Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2018, 11:36   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard De Fyracopter NH90.

Ik had dat gemist in de voorbije berichtgeving, maar de helikopters die de Sea King vervangen worden gemaakt door dezelfde firma die de Fyra produceerde.

Door defekten moeten die nu anderhalf jaar in reparatie .

Toont nogmaals aan dat je geen dingen (zie ook F-35) moet kopen die nog niet werken.

https://www.demorgen.be/binnenland/n...ruik-bf28acb0/

https://nos.nl/artikel/2211571-nieuw...-de-grond.html
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:16   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik had dat gemist in de voorbije berichtgeving, maar de helikopters die de Sea King vervangen worden gemaakt door dezelfde firma die de Fyra produceerde.

Door defekten moeten die nu anderhalf jaar in reparatie .

Toont nogmaals aan dat je geen dingen (zie ook F-35) moet kopen die nog niet werken.

https://www.demorgen.be/binnenland/n...ruik-bf28acb0/

https://nos.nl/artikel/2211571-nieuw...-de-grond.html
Neen dat worden ze niet...

Hetgeen niet belet dat het een ergerlijke affaire is...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:24   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Nog voor de NH90 geleverd werd, maar al in gebruik was in Nederland, waren er al (andere) gebreken aan het oppervlak gekomen. De toenmalige regering is gewoon doorgegaan met het dossier en alle vragen/kritiek gewoon weggewuifd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...mal-29857.html
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:27   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Neen dat worden ze niet...

Hetgeen niet belet dat het een ergerlijke affaire is...
Uit de Morgen:
Citaat:
...de NH90's hebben hetzelfde moederbedrijf als...Fyra-treinstellen, de Italiaanse holding Leonardo, vroeger Finmeccanica genaamd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Nog voor de NH90 geleverd werd, maar al in gebruik was in Nederland, waren er al (andere) gebreken aan het oppervlak gekomen. De toenmalige regering is gewoon doorgegaan met het dossier en alle vragen/kritiek gewoon weggewuifd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...mal-29857.html
Geen wonder dat ze blijven zeggen dat het allemaal zo erg niet is. Ondertussen moeten ze wel Se Kings en Alouettes van de zolder halen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 14:02   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.863
Standaard

Die ongelukkige treinafdeling is al lang afgestoten door de Leonardo groep die zich verder niet meer bezig houdt met dergelijke "loosers" activiteiten.(Bombardier,Alsthom en Siemens moeten zich maar doodmaken in die sector )

Het is ongelukkige gazettenpraat om de ganse groep ,een afgesloten dossier uit een andere sector,en een ontoereikend produkt,door elkaar te halen in één grote verdachtmakingssoep.



Maar ondertussen ziet hetNH- 90-project er zie meer en meer een misser uit,na al die jaren kan het ganse "systeem" in vraag gesteld worden."Kleine klantjes" zoals mil.be moeten daar dan maar het slachtoffer van zijn....

De les lijkt te zijn dat een "kleintje",zoals mil.be NOOIT meer koopt in een "project"(waarbij dan meer dan een decennium gaat tussen de bestelling en de levering van "iets"), maar strict "off the shelf",waarbij de prestaties van betreffend systeem al bewezen zijn....

Het alternatief,gedemonstreerd in het huidig aankoopdossier van de nieuwe straaljagers,is een duidelijke niet-discussierbare kalender van gewenste prestaties tegen een bepaald tijdstip voor een bepaald aantal toestellen gecombineerd met een zeer lange serviceperiode...

Het afhaken van 3 van de 5 originele kandidaten wijst er op dat de "industrie" dat binnenkort niet (meer) zal willen doen voor uiteindelijk maar 34 vliegerkes......Het risico bestaat dat overheden van kleine naties in de toekomst zullen geconfronteerd worden met.....NUL......antwoorden op zulke vragen.

Het wordt MOEILIJK om nog "onafhankelijk" dure militaire spullen aan te schaffen voor de kleintjes.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2018 om 14:13.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 14:18   #6
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

En waar was het lastencohier?

Laatst gewijzigd door omaplop : 14 januari 2018 om 14:30.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 14:27   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.635
Standaard

Laatst berichten de vakbonden nog dat ze aan de grond worden gehouden wegens gebrek aan personeel
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 16:24   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En waar was het lastencohier?
goeie vraag....laat ons (als belastingsbetalers) hopen dat er enkele forse afspraken in staan aangaande penalisaties bij non-performantie...

Die "fouten" aan die NFH-90's mogen dan wel "in garantie" worden bijgesteld,maar ondertussen leidt mil.be schade door organisatorische problemen wegens onbeschikbaarheid van materiaal en het waarschijnlijk nog langer in dienst houden van oud materieel....(met het risisco dat daaraan weer kosten ontstaan enzovoorts....)

Ook delen van de inwerkperiode van personeel en organisatie zullen nu overnieuw moeten,na een jaar afwezigheid kun je niet verwachten dat iedereen nog fris,als gisteren alles weet van het systeem.

