Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2008, 12:14   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Alé bon, het creationisme is nu ook weeral de schuld van de moslims. Het heeft lang geduurd vooraleer circe deze "verrassende" wending aan de "discussie" kwam geven.

Nu nog Feremans die via een rare kronkel op het VB uitkomt als hoofdschuldige en we kunnen hier weer afsluiten.

Laatst gewijzigd door fox : 30 januari 2008 om 12:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:19   #22
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het wordt met de dag gekker. Waar haal jij die onzin eigenlijk allemaal vandaan? Ik raad je toch aan om wat minder om het internet te surfen. Sommige gekken schrijven daar echt allerlei BS op en ik kan goed geloven dat je op de lange duur net zoveel last van paranoia krijgt als die auteurs. Het is niet gezond exodus, echt niet.
Check de feiten, het is niet onwaar wat ik schreef.

Lees dit verhelderende artikel eens:

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Ascendancy.htm
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:22   #23
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar hier gaat het om extra geld om een gevaarlijke sekte die in de USA reeds meerdere malenis veroordeeld te bestrijden, zodat zij niet kan groeien.
Dat is onzin. Het creationisme is geen sekte, het is een leerstelling.

Als ik morgen de creationistische leerstellingen omarm, ben ik geen sekte maar een individu dat de creationistische leerstellingen omarm. Dat recht wil u me van staatswege afnemen.

Na de holocaust wordt nu de evolutieleer dus een van staatswege opgelegde en gepromote waarheid. Als de staat verplichte waarheden gaat opleggen, is het afgelopen met de democratie.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 januari 2008 om 12:25.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:22   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Check de feiten, het is niet onwaar wat ik schreef.

Lees dit verhelderende artikel eens:

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Ascendancy.htm
Net wat ik zeg. De naam van de website alleen al Denkt u nu echt dat ik op dergelijke desinformatieve sites ga kijken? U bent niet goed wijs als u dat denkt.

Laatst gewijzigd door fox : 30 januari 2008 om 12:23.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:24   #25
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die vragen waren NIET het doel van de OP:
Pour le besoin de la discussion zal ik u gelijk geven.

Ga nu maar eens in op de vragen die ik stel.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:27   #26
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé bon, het creationisme is nu ook weeral de schuld van de moslims. Het heeft lang geduurd vooraleer circe deze "verrassende" wending aan de "discussie" kwam geven.

Nu nog Feremans die via een rare kronkel op het VB uitkomt als hoofdschuldige en we kunnen hier weer afsluiten.
Ga je je kar ineens keren nu je ontdekt hebt dat de grootste groep aanhangers van het creationisme de moslims zijn (naast een marginaal groepje Amerikaanse Bible Belt die-hards).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:28   #27
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Weer bang dat het uit jouw portomonee komt?
Ik ben mede-eigenaar van het Belgisch belastingsgeld, en heb als dusdanig het recht om mee te beslissen wat ermee gebeurt. Dit in tegenstelling tot de politici die er niet meer recht over hebben dan u en ik, maar wel de beslissing erover voor zichzelf voorbehouden.

Citaat:
en met dat geld mag hij doen wat hij wilt, hij heeft er voor gewerkt
Vertel eens: welk "werk" heeft hij gedaan om 200.000 euro te verdienen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:28   #28
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat de evolutie-theorie aangaat, het is bewezen dat die klopt.
Er zijn zelfs evoluties tussen de mens van 150 geleden en nu vastgesteld en bewezen.
Menselijke evolutie in 150 jaar (= 6 generaties)?
Man man man, jij kent echt niks van evolutie.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 januari 2008 om 12:28.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:31   #29
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bon, ik vind toch dat je de wetenschappelijke elite een beetje vertrouwen moet gunnen
Je "moet" niemand zomaar vertrouwen gunnen, een structurele kritische instelling is noodzakelijk voor eenieder die de democratie wil behouden.

En als iemand 200.000 euro krijgt om één bepaalde waarheid te verkondigen, dan is dat wel een aanduiding in verband met hoe betrouwbaar de stellingen van de persoon in kwestie zijn.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:32   #30
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
De UGent geeft filosoof Johan Braeckman een budget van 200.000 euro om de evolutieleer in Vlaanderen te verdedigen. De professor moet de Vlamingen behoeden voor het creationisme en intelligent design. Dat schrijven De Morgen en De Standaard vandaag.

Intelligent design
Bijna een jaar geleden werd "The Atlas of Creation" door de creationistische lobby rondgestuurd naar Vlaamse universiteiten en scholen. Eind 2007 waarschuwden professoren van onder meer de VUB en de ULB tegen "de opmars van intelligent design" en eerder al toonde een studie, gepubliceerd in Science, aan dat ongeveer één op de vijf Vlamingen weinig of geen geloof hecht aan Darwins bevindingen.

