Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2004, 08:52   #21
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Al paradeert morgen de voltallige Vlaams Blok-top door de straten van Brussel getooid in een met roze pailletten afgemaakte tutu, op de tonen van "I will survive", dan stem ik er nog niet voor.
Nogtans hebben homosexuelen wat met extreem-rechts. In de nazitop zaten er, hoe noemde die gast nu ook al weer (Ernst Röhmer?), die was zelfs een persoonlijke vriend van Hitler. Later is hij wel een kopje kleiner gemaakt, maar dat is een ander verhaal. En dan hebben we natuurlijk Pim, die toch wel tamelijk nichterig was.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 08:53   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hun onnatuurlijke omgang
U denkt zeker dat aids enkel kan doorgegeven worden door "onnatuurlijke omgang"? Try again...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 09:00   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Guy Lee Thys, de regisseur van het schitterende Kassablanka, staat erom bekend dat hij waarschuwt voor de extreem-conservatieve reflex binnen de islam, gericht tegen bepaalde bevolkingsgroepen zoals bvb. joden maar ook homo's. Voor iemand die "omhelst" werd door de linkse goegemeente kunnen zijn standpunten dan ook tellen...

Indien het Vlaams Blok het serieus meent én met zijn verruimingsoperatie én met zijn ambitie om ooit regeringswaardig te zijn (wat ik eigenlijk moeilijk kan geloven), dan is het inderdaad electoraal zeer opportuun om bepaalde ethische punten te laten vallen. Dit zou dan tot gevolg kunnen hebben dat het Blok niet meer zou aanzien worden als "de partij die tegen alles is". Gezien de maatschappelijke evolutie zijn bepaalde ethische trends trouwens toch niet meer omkeerbaar.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 09:46   #24
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hun onnatuurlijke omgang
Allez, hier beginnen we weer met dat 'natuurlijk' gezever.
Enkel 'natuurlijk' gedrag is toegelaten? Ik zou zeggen: voeg daad bij woord: loop naakt rond , baken uw territotium af met urine en neuk elke vrouw die ge vruchtbaar acht, want dat is natuurlijk gedrag.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:09   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
U denkt zeker dat aids enkel kan doorgegeven worden door "onnatuurlijke omgang"? Try again...
Enkel? Staat dat dan ergens?

Als bloedgever sedert vele jaren weet ik heel goed hoe hiv allemaal kan worden doorgegeven.

Maar het is zeker geen toeval dat homoseksuelen procentueel torenhoog uitsteken boven de normale mensen als het gaat om het verspreiden van hiv.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:10   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Indien het Vlaams Blok het serieus meent én met zijn verruimingsoperatie én met zijn ambitie om ooit regeringswaardig te zijn (wat ik eigenlijk moeilijk kan geloven), dan is het inderdaad electoraal zeer opportuun om bepaalde ethische punten te laten vallen.
Aha, hier komt iemand eens vertellen wat het Vlaams Blok moet doen. In Vlaanderen is er nog altijd nood aan een ethisch-conservatieve partij. En dat is het Vlaams Blok. Geen nood dus om hieraan iets te wijzigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:18   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=8219
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:19   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Aan Willem de Spreker: waarom als Vlaming met die Brusselse Irisvlag wapperen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:38   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik zal mij daar hier waarschijnlijk héél onpopulair met maken, maar ik vind niet het VB mee moet gaan doen aan het opbod van holebi-vriendelijke maatregelen. De prioriteit ligt nu toch echt daar niet meer?

Strategisch verliezen ze daar waarschijnlijk ook veel meer stemmen mee dan ze die winnen.

En tenslotte vind ik hun houding tov homo's zeker niet van die aard dat ik die als schokkend of onmenselijk ervaar. Volgens mij kan het VB vast wel een homo vinden die dat eveneens vindt van het VB en op een lijst wil gaan staan, als dat noodzakelijk zou zijn, maar daar heb ik mijn twijfels bij.

I.e. ik heb niks tegen een vlaams-nationalistische homo op een VB-lijst, daar zou ik op kunnen stemmen ook, maar ik wil daar geen 'Miltante Holebi' die 'ook een beetje voeling heeft met de moslimproblematiek' zien staan.
Volledig mee eens.

Het lijkt bijna een politiek correctisme om zo extreem-ruimdenkend mogelijk te zijn wat betreft homoseksualiteit. Alsof het bijna partij-standpunten moeten zijn om een wet te stemmen dat iedereen verplicht om naar de gay-parades te gaan kijken!

