Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2008, 15:20   #81
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mogelijk maar je zal dat moeten staven met bewijzen.
Waarop wacht je?
ER zijn er zeer veel.

Hieronder een:

Citaat:
Anomalous Finds at Tuolumne Table Mountain

Finds from mine shafts can be dated more securely than those from hydraulic mines and surface deposits of gravel. Many shafts were sunk at Table Mountain in Tuolumne County. Whitney and others reported that miners found stone tools and human bones there, in the gold-bearing gravels sealed beneath thick layers of a volcanic material called latite.



Discoveries from the auriferous gravels just above the bedrock are probably 33.2 to 55 million years old. The more important discoveries from Table Mountain add up to a considerable weight of evidence. J.D. Whitney personally examined a collection belonging to Dr. Snell, consisting of stone spoons, handles, spearheads, and a human jaw - all found in the auriferous gravels beneath the latite cap of Tuolumne Table Mountain. Whitney remarked that all the human fossils uncovered in the gold-mining region, including this one, were of the anatomically modern type.

Writing 11 years before the discovery of the Java ape-man, Pithecanthropus erectus, Whitney concluded that, "Man, thus far, is nothing but man, whether found in Pliocene, Post-pliocene, or recent formations."



This mortar and pestle were found by J.H. Neale in tertiary deposits dating 33-55 million years old.

On August 2, 1890, J.H. Neale signed the following statement about his discoveries: "In 1877 Mr. J.H. Neale was superintendent of the Montezuma tunnel Company, and ran the Montezuma tunnel into the gravel underlying the lava of Table Mountain, Tuolumne County....At a distance of between 1400 and 1500 feet from the mouth of the tunnel, or of between 200 and 300 feet beyond the edge of the solid lava, Mr. Neale saw several spear-heads, of some dark rock and nearly one foot in length. On exploring further, he himself found a small mortar three or four inches in diameter and of irregular shape. This was discovered within a foot or two of the spear-heads. He then found a large well-formed pestle....

"...Mr. Neale declares that it is utterly impossible that these relics can have reached the position in which they were found excepting at the time the gravel was deposited, and before the lava cap formed. There was not the slightest trace of any disturbance of the mass or of any natural fissure into it by which access could have been obtained either there or in the neighborhood."
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:21   #82
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
De oerknal en evolutie staan helemaal niet los van mekaar naar mijn mening. Vertel mij eens waarom dat volgens jou wel zo is.
zoals ik al zei: evolutie begint bij ééncelligen in water. de evolutieleer spreekt zich dan wel uit over de verdere ontwikkeling van die eencelligen, maar absoluut niet over de oorsprong van dat water.

je kan als evolutionist dan ook een hele hoop verklaringen hebben voor het ontstaan van de aarde en het water waarin die eerste levensvormen zich bewegen. evolutie sluit zelfs het bestaan van een god of goden niet uit: een godhei als schepper van de aarde, die zelf haar eigen weg gaat. of zelfs: een god als schepper van micro-organismen, die later evolueren.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:24   #83
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

@ exodus: dat bewijst hoogstens dat de ontwikkeling van mensensoorten herzien moet worden, het ontkracht evolutie als totaalconcept niet. dit houdt geen ontkenning van de evolutieleer in.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:26   #84
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Hier een kritische bespreking van de "vondst" van Neale.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
@ exodus: dat bewijst hoogstens dat de ontwikkeling van mensensoorten herzien moet worden, het ontkracht evolutie als totaalconcept niet. dit houdt geen ontkenning van de evolutieleer in.
Het totaalconcept wellicht niet, maar toch.

Mocht men menselijke artefacten terugvinden van 30 tot 50 miljoen jaren terug, dan is er toch iets wezenlijk fout met de algemeen aanvaarde dateringstechnieken en/of evolutionaire geschiedenis. Of wijst dat op het bestaan van andere intelligente soorten in die tijd.

