Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2019, 13:58   #401
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zeer effectief.

Het is de doodsteek voor het gewicht van Greta's boodschap. En zo kunnen we weer allemaal "back to normal", al die hetze kan nu definitief stoppen. De mensen kunnen weer gerust zijn.

(...of is dat te cynisch...)
De media op zijn slechtst.

Zowel in het ophemelen van een 16jarig kind, als in het neerhalen van datzelfde kind
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 17:19   #402
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom een schijf aardolie in de vorm van polycarbonaat gebruiken als datatransfer methode als het gewoon kan via een reeds gelegde kabel, in real time?
Onder het motto : 'Groen lullen, eco-voetafdruk vullen'
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 07:35   #403
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zeer effectief.
De keizer heeft inderdaad geen kleren aan, maar de keizer is niet wie we dachten he. Wat we hier gewoon zien, is dat we met een hysterische familie halve garen te maken hebben waar een kind zodanig de daver op het lijf werd gejaagd dat ze er depressief en zot van werd, en nu "als behandeling" haar hysterie de wereld uit draagt.

Ja, dat bloot leggen is "zeer effectief". Het zal ook effectief zijn voor de verkoop van het boekje van mama, wat uiteindelijk het hogere doel was.

Even effectief als de visa's van den Theo blootleggen.

Citaat:
Het is de doodsteek voor het gewicht van Greta's boodschap. En zo kunnen we weer allemaal "back to normal", al die hetze kan nu definitief stoppen. De mensen kunnen weer gerust zijn.
En terecht. We zien nu hoeveel schade die hysterie aan een jong kind heeft veroorzaakt. Geen grote reden om dat te propageren he, tenzij we allemaal depressief en zot willen worden, en ze willen zien vliegen.

Dat verandert niks aan de klimaatsverandering, maar de "bewustwording", die niks anders was dan hetzelfde proces dat Greta gek en depressief gemaakt heeft, daar kunnen we inderdaad beter zonder mee.

Trouwens, de "strijd tegen de klimaatsverandering in Europa" die niet MOGELIJK is omdat de EU maar 10% en dalende bijdraagt, en die dus enkel maar BELACHELIJK is in puur fysische termen, het is beter dat we die niet strijden he, want die is op voorhand verloren. We maken ons beter niet gek, zoals de ma van Greta haar dochter gek gemaakt heeft, om iets te doen dat toch niet werkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2019 om 07:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 15:23   #404
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De keizer heeft inderdaad geen kleren aan, maar de keizer is niet wie we dachten he. Wat we hier gewoon zien, is dat we met een hysterische familie halve garen te maken hebben waar een kind zodanig de daver op het lijf werd gejaagd dat ze er depressief en zot van werd, en nu "als behandeling" haar hysterie de wereld uit draagt.

Ja, dat bloot leggen is "zeer effectief". Het zal ook effectief zijn voor de verkoop van het boekje van mama, wat uiteindelijk het hogere doel was.

Even effectief als de visa's van den Theo blootleggen.



En terecht. We zien nu hoeveel schade die hysterie aan een jong kind heeft veroorzaakt. Geen grote reden om dat te propageren he, tenzij we allemaal depressief en zot willen worden, en ze willen zien vliegen.

Dat verandert niks aan de klimaatsverandering, maar de "bewustwording", die niks anders was dan hetzelfde proces dat Greta gek en depressief gemaakt heeft, daar kunnen we inderdaad beter zonder mee.

Trouwens, de "strijd tegen de klimaatsverandering in Europa" die niet MOGELIJK is omdat de EU maar 10% en dalende bijdraagt, en die dus enkel maar BELACHELIJK is in puur fysische termen, het is beter dat we die niet strijden he, want die is op voorhand verloren. We maken ons beter niet gek, zoals de ma van Greta haar dochter gek gemaakt heeft, om iets te doen dat toch niet werkt.
Greta is als autistisch geboren.
Wees blij dat je zelf geen kind hebt dat zo is !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 15:57   #405
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Greta is als autistisch geboren.
Wees blij dat je zelf geen kind hebt dat zo is !
En dat zou het beter maken, meer Wednesday's op valium.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 16:00   #406
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Greta is als autistisch geboren.
Wees blij dat je zelf geen kind hebt dat zo is !
Tuurlijk. Maar geen haar op mijn hoofd zou op het idee komen om zo een kind bovendien nog panische angsten doen te leven met mijn verhaaltjes over doem als ze kind is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 17:50   #407
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk. Maar geen haar op mijn hoofd zou op het idee komen om zo een kind bovendien nog panische angsten doen te leven met mijn verhaaltjes over doem als ze kind is.
Dus ze nooit iets vertellen en afsnijden van elke informatie tot .... de rest van hun leven?