Sorry, maar zulk activisme doet de holebi-zaak meer kwaad dan goed. Ik kan de vliegende schijt krijgen van zulke "militante holebi's' die bijvoorbeeld eisen dat er een zeker percentage van het parlement expliciete holebi's moeten zijn, of die het homohuwelijk (met de daarbijhorende concepten, zoals adoptie) door de strot willen duwen... net alsof ze niet mogen samenwonen anders.

Net zoveel ik de vliegende schijt krijg van fanatici die verkondigen dat holebi's beesten zijn die, hoofd eerst, van hoge gebouwen moeten donderen, of sommige nonsens die je hier leest op het forum.


Homoseksualiteit is niet politiek relevant! Ik heb niets tegen homoseksualiteit, maar laat het binnen de huiskamer, ieder zijn leven, maar probeer het a.u.b niet onder de neus te steken van mensen die er niets mee te maken (willen) hebben.

Als men dit cursieve tekstje als homo-hatende propanganda beschouwt, ja, dan ben ik een homo-hater.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:40   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

ps: Als je vind dat het niet homo-hatend is. "Take your lies, get off the case!"

M.a.w, matig je woorden alsof het Vlaams Blok anti-homo zou zijn, want je bent onwaarheden aan het verkondigen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:44   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Denk jij dat je de enige bent of zo die een homo kent?

Doet pijn zeker te merken dat je een minderheid bent binnen je eigen beweging?


Ja, je hebt gelijk... JIJ kent natuurlijk véél meer homo's en lesbiennes dan ik...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:48   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Nogtans hebben homosexuelen wat met extreem-rechts. In de nazitop zaten er, hoe noemde die gast nu ook al weer (Ernst Röhmer?), die was zelfs een persoonlijke vriend van Hitler. Later is hij wel een kopje kleiner gemaakt, maar dat is een ander verhaal. En dan hebben we natuurlijk Pim, die toch wel tamelijk nichterig was.
En ehm... is het dat? Baseer je je daarop om te stellen dat homoseksuelen wat met extreem rechts hebben?? Een nazi-officier en Pim Fortuyn?

Wauw, ik ben helemaal onder de indruk nu...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 10:58   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ondertussen heeft het Vlaams Blok de Joden ontdekt en stemt zowat 1 op 2 Joden op het Blok. Nu moet het Blok hetzelfde ondernemen tegenover de holebi's. De ouderwetse stellingen opbergen en openlijk kant kiezen voor de holebi's en tegen de moslims.
Zo gaat dat dus bij het Blok....... Verdraagzaamheid om stemmen te winnen, niet uit overtuiging. Hoereren noem ik dat.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:27   #34
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In ieder geval is het wel merkwaardig dat een aantal joden zelf de hand reiken naar het Vlaams Blok. Een van de belangrijkste orthodoxe rabbijnen van de Antwerpse chassidim is zelf op het Vlaams Blok afgestapt. Niet omgekeerd.
.
Joden en het Vlaams Blok hebben een gemeenschappelijke vijand.... de moslims.
En de chassidim zijn erg radicale joden, niet te verwonderen dus dat ze kiezen voor een radicale partij.
Alleen kan men twijfels hebben over hun integratie. Ze leven in een eigen wijk van ongeveer 25 straten groot in Antwerpen, hebben eigen scholen, trouwen en leven in hun eigen gemeenschap en verwerpen bijna alles wat niet tot hun cultuur behoort. Ze werken bijna uitsluitend in de diamantsector en wie heeft er niet gehoord van de bloeddiamanten. Hun vrouwen dragen pruiken net zoals moslimvrouwen een hoofddoek dragen. Deze vrouwen kunnen zich niet vrij ontplooien want ze moeten in hun dagelijks leven met ontelbare regels rekening houden. Na eeuwen zijn de Chassidim nog steeds niet geïntegreerd volgens mij. Het is dan ook merkwaardig dat het Vlaams Blok een alliantie met hen heeft vermits het VB integratie eist. Waarom geen betere integratie van de Chassidim? Omdat het hen electoraal past. Of is het omdat de chassidim geld hebben?
Een mooier voorbeeld van twee maten twee gewichten ken ik niet.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:28   #35
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Nogtans hebben homosexuelen wat met extreem-rechts. In de nazitop zaten er, hoe noemde die gast nu ook al weer (Ernst Röhmer?), die was zelfs een persoonlijke vriend van Hitler. Later is hij wel een kopje kleiner gemaakt, maar dat is een ander verhaal. En dan hebben we natuurlijk Pim, die toch wel tamelijk nichterig was.
Er bestaat zelfs een boek, getiteld 'The Pink Swastika', (zie dit artikel) dat de rol vd gays in het Derde Rijk in vraag stelt. De schrijver, een orthodoxe jood met een duidelijk religieuze agenda, is van mening dat de nazi-partij homoseksuele roots heeft (zelfs Hitler zou latent homoseksueel geweest zijn ) & dus waren de homo's niet de onschuldige slachtoffers maar de daders.