Maar overtuigend is de "vondst" die exodus aangaf allerminst.
En zo gaat het tot nu toe met alle spectaculaire "feiten" die de creationisten aanbrengen.
De evolutietheorie hebben ze alsnog niet kunnen falsifiëren, al proberen ze het al bijna 150 jaar.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 30 januari 2008 om 15:34.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:34   #85
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het wordt met de dag gekker. Waar haal jij die onzin eigenlijk allemaal vandaan? Ik raad je toch aan om wat minder om het internet te surfen. Sommige gekken schrijven daar echt allerlei BS op en ik kan goed geloven dat je op de lange duur net zoveel last van paranoia krijgt als die auteurs. Het is niet gezond exodus, echt niet.

Ik heb al geleerd om hem gewoon te negeren. Niet veel zin om te discussiëren lmet iemand die geen vat op de realiteit heeft
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 30 januari 2008 om 15:35.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:45   #86
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Deze discussie gaat voor mij niet over de juistheid van evolutieleer of het creationisme, wel over het recht van de staat om één van de twee op te leggen (voorlopig alleen nog maar met belastingsgeld te verspreiden) of te verbieden.
.
Awel, ik ga hier gedeeltelijk mee akkoord. De politiek moet zich niet te veel moeien met wetenschap. Een voorbeeld hiervoor is dat er recent in Florida een stemming is geweest of dat evolutie al dan niet waar is
(nu, het zou wel handig zijn mocht het werken. Konden we meteen stemmen of AIDS al dan niet dodelijk was. Zo weinig mogelijk weten over AIDS is een bonus)

Laat de wetenschap zelf bepalen wat de wetenschappelijke theoriën zijn
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 30 januari 2008 om 15:46.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:49   #87
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Ivm artiekel OP; spijtig genoeg is 200000 euro peanuts met het kapitaal dat er vanuit creationistische hoek de wereld wordt ingepompt
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 30 januari 2008 om 15:50.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:51   #88
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Awel, ik ga hier gedeeltelijk mee akkoord. De politiek moet zich niet te veel moeien met wetenschap. Een voorbeeld hiervoor is dat er recent in Florida een stemming is geweest of dat evolutie al dan niet waar is
(nu, het zou wel handig zijn mocht het werken. Konden we meteen stemmen of AIDS al dan niet dodelijk was. Zo weinig mogelijk weten over AIDS is een bonus)

Laat de wetenschap zelf bepalen wat de wetenschappelijke theoriën zijn
probleem is dat de meeste wetenschappers de spotlights schuwen, en zich dus ver weg houden van maatschappelijke discussies, of wetenschappelijke discussies in de maatschappij. Terwijl de tegenstanders (hier de ID'ers) zich uitsluitend uitlaten in het maatschappelijk debat, (en niet in het wetenschappelijk debat, want bij mijn weten is er nog nooit een peer-review over ID verschenen in de wetenschappelijke litteratuur).
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:51   #89
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
De politiek moet zich niet te veel moeien met wetenschap.

Laat de wetenschap zelf bepalen wat de wetenschappelijke theoriën zijn
De politiek moeit zich ook niet met de wetenschap, zoals ik al eerder schreef. Het gaat immers om interne financiering vanuit de UG voor wetenschapscommunicatie en -popularisatie.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 januari 2008 om 15:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:52   #90
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zowel moslims als fundi Christenen geloven aan het creationisme.

Joodse ook trouwens. Maarja, logisch vermits ze alle drie op het OT gebaseerd zijn
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:56   #91
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De politiek moeit zich ook niet met de wetenschap, zoals ik al eerder schreef. Het gaat immers om interne financiering vanuit de UG voor wetenschapscommunicatie en -popularisatie.
Excuses, zo ver zat ik nog niet in de draad en het was niet duidelijk in de OP
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:00   #92
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
(en niet in het wetenschappelijk debat, want bij mijn weten is er nog nooit een peer-review over ID verschenen in de wetenschappelijke litteratuur).

