Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2008, 19:43   #41
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Wat ik daarmee bedoel is dat de EU een machine, monster, beest is geworden waar je als 1 enkel land kansloos tegen staat. Zonder steun van een ander blok sta je nergens en kunnen ze als een bepaald land niet wil meewerken de gepaste maatregelen nemen. Natuurlijk niet openlijk ..... maar in het geniep zoals altijd en landen die dus niet bij de EU willen komen zal men kapot maken en op die manier dwingen om bij een blok nl de EU aan te sluiten.
Dat is trouwens wat ze ook binnen de EU al doen hoor. Denk je echt dat Frankrijk en Nederland zomaar hebben toegegeven ?? Wat er gebeurd achter gesloten deuren is dat men u bedreigt natuurlijk niet openlijk, maar onderhuids zo een paar opmerkingen maakt ...... en dan weet je het wel als land, ofwel werk je mee ofwel zullen ze u wel eens pakken ...... . Dat is de reden dat er geen referendums komen. Men heeft Ierland ook al wel duidelijk gemaakt "zorg maar dat ze ja stemmen of er komen gevolgen". Men zet landen onder druk om mee te werken. De EU is geen democratie maar een dictatuur ! Wie niet meedoet wordt genadeloos afgestraft en langs de kant geschoven. Men heeft aan beide landen een paar punten en komma's toegegeven om de schijn wat op te houden want ze willen natuurlijk de burgers niet wakker maken he ... . Maar u mag gerust zijn dat beide landen heel duidelijk is gemaakt dat bij een volgend "neen" er gevolgen zouden zijn.
sorry, maar dat is gewoon complete onzin. De EU en de Europese niet-lidstaten werken zelfs samen, in de Europese Economische Zone, het samenwerkingsverband tussen de EU en de EFTA.
http://www.efta.int/
http://en.wikipedia.org/wiki/Europea...External_links
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 19:47   #42
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De eerste stap is dat ze bij de EU zouden komen natuurlijk ... de euro is dan een logische 2de stap. Maar ter info .. er waren een paar landen die geen EU lid waren en wel al de euro gebruikten ik dacht dat slovenië er 1 van was, maar ik kan me vergissen. Dus in uitzonderlijke gevallen zou het wel kunnen en wees gerust als u kenbaar maakt dat u bij de EU wil zullen ze u maar al te graag die euro geven.
inderdaad, u vergist u - alweer.

Slovenië is lidstaat. En dan zou u weten hoe de besluitvorming van de EU in elkaar zit? dat vind ik dus weinig geloofwaardig.

Het is niet mogelijk dat een land de euro invoert zonder lidstaat te zijn, want de EMU is verbonden aan het Verdrag van Maastricht. Om bij de monetaire unie te komen, moet je dus het hele verdrag aannemen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 20:27   #43
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
sorry, maar dat is gewoon complete onzin. De EU en de Europese niet-lidstaten werken zelfs samen, in de Europese Economische Zone, het samenwerkingsverband tussen de EU en de EFTA.
http://www.efta.int/
http://en.wikipedia.org/wiki/Europea...External_links
Excuseer, maar zeggen "dat is onzin" en een paar linkjes geven, volstaat niet als argument. Waarom ga je niet in op de eigenlijke argumenten die dirk001 gebruikt?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 20:38   #44
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Excuseer, maar zeggen "dat is onzin" en een paar linkjes geven, volstaat niet als argument. Waarom ga je niet in op de eigenlijke argumenten die dirk001 gebruikt?
Wel, hij stelt dat de EU zich opdringt aan andere landen, terwijl er net sprake is van samenwerking vanuit die andere landen. Die links staan er omdat ik de indruk had dat Dirk 001 nog nooit van de EEZ gehoord had.

Ik ga niet in op zijn argumenten omdat dat slechts onbewijsbare stellingen zijn. Dingen als 'de EU pusht landen, achter gesloten deuren' en 'je merkt het niet maar het gebeurt wel' vallen niet binnen mijn definitie van argumenten. Dat valt gewoon niet te controleren. Als ik hier zeg dat de Vlaamse regering orgieën houdt in plaats van kabinetsvergaderingen, maar dat niemand dat merkt omdat het achter gesloten deuren plaatsvindt, denk ik niet dat u mij ook serieus zal nemen, of wel soms?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 20:55   #45
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
inderdaad, u vergist u - alweer.

