Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2017, 03:03   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Geef me eens een paar artikels waar grove 'leugens' in staan.
Artikels waarin men doet alsof de club Beerschot nog bestaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 03:04   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De redactie van de GVA werd destijds 'gezuiverd', na bemoeienissen van de politiek, wegens te rechts.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 03:13   #43
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe vindt je het dat de officiële kranten roepen dat BDW het akkoord over de kernuitstap zou verbreken
Bedoel je daarmee Het Staatsblad met de 'officiële kranten'?

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2017 om 03:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 03:29   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://doorbraak.be/nepnieuws-eu-eusurvey/



Commentaar door mensen die meegedaan hebben aan het onderzoek:

Het zit er aan te komen, de officiële media, de officiële macht zal proberen er alles aan te doen om de mensen het zwijgen op te leggen...
Ze zijn zogezegd tegen nep-nieuws... enfin, behalve dan als ze het hebben over hun eigen nep dat ze voortdurend de wereld in sturen...
En uitgerekend Europa zélf komt met het nep-nieuws dat ze de vluchtelingen crisis volledig onder controle hebben.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2017 om 03:30.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 08:51   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Daarom heb ik niet op je eerste vraag geantwoord, maar aangezen je blijft aandringen... dan moet je actheraf ook niet afkomen met, ja maar dat is niet het voorbeeld dat ik in gedachten had.

In beide gevallen was ik zelf toen een believer. Ik heb mijn les sindsdien geleerd.
Notaris X: dat was Humo en de Morgen.

Den tamtam in Antwerpen wist al vrij vlug dat het ging om een vechtscheiding en een moeder die ze niet allemaal op een rijtje had. Maar het is idd een vb van 'fake nieuws'

X1, dat is iets anders. Daar zijn het degenen die 'fake nieuws' roepen die deze kwakkel ook in stand proberen te houden. Zie de vele threads op dit forum van complotnutters.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:18   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bovendien spreek je je hier ook tegen.
Hoeveel keer heeft de media onze regering het vuur al aan de schenen gelegd ?
Test Aankoop is ook zo een mooi voorbeeldje.
Panama papers, Paradise papers, aanbestedingsprijzen windmolens, her-berekeningen pensioenen, energiekost, fiscale hervorming, etc...waar de regering ook in discrediet kwam te staan.

Mocht jou bewering kloppen, dan zouden zulke artikels nooit in de media verschenen zijn, of wel ?
Ik heb het niet over de regering, ik heb het over de machten die regeren achter de regering, die vooral la Belgique in stand houden en de bevolking uitbuiten...
Wat vuurtje stoken en de aandacht afleiden van de echte problemen daar hebben die machten geen enkel probleem mee...
Het kan zelfs als een (schijn)democratisch gegeven geinterpreteerd worden... Ze vragen niet beter zodat ze later kunnen zeggen dat alles wat verkeerd loopt en wat zij in goede banen voor zichzelf hebben geleid, de fout van de kiezers is die de verkeerde mensen als vertegenwoordigers hebben gekozen...
Dat ze om zeggens geen keuze hadden en dat zelfs diegene waarvoor ze konden of mochten kiezen naar de pijpen van de echte machthebbers moesten handelen... Dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven en de gazetten evenmin natuurlijk...

Vraag is ten andere hoeveel aangestelde journalisten tot die diepte kunnen, mogen, willen doordringen...

Maar de mensen zogezegd onderrichten en leren wat wel en/of niet goed voor hen zou zijn... Zelfs niets of weinig wetend... Daar voelen ze zich wel toe geroepen...

Bende leugenaars...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:37   #47
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
De goede weg - het is in volle vrijheid en bewustzijn dat de mens deze moet kiezen
"De Schepper heeft zijn schepselen vrij gelaten, en als ze vrede, vreugde en licht willen vinden, is het aan hen om de goede richting duidelijk in te zien, en die richting uit te gaan. Je zult zeggen: "Maar waarom? Zou het niet beter zijn als God zijn wil oplegt aan de mensen en hen zegt hoe zij zich dienen te gedragen? " Nee, ze moeten zelf moeite doen om te begrijpen wat in hun belang is, zich bewust worden waarom het beter is om die bepaalde richting in te slaan of die bepaalde keuze te maken in plaats van een andere. Ze moeten er echt van overtuigd zijn, anders zouden ze zoals de ossen zijn, die door de boer met de prikstok geslagen worden om hen te dwingen perfect rechte voren te trekken.
Wat zouden we erbij winnen door tegen onze wil gedwongen te worden de weg van het goede te volgen? Zo goed als niets en alles zou altijd opnieuw herbeginnen, omdat we niet bewust, met kennis van zaken zouden gehandeld hebben. Daarom laten de Schepper en de hemelse geesten de mens vrij: hij moet zelf begrijpen en aanvoelen wat de beste weg is voor hem. "

