Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2007, 09:20   #61
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Er is geen grens.
Leg dat eens uit. Er is weldegelijk een grens tussen het heelal dat door de oerknal ontstaan is en hetgeen erbuiten ligt.

Aangezien tijd en afstand door de fysica-wetten in ons heelal aan elkaar gelinkt zijn, is dan ook de vraag: wat was er voor de oerknal ? En hoe is het oer-atoom, het allerkleinste met alle bouwstenen voor een nieuw heelal, er gekomen. Ik geloof dat dit oer-atoom Gods schepping is.

Ook ben ik er van overtuigd dat er nog ander leven is in het grote universum, al is het wel zeldzaam goed.

Gods zoon Jezus, gaf hier een tipje van de sluier in de volgende parabel:

"En Hij sprak tot hen menigerlei door gelijkenissen en zei: “Zie, een zaadzaaier ging uit om te zaaien. En terwijl Hij zaaide, viel een gedeelte bij de weg; toen kwamen de vogels en aten het op. Een ander deel viel in steenachtige grond waar het niet veel aarde had; en het kwam spoedig op, omdat het geen diepe aarde had; maar toen de zon opging, verwelkte het en omdat het geen wortel had, verdorde het. Nog een ander deel viel onder de doornen; en de doornen wiesen op en verstikten het. Maar een gedeelte viel in een goed land en droeg veel vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig. Wie oren heeft om te horen, die hore!"
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 09:43   #62
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
allemaal goed en wel, maar wie gaat dat betalen?
de hardwerkende vlaming natuurlijk weer.
Nogal een geluk voor u he
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:08   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Gods zoon Jezus, gaf hier een tipje van de sluier in de volgende parabel:

"En Hij sprak tot hen menigerlei door gelijkenissen en zei: “Zie, een zaadzaaier ging uit om te zaaien. En terwijl Hij zaaide, viel een gedeelte bij de weg; toen kwamen de vogels en aten het op. Een ander deel viel in steenachtige grond waar het niet veel aarde had; en het kwam spoedig op, omdat het geen diepe aarde had; maar toen de zon opging, verwelkte het en omdat het geen wortel had, verdorde het. Nog een ander deel viel onder de doornen; en de doornen wiesen op en verstikten het. Maar een gedeelte viel in een goed land en droeg veel vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig. Wie oren heeft om te horen, die hore!"
Is dat uit het evangelie van Thomas?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:19   #64
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hola! Wacht even, het was niet mijn bedoeling van je te vertellen dat de ruimte materie is/was. Ik begrijp niet helemaal hoe je tot die conclusie komt. Leg is even uit als je wil?
Aangezien ruimte gekromd wordt door gravitatie, lijkt me dit een materie te zijn. Ik had ruimte altijd voorgesteld als een soort van gasmengeling, onafhankelijk van externe krachten zoals gravitatie.

Maar er zal wel meer zijn dan wat we hier op aarde kennen, zeker
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:46   #65
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Aangezien ruimte gekromd wordt door gravitatie, lijkt me dit een materie te zijn. Ik had ruimte altijd voorgesteld als een soort van gasmengeling, onafhankelijk van externe krachten zoals gravitatie.

Maar er zal wel meer zijn dan wat we hier op aarde kennen, zeker
Ruimte staat gekromd rond materie. Ofdat dit daadwerkelijk door de zwaartekracht komt is volgens mij niet helemaal duidelijk. Zwaartekracht op zich is niet helemaal duidelijk voor iedereen. Jammer genoeg ben ik dan ook geen astro-fysicus.

Alleszins, de ruimte is zeker geen gasmengeling.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 24 februari 2007 om 11:48.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:49   #66
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ruimte staat gekromd rond materie. Ofdat dit daadwerkelijk door de zwaartekracht komt is volgens mij niet helemaal duidelijk. Zwaartekracht op zich is niet helemaal duidelijk voor iedereen. Jammer genoeg ben ik dan ook geen astro-fysicus.
Zwaartekracht is toch het gevolg van grote massa's materie? Iedereen straalt zwaartekracht uit, maar het is pas vanaf grote massa's dat ze effect hebben.

Zo is mij aangeleerd door mijn leerkracht geografie in het zesde middelbaar.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 11:55   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Zwaartekracht is toch het gevolg van grote massa's materie? Iedereen straalt zwaartekracht uit, maar het is pas vanaf grote massa's dat ze effect hebben.

Zo is mij aangeleerd door mijn leerkracht geografie in het zesde middelbaar.
Jaja, ok. Massa is zwaartekracht, niemand twijfelt daar aan. Maar, is gekromde ruimte het gevolg van zwaartekracht? Er zijn ook wetenschappers die zeggen dat de ruimtegekromd staat in zichzelf.

Alleszins staat ruimte gekromd rond materie/massa/zwaartekracht. De waarheid is gewoon dat de zwaartekracht krachten verre van duidelijk zijn.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 12:51   #68
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jaja, ok. Massa is zwaartekracht, niemand twijfelt daar aan. Maar, is gekromde ruimte het gevolg van zwaartekracht? Er zijn ook wetenschappers die zeggen dat de ruimtegekromd staat in zichzelf.