Slovenië is lidstaat. En dan zou u weten hoe de besluitvorming van de EU in elkaar zit? dat vind ik dus weinig geloofwaardig.

Het is niet mogelijk dat een land de euro invoert zonder lidstaat te zijn, want de EMU is verbonden aan het Verdrag van Maastricht. Om bij de monetaire unie te komen, moet je dus het hele verdrag aannemen.

Slovenie gebruikte de euro al voordat het EU lid was. Kijk dat maar eens na ! Er zijn trouwens nog landen die de euro gebruiken weliswaar naast hun normale munt. Ik dacht dat Congo er zo 1 was, maar ben niet zeker. Zelfs in bepaalde winkels in de VS gebruikt men nu de euro (vooral souvenirswinkels) waar ze zelfs geen dollars meer aanvaarden en de VS is voor zover ik weet geen EU lid.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:02   #46
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Wel, hij stelt dat de EU zich opdringt aan andere landen, terwijl er net sprake is van samenwerking vanuit die andere landen. Die links staan er omdat ik de indruk had dat Dirk 001 nog nooit van de EEZ gehoord had.

Ik ga niet in op zijn argumenten omdat dat slechts onbewijsbare stellingen zijn. Dingen als 'de EU pusht landen, achter gesloten deuren' en 'je merkt het niet maar het gebeurt wel' vallen niet binnen mijn definitie van argumenten. Dat valt gewoon niet te controleren. Als ik hier zeg dat de Vlaamse regering orgieën houdt in plaats van kabinetsvergaderingen, maar dat niemand dat merkt omdat het achter gesloten deuren plaatsvindt, denk ik niet dat u mij ook serieus zal nemen, of wel soms?

Ja ik weet dat o.m. ijsland, zwitserland en noorwegen een speciale relatie met de EU hebben. Maar ze zijn geen EU lid en daar draait het om, ze ontsnappen aan de EU regels en kunnen dus nog hun eigen zin doen. En dat zint de EU niet. Ze willen die overige landjes die nog geen lid zijn of nog niet volwaardig lid zijn 1 voor 1 inlijven en als het even zou kunnen zouden ze Turkije er ook maar al te graag bijnemen.
Dit gaan ze niet aan de grote klok hangen natuurlijk ... . En als u denkt dat die verdragen worden opgesteld door de lidstaten dan bent u verkeerd. Vergelijk ons verdrag eens met de patriot act en dan zal je raar opkijken en wel snel beseffen dat het niet de lidstaten zijn die het verdrag opstellen. Het is een beperkt clubje die dit doet van ongure figuren en dan duwen ze dit door de strot van de lidstaten en wie niet meedoet krijgt vroeg of laat wel de rekening gepresenteerd.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:08   #47
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Slovenie gebruikte de euro al voordat het EU lid was. Kijk dat maar eens na ! Er zijn trouwens nog landen die de euro gebruiken weliswaar naast hun normale munt. Ik dacht dat Congo er zo 1 was, maar ben niet zeker. Zelfs in bepaalde winkels in de VS gebruikt men nu de euro (vooral souvenirswinkels) waar ze zelfs geen dollars meer aanvaarden en de VS is voor zover ik weet geen EU lid.
Slovenië is lidstaat sinds 1 mei 2004:
http://www.diplomatie.be/nl/policy/E...p?TEXTID=11313

Slovenië gebruikt de euro sinds 1 januari 2007: http://www.bnb.be/pub/07_00_00_00_00....htm?l=nl&t=bu

best mogelijk dat particuliere handelaars in niet-lidstaten ook euro's aanvaarden, maar dat maakt de euro nog steeds niet de officiele munteenheid in die staten. om de euro in te voeren moet een land wel degelijk lidstaat zijn. en de EU kan niet-lidstaten dus niet onder druk zetten om over te schakelen op de euro.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:13   #48
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ja ik weet dat o.m. ijsland, zwitserland en noorwegen een speciale relatie met de EU hebben. Maar ze zijn geen EU lid en daar draait het om, ze ontsnappen aan de EU regels en kunnen dus nog hun eigen zin doen. En dat zint de EU niet. Ze willen die overige landjes die nog geen lid zijn of nog niet volwaardig lid zijn 1 voor 1 inlijven en als het even zou kunnen zouden ze Turkije er ook maar al te graag bijnemen.
ja kijk, normaal zou ik nu om bewijs vragen, maar aangezien het hier om een complottheorie gaat zie ik mij op de moeite, want bewijs heeft u toch niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dit gaan ze niet aan de grote klok hangen natuurlijk ... . En als u denkt dat die verdragen worden opgesteld door de lidstaten dan bent u verkeerd. Vergelijk ons verdrag eens met de patriot act en dan zal je raar opkijken en wel snel beseffen dat het niet de lidstaten zijn die het verdrag opstellen. Het is een beperkt clubje die dit doet van ongure figuren en dan duwen ze dit door de strot van de lidstaten en wie niet meedoet krijgt vroeg of laat wel de rekening gepresenteerd.
er zijn vele verdragen die door de lidstaten afgewezen werde, zowel bij referendum als door nationale parlementen. alleen dat feit ontkracht uw theorie al compleet.

