Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus) Lid Nationale Raad Comac

 
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 07:58   #81
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze deden ook geen uitstapjes met die kleuterkes. Wel wandelingetjes in het dorp aan een grote koord, dat was al inspanning genoeg.

Ik zie trouwens niet in waarom de kleuterklas met de kinderen naar theater of kinderboerderij moet gaan: dit is specifiek een taak voor ouders indien ze dat wensen;
... dus jij vindt het belangrijk om sociale ongelijkheid in stand te houden !

Onderwijzen betekent verder bouwen op de 'kennis van de wereld' van kinderen Hoe beperkter die kennis van de wereld is, hoe moeilijker kinderen tot leren komen. Kwaliteitvol onderwijs, dat gelijke onderwijskansen nastreeft, probeert ervoor te zorgen dat de kennis van de wereld bij alle kinderen voldoende is om op een volwaardige manier te kunnen profiteren van de leeractiviteiten.

Het is niet de bedoeling om binnen dit forum een pedagogisch-didactische discussie te voeren. Het gaat om een maatschappelijke uitdaging : Wat willen met onze kinderen, AL onze kinderen in het onderwijs bereiken ? Willen we een gelijke kansen onderwijs of willen we elite- en concentratiescholen ?
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline  
Oud 7 augustus 2008, 12:28   #82
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
... dus jij vindt het belangrijk om sociale ongelijkheid in stand te houden !

Onderwijzen betekent verder bouwen op de 'kennis van de wereld' van kinderen Hoe beperkter die kennis van de wereld is, hoe moeilijker kinderen tot leren komen. Kwaliteitvol onderwijs, dat gelijke onderwijskansen nastreeft, probeert ervoor te zorgen dat de kennis van de wereld bij alle kinderen voldoende is om op een volwaardige manier te kunnen profiteren van de leeractiviteiten.

Het is niet de bedoeling om binnen dit forum een pedagogisch-didactische discussie te voeren. Het gaat om een maatschappelijke uitdaging : Wat willen met onze kinderen, AL onze kinderen in het onderwijs bereiken ? Willen we een gelijke kansen onderwijs of willen we elite- en concentratiescholen ?
Zou je kunnen aanvaarden dat de overheid sociale ongelijkheid verergert? Zou je dat kunnen aanvaarden of is dat per definitie onmogelijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 7 augustus 2008, 12:55   #83
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
... dus jij vindt het belangrijk om sociale ongelijkheid in stand te houden !

Onderwijzen betekent verder bouwen op de 'kennis van de wereld' van kinderen Hoe beperkter die kennis van de wereld is, hoe moeilijker kinderen tot leren komen. Kwaliteitvol onderwijs, dat gelijke onderwijskansen nastreeft, probeert ervoor te zorgen dat de kennis van de wereld bij alle kinderen voldoende is om op een volwaardige manier te kunnen profiteren van de leeractiviteiten.

Het is niet de bedoeling om binnen dit forum een pedagogisch-didactische discussie te voeren. Het gaat om een maatschappelijke uitdaging : Wat willen met onze kinderen, AL onze kinderen in het onderwijs bereiken ? Willen we een gelijke kansen onderwijs of willen we elite- en concentratiescholen ?
Wilt U me nu eens deftig gaan uitleggen waarom het zo broodnodig noodzakelijk is dat kleutertjes persé met een bus naar een of andere kinderboerderij moeten worden gebracht om daar knorretje varken te kunnen zien? Zeker als het kinderen uit Mollahbeek zijn? Volgens mij mogen die gewoon niet mee.

En als het bovendien zo'n reuzachtige onoverkomelijke opdracht is om voor je kleutertje wat kleurpotloden en een blad afgedankt behangpapier te kopen, dan vind ik dat je je beter zo snel mogelijk kunt laten sterilizeren want dan heb je evenmin geld om eten voor dat kind te betalen.
En mag ik bovendien ook even weten waar dan het kindergeld voor dient? Om op te sturen naar de rest van de harem misschien?

Mensen, begin toch eens met normaal na te denken vooraleer je van die miskleunen schrijft als: "sociale ongelijkheid in stand houden".