Overigens lijkt het eerder Greta T te zijn die haar familie mishandelde dan omgekeerd.

https://www.theguardian.com/science/...climate-crisis

Citaat:
Her parents want her to give up her protest and go back to school. “My teachers are divided,” Thunberg says. “As people they think what I am doing is good, but as teachers they say I should stop.”

...
“I feel like I am dying inside if I don’t protest,” she says....

Thunberg’s own awakening to the climate crisis a few years ago caused upheaval in her family. Her mother, the well known opera singer Malena Ernman, has given up her international career because of the climate effects of aviation.

“Greta forced us to change our lives,” says her father Svante. “I didn’t have a clue about the climate. We started looking into it, reading all the books – she has read them too.”

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 mei 2019 om 17:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 17:54   #408
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Greta is als autistisch geboren.
Wees blij dat je zelf geen kind hebt dat zo is !
Grof.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 18:11   #409
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Grof.
Waarom?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 21:52   #410
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom?
Denk toch even na (als je dat kan). Dan vraag je zoiets niet.
Ik ben al blij dat ik geen kind heb dat zoiets niet verstaat.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 mei 2019 om 21:53.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 06:50   #411
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus ze nooit iets vertellen en afsnijden van elke informatie tot .... de rest van hun leven?

Overigens lijkt het eerder Greta T te zijn die haar familie mishandelde dan omgekeerd.
Want haar ouders hebben haar natuurlijk niet over die klimaatsverandering zitten indoctrineren toen ze 8 was ?

Wie is daar dan verantwoordelijk voor ? Een gevaarlijke onderwijzer ergens in een Zweedse school ?

Ik zou begot niet weten hoe mijne kleine zou geterroriseerd kunnen worden door "klimaatsverandering", tenzij eventueel door de juf, en dan zou die haar saus krijgen van mij.

Trouwens, "uw carriere opgeven om niet meer de vlieger te pakken" is niet direct de juiste reactie om een gestoord kind te helpen he. Dat voedt die fobie enkel maar. Als mijne kleine schrik heeft van spinnen, dan ga ik geen vrachtwagen insecticide kopen om het huis en de tuin onder te spuiten om aan diene zijn fobie toe te geven. Dan ga ik eerder misschien eens wat spinnetjes halen, en in een vivarium zetten, zodat hij die beestjes wat realistischer kan beschouwen.

Moest ik de ouder zijn van een panische Greta, dan zou ik erop wijzen dat we in Zweden wonen, en dat die klimaatsverandering het weer hier veel aangenamer zou maken. Ik zou haar vertellen over de groene Sahara. Over toen het op aarde 6 graden warmer was, en er toen veel grote zoogdieren rondliepen. En hoe toen de voorganger van de mens in luxurieuze oerwouden leefde, daar waar er nu savanne is door de ijstijd.

En ja, dat de wereld verandert, maar dat ze zich daar geen zorgen moet over maken, en zich nu beter concentreert op tegenstanders aflappen op Fortnite

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 06:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 07:08   #412
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus ze nooit iets vertellen en afsnijden van elke informatie tot .... de rest van hun leven?

Overigens lijkt het eerder Greta T te zijn die haar familie mishandelde dan omgekeerd.

https://www.theguardian.com/science/...climate-crisis
ja, dat is een intelligente ouderlijke keuze ... de 10 of 12 jarige laten beslissen ... en dan verschieten dat die ook wel een uitvluchtje vind om niet meer naar school te gaan.

te veel pipi langkous.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 07:10   #413
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Greta is als autistisch geboren.
Wees blij dat je zelf geen kind hebt dat zo is !
met autisme (met normale of hoge begaafdheid) is niks mis hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 07:44   #414
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, dat is een intelligente ouderlijke keuze ... de 10 of 12 jarige laten beslissen ... en dan verschieten dat die ook wel een uitvluchtje vind om niet meer naar school te gaan.

te veel pipi langkous.
Inderdaad, erger zelfs: door erop in te gaan ga je haar fobie enkel maar versterken. Als uwe kleine schrik heeft van spinnen, vooral zelf ook beginnen gillen als je een spin ziet, dat zal helpen