Laatst gewijzigd door Rogge : 15 april 2008 om 21:13.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:22   #49
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
er zijn vele verdragen die door de lidstaten afgewezen werde, zowel bij referendum als door nationale parlementen. alleen dat feit ontkracht uw theorie al compleet.
Geef eens een voorbeeld ..... ik ben nu toch wel heel erg benieuwd over welke verdragen het gaat.

Over die bewijzen ... tja die liggen idd niet zomaar langs de straat. Maar ik zou zeggen in ons land bijv is er geen debat geweest over lissabon !! En dat vind u normaal ?? De parlementsleden kennen de tekst niet eens. Ze drukken gewoon op het ja knopje omdat het moet.

Waarom stemmen alle 27 landen voor dit verdrag ?? Vindt u het normaal dat alle lidstaten zomaar voor stemmen ? Er is geen enkele regeringspartij in geen enkel EU land die tegen gaat stemmen in hun nationaal parlement ... . En dat wekt bij u geen argwaan op ?
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:41   #50
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Wel, hij stelt dat de EU zich opdringt aan andere landen, terwijl er net sprake is van samenwerking vanuit die andere landen.
...
Ik ga niet in op zijn argumenten omdat dat slechts onbewijsbare stellingen zijn.
Dat zijn helemaal geen onbewijsbare stellingen. Reeds vóór de stemming over de grondwet is zware druk uitgeoefend. Tegenstanders werden verdacht gemaakt, vergelijkingen met het nazisme waren niet van de lucht. Ná de NEEN-stemming werd moord en brand geschreeuwd. Meer dan eens is ook duidelijk gezegd dat de betreffende landen of publieke opinies 'hun verantwoordelijkheid' moesten nemen. Wie de grondwet niet steunde was 'tegen Europa'... Enzovoort, enzovoort.

En dat kon allemaal gewoon gevolgd worden via de media.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 22:00   #51
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld ..... ik ben nu toch wel heel erg benieuwd over welke verdragen het gaat.
Denemarken, verdrag van Maastricht.
werd in referendum verworpen. verdrag werd gewijzigd, en denemarken kreeg opt-out voor de euro. bij nieuw referendum goedgekeurd.

nog een voorbeeldje:
Europese Defensie Gemeenschap. in de jaren 50 door frankrijjk verworpen, en er is nooit iets van terechtgekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Over die bewijzen ... tja die liggen idd niet zomaar langs de straat. Maar ik zou zeggen in ons land bijv is er geen debat geweest over lissabon !! En dat vind u normaal ?? De parlementsleden kennen de tekst niet eens. Ze drukken gewoon op het ja knopje omdat het moet.
neen, dat vind ik niet normaal. maar alweer is dat de schuld van de politici hier, en niet van de EU.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Waarom stemmen alle 27 landen voor dit verdrag ?? Vindt u het normaal dat alle lidstaten zomaar voor stemmen ? Er is geen enkele regeringspartij in geen enkel EU land die tegen gaat stemmen in hun nationaal parlement ... . En dat wekt bij u geen argwaan op ?
1. alle lidstaten hebben nog niet gestemd

2. ja, ik vind dat zelfs heel normaal, er is 2 jaar aan geschreven met constant overleg tussen de lidstaten. Het verdrag is door iedereen samen opgesteld, dan is het ook nogal logisch dat iedereen zich daarin kan vinden en dat het bijgevolg door elke lidstaat goedgekeurd wordt.

3. enkel extreem-rechts en extreem-links stemmen in zowat alle lidstaten tegen. het is vooral dat wat ik opmerkelijk vind. elke redelijke partij is voorstander, elke extremistische, racistische en ondemocratische partij stemt tegen. vind u het vreemd dat ik dan mijn bedenkingen heb over tegenstanders?