Sterkste theorie
"Aan Newton of Einstein twijfelt niemand," zegt Braeckman, "maar over de evolutietheorie, die nochtans een van de sterkste wetenschappelijke theorieën is die er bestaan, heerst wél onzekerheid."

Website en lezingen
Professor Braeckman weet al hoe hij zijn 200.000 euro zal besteden. "In eerste instantie willen we de problematiek in kaart brengen," zegt hij, "maar we willen ook met allerlei activiteiten een zo groot mogelijk publiek bereiken. Ik denk dan onder meer aan een website en lezingen."

Bron: Het Laatste Nieuws

De evolutieleer klopt voor geen meter maar dwaas belgiekske kan er geen vrede mee nemen.Sterker nog doen ze investeren in de leugen dan dit geld nuttig te investeren aan onze kinderen.Opzettelijk dom houden van het volk.En dat ze er in geslaagt zijn het volk dom te houden bewijst het niveau van de kudde schapen.

Want creationisme of intelligent design is geen manier om de kudde domme schapen dom te houden?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:35   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé bon, het creationisme is nu ook weeral de schuld van de moslims. Het heeft lang geduurd vooraleer circe deze "verrassende" wending aan de "discussie" kwam geven.

Nu nog Feremans die via een rare kronkel op het VB uitkomt als hoofdschuldige en we kunnen hier weer afsluiten.
http://www.harunyahya.com/

Citaat:
Bijna een jaar geleden werd "The Atlas of Creation" door de creationistische lobby rondgestuurd naar Vlaamse universiteiten en scholen.
en wie denk je dat die "atlas of creation" heeft opgesteld? Sinte Pieter?

http://www.harunyahya.com/books/darw...reation_01.php

http://www.harunyahya.com/books/darw...tion_II_01.php

en o ja, die Koran links op het scherm staat er vooral als bladvulling zeker?

Ook leuk dat hij door soennieten niet als "moslim" wordt beschouwd, net zomin als de islamitische terroristen als"moslim" worden beschouwd.

Yahya is dan ook een sjiiet. Is aan het wachten op de Mahdi.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2008 om 12:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:35   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het inderdaad godgeklaagd dat er meer dan 8 miljoen oude befkes moet worden uitgetrokken om iets te bewijzen dat men in mijn jeugd zelfs niet meer in twijfel trok.

Waar en wanneer is die kentering begonnen?

Ik lees hier over de creationistische sectes in de States, maar die atlas werd wel opgestuurd door een islamitische gek die zichzelf Yahyah noemt of zoiets.
Mogen we die 200.000 Euro dan ook weer meerekenen als kostprijs voor de o zo geprezen verrijking?

Ik sprak ooit met een student biologie. Hij ging later lesgeven zei hij. Overtuigd moslim als ie was, was hij volkomen zeker van het creationisme. Zijn lessen biologie en de evolutie bezag hij als "fabeltjes".
En d�*t moet dan aan onze kinderen lesgeven!

Ik vraag me af of Vandenbroucke scholen ook zouden verplichten om een Jezuietenpater aan te werven om lessen islam te geven!

Enfin, even nog ter aanvulling van Jantje:



Ook het aantal tanden verandert. Leven er nog indianenstammen in de brousse met nog een extra paar kiezen, hier begint men langzamerhand zelfs zijn wijsheidstanden te verliezen (komen dikwijls maar half meer boven).
Binnen x-aantal generaties zullen die dus volledig verdwenen zijn.

Ik vraag me af of moslims er dan vanuit zullen gaan dat Allah een nieuwe prototype mens-met-minder-tanden heeft geschapen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé bon, het creationisme is nu ook weeral de schuld van de moslims. Het heeft lang geduurd vooraleer circe deze "verrassende" wending aan de "discussie" kwam geven.

Nu nog Feremans die via een rare kronkel op het VB uitkomt als hoofdschuldige en we kunnen hier weer afsluiten.
[sarcasm=ON]
tante circe,
Je hebt het hun weer eens goed gezegd, wat denken die multicullers wel??
Als 't niet God is dan zijn 't de moslims!!
(zouden de moslims dan Satan zijn?) Vade retro, Ali, Achmed, Mechmed,Yoessoef!!!Vlaendren die leu!![/sarcasm]

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 januari 2008 om 12:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:35   #33
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Net wat ik zeg. De naam van de website alleen al Denkt u nu echt dat ik op dergelijke desinformatieve sites ga kijken? U bent niet goed wijs als u dat denkt.
De site is een verzamelsite van allerhande artikels. De echte informatie komt uit een boek een dezelfde titel als het artikel.

Maar goed, als u wil laten leiden door dit soort kortzichtige vooroordelen...
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:40   #34
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Want creationisme of intelligent design is geen manier om de kudde domme schapen dom te houden?
Niet zolang het niet opgelegd wordt en elke burger vrij blijft om het al dan niet te aanvaarden. En dat is nu precies wat hier gebeurt met de evolutieleer: de staat trekt geld uit om hem te promoten en te doen aanvaarden. Wat is de volgende stap: dat het creationisme verboden wordt en we bij wet de evolutieleer moeten geloven?