Heb je de laatste klucht al gehoord? Ze gaan nu hun eigen 'peer-reviewed' scientific research journal uitbrengen. Maar het moet wel conformistisch zijn met een 6000 jaar oude aarde en enige vorm van falsificatie van de Bijbel is uit den boze
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 30 januari 2008 om 16:06.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:03   #93
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Heb je de laatste klucht al gehoord? Ze gaan nu hun eigen 'peer-reviewed' scientific research journal uitbrengen. Maar het moet wel conformisch zijn met een 6000 jaar oude aarde en enige vorm van falsificatie van de Bijbel is uit den boze
nee, dat wist ik nog niet. Maar ik bemerk wel een trend, na big-oil dat zichzelf een tijdschrift gekocht heeft nu dit... En het ergste gaat zijn dat er nog mensen gaan durven afkomen met publicaties die daarin verschenen zijn, om hun argument kracht bij te zetten.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:08   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
nee, dat wist ik nog niet. Maar ik bemerk wel een trend, na big-oil dat zichzelf een tijdschrift gekocht heeft nu dit... En het ergste gaat zijn dat er nog mensen gaan durven afkomen met publicaties die daarin verschenen zijn, om hun argument kracht bij te zetten.
Als je alleen op dit forum al ziet hoe blij sommigen zijn om zich te kunnen storten op elk fantasievol of misleidend artikeltje, ook al komt het expliciet van een site die "conspiracyarchive.org" of zoiets heet, dan kan je al beseffen dat zulke tijdschriften best big business gaan zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:12   #95
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
nee, dat wist ik nog niet. Maar ik bemerk wel een trend, na big-oil dat zichzelf een tijdschrift gekocht heeft nu dit... En het ergste gaat zijn dat er nog mensen gaan durven afkomen met publicaties die daarin verschenen zijn, om hun argument kracht bij te zetten.
Een koekje van eigen deeg. Ze hebben evenveel recht als de wetenchappers om zich te doen want het officiele peer review is soms ook om te lachen met al dat hokjesdenken.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 18:06   #96
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
De evolutieleer klopt voor geen meter maar dwaas belgiekske kan er geen vrede mee nemen.Sterker nog doen ze investeren in de leugen dan dit geld nuttig te investeren aan onze kinderen.Opzettelijk dom houden van het volk.En dat ze er in geslaagt zijn het volk dom te houden bewijst het niveau van de kudde schapen.
verklaar. Namen, bronnen, citaten, etc. graag.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 18:08   #97
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
zoals ik al zei: evolutie begint bij ééncelligen in water. de evolutieleer spreekt zich dan wel uit over de verdere ontwikkeling van die eencelligen, maar absoluut niet over de oorsprong van dat water.
Jawel. Evolutie bestaat op kosmologische, geologische, en biologische schaal, en deze schaal hangt samen met tijd- en ruimteschaal.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 18:52   #98
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
interne financiering vanuit de UG voor wetenschapscommunicatie en -popularisatie.
Dus toch staatsgeld.

Ons belastingsgeld wordt misbruikt om propaganda te voeren voor één bepaalde wetenschappelijke theorie in plaats van om jongeren te onderwijzen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 18:56   #99
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat leer je op elke school. Vanwaar plots de nood aan 200.000 euro om die evidenties te gaan verdedigen?
Voila, dat is inderdaad de vraag.

Ik zal het u zeggen: als de politiek - via de RUG- belastingsgeld (d.i. geld van ons allen) ter beschikking stelt om die evidentie te verdedigen, dan zijn daar politieke belangen mee gemoeid. Het lijkt erop dat onze elite bang is haar geloofwaardigheid te verliezen als het volk niet meer in de de evolutie-theorie gelooft.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 januari 2008 om 18:58.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 19:03   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ge moet altijd de boekjes geloven, zo houden ze de kerk ook al 2000 jaar overeind.
Vooral potlood boekjes van vinken door Darwintje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be