Maar nog eens, ik heb er moeite mee om te geloven dat een kind van 8 jaar die fobie heeft opgedaan ZONDER grote invloed van haar eigen ouders. Als dat zo is, dan is er daar een grote schuldige ergens. Misschien inderdaad een onderwijzer of zo. Er zijn zo een onderwijzers, die hun statuut misbruiken om activist te spelen en kindjes te indoctrineren. Toen dat de pastoor was, was dat normaal, het was de job van het onderwijs. Misschien nu ook voor de nieuwe religie ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 07:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 10:50   #415
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Denk toch even na (als je dat kan). Dan vraag je zoiets niet.
Ik ben al blij dat ik geen kind heb dat zoiets niet verstaat.
Oh kijk kindjes : een snowflake in mei en t'is een grote .
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 10:58   #416
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moest ik de ouder zijn van een panische Greta, dan zou ik erop wijzen dat we in Zweden wonen, en dat die klimaatsverandering het weer hier veel aangenamer zou maken. Ik zou haar vertellen over de groene Sahara. Over toen het op aarde 6 graden warmer was, en er toen veel grote zoogdieren rondliepen. En hoe toen de voorganger van de mens in luxurieuze oerwouden leefde, daar waar er nu savanne is door de ijstijd.

En ja, dat de wereld verandert, maar dat ze zich daar geen zorgen moet over maken, en zich nu beter concentreert op tegenstanders aflappen op Fortnite
Tjah,
ik denk dat je de (medium case) gevolgen van de klimaatsverandering nog altijd onderschat, een orde 2 a 3 of misschien meer zelfs.

Zweden deelt ook in de klappen en nog geen klein beetje : extreme droogte en zware bosbranden in de voorbije jaren. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

https://www.theguardian.com/world/20...t-by-wildfires

Citaat:
At least 11 wildfires are raging inside the Arctic Circle as the hot, dry summer turns an abnormally wide area of Europe into a tinderbox.

The worst affected country, Sweden, has called for emergency assistance from its partners in the European Union to help fight the blazes, which have broken out across a wide range of its territory and prompted the evacuations of four communities.

Tens of thousands of people have been warned to remain inside and close windows and vents to avoid smoke inhalation. Rail services have been disrupted.
Citaat:
EU officials said many of this year’s fires are outside the traditional European fire zone of the Mediterranean, and are increasingly taking place at unexpected times of year. 2017 was the worst fire year in Europe’s history, causing destruction to thousands of hectares of forest and cropland in Portugal, Spain and Italy, as late as November. “There are clear trends of longer fire seasons and frequent critical periods in Europe that are leading to dangerous fire situations,” said a European commission official.

Climate scientists said the Arctic and other areas that were once relatively fire-free are likely to become more vulnerable.

“What we’re seeing with this global heatwave is that these areas of fire susceptibility are now broadening, with the moors in north-west England and now these Swedish fires a consequence of that,” said Vincent Gauci, professor of global change ecology at the Open University.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 15:18   #417
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Oh kijk kindjes : een snowflake in mei en t'is een grote .
Relevantie? Getrol!
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 mei 2019 om 15:18.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:37   #418
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tjah,
ik denk dat je de (medium case) gevolgen van de klimaatsverandering nog altijd onderschat, een orde 2 a 3 of misschien meer zelfs.
Ik heb U al gezegd dat ik 95% van de mensheid zien uitsterven eerder als een potentieel voordeel zie. En ik denk (spijtig genoeg) niet dat de *klimaatsverandering* dat zal veroorzaken. Denk jij dat de klimaatsverandering 99.95% of 99.995% van de mensheid zal afmaken (dan vergis ik mij 2 of 3 ordes van grootte) ?

Ideaal gezien zou de mensheid gereduceerd dienen te worden tot een 100 miljoen of zo. Dat lijkt mij een perfect getal. Denk je dat de klimaatsverandering op zijn eigen daar veel onder zal zitten ?