Alleszins staat ruimte gekromd rond materie/massa/zwaartekracht. De waarheid is gewoon dat de zwaartekracht krachten verre van duidelijk zijn.
En toch moet het logisch zijn. Maar dat is iets voor zoals je zelf aangaf astro-fysici.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 13:41   #69
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Nu is mijn warp drive van mijn fietske weer kapot, nu moet ik aan 15 per uur naar huis ipv aan de lichtsnelheid...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 13:42   #70
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Nu is mijn warp drive van mijn fietske weer kapot, nu moet ik aan 15 per uur naar huis ipv aan de lichtsnelheid...
is het de fluxgenerator?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 13:44   #71
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
is het de fluxgenerator?
Geen flauw idee, de fluxgenerator ziet er puik uit, maar de warpcoil geeft dat rare blauwe licht weer dat je typisch hebt bij een quantumplasmalek. Zou het helpen met een continuümtransponder of zal ik er gewoon een goede trap tegen geven?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 13:57   #72
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

zet het knopje van dat blauwe lichtje eens op 'off', en als dat niet helpt, een trap geven

Laatst gewijzigd door Proletariër : 24 februari 2007 om 13:57.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:43   #73
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Zwaartekracht is toch het gevolg van grote massa's materie? Iedereen straalt zwaartekracht uit, maar het is pas vanaf grote massa's dat ze effect hebben.

Zo is mij aangeleerd door mijn leerkracht geografie in het zesde middelbaar.


Euhm... Euhm... ho maar mensen!

zwaartekracht = een gevolg van de vervorming van ruimte-tijd door de aanwezigheid van massa of energie.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:46   #74
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Wat ook wil zeggen dat je veranderingen in die vervorming kunt vaststellen, zogenaamde zwaartekrachtsgolven. Daar lopen interessante proeven over op dit moment, ik ben even vergeten waar, met twee, kilometers lange, rechte buizen in een hoek van 90° waar deeltjes worden doorgestuurd.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:49   #75
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Alles wat bestaat is energie.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 18:50   #76
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alles wat bestaat is energie.
Dat voel je vooral als er een teefje in de buurt is .
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 19:48   #77
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Wat ook wil zeggen dat je veranderingen in die vervorming kunt vaststellen, zogenaamde zwaartekrachtsgolven. Daar lopen interessante proeven over op dit moment, ik ben even vergeten waar, met twee, kilometers lange, rechte buizen in een hoek van 90° waar deeltjes worden doorgestuurd.
Het zwaartekrachtsveld beweegt zich voort aan 2.3 keer de lichtsnelheid volgens die proeven. Het is vooral interessant omdat ze via die velden mss. aan de unified theory kunnen komen, het electrogravitational field blabla. Te veel wiskunde voor mijn hoofd. :/
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 20:17   #78
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Leg dat eens uit. Er is weldegelijk een grens tussen het heelal dat door de oerknal ontstaan is en hetgeen erbuiten ligt.
"Erbuiten liggen" is een begrip dat niet bestaat aangaande het universum. Erbuiten liggen gaat er immers van uit dat er dimensies zijn buiten het universum.

Buiten het universum gaan is ook onmogelijk omdat het space-time continuum besloten is.

Citaat:
Aangezien tijd en afstand door de fysica-wetten in ons heelal aan elkaar gelinkt zijn, is dan ook de vraag: wat was er voor de oerknal ? En hoe is het oer-atoom, het allerkleinste met alle bouwstenen voor een nieuw heelal, er gekomen. Ik geloof dat dit oer-atoom Gods schepping is.

Ook ben ik er van overtuigd dat er nog ander leven is in het grote universum, al is het wel zeldzaam goed.

Gods zoon Jezus, gaf hier een tipje van de sluier in de volgende parabel:

"En Hij sprak tot hen menigerlei door gelijkenissen en zei: “Zie, een zaadzaaier ging uit om te zaaien. En terwijl Hij zaaide, viel een gedeelte bij de weg; toen kwamen de vogels en aten het op. Een ander deel viel in steenachtige grond waar het niet veel aarde had; en het kwam spoedig op, omdat het geen diepe aarde had; maar toen de zon opging, verwelkte het en omdat het geen wortel had, verdorde het. Nog een ander deel viel onder de doornen; en de doornen wiesen op en verstikten het. Maar een gedeelte viel in een goed land en droeg veel vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig. Wie oren heeft om te horen, die hore!"
Dit kan mss. best beantwoord worden door een asto-physicus die er wat meer vanaf weet als ik:

Citaat:
The idea that space and time may form a closed surface without boundary also has profound implications for the role of God in the affairs of the universe. With the success of scientific theories in describing events, most people have come to believe that God allows the universe to evolve according to a set of laws and does not intervene in the universe to break these laws. However, the laws do not tell us what the universe should have looked like when it started - it would still be up to God to wind up the clockwood and choose how to start it off. So long as the universe had a beginning, we could suppose it had a creator. But if the universe is really completely self-contained, having no boundaries or edge, it would have neither beginning nor end: it would simply be. What place, then, for a creator?

Einstein once asked the question: "How much choice did God have in constructing the universe?"

Even if there is only one possible unified theory, it is just a set of rules and equations. What is it that breathes fire into the equations and makes a universe for them to describe?... Why does the universe go to all the bother of existing? Is the unified theory so compelling that it brings about its own existence? Or does it need a creator, and, if so, does he have any other effect on the universe? And who created him?

... if we do discover a complete theory, it should in time be understandable in broad principle by everyone, not just a few scientists. Then we shall all, philosophers, scientists, and just ordinary people, be able to take part in the discussion of the question of why it is that we and the universe exist. If we find the answer to that, it would be the ultimate triumph of human reason - for then we would know the mind of God.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 20:17   #79
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Hmm tijd dat ik mijn boekje eens terug zoek, ik wist niet dat ze er al gemeten hadden.

http://en.wikipedia.org/wiki/LIGO
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 24 februari 2007 om 20:27.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 21:22   #80
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
zet het knopje van dat blauwe lichtje eens op 'off', en als dat niet helpt, een trap geven
Ik ben u een pint verschuldigd!



Zie mij scheezen aan warp 9!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be