mensen die hun willen muilkorven aan te tonen dat het geen zin heeft en enkel het omgekeerde effect met zich meebrengt.

Dit is trouwens opgezet spel van enkele forumleden.
Er werd al met een rechtszaak gedreigd in minstens 2 topics.

Dit is blufpoker van enkele verzuurde mensen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:15   #47
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er was weinig context aan te zien.
Men zei er zelfs nog bij hoe men dat best moest doen, met het hoofd naar beneden.
Dan vind ik dat weldegelijk een oproep tot haat tegenover homo's en vind ik het politiek oncorrect dat ze hier niet voor veroordeeld is.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:16   #48
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb ze allemaal overlopen en ik zie nergens racisme.

Wat mensen als Jurgen vergeten is dat sommigen hun berichten opzettelijk erg scherp maken, mede om de mensen die hun willen muilkorven aan te tonen dat het geen zin heeft en enkel het omgekeerde effect met zich meebrengt.

Dit is trouwens opgezet spel van enkele forumleden.
Er werd al met een rechtszaak gedreigd in minstens 2 topics.

Dit is blufpoker van enkele verzuurde mensen.
We kunnen ook elke post waar men vlamingen fascisten noemt beginnen aanduiden hé als het genoeg mediaaandacht krijgt kan men eindelijk eens dat schuldgevoel van de vlamingen doorbreken.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 juni 2011 om 01:17.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:17   #49
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Dat was blijkbaar niet genoeg volgens onze teleurgestelde surfer:
##########
Maarten door de draad te verwijderen met de aanklacht verdwijnt het racisme niet op uw forum. In de plaats daarvan juicht U net meer racisme en haat posts toe. Daar deze personen nu weten dat dit ongestraft kan en zelfs toegejuicht wordt door de moderators.


Gelukkig had ik de post gekopieerd, alhoewel het echt niet moeilijk is om racisme op uw forum te vinden. Open lukraak een draad en 1 op de 2 kansen vind je wel enkele racistische uitlatingen. Om nog maar te zwijgen over posts die aanzetten tot geweld.

Bij deze kunt U nog altijd de haatdragende opmerkingen bekijken door op een onderstaande link te klikken (slechts enkele zijn verwijdert). Let op dit is slechts het neusje van de zalm. En zelfs al worden deze paar voorbeelden verwijderd dan nog is het ZEER gemakkelijk om andere racistische posts te vinden. Tot doodsbedrijgingen toe...

Ik hoop dat hier een serieus onderzoek tegen wordt gestart. Vlaanderen heeft al genoeg problemen dan dat forum gebruikers systematisch aangezet worden om haat misdaad te begaan.

Ik hoop dan ook dat de host en domein leverancier hier eens grondig over nadenken.

Bij deze zou ik ook graag een officiële klacht starten tegen forum.politics.be
Ik hoop dat het CGKR dringend een onderzoek start.


Een teleurgestelde surfer,

Jurgen ***
##########

Komaan, bij al de gequote posts (intussen wel gelezen) zijn er een 5-tal waarvan ik denk "jak ... vergezocht of het kon deftiger uitgedrukt. Maar ... ik kan evenveel posts vinden tegen "blanken" denk ik.

Vooral die belediging van Suqar7loe apart noemen vind ik een beetje belachelijk gezien ze mij en anderen hier aan durft te spreken met "speknek" en autochtonen aanmoedigt het land te verlaten.

Deze twee maten en twee gewichten zijn vooral nefast voor het anti-discriminatiebeleid mijns inziens. Het wordt een extreme lobby die zichzelf meer belachelijk maakt ipv ernstig te worden genomen, een soort gedachtenpolitie van het kaliber Egypte.
Ik hoop alleen dat ze één ding niet vergeten: als je het uiten van bepaalde ideeën verbiedt (toegegeven, extreme ideeën daargelaten), maak je ze niet onbestaande. Wel onzichtbaar. Dat is nog minder wenselijk, gezien er dan in één of ander obscuur circuit dat enkel bestaat uit enigszins, volledig buiten enige sociale controle om dingen georganiseerd worden die werkelijk erg zijn...


Graag wil ik er ook nog bij vermelden dat ik hoop dat deze personen ook zo duchtig op zoek gaan naar alle publiekelijke oproepen tot geweld tegen westerlingen door bepaalde extremisten ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:20   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dan vind ik dat weldegelijk een oproep tot haat tegenover homo's en vind ik het politiek oncorrect dat ze hier niet voor veroordeeld is.
Madam NON en het CGKR zagen er nochtans geen graten in.
Maar vervang homo's door moslims en..........
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:21   #51
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Je zou nog racistisch worden van dit soort krankzinnige postings en dat corrupte bureau dat men het CGKR noemt.