Het k�*n natuurlijk best zijn dat u onmiddellijk in de gaten heeft hoezeer ikzelf totaal gedepriveerd werd van enige "kennis" want ik heb tijdens de kleuterklassen NOOIT naar een kinderboerderij geweest. Die bestonden zelfs niet in mijn tijd. En in de lagere school hadden we EEN (1) UNO, ONE schoolreis PER JAAR.
Die ging dan naar "den kleinen tunnel" op Antwerpen LO.

En ja zekers? ge wordt daar abnormaal van, ge kunt dan geen job meer uitvoeren, geen talen leren, geen diploma halen en je hebt eenrichtingsticketje richting criminaliteit.

doe ik het goed zo?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 7 augustus 2008, 16:45   #84
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wilt U me nu eens deftig gaan uitleggen waarom het zo broodnodig noodzakelijk is dat kleutertjes persé met een bus naar een of andere kinderboerderij moeten worden gebracht om daar knorretje varken te kunnen zien? Zeker als het kinderen uit Mollahbeek zijn? Volgens mij mogen die gewoon niet mee.

En als het bovendien zo'n reuzachtige onoverkomelijke opdracht is om voor je kleutertje wat kleurpotloden en een blad afgedankt behangpapier te kopen, dan vind ik dat je je beter zo snel mogelijk kunt laten sterilizeren want dan heb je evenmin geld om eten voor dat kind te betalen.
En mag ik bovendien ook even weten waar dan het kindergeld voor dient? Om op te sturen naar de rest van de harem misschien?

Mensen, begin toch eens met normaal na te denken vooraleer je van die miskleunen schrijft als: "sociale ongelijkheid in stand houden".

Het k�*n natuurlijk best zijn dat u onmiddellijk in de gaten heeft hoezeer ikzelf totaal gedepriveerd werd van enige "kennis" want ik heb tijdens de kleuterklassen NOOIT naar een kinderboerderij geweest. Die bestonden zelfs niet in mijn tijd. En in de lagere school hadden we EEN (1) UNO, ONE schoolreis PER JAAR.
Die ging dan naar "den kleinen tunnel" op Antwerpen LO.

En ja zekers? ge wordt daar abnormaal van, ge kunt dan geen job meer uitvoeren, geen talen leren, geen diploma halen en je hebt eenrichtingsticketje richting criminaliteit.

doe ik het goed zo?

IK HERHAAL : het gaat niet om al dan niet uitstapjes of afgedankt behangpapier... dit is geen politieke of maatschappelijke discussie !

De vraag is : welk onderwijs willen we voor ALLE kinderen in onze maatschappij ?

Ik wil een onderwijs dat er in slaagt om een maximaal aantal kinderen (vanuit hun talige, sociale, culturele en intellectuele diversiteit) de eindtermen te doen behalen !

... en alles wat nodig is om die doelen te behalen moet gratis zijn (cfr. ook standpunt van Vandenbroucke).

Hoe dit dat concreet moet ingevuld worden, wat het belang is van uitstappen : laat dit aan onderwijsdeskundigen over !
__________________
IDee

Petrus Cass

Laatst gewijzigd door Petrus Cass : 7 augustus 2008 om 16:46.
Petrus Cass is offline  
Oud 8 augustus 2008, 06:23   #85
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Hoe dit dat concreet moet ingevuld worden, wat het belang is van uitstappen : laat dit aan onderwijsdeskundigen over !
mekkert dan niet meer en open een kibboets.

Als je kinderen wenst dan vind ik dat je daar de verantwoordelijkheid voor moet opnemen en die verantwoordelijkheid neit moet doorschuiven naar de gemeenschap.

Dat onderwijs gratis is, ligt voor mij in dezelfde lijn als de solidariteit bij ziekenzorg of werkloosheid. Maar overdrijf niet. Als je wil gaan reclameren omdat je kleuterkes geen speelgoed gratis krijgen, dan kan je ook reclameren omdat ze geen gratis kleding krijgen of geen gratis eten krijgen.

En als je het kindergeld ziet als een vorm van derdewereldhulp dan is dat toch jouw probleem volgens mij!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2008 om 06:27.
circe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be