Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 17:30   #961
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, jij bent zo iemand die meeloopt, maar geen ballen snapt waar of waarom hij ergens mee meeloopt dan, want hij kan niet antwoorden op de vraag wat hij zou willen ?

Gij gaat stemmen de 26ste mei, iedereen gaat "juist" stemmen de 26ste mei, maar ge kunt niet zeggen wat "juist stemmen" nu als doel moet hebben ? Alleen denkt ge dat het heel belangrijk is dat iedereen "juist stemt" de 26ste mei, maar in de verste verte geen gedacht waar dat toe moet leiden, en met welke middelen en methode ? Maar ge gaat wel stemmen voor datgene waar ge in de verste verte geen gedacht van hebt en ge "hoopt" dat anderen dat ook doen ?
Wat ik wel snap: door de herziening van art 7bis in de grondwet kan er een klimaatwet komen + wat nog veel belangrijker is: er kan een wet komen waardoor onze regering kan gedwongen worden om de schulden te beperken! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:33   #962
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De politici die NU op pensioen gaan doen dat meestal omdat er NU nog een voordelige financiële kant aan zit.
Dat vergat ik even.

Volgende sites even volledig terzijde zijnde

Veel gespijbeld, toch goed rapport.

Het Verhaal#1: Katrien Van der Heyden, de moeder van Anuna De Wever: ‘Ik dacht: gaat de politie haar nu komen arresteren?’
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 09:35   #963
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is normaal dat een moeder ongerust wordt bij zo'n toestanden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 13:39   #964
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat ik wel snap: door de herziening van art 7bis in de grondwet kan er een klimaatwet komen
... die niks aan het klimaat zal kunnen doen...

Citaat:
+ wat nog veel belangrijker is: er kan een wet komen waardoor onze regering kan gedwongen worden om de schulden te beperken! ! !
Eigenaardig, want dat is al zo in Europa. Normaal mag men niet meer dan 60% van het BIP als totale schuld hebben, en niet meer dan 3% deficit. Dat is al een internationale wet die aangenomen werd toen Belgie de Euro aannam...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 19:05   #965
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... die niks aan het klimaat zal kunnen doen...



Eigenaardig, want dat is al zo in Europa. Normaal mag men niet meer dan 60% van het BIP als totale schuld hebben, en niet meer dan 3% deficit. Dat is al een internationale wet die aangenomen werd toen Belgie de Euro aannam...
Ik denk ook niet dat het veel oplossingen met zich mee zal brengen.

NA 7BIS CONCRETE EN SOCIALE TOER OP GAAN.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 20:21   #966
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Plegen ze nu 'zelfmoord' om wat er komen gaat of heeft het een andere reden, hun natuurlijke habitat die voor een groot deel verdwenen is geraakt door de opwarming van de Aarde zou één van de redenen kunnen zijn?

VIDEO. Honderden walrussen vallen hun dood tegemoet door klimaatopwarming.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 april 2019 om 20:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 16:38   #967
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... die niks aan het klimaat zal kunnen doen...



Eigenaardig, want dat is al zo in Europa. Normaal mag men niet meer dan 60% van het BIP als totale schuld hebben, en niet meer dan 3% deficit. Dat is al een internationale wet die aangenomen werd toen Belgie de Euro aannam...
Wordt die wet niet overschreden ? (ieder jaar een beetje)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2019, 19:40   #968
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Anuna De Wever: “Ik vind het jammer dat politici nooit meestappen in de klimaatmarsen”

Citaat:
Klimaatactiviste Anuna De Wever betreurt in Humo dat politici weigeren deel te nemen aan de klimaatmarsen. Mochten ze dat wel doen, dan zouden ze de beleving écht voelen en hun beweegredenen beter begrijpen.
Ik denk dat als politici zich openlijk gaan vertonen op een klimaatmars zijn tegen bepaalde bedrijven ingaan waar ze misschien wel één of ander centje van trekken.

Misschien houden de politici rekening met dat de grote bedrijven veel mensen te werk stellen ondanks er van sommige bedrijven nog niet mag gezegd worden dat ze milieuvriendelijk te werk gaan.

Daarnaast zijn er best veel grote bedrijven die er wel wat aan doen om bepaalde van hun processen milieuvriendelijker te maken.

Ik kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou nog steeds menselijk zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2019 om 19:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 06:13   #969
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wordt die wet niet overschreden ? (ieder jaar een beetje)
Natuurlijk. Want staten volgen geen wetten op. Wetten zijn de wil van de staat. De staat gaat zichzelf geen wil opleggen he
Maar de wet is er dus al. Er een tweede maken, verandert niks.
(zoals uw klimaatswet niks aan het klimaat kan veranderen trouwens).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 19:23   #970
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk. Want staten volgen geen wetten op. Wetten zijn de wil van de staat. De staat gaat zichzelf geen wil opleggen he
Maar de wet is er dus al. Er een tweede maken, verandert niks.
(zoals uw klimaatswet niks aan het klimaat kan veranderen trouwens).
uw...
Ik heb géén wet!
Ter herhaling: ik weet ook dat een wet maar een wet is.
Die wet zal deuren openen voor wetenschappers en bedrijven die een & ander willen doen voor het klimaat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:11   #971
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
uw...
Ik heb géén wet!
Ter herhaling: ik weet ook dat een wet maar een wet is.
Die wet zal deuren openen voor wetenschappers en bedrijven die een & ander willen doen voor het klimaat.
Ik had het over die fameuze wet die ging verbieden van schulden te maken. Die is er dus al, en wordt niet opgevolgd. Een tweede wet maken zal ook niks uithalen he.