Omraam Mikhael Aivanhov
Zijnde het feit dat er nog iets anders speelt, chaos, wat is nu belangrijker, geld of goede verstandhouding ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 12:06   #48
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En uitgerekend Europa zélf komt met het nep-nieuws dat ze de vluchtelingen crisis volledig onder controle hebben.
Graag een link ....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 12:34   #49
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe vindt je het dat de officiële kranten roepen dat BDW het akkoord over de kernuitstap zou verbreken terwijl je door de jaren heen al duidelijk zelf heb begrepen dat indien de regering dat akkoord zou willen naleven dat ze dan veel en veer meer werk had moeten maken van investeringen en oplossingen zoeken in alternatieve vormen van energie...
De regeringen hebben dat nagelaten... Waarom??? Maar nu komen janken over de meer dan logische houding en zelfs totaal noodzakelijke houding van een BDW...
Dat nu noem ik compleet volksverlakkerij...
De mensen expres in het ongewisse houden en in een vijandige houding sturen tegenover iemand die doet wat hij voor het goed van de mensen moet doen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb het niet over de regering,
Weet je eigenlijk nog wel wat je zegt ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 12:48   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En uitgerekend Europa zélf komt met het nep-nieuws dat ze de vluchtelingen crisis volledig onder controle hebben.
Intern voor Duitsland klopt het 'wir schaffen dass'.

De 22 miljoen vluchtelingen in de wereld vormen een constante crisis. Zelfs als die intern op nationaal vlak min of meer goed gemanaged wordt en onder controle gekregen wordt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 14:07   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Zijnde het feit dat er nog iets anders speelt, chaos, wat is nu belangrijker, geld of goede verstandhouding ?
Dat hangt er natuurlijk vanaf aan wie je het vraagt... Hij die gemakkelijk aan geld kan geraken en niet verder denkt of hij die alleen maar kan overleven indien hij in goede verstandhouding met zijn omgeving leeft...

Enfin, ik denk dat je hier buiten de geest van de draad praat...

Maar één voorwaarden om zelf te kunnen beslissen is ingelicht te zijn over de mogelijkheden en de alternatieven die er zijn... Maar als men je alleen maar die dingen vertelt die goed zijn voor de machthebbers... Hewel dan heb je geen keuze meer... of je moet niets meer geloven en je totaal afzijdig houden van dat toneelspel...
Maar zoiets kan men moeilijk democratie noemen
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 14:08   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Intern voor Duitsland klopt het 'wir schaffen dass'.

De 22 miljoen vluchtelingen in de wereld vormen een constante crisis. Zelfs als die intern op nationaal vlak min of meer goed gemanaged wordt en onder controle gekregen wordt.
Zelfs voor Duitsland blijkt dat niet te kloppen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 14:18   #53
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Nu ja, wat ik bedoel met 'fake news', dat is moedwillig verkeerd nieuws de wereld insturen.
In bovenstaand geval was dit niet echt zo.
Daar zijn ze wat slordig geweest met (ook) het natrekken van uitspraken van derden... Bronnen niet controleren is not-done in die wereld.
Je begrijpt echt niet wat er speelt denkt den Hoomer maar.
De reguliere pers en de staatsnieuwsdiensten brengen een redelijk gehalte fakenews en verklaren het voor echt goed wetende dat ze gaan gecounterd worden door de iets meer waarheidsgetrouwe bloggers en nieuwsbrengers. De regulieren zal ik ze maar noemen verklaren alle nieuws dat zij niet brengen of anders brengen fake. Kortom ze zaaien twijfel omdat niemand maar dan ook niemand nog de echte waarheid zou kunnen kennen zonder deze in twijfel te trekken (u met uw Trumpofobie bent daar een mooi voorbeeld van).
Conclusie: Iedereen kiest wat hij/zij wenst te geloven en tweedracht is gezaaid, Divide et impera zou ik zo durven zeggen, zolang een volk verdeeld is zijn zelfs de meest onbekwame bewindvoerder veilig, dus wie wint erbij, bij fake nieuws, niet de rechtvaardige blogger maar de corrupte bewindslieden.