Zoals ik al gezegd heb, denk ik dat wij WEL totaal vernietigd zullen worden, binnen 100-200 jaar, door intelligente machines. Ik juich dat ook toe, omdat ik denk dat een beschaving van intelligente machines veel "beter" is dan een biosfeer. Die kan immers zonder problemen de rest van het universum koloniseren, wat voor een biosfeer moeilijk te doen is. Maar ik denk dat dat niks met de klimaatsverandering te maken zal hebben. In tegendeel zelfs. Het zou misschien zelfs kunnen dat de klimaatsverandering - als ik ze onderschat - voldoende disruptief zal werken zodat de mensheid niet in staat zal zijn om intelligente machines te ontwerpen in de komende paar eeuwen, wat dus wil zeggen dat die klimaatsdisruptie eigenlijk de biosfeer gered zou hebben.

Ik zie de transitie biosfeer - technosfeer als het "openbarsten van een ei". Ik vind dat een unieke en fantastische gebeurtenis. Ja, het ei "sterft" natuurlijk, maar daar is niks ergs aan. En bovenop die enorme gebeurtenis die staat te gebeuren, zijn er wat kleine prutskes, zoals een klimaatsveranderingske.


Citaat:
Zweden deelt ook in de klappen en nog geen klein beetje : extreme droogte en zware bosbranden in de voorbije jaren. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.
Ach, Californie kent dat ook, en het zuiden van Frankrijk ook. Dat zal voor Zweden niet erger zijn, he. In het algemeen zal je in Zweden wel wijn kunnen kweken, en misschien zelfs olijven. Mooi toch ?

Nu en dan wat droogtes en bosbranden, dat is niet erg. Hoeveel % van de Zweedse bevolking zal eraan dood gaan denk je ? Meer dan 90% ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2019 om 15:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 16:39   #419
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb U al gezegd dat ik 95% van de mensheid zien uitsterven eerder als een potentieel voordeel zie. En ik denk (spijtig genoeg) niet dat de *klimaatsverandering* dat zal veroorzaken. Denk jij dat de klimaatsverandering 99.95% of 99.995% van de mensheid zal afmaken (dan vergis ik mij 2 of 3 ordes van grootte) ?

Ideaal gezien zou de mensheid gereduceerd dienen te worden tot een 100 miljoen of zo. Dat lijkt mij een perfect getal. Denk je dat de klimaatsverandering op zijn eigen daar veel onder zal zitten ?

Zoals ik al gezegd heb, denk ik dat wij WEL totaal vernietigd zullen worden, binnen 100-200 jaar, door intelligente machines. Ik juich dat ook toe, omdat ik denk dat een beschaving van intelligente machines veel "beter" is dan een biosfeer. Die kan immers zonder problemen de rest van het universum koloniseren, wat voor een biosfeer moeilijk te doen is. Maar ik denk dat dat niks met de klimaatsverandering te maken zal hebben. In tegendeel zelfs. Het zou misschien zelfs kunnen dat de klimaatsverandering - als ik ze onderschat - voldoende disruptief zal werken zodat de mensheid niet in staat zal zijn om intelligente machines te ontwerpen in de komende paar eeuwen, wat dus wil zeggen dat die klimaatsdisruptie eigenlijk de biosfeer gered zou hebben.

Ik zie de transitie biosfeer - technosfeer als het "openbarsten van een ei". Ik vind dat een unieke en fantastische gebeurtenis. Ja, het ei "sterft" natuurlijk, maar daar is niks ergs aan. En bovenop die enorme gebeurtenis die staat te gebeuren, zijn er wat kleine prutskes, zoals een klimaatsveranderingske.




Ach, Californie kent dat ook, en het zuiden van Frankrijk ook. Dat zal voor Zweden niet erger zijn, he. In het algemeen zal je in Zweden wel wijn kunnen kweken, en misschien zelfs olijven. Mooi toch ?

Nu en dan wat droogtes en bosbranden, dat is niet erg. Hoeveel % van de Zweedse bevolking zal eraan dood gaan denk je ? Meer dan 90% ?
Droogtes & bosbranden: niet erg.
Ook niet rond Grenoble ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 17:18   #420
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Droogtes & bosbranden: niet erg.
Ook niet rond Grenoble ?
Bof, dat noemen ze op tijd opzij gaan en goed verzekerd zijn. Na een paar keer ben je dat wel gewoon en zie je dat als een "stukje van het leven". Of neem je doorgedreven maatregelen en zorg je ervoor dat je stukje levensruimte niet kan affakkelen.

En droogtes. Meh, osmosefilter en je kan je eigen water voor 90% recycleren. Die 10% kan je desnoods aanvullen met flessenwater.

Kost alleen elektriciteit voor die 15 bar pomp.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be