De vraag is hoe deze mensen zonder goede wil serieus genomen worden door de samenleving en (helaas) niet onbelangrijk door het (onaangename clubje) CGKR.
2

Ik dacht aanvankelijk dat het om een formele klacht van een officiële instantie ging en niet om een eenmansactie. Het deed me inderdaad grote vragen rijzen over de werking van die instanties, vragen die minstens even groot waren als de inhoud van sommige posts die deze persoon aanhaalde.

Nu de schrijfstijl van deze persoon in acht genomen, wetende dat dit communicatie is die voorgelegd zal moeten worden bij een eventuele rechtszaak, ... vooral niet serieus nemen zou ik zeggen.
Als je zoiets doet dan verwacht je toch dat je op z'n minst even met een advocaat, of desnoods een rechtenstudent of iemand die er wat van kent, spreekt en je eigen schrijfsels nakijkt om te checken of je jezelf geen klacht aan het aansmeren bent.

Dat is hier, vrij duidelijk, niet het geval.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2011 om 01:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:24   #52
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Madam NON en het CGKR zagen er nochtans geen graten in.
Maar vervang homo's door moslims en..........
Waarschijnlijk hebben wij daar geen neus voor om te weten wat discriminerend is. We zijn fascisten remember
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:35   #53
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
En nu de evaluatie. We zullen dit publiek doen?

De eerste is absolute nonsens. De schrijver beweert zelf het omgekeerde van wat Jurgen erin ziet. Lees de laatste paragraaf: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7663

Over de tweede durf ik twijfelen over 1 facet. Op zich is de schrijver van mening dat de €500-boodschap bijdraagt tot meer immigratie en dat een omgekeerde boodschap snel bekendheid kan verwerven. Daar is niks mis mee, het is een mening. Hooguit de verwoording dat het "doorgetamtamd" wordt is eventueel een stigmatisering. Alhoewel de tamtam door meer dan 1 bevolkingsgroep verwijst, stigmatiseert het enigzins. Ik heb de neiging om dit door de vingers te zien, alleen al omdat het niet 1 groep viseert. Op zich wordt op geen enkele manier tot geweld aangezet. Graag jullie mening.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5135719
Ik neem aan dat het om de eerste twee zinnen gaat: dit is denk ik duidelijk een stijlfiguur. Ik denk nu niet dat Circe overweegt mensen boven de Sahara te droppen ... Hyperbolen zijn gekende middelen om te communiceren, niks mis mee. Het is dan nog als kwinkslag bedoeld.

Met dat tamtammen is mijns inziens absoluut niks mis!

Tamtammen is een woord wat ik en mijn kennissenkring bezigen. Mogelijk is het Limburgs dialect, maar wij gebruik het vaak.

Ten tweede beledigt Jurgen hele bevolkingsgroepen als hij het woord tamtam als racistisch (als inferieur beschouwd) bestempeld!(!)
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:45   #54
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Toch effe benadrukken dat ik geen rechter en evenmin een staatsbladvreter ben. Maar wil het nog wel eens proberen.

Nummer drie. De schrijver is duidelijk overtuigd van een oorlog die ons te wachten staat, bloedvergieten door het niet samengaan van islam en westerse cultuur. Een mening. De kwaliteit van de bijdrage ligt laag door de brute schrijfstijl... Maar de schrijver roept niet op tot geweld maar ziet geweld als resultaat van de problemen die dit soort migratie teweeg brengt. Graag jullie mening. Het is een post waarvoor ik een extra mening van een andere moderator zou vragen maar waar ik mijn twijfels heb over de nood aan een ingreep.
http://forum.politics.be/showthread....52#post5348852
Kan ik niet over oordelen ...

Wat mijn bijdrage betreft wil ik erop wijzen dat "zij" kan gebruikt worden voor eender welke wiskundige verzameling je voor ogen hebt, vanaf twee personen (dus op zowel de hele groep als op 'delen' ervan - voordat ik van racisme bestempeld wordt: delen als in de wiskundige term "onderdelen", neen ik zie mensen niet als objecten ). Ik gebruikte die term als leden van die groep want ik ken er ook die zich dragen zoals verwacht (naar westerse normen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
Nummer 4 heb ik enkele keren herlezen om het racisme te zoeken. Tweede paragraaf, eerste lijn is niks mis mee. De tweede lijn bevat twee stigmatiserende stellingen, maar deze zijn geenszins aan een minderheid gelinkt zoals omschreven in wet en precendenten. Volgens mij is daar juridisch niks mis mij, al vraag ik daar liever om een tweede mening. In de rest van deze bijdrage zie ik geen problemen.
http://forum.politics.be/showthread....73#post5355873
Dat deze ertussen staat doet de geloofwaardigheid en ernst van de "aanklager" sterk teniet ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ook toevoegen dat het allemaal over interpretatie gaat. Je verwacht van wetten dat ze handelen over zwart/wit stellingen zoals 'ja, jij hebt iets gestolen', of 'ja, het is aangetoond dat je deze moord hebt gepleegd'. Misschien wat simplistisch gesteld. Maar hier gaat het om de contradictie met een grijs gebied waar we elkaar kunnen blijven bestoken met meningen. De interpretatie an sich is een meestal een mening. Ik heb dat altijd gevaarlijk gevonden.