Rare jongens, die religieuze fundamentalisten...
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:30   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
ps: Als je vind dat het niet homo-hatend is. "Take your lies, get off the case!"

M.a.w, matig je woorden alsof het Vlaams Blok anti-homo zou zijn, want je bent onwaarheden aan het verkondigen.
dat is het enige argument tegen het Vlaams Blok... ze denken dat het zo is !

ze lezen het programma niet eens, maar staan wel direct te kakelen als een bende kiekens
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:34   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Alleen kan men twijfels hebben over hun integratie.
In tegenstelling tot bepaalden in de Marokkaanse gemeenschap wijzen de chassidim de Vlamingen niet met de vinger: het zijn harde werkers die niet bij de pakken blijven zitten, het zijn mensen die zich volledig schikken naar de Belgische wetten, het zijn burgers van dit land die de gevestigde orde respecteren.

Of hebben we plotseling een %-e oververtegenwoordiging van de chassidim in de criminaliteitscijfers zoals bij de Marokkaanse gemeenschap???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:37   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Na eeuwen zijn de Chassidim nog steeds niet geïntegreerd volgens mij. Het is dan ook merkwaardig dat het Vlaams Blok een alliantie met hen heeft vermits het VB integratie eist. Waarom geen betere integratie van de Chassidim? Omdat het hen electoraal past. Of is het omdat de chassidim geld hebben?
Hebben ze dan geld? Weet u hoe de chassidimgemeenschap er eigenlijk uitziet? Enig idee over hun kapitaal?

Waarom geen betere integratie van de chassidim?

Daar is een vrij simpel antwoord op: hun huidige levenswijze stelt geen maatschappelijke problemen in tegenstelling tot het "eiserige", agressieve van de Marokkaanse gemeenschap. Daar zit het. Nergens anders. Mocht er in de Westhoek een mennonietengemeenschap komen wonen, dan zou daar ook niemand problemen mee hebben. Die mensen zijn vreedzaam, schikken zich naar de wetten van het land, eisen niets. Bij die andere groep ontstaan er wel problemen: daarom zijn daar dan ook krachtige maatregelen vereist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:40   #39
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In tegenstelling tot bepaalden in de Marokkaanse gemeenschap wijzen de chassidim de Vlamingen niet met de vinger: het zijn harde werkers die niet bij de pakken blijven zitten, het zijn mensen die zich volledig schikken naar de Belgische wetten, het zijn burgers van dit land die de gevestigde orde respecteren.

Of hebben we plotseling een %-e oververtegenwoordiging van de chassidim in de criminaliteitscijfers zoals bij de Marokkaanse gemeenschap???
helemaal juist.

Naast het feit dat ze zich goed hebben kunnen nestelen in onze samenleving, en ons samenleving hebben aanvaard, moet ik de eerste joodse eis nog horen tot een eigen gewest, joods als 4de landstaal dat aangeleerd moet worden in Vlaamse scholen, Joods seperatisme en joodse rellen waarin Vlaamse winkels worden uitgebrand en onze straten opgebroken.

Hiernaast steunen ze ook nog eens Vlaanderen en de Vlaamse Beweging. Neem het Davidsfonds bijvoorbeeld.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 11:46   #40
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In tegenstelling tot bepaalden in de Marokkaanse gemeenschap wijzen de chassidim de Vlamingen niet met de vinger: het zijn harde werkers die niet bij de pakken blijven zitten, het zijn mensen die zich volledig schikken naar de Belgische wetten, het zijn burgers van dit land die de gevestigde orde respecteren.

Of hebben we plotseling een %-e oververtegenwoordiging van de chassidim in de criminaliteitscijfers zoals bij de Marokkaanse gemeenschap???
Na drie of vier generaties zijn Marokkaanse of Turkse jongeren geïntegreerd in onze maatschappij als we dit zouden toelaten tenminste. De Chassidim zijn na eeuwen nog steeds niet geïntegreerd. Ze zijn heel fanatiek en verwerpen dikwijls hun kinderen indien ze trouwen buiten de gemeenschap. Hardwerkkend zijn ze zeker maar ze schikken zich vooral naar hun eigen wetten. De gevestigde orde respecteren ze zeker vermits ze zelden buiten hun wijk komen. Ze zijn heel wereldvreemd, bijna authistisch. Maar ze kiezen wel voor het Vlaams Blok omdat het VB duidelijk tegen de moslims zijn, hun aartsvijand.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be