Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2017, 18:01   #1061
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik vraag me af wat sommigen bezielt om hem hier zo krampachtig te blijven verdedigen.
Voor de tien miljoenste keer ongeveer : niemand verdedigt BDP hier, velen klagen wel de manier aan, waarop vrt gevolg gegeven heeft aan de klachten, dat is iets helemaal anders !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Er zijn de tientallen getuigenissen, er zijn sms'en
die tot op vandaag, enkel maar door de vrt zijn beoordeeld en (nog) niet door een burgerlijke of strafrechtbank.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
hij heeft zelf toegegeven 'eens langs een huis gereden te zijn', ...
Op zich niet strafbaar en onvoldoende om een eenzijdige verbreking te rechtvaardigen, doch in de context, mijns inziens niet ok

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Er zullen niet veel bedrijven zijn die u dan niet zullen ontslaan denk ik.
Natuurlijk, maar ontslaan en ontslaan = 2, als je op grond van die getuigenissen, een eenzijdige verbreking wil rechtvaardigen, dan ga je minstens de klagers moeten kennen en hun klachten hebben geverifieerd, en dat heeft de vrt nagelaten.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 18:08   #1062
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Zijn er nog geen moppen over?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 19:38   #1063
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ja, maar daar moet HIJ wel die dringende reden bewijzen, ik hoef niet te bewijzen dat ze niet bestaat.

Noorman
Ware het niet dat het contract tussen Koeken Troef en de VRT geen arbeidsovereenkomst was.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 22:03   #1064
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Aangezien er bij de preventiedienst van de VRT een dossier bestaat zal dat geen probleem zijn.
Natuurlijk wel, daar het dossier niet mag vrijgegeven zomaar mag vrijgegeven worden met de namen van de betrokkenen. Een aanklacht zonder naam zal geen indruk maken in de rechtszaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 22:05   #1065
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik vraag me af wat sommigen bezielt om hem hier zo krampachtig te blijven verdedigen. Er zijn de tientallen getuigenissen, er zijn sms'en, hij heeft zelf toegegeven 'eens langs een huis gereden te zijn', ... Er zullen niet veel bedrijven zijn die u dan niet zullen ontslaan denk ik.
Er zijn geen getuigenissen. Er zijn wel klachten neergelegd bij de preventieadviseur. In hoeverre die waar en terecht zijn, is tot op heden niet duidelijk.

Bij mijn weten heeft BdP toegegeven dat hij pikante sms'jes heeft gestuurd. Of dit op zich strafbaar is, zal de rechtbank moeten uitmaken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 23:26   #1066
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Moet niet ieder bedrijf zijn werknemers beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag van andere werknemers, leveranciers, klanten,... volgens de wezijnswetgeving?
En actie ondernemen om dit te vermijden als hierover meldingen binnenkomen. (ontslag, overplaatsing, veranderen van leverancier, klant weigeren, ....)
tenzij men een complottheorie kan aantonen van de melders van grensoverschrijdend gedrag, heeft de VRT volgens mij correct gehandeld.

Het staat uiteraard iedere burger vrij om zich tot het gerecht te wenden, als hij denkt dat hem onterecht iets is aangedaan.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 23:29   #1067
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Moet niet ieder bedrijf zijn werknemers beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag van andere werknemers, leveranciers, klanten,... volgens de wezijnswetgeving?
En actie ondernemen om dit te vermijden als hierover meldingen binnenkomen. (ontslag, overplaatsing, veranderen van leverancier, klant weigeren, ....)
tenzij men een complottheorie kan aantonen van de melders van grensoverschrijdend gedrag, heeft de VRT volgens mij correct gehandeld.

Het staat uiteraard iedere burger vrij om zich tot het gerecht te wenden, als hij denkt dat hem onterecht iets is aangedaan.
Zo is dat. Voor zover bekend heeft Koeken Troef noch Bart De Pauw de beslissing van de VRT formeel aangeklaagd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 23:46   #1068
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Moet niet ieder bedrijf zijn werknemers beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag van andere werknemers, leveranciers, klanten,... volgens de wezijnswetgeving?
Natuurlijk. De vraag is evenwel of een bedrijf wel goed bezig is als ze beslissingen neemt die slechts gebaseerd zijn op een rapport waarin anoniem een aantal beschuldigingen staan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 07:35   #1069
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn geen getuigenissen. Er zijn wel klachten neergelegd bij de preventieadviseur. In hoeverre die waar en terecht zijn, is tot op heden niet duidelijk.

Bij mijn weten heeft BdP toegegeven dat hij pikante sms'jes heeft gestuurd. Of dit op zich strafbaar is, zal de rechtbank moeten uitmaken.

u hebt er blijkbaar geen enkel probleem mee om de zaken volledig te verdraaien om uw eigen grote gelijk aan te tonen. Er zijn wel degelijk getuigenissen. Er zijn de getuigenissen bij de preventieadviseur en er zijn getuigenissen in de pers:

Citaat:
Ook bij de redactie van De Morgen waren getuigenissen binnengelopen.
Citaat:
Ik wil je neuken
https://www.demorgen.be/binnenland/-...d-er-b55f2469/
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 07:46   #1070
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. De vraag is evenwel of een bedrijf wel goed bezig is als ze beslissingen neemt die slechts gebaseerd zijn op een rapport waarin anoniem een aantal beschuldigingen staan.
Voor de preventieadviseur van de VRT zijn die niet anoniem. Hij /zij moet oordelen of die voldoende geloofwaardig zijn, het over dezelfde inbreuk gaat qua tijd/plaats/aanwezigen, of over verschillende feiten.
Hij/zij kan ook advies vragen aan een externe preventiedienst.
Hij /zij heeft ook beroepsgeheim, en mag slecht vrijgeven wat noodzakelijk is om haar actie bij de bedrijfsleiding te ondersteunen, die op haar beurt hier discreet moet mee omgaan. Daarom valt de preventieadviseur organisatorisch onder de top van het bedrijf, om bij dergelijke zaken niet de helft van het bedrijf te moeten passeren.