Dit hier:

Citaat:
Wat ik wel snap: door de herziening van art 7bis in de grondwet kan er een klimaatwet komen + wat nog veel belangrijker is: er kan een wet komen waardoor onze regering kan gedwongen worden om de schulden te beperken! ! !

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 april 2019 om 21:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:20   #972
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had het over die fameuze wet die ging verbieden van schulden te maken. Die is er dus al, en wordt niet opgevolgd. Een tweede wet maken zal ook niks uithalen he.

Dit hier:
Verbieden ???
De herziening van 7bis zal het maken van schulden BEPERKEN !
Je mag een beetje overdrijven maar niet te veel hé.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 05:37   #973
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Hé kijk daar heb je Greta weer.

Klimaatactiviste Greta Thunberg op bezoek bij paus Franciscus.

De twee schudden elkaars hand, maar wat ze zeiden was aanvankelijk onduidelijk.

Greta legt uit ...

Daar leverde Greta ook een duidelijk bewijs dat mensen met autisme (Asperger in haar geval) zeker niet gek zijn zoals vele anderen soms wel durven te denken.

In de IT sector neemt men autisten aan omdat die mensen anders denken en op die manier soms sneller een oplossing vinden op bepaalde problemen.

Deze, Heather Kuzmich, had ook Asperger. America's Next Top Model.



Straks zal die Greta nog de Nobelprijs voor de vrede in haar handen geduwd krijgen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2019 om 06:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 08:21   #974
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Verbieden ???
De herziening van 7bis zal het maken van schulden BEPERKEN !
Je mag een beetje overdrijven maar niet te veel hé.
Aangezien we al ver over de limieten zitten van die andere "schuldwet", zie ik niet goed in hoe een wet die de schulden gaat "beperken", die een andere al *verbiedt*, enig effect gaat hebben he

Bordjes staan al van max 50 km/u, we rijden 90 km/u en lappen die bordjes aan onze laars, en nu juicht gij omdat er een nieuwe wet komt die zegt dat we hier niet meer dan 110 km/u mogen doen. JOEPIE eindelijk een wet die snelheidsbeperkingen oplegt !

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2019 om 08:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 09:59   #975
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien we al ver over de limieten zitten van die andere "schuldwet", zie ik niet goed in hoe een wet die de schulden gaat "beperken", die een andere al *verbiedt*, enig effect gaat hebben he

Bordjes staan al van max 50 km/u, we rijden 90 km/u en lappen die bordjes aan onze laars, en nu juicht gij omdat er een nieuwe wet komt die zegt dat we hier niet meer dan 110 km/u mogen doen. JOEPIE eindelijk een wet die snelheidsbeperkingen oplegt !
Naast de kwestie.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 10:18   #976
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Naast de kwestie.

Analogie. Maar ik heb al gezien dat telkens je een argument voorgeschoteld krijgt dat uw naieve (of gemaakt naieve) sloganeske manier van boodschappen brengen in de verlegenheid brengt, je dingen zegt zoals "flauw", "jezuietenpraat" of "naast de kwestie". Nadenken en argumenteren zijn niet direct uw straffe kant he.

Maar om die analogie duidelijk te maken:

"bordje van 50 km/u" = Europese regel (= ook Belgische wet) om staatsschuld niet boven 60% te hebben en deficit niet boven 3%.

"wij doen 90 km/u en lappen dat aan ons laars" want staatsschuld rond de 100%.

"nieuwe wet om bovendien nog eens te beperken tot 110 km/u": uw voorgestelde wet die het toelaat om toch nog wat schulden bij te maken, maar "beperkt" waar gij zo enthousiast over doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2019 om 10:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2019, 16:27   #977
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Interview Greta Thunberg & Anuna De Wever: "Ik ben klaar met de traagheid van de politiek"

Zijn politici hun handen gebonden om het milieuprobleem mee op te lossen of er minstens een goede oplossing voor te zoeken dat het niet helemaal fout loopt?

Het is- en blijft een verschrikkelijk moeilijke oefening.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 april 2019 om 16:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2019, 17:44   #978
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Analogie. Maar ik heb al gezien dat telkens je een argument voorgeschoteld krijgt dat uw naieve (of gemaakt naieve) sloganeske manier van boodschappen brengen in de verlegenheid brengt, je dingen zegt zoals "flauw", "jezuietenpraat" of "naast de kwestie". Nadenken en argumenteren zijn niet direct uw straffe kant he.
...
De bedoeling van mijn antwoorden op jouw "argumenten" is een korte, pragmatische reaktie te geven
Inderdaad: nadenken komt daar niet veel bij te pas.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2019, 23:14   #979
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De bedoeling van mijn antwoorden op jouw "argumenten" is een korte, pragmatische reaktie te geven
Inderdaad: nadenken komt daar niet veel bij te pas.

Bij het nabalken van slogans is niet veel verstand nodig, dat klopt.
Constructief denken is teveel moeite.

dat is het verschil tussen U en Patrick VE.

Patrick komt regelmatig af met pragmatische oplossingen. In dit geval Kernenergie of een drastische, snelle vermindering van de wereldbevolking. Wat een directe vermindering van de CO2 uitstoot tot gevolg heeft.

U komt niet verder dan "de politiek zou moeten" of "we moeten ervoor betalen".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 06:46   #980
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De bedoeling van mijn antwoorden op jouw "argumenten" is een korte, pragmatische reaktie te geven
Inderdaad: nadenken komt daar niet veel bij te pas.
Dat is ten eerste geen aanvaardbare houding op een *discussie* forum. Maar het illustreert wel het typische fenomeen van sektaire religieuze volger. Zo zien we maar dat jij illustreert dat Greta een sekte goeroe is en Anuna een van haar hogepriesters.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be