De vraag rijst nu of er ook maar één klant is van die NH-90 die kan doen met zijn spullen wat hij dacht er mee te gaan doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2018 om 16:30.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 18:09   #9
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen wonder dat ze blijven zeggen dat het allemaal zo erg niet is. Ondertussen moeten ze wel Se Kings en Alouettes van de zolder halen.
Misschien eens het financieel verkeer van Flahaut onder de loep nemen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 18:51   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Nog voor de NH90 geleverd werd, maar al in gebruik was in Nederland, waren er al (andere) gebreken aan het oppervlak gekomen. De toenmalige regering is gewoon doorgegaan met het dossier en alle vragen/kritiek gewoon weggewuifd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...mal-29857.html
't Ja, wat wil je, af en toe moet je upgraten en daardoor zijn de toestellen tot anderhalf jaar buiten gebruik.
En wij Belgen hebben het ongeluk er maar 4 te hebben aangekocht en geen 20, waardoor we dus geen reserve hebben staan, zoals de Nederlanders.
Maar hoeveel van hun NH-90 zouden er echt nog vliegen, want
Citaat:
Nederland nam de eerste NH-90 helikopter in mei 2010 in ontvangst. In 2014 weigerde minister Hennis de laatste zeven helikopters af te nemen omdat bleek dat de toestellen last hadden van corrosie en overmatige slijtage.
Die van de Nederlanders waren dus al in herstelling voor ze in dienst waren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 09:25   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Italiaanse brol.

Koop italiaans als je van goede meubels, kleding, kunst, enz...houdt.

Maar koop geen technische zaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 09:42   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Mijn welgemeende deelneming aan de opvolgers van het SAR team van mijn tijd bij de BKOKS!
Een schande maar teken des tijds. Kloefkappers noemden we destijds in de Westhoek de admin. klootzakken.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:01   #13
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Wat ik op de radio hoorde, is dat het niet zozeer een defect was, maar dat de helikopters met een soort van "beta"-modus van de radar zijn aangekocht.
Men wist op voorhand dat deze na enige tijd een jaar of meer terug naar de fabriek moesten.
Nu, na even googlen op NH90 troubles, zijn er precies wel meer problemen met die NH90.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:18   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mijn welgemeende deelneming aan de opvolgers van het SAR team van mijn tijd bij de BKOKS!
Een schande maar teken des tijds. Kloefkappers noemden we destijds in de Westhoek de admin. klootzakken.
als ik me niet vergis wilden de piloten liever Apache's.
ttz toch die ene die ik ken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2018 om 10:18.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:23   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Italiaanse brol waarvan op voorhand goed geweten was dat het brol was aangekocht door linkse sjoemelaars, doorgezet door een tsjeef... Het hoeft echt niet te verbazen dat dit zo loopt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:27   #16
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ik me niet vergis wilden de piloten liever Apache's.
ttz toch die ene die ik ken.
Die van de landmacht wilden wellicht Apaches (gevechtshelikopters) zoals Nederland.
Daar kan de SAR in Koksijde niets mee aanvangen.

Die Agusta's zijn inderdaad een klucht.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:33   #17
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Italiaanse brol waarvan op voorhand goed geweten was dat het brol was aangekocht door linkse sjoemelaars, doorgezet door een tsjeef... Het hoeft echt niet te verbazen dat dit zo loopt.
Als compensatie werden nog een aantal Marchetti's (opleidingstoestellen) geleverd. Die toenmalige nieuwe generatie ('D') maakten eerst de tank aan de ene kant leeg en daarna die van de andere kant. Normaal werd dit opgelost door een elektrische trim om tijdens de vlucht te balanceren, maar die ontbraken. Human arm power werd als evenwaardig beschouwd.

Gevolg? Na 3/4 uur vliegen kreeg je een stijve arm om die vliegknuppel naar één kant te duwen om dat verschil uit te balanceren.
En daar moest je dan op instrumenten een nauwkeurige approach mee vliegen.

Net alsof je met de meest slecht uitgebalanceerde auto rijdt waardoor je telkens moet tegensturen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:44   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als compensatie werden nog een aantal Marchetti's (opleidingstoestellen) geleverd. Die toenmalige nieuwe generatie ('D') maakten eerst de tank aan de ene kant leeg en daarna die van de andere kant. Normaal werd dit opgelost door een elektrische trim om tijdens de vlucht te balanceren, maar die ontbraken. Human arm power werd als evenwaardig beschouwd.

Gevolg? Na 3/4 uur vliegen kreeg je een stijve arm om die vliegknuppel naar één kant te duwen om dat verschil uit te balanceren.
En daar moest je dan op instrumenten een nauwkeurige approach mee vliegen.

Net alsof je met de meest slecht uitgebalanceerde auto rijdt waardoor je telkens moet tegensturen.
Hmmm... aha! Een kenner.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:48   #19
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hmmm... aha! Een kenner.
Blijkbaar niet want vlak voor de Alpha-jet in Brustem werd ik aan de deur gezet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 10:52   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ik me niet vergis wilden de piloten liever Apache's.
ttz toch die ene die ik ken.
Aanvalshelicopters voor Search and Rescue ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be