Hij/ Zij is verplicht om indien ernstig genoeg de bedrijfsleiding te verwittigen, die dan VERPLICHT is maatregelen te nemen ter bescherming van de werknemers

Laatst gewijzigd door spherelike : 21 november 2017 om 07:50.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 08:07   #1071
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Voor de preventieadviseur van de VRT zijn die niet anoniem. Hij /zij moet oordelen of die voldoende geloofwaardig zijn, het over dezelfde inbreuk gaat qua tijd/plaats/aanwezigen, of over verschillende feiten.
Hij/zij kan ook advies vragen aan een externe preventiedienst.
Hij /zij heeft ook beroepsgeheim, en mag slecht vrijgeven wat noodzakelijk is om haar actie bij de bedrijfsleiding te ondersteunen, die op haar beurt hier discreet moet mee omgaan. Daarom valt de preventieadviseur organisatorisch onder de top van het bedrijf, om bij dergelijke zaken niet de helft van het bedrijf te moeten passeren.

Hij/ Zij is verplicht om indien ernstig genoeg de bedrijfsleiding te verwittigen, die dan VERPLICHT is maatregelen te nemen ter bescherming van de werknemers
En ook snowflake clara haar # mie is toe, wie had iets anders verwacht
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 08:44   #1072
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En ook snowflake clara haar # mie is toe, wie had iets anders verwacht
Door haar beleefdheid belande ze....., haha, ne mens leest nogal wat.
Vanaf nu gaat ze wat onbeleefder zijn, who cares.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:15   #1073
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Door haar beleefdheid belande ze....., haha, ne mens leest nogal wat.
Vanaf nu gaat ze wat onbeleefder zijn, who cares.
tja, voor wie wel eens nadenkt over de vraag "waarom doen die toch succesvolle mannen dat, zulke botte sms'jes als 'ik wil met je neuken' sturen naar zo veel dames ?" ...

en dan hoor je collega actrices van die mannen zeggen 'ik denk dat hij ook veel blauwtjes liep' ...

wel, persoonlijk denk ik dat ze het doen omdat er toch ook een zekere succesratio zit in zulke communicatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:41   #1074
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tja, voor wie wel eens nadenkt over de vraag "waarom doen die toch succesvolle mannen dat, zulke botte sms'jes als 'ik wil met je neuken' sturen naar zo veel dames ?" ...

en dan hoor je collega actrices van die mannen zeggen 'ik denk dat hij ook veel blauwtjes liep' ...

wel, persoonlijk denk ik dat ze het doen omdat er toch ook een zekere succesratio zit in zulke communicatie.
Raf Coppens heeft er al een mop over. Als je al 100 sms'en moet sturen om dan nog een blauwtje te lopen, ga ik er niet meer aan beginnen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:47   #1075
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tja, voor wie wel eens nadenkt over de vraag "waarom doen die toch succesvolle mannen dat, zulke botte sms'jes als 'ik wil met je neuken' sturen naar zo veel dames ?" ...

en dan hoor je collega actrices van die mannen zeggen 'ik denk dat hij ook veel blauwtjes liep' ...

wel, persoonlijk denk ik dat ze het doen omdat er toch ook een zekere succesratio zit in zulke communicatie.
Uiteraard zijn er vrouwen die daar op in gaan. Ik heb het bijvoorbeeld al letterlijk gezien op Tinder. Ne vrijgezel die ik ken was me dat eens aan het uitleggen. Kerel was aan het "swipen". Plots een match en enige wat hij stuurt is "Neuken?" 5 seconden erna antwoord: "ok". Ze hebben direct afgesproken en weg was mijn maat. Ik bleef perplex achter aan de toog.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:49   #1076
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raf Coppens heeft er al een mop over. Als je al 100 sms'en moet sturen om dan nog een blauwtje te lopen, ga ik er niet meer aan beginnen.
Coppens snapt het niet ... van die 100 gaan er mss 10 wel op in, is dat dan 90x een blauwtje lopen of 10 keer scoren met een minimum aan inspanning?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:50   #1077
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Bart snapte het ook niet, die dacht dat hij bij 100 van die smsjes bij dezelfde vrouw ook nog die 10/100 ratio ging kunnen halen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:51   #1078
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Bart snapte het ook niet, die dacht dat hij bij 100 van die smsjes bij dezelfde vrouw ook nog die 10/100 ratio ging kunnen halen.
eigenlijk is het allemaal de schuld van Mobile vikings en co. Wat moet je anders doen met die 10,000 gratis sms'en per maand.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:52   #1079
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard zijn er vrouwen die daar op in gaan. Ik heb het bijvoorbeeld al letterlijk gezien op Tinder. Ne vrijgezel die ik ken was me dat eens aan het uitleggen. Kerel was aan het "swipen". Plots een match en enige wat hij stuurt is "Neuken?" 5 seconden erna antwoord: "ok". Ze hebben direct afgesproken en weg was mijn maat. Ik bleef perplex achter aan de toog.
ho's before bro's is zelden meer op z'n plaats geweest.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:53   #1080
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
eigenlijk is het allemaal de schuld van Mobile vikings en co. Wat moet je anders doen met die 10,000 gratis sms'en per maand.
omzetten naar data en snapchats versturen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be