Hier duiken de contouren van een nieuwe politicologische wetmatigheid op: waarheden die bij wet opgelegd worden zijn vermoedelijk onjuist.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:41   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ga je je kar ineens keren nu je ontdekt hebt dat de grootste groep aanhangers van het creationisme de moslims zijn (naast een marginaal groepje Amerikaanse Bible Belt die-hards).
Waarom zou ik mijn kar keren? Ik wist gewoon alweer dat jullie dit zouden afschuiven op de moslims terwijl Creationisme overduidelijk overgewaaid komt uit de Bible belt van Amerika. Dat er moslims zijn die dit aanhangen doet volledig niet terzake. Het is een fenomeen dat vanover de grote plas komt en ene G.W heeft daar veel mee te maken.

Maar misschien zijn de bible belters geindoctrineerd door Moslims, is dat het?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:42   #36
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Check de feiten, het is niet onwaar wat ik schreef.

Lees dit verhelderende artikel eens:

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Ascendancy.htm
Absoluut verhelderend inderdaad!

Het eerste wat geciteerd wordt is het document "Silent Weapons for Quiet Wars".

Een "document" uitgebracht door de fantast Cooper, waarvan de authenticiteit helemaal niet vaststaat, en dat "toevallig" alle verzinsels van de conspirationisten bevestigd.

Verder zie ik dat die andere favoriete hoax van de conspiracisten, de Protocollen, als "bewijsmateriaal" worden aangevoerd.

En dan volgen een aantal ad-hominem argumenten, die ook al irrelevant zijn.

Dat zijn geen feiten, exodus.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 30 januari 2008 om 12:46.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:48   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Check de feiten, het is niet onwaar wat ik schreef.

Lees dit verhelderende artikel eens:

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Ascendancy.htm
Die naam alleen al bevestigt enkel de aard van jouw bron. Als je daar je mosterd vandaan haalt, zegt dat al ruim voldoende.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:57   #38
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Niet zolang het niet opgelegd wordt en elke burger vrij blijft om het al dan niet te aanvaarden. En dat is nu precies wat hier gebeurt met de evolutieleer: de staat trekt geld uit om hem te promoten en te doen aanvaarden. Wat is de volgende stap: dat het creationisme verboden wordt en we bij wet de evolutieleer moeten geloven?

Hier duiken de contouren van een nieuwe politicologische wetmatigheid op: waarheden die bij wet opgelegd worden zijn vermoedelijk onjuist.
Het staat je vrij voor jezelf iets anders te geloven; iets anders wordt het wanneer je flagrante leugens gaat verspreiden binnen het onderwijssysteem.
Voor de evolutieleer zijn er wetenschappelijke bewijzen; voor het creationisme is er geen één.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:59   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou ik mijn kar keren? Ik wist gewoon alweer dat jullie dit zouden afschuiven op de moslims terwijl Creationisme overduidelijk overgewaaid komt uit de Bible belt van Amerika. Dat er moslims zijn die dit aanhangen doet volledig niet terzake. Het is een fenomeen dat vanover de grote plas komt en ene G.W heeft daar veel mee te maken.
Maar misschien zijn de bible belters geindoctrineerd door Moslims, is dat het?
Waar haal je nu weer al die onzin uit?

de creationisten in de VS baseren zich op de bijbel. In het katholieke Belgie is daar weinig van de merken.
Ik wou dat er evenmin iets te merken was van de grote groep moslims die zich voor HUN creationistische neigingen zuiver baseren op de koran.

En waarom ga je niet in op het openingsartikel? Het gaat hem dus weldegelijk over het feit dat die creationistische atlas door ISLAMITISCHE groeperingen aan de universiteiten werd opgestuurd.
Is zelfs op het nieuws gekomen!

Waarom sleur jij daar nu G.W. weer bij? Heeft die die Atlas soms doorgestuurd naar de Leuvense universiteit?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2008 om 13:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 13:01   #40
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Het staat je vrij voor jezelf iets anders te geloven; iets anders wordt het wanneer je flagrante leugens gaat verspreiden binnen het onderwijssysteem.
Voor de evolutieleer zijn er wetenschappelijke bewijzen; voor het creationisme is er geen één.
Deze discussie gaat voor mij niet over de juistheid van evolutieleer of het creationisme, wel over het recht van de staat om één van de twee op te leggen (voorlopig alleen nog maar met belastingsgeld te verspreiden) of te verbieden.

Want als we aanvaarden dat de staat de evolutieleer mag propageren en opleggen, dan kan dat principe morgen ook voor andere officiële waarheden opgelegd worden. Als u ervan uitgaat dat de staat altijd en overal het algemeen belang belichaamt, dan is dat op zich nog geen ramp. Ik ga er echter van uit dat de staat de belangen van één groep belichaamt en verzorgt, en dat vaak tegen het algemeen belang in.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be