Je kan het herleiden tot de essentie van de zaak: deze wet heeft vervolging tot doel in het denken van mensen ipv in hun handelen. Door 'aanzetten tot' als daad te verheffen, heeft deze wet haar voet aan de grond gekregen. Ik heb er altijd van gehuiverd.
Goed punt ... nu begrijp ik des te meer waarom.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 01:54   #55
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Melding nummer 5. Ik zie de haat niet. Bijna de hele post gaat over dat grensverhaal en bevat in de 1ste paragraaf geen enkele oproep tot geweld. Enkel in de laatste paragraaf kan in het laatste deel van de tweede lijn de vraag gesteld worden wat de intentie van de schrijver was. Slaat de 'nergens voor nodig' op de aandacht van de media of op het aan flarden schieten van de bootjes? Het beïnvloed alleszins de intonatie van de laatste paar woorden. Ik denk dat hij bedoelt dat de aanpak harder mag zijn dan wat nu gebeurt. Hmm ... Jurgen peinigt mijn brein op dit nachtelijke uur. Ik weiger dit te verwijderen omdat ik hier nog geen duidelijke strijdigheid zie met de geldende wetgeving. Graag een tweede mening!
http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224
Kent de klager Europa wel grondig genoeg?

SDX klaagt met deze post heel terecht aan dat "beschaafd continent" Europa aan zijn grenzen heel wat minder tolerant is tov allochtonen dan het in de kern van Europa doet uitschijnen...

De politieke correctheid en het ophouden van de schijn (van verdraagzaamheid en mogelijke kosten voor de sociale zekerheid allemaal zomaar kunnen betalen) is blijkbaar enkel van tel als het publiek gebeurt.
Wat er met die vele vluchtelingen gebeurt wordt daarom bewust niet aan het publiek gerapporteerd. Het zijn geen racisten die daarover beslissen. Of misschien wel, dat weet ik niet.

Maar in ieder geval slaat die "en zelfs dat is niet genoeg" duidelijk op het feit dat allochtonen zich desondanks alles niet laten afschrikken en toch proberen de oversteek te maken.
De verhalen die verteld worden over hetgeen met name in de kern van Europa gebeurd, zijn te aantrekkelijk (of het leven daar te tegenovergesteld) vermoed ik.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 02:04   #56
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Klacht nummer 6. Ik denk dat Jurgen hier gelijk heeft:
http://forum.politics.be/showthread....43#post5381443
Volgens mij is dit een aanzet tot geweld. Akkoord?
Hij maakt terecht een toespeling op het feit dat je "sinds recente jaren" probleemloos aan deze oorlogswapens kan geraken in Brussel en het niet zelden tot incidenten komt waarbij deze wapens betrokken zijn (en getrokken worden ).

De smileys erachter bevestigen volgens mij dat de topic-starter overdrijft.
De schokkende oogjes doe je vaak tegenover een kind dat je bv. wil laten schrikken. (Zo van "en waar is de neus nu? "Oh " "die is weg " Op een forum moet je je ook behelpen met zulke "mimiek"... Dit interpreteren als Bruggeman roept op om bepaalde groepen "omver te maaien" lijkt me overdreven. Moesten die bewoordingen (die ik hanteerde, of andere die veel gebruikte synoniemen) worden gebruikt, denk ik dat ongerustheid terecht was. Maar dan denk ik ook dat Bruggeman al lang "bezoek" (politie) zou hebben ontvangen. Ook terecht overigens.

Doch ik ken hem niet echt dus ik zou niet weten hoe zijn overige posts zijn. Als ze allemaal in dezelfde trend zijn (gelijkaardige dingen suggereren) hebben jij en Jurgen een punt.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2011 om 02:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 02:07   #57
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Klacht nummer 6. Ik denk dat Jurgen hier gelijk heeft:
http://forum.politics.be/showthread....43#post5381443
Volgens mij is dit een aanzet tot geweld. Akkoord?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dank je Filosoof, voor uw goeie wensgeving.
Uw commentaren, desondanks in de meeste gevallen wereldvreemd extreem links en moslimkontlikkend toch de moeite om te lezen.
Alsjeblieft niet Maddox, ik hoop dat je dit niet meent. Ik waardeer je posts heel erg. Je bent één van de weinigen van de oudere garde die voor mij nog een verschil maken.