Den Hoomer is weer heel blij dit eventjes voor u opgelost te hebben.
Wat zou politics.be zonder onze goeien ouden Hoomer zijn.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 31 december 2017 om 14:46.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 14:23   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Notaris X: dat was Humo en de Morgen.

Den tamtam in Antwerpen wist al vrij vlug dat het ging om een vechtscheiding en een moeder die ze niet allemaal op een rijtje had. Maar het is idd een vb van 'fake nieuws'

X1, dat is iets anders. Daar zijn het degenen die 'fake nieuws' roepen die deze kwakkel ook in stand proberen te houden. Zie de vele threads op dit forum van complotnutters.
Vergeet er niet bij te vermelden dat notarisX de Vlaamse zaak genegen was, dat verklaarde veel aangaande het toenmalig fakenews. Misschien was die zaak wel de aanvang van de nieuwe manier waarop de linksen momenteel nog steeds hun nieuws brengen, nml. totaal gelogen of verdraaid, in hun voordeel.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:53   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zelfs voor Duitsland blijkt dat niet te kloppen...
Natuurlijk niet !
OCMW's beginnen te klagen dat het niet meer betaalbaar is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2017 om 16:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 22:12   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Geef me eens een paar artikels waar grove 'leugens' in staan.
Vandaag weeral een joekel van een leugen op de VRT.
In het nieuws kwam een agent aan het woord die zwaar gekwetst werd tijdens rellen in Brussel.
De nieuwslezer van dienst had het over een kleine groep jongeren (met de nadruk op kleine ) die de politie aanvielen. Men liet dan duidelijke herkenbare beelden zien van allochtonen die de politie aanvielen.

Ik heb die beelden een paar keer stil gezet en wat bleek, de term ''jongeren'' wordt wel zeer ruim geïnterpreteerd bij de VRT. Op die beelden was duidelijk te zien dat bijna de helft van die ''jongeren'' 30-40 jaar was, er stonden er zelfs tussen die volgens mij de pensioenleeftijd al bereikt hadden.

Wat is de bedoeling van de VRT met die leugens?
Gebruikt men steeds de term jongeren om de zaak te minimaliseren in de zin van ze zijn jong en onbezonnen?

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2017 om 22:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 22:39   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een ruime interpretatie is geen joekel van een leugen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 23:08   #58
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vandaag weeral een joekel van een leugen op de VRT.
In het nieuws kwam een agent aan het woord die zwaar gekwetst werd tijdens rellen in Brussel.
De nieuwslezer van dienst had het over een kleine groep jongeren (met de nadruk op kleine ) die de politie aanvielen. Men liet dan duidelijke herkenbare beelden zien van allochtonen die de politie aanvielen.

Ik heb die beelden een paar keer stil gezet en wat bleek, de term ''jongeren'' wordt wel zeer ruim geïnterpreteerd bij de VRT. Op die beelden was duidelijk te zien dat bijna de helft van die ''jongeren'' 30-40 jaar was, er stonden er zelfs tussen die volgens mij de pensioenleeftijd al bereikt hadden.

Wat is de bedoeling van de VRT met die leugens?
Gebruikt men steeds de term jongeren om de zaak te minimaliseren in de zin van ze zijn jong en onbezonnen?
Ik heb het relaas van die gewonde agent ook gehoord, en die bevestigde wel het geheel, maar soit....
Het waren vooral een kleine groep jongeren die keet hadden gemaakt, niet die oudere.
En dit voorbeeldje, hier op het forum, is nu écht een mooi voorbeeldje van waar de wind waait wat betreft 'fake news'...
Sociale media maw....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 31 december 2017 om 23:11.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 23:13   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb het relaas van die gewonde agent ook gehoord, en die bevestigde wel het geheel, maar soit....
Het waren vooral een kleine groep jongeren die keet hadden gemaakt, niet die oudere.
En dit voorbeeldje, hier op het forum, is nu écht een mooi voorbeeldje van waar de wind waait wat betreft 'fake news'...
Sociale media maw....
De vraag is waarom men het steeds over jongeren heeft als de helft van dat tuig 30 -40 jaar oud is?
Zeg de zaken zoals ze zijn.
Een groep allochtonen ...........

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2017 om 23:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 00:12   #60
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een groep allochtonen ...........
Dus nogmaals een bewijs hoe je 'fake news' de wereld instuurt.
Jij scheert ze dus allemaal over één en dezelfde kam, terwijl het enkel een handvol jongeren waren die amok gemaakt hebben....
Duidelijk toch ?
Wat jij dus zegt komt dus helemaal niet overeen met de waarheid...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 1 januari 2018 om 00:13.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be