Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Dirk De Block (Comac) (forumsessie 4 t.e.m. 10 augustus) Lid Nationale Raad Comac

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2008, 13:49   #21
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
En welke allianties zijn er geweest? Tussen adel en proletariaat? Tussen proletariaat en werkgevers? Of tussen adel en werkgevers?

Moeilijke vraag?
De adel is tijdens de franse revolutie in grote mate van haar 'troon' gestoten, hierna nam de burgerij de macht over.

Vandaag de dag heb je verschillende soorten 'adel'. Je hebt de rijke adel die nog steeds uit werkgevers bestaat (maar dan van de 'oudere' stempel.) Zij behoren tot de klasse van de werkgevers. En je hebt de arme adel. Adel met een titel en geen geld, die net zoals ieder van ons dienen te werken voor één of andere werkgever.
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 9 augustus 2008, 14:03   #22
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
De adel is tijdens de franse revolutie in grote mate van haar 'troon' gestoten, hierna nam de burgerij de macht over.

Vandaag de dag heb je verschillende soorten 'adel'. Je hebt de rijke adel die nog steeds uit werkgevers bestaat (maar dan van de 'oudere' stempel.) Zij behoren tot de klasse van de werkgevers. En je hebt de arme adel. Adel met een titel en geen geld, die net zoals ieder van ons dienen te werken voor één of andere werkgever.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...oor_verdienste

Een mooi lijstje waaruit ik graai:

Georges Jacobs (VBO/UCB), Maurice Lippens (Fortis), Alfons Verplaetse (NBB), Henich Apfelbaum (diamantair), Philippe Bodson (Tractebel en L&H), Luc Bertrand (Ackermans & Van Haaren), Karel Boone (VBO), Paul Buysse (NBB, Prins Filip Stichting, Bekaert), Guy Burton (Ethias), Lode Campo, Daniel Cardon de Lichtbuer, Dominique Collinet, Valere Croes, Jacques Delruelle, Stanislas Emsens, Albert Frère, Jacques Jonet,...

Hoe kun je zo naïef zijn om de link tussen het grootkapitaal en de monarchie niet te zien?

Het lijkt wel of je die mannen verdedigt...
__________________
Renesse is offline  
Oud 9 augustus 2008, 14:09   #23
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het lijkt wel of je die mannen verdedigt...
Hoe heb ik ze dan verdedigd?
Waar heb ik ze verdedigd?
Waaro heb ik ze verdedigd?
En tegen wat heb ik ze verdedigd?
kan je dat even quoten? Anders kan ik je met een gerust hart een leugenaar noemen.
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 9 augustus 2008, 15:56   #24
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Hoe heb ik ze dan verdedigd?
Waar heb ik ze verdedigd?
Waaro heb ik ze verdedigd?
En tegen wat heb ik ze verdedigd?
kan je dat even quoten? Anders kan ik je met een gerust hart een leugenaar noemen.
Door de link tussen kapitaal en adel te minimaliseren. De huidige haute finance is de adel, mijn beste, althans in België. Waarom u ze verdedigt (onrechtstreeks) daar zal u moeten op antwoorden. Maar inderdaad, het lijkt wel of je ze verdedigt ja, of u mij nu leugenaar noemt of niet. Zwak overigens.
__________________
Renesse is offline  
Oud 10 augustus 2008, 14:38   #25
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Door de link tussen kapitaal en adel te minimaliseren. De huidige haute finance is de adel, mijn beste, althans in België. Waarom u ze verdedigt (onrechtstreeks) daar zal u moeten op antwoorden. Maar inderdaad, het lijkt wel of je ze verdedigt ja, of u mij nu leugenaar noemt of niet. Zwak overigens.
Ik minialiseerde niets. Ik gaf gewoon feiten zonder waarde-oordeel. Indien je dat toch wenst te weten. Ik keur adel die rijk zijn geworden door het uitbuiten van werknemers af. Mensen, die enkel adel in naam zijn, maar net zoals werknemers dienen te werken zonder dat ze uitbuiten en zonder dat ze nog teren op kapitaalverwerving door andere uit te buiten, daar heb ik geen probleem mee. Aangezien de Adel een haast geschiedkundig begrip is geworden dat eerder actueel was ten tijde van de franse revolutie, spreek ik mijn waardeoordeel uit aan de hand van de reeele klassen in de huidige maatschappij: namelijk die van uitbuiters en uitgebuitenen. Werkgevers en werknemers. (in de gesimplificeerde versie)
__________________
jamás será vencido is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be