Je tweede post bevestigt dat des te meer: ik vind je complimenten aan Filosoof groots!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 02:10   #58
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Zit daar een verborgen agenda achter? Ik vind dit persoonlijk sterk discriminerend tov homo's maar anderzijds heb ik de context ervan niet gezien.
*kuch*

Tip: check het personeel (of althans een deel van de personeelsleden) van het CGKR


*kuch*
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 02:22   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
*kuch*

Tip: check het personeel (of althans een deel van de personeelsleden) van het CGKR


*kuch*
Het is gewoon een met twee maten en twee gewichten metende hypocriete bende dat het CGKR bevolkt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 03:08   #60
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

@ mijnheer M. Malaise

U stelt in verband met de berichten die u kennelijk van ene mijnheer Jurgen ontving vragen die niemand hier afdoend kan beantwoorden, anders dan het geven van een persoonlijke mening.

Een zeer strikte interpretatie van de diverse Belgische wetgeving inzake de bestrijding van o.a. het racisme en de discriminatie (in casu de wet van 30.07.1981 etc…etc…) laat toe bijzonder streng te oordelen over het uiten van een mening inzake “anderen” dan de eigen persoon. Om het een beetje ludiek te stellen, en tezelfdertijd even “de Islam” of huidskleuren te ontwijken : het stellen dat een “Hollander” een extreme gierigaard is omdat het nu eenmaal een Hollander is, of het stellen dat een Franse mevrouw sowieso een “kakmadam” is omdat ze een française is etc…etc… kan in wezen eigenlijk al strafbaar genoemd worden door wie de betreffende wetgeving naar de letter leest.

Evenwel : enkel een daartoe bevoegde rechtbank kan oordelen of een welbepaalde meningsuiting een overtreding van voornoemde wetgeving inhoudt. Uw inschatting dienaangaand, of de onze, of deze van mijnheer Jurgen, zijn niets méér dan een persoonlijke overtuiging.

Indien mijnheer Jurgen stellig van mening is dat bepaalde forumdeelnemers en/of u of uw medewerkers inzake bedoelde wetgeving strafbare feiten plegen, dan staat het hem vrij om desbetreffend een klacht neer te leggen bij de daartoe voorziene instanties. Bij afloop van de aldus ingezette procedure zal dan blijken of de mening van mijnheer Jurgen juridisch al dan niet de juiste was.

Tot zolang kan van u vanzelfsprekend niet verwacht worden dat u elke post van elke forumdeelnemer vòòr publicatie voorlegt aan een rechtbank teneinde zekerheid te hebben dat deze geen overtreding inhoudt van voormelde wetgeving ; er moet van u verwacht worden dat u in uw forum slechts bijdragen toelaat die naar uw eigen beoordeling in eer en geweten géén overtreding van welkdanige wet bevatten.

Naar mijn bescheiden mening doet u er in dat verband goed aan om alle posts waar u zelf twijfels bij hebt uit uw forum te verwijderen, maar ik zie geen enkele reden om al deze waarvan u overtuigd ben dat er geen wetsovertredingen in of mee worden begaan (noch overtredingen van het eigen forumreglement, vanzelfsprekend) niet tot het forum toe te laten.

Maar goed, vermits u onze mening vraagt omtrent de door u aangehaalde specifieke posts, geef ik – for what it’s worth – graag de mijne…

Ik zie in deze posts geen enkele duidelijke overtreding van bedoelde wetgeving, althans niet zoals ik deze naar de zin van die wetgeving meen te mogen interpreteren. Evenwel, de manier waarop een aantal “meningen” wordt naar voren gebracht is zeer op het randje, en hoewel het kan voldoen aan wat binnen het kader van de vrijheid van meningsuiting toelaatbaar moet worden geacht, is het op zijn minst onnodig hard en zelfs opzettelijke beledigend voor zij die er het voorwerp van zijn.

Dat brengt mij, weliswaar enigszins terzijde, bij mijn meer algemene persoonlijke visie op uw forum : ik vind dat u op uw forum, zowel qua stijl als qua inhoud, erg veel zaken toelaat die afbreuk doen aan een zinnige en waardige discussie, en die derhalve de kwaliteit van uw politiek discussieplatform geheel niet ten goede komen. Elke vrije gedachtewisseling inzake politiek mag natuurlijk zo nu en dan tot op het scherp van de snee kunnen gaan, en ik begrijp wel dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en dat ook wie een wat ruwere taal gebruikt zijn/haar mening moet kunnen ventileren, maar ik vind dat ook dit best binnen de ruimere grenzen der wellevendheid en waardigheid moet kunnen blijven. Ik heb zeer dikwijls de indruk dat u en uw moderatoren dat niet vinden…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be