Laatst gewijzigd door Rogge : 15 april 2008 om 22:27.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 22:05   #52
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat zijn helemaal geen onbewijsbare stellingen. Reeds vóór de stemming over de grondwet is zware druk uitgeoefend. Tegenstanders werden verdacht gemaakt, vergelijkingen met het nazisme waren niet van de lucht. Ná de NEEN-stemming werd moord en brand geschreeuwd. Meer dan eens is ook duidelijk gezegd dat de betreffende landen of publieke opinies 'hun verantwoordelijkheid' moesten nemen. Wie de grondwet niet steunde was 'tegen Europa'... Enzovoort, enzovoort.

En dat kon allemaal gewoon gevolgd worden via de media.
inderdaad. en wat was het gevolg ervan? niets. de bevolking zei neen en het bleef neen. zelfs als je ervan zou uitgaan dat er gesjoemeld werd, dat er landen afgedreigd werden en wat weet ik al niet, dan nog bleef het effect nihil.

zelf als het 'dictatoriaal EU-monster' zou bestaan, had het dus geen macht tegenover de bevolking of tegenover individuele lidstaten.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 22:31   #53
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
inderdaad. en wat was het gevolg ervan? niets. de bevolking zei neen en het bleef neen. zelfs als je ervan zou uitgaan dat er gesjoemeld werd, dat er landen afgedreigd werden en wat weet ik al niet, dan nog bleef het effect nihil.

zelf als het 'dictatoriaal EU-monster' zou bestaan, had het dus geen macht tegenover de bevolking of tegenover individuele lidstaten.
Het is voldoende bekend dat de definitieve versie van het 'Verdrag' qua inhoud nauwelijks verschilt van de originele versie. Dat hebben alle betrokken personen toegegeven. Het 'Verdrag' is dus goed gekeurd tegen de wil van de bevolking in...

De macht van het 'EU-monster' (jouw woorden) is dus groter dan je denkt...
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 23:14   #54
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Denemarken, verdrag van Maastricht.
werd in referendum verworpen. verdrag werd gewijzigd, en denemarken kreeg opt-out voor de euro. bij nieuw referendum goedgekeurd.

nog een voorbeeldje:
Europese Defensie Gemeenschap. in de jaren 50 door frankrijjk verworpen, en er is nooit iets van terechtgekomen.
Je vertelt hier niet de volledige waarheid ofwel ken je ze niet. Maar denemarken heeft zijn munt aan de euro gekoppeld .... en is in feite wel degelijk een euroland, alleen kregen ze dat laatste niet verkocht. Maar de deense kroon volgt de euro en het is dus enkel een papieren munt. Ik zou zeggen via een achterbakse manier toch ingevoerd alleen de naam staat er nog niet op en de euro wordt wel geaccepteerd als munt (men maakt de bevolking er dus aan gewoon en vroeg of laat gaat men daar wel omwisselen).

En over die europese defensiemacht ..... er is nu wel het eurokorps of zoiets waar oa belgie, frankrijk en duitsland lid van zijn. Dus ook dit bestaat. Maar er wordt niet veel over gepraat. Maar stilaan zijn meer en meer landen aan het toetreden een beetje in het geniep en we hebben natuurlijk al de NAVO.

Dus beide voorbeelden tellen eigenlijk niet. Maar dit is het soort dingen waar de EU goed in is. Als er al eens wat misloopt dan wordt het via een alternatieve route toch nog geregeld alleen krijgt het kind dan een andere naam oops dat is ook nu zo met het verdrag .



Citaat:
3. enkel extreem-rechts en extreem-links stemmen in zowat alle lidstaten tegen. het is vooral dat wat ik opmerkelijk vind. elke redelijke partij is voorstander, elke extremistische, racistische en ondemocratische partij stemt tegen. vind u het vreemd dat ik dan mijn bedenkingen heb over tegenstanders?
Tja ik ben zelf geen van beide ...... maar ja ik merk wel dat je al snel in dat hoekje wordt gedrumd zodra je niet pro europa bent. Dat is natuurlijk heel erg jammer.
Wat me wel verbaasd heeft is dat in Nederland de christenunie voor dit verdrag is. Ik zou hen daarover eigenlijk wel eens een keer willen aanschrijven want ik denk dat ze zich laten misleiden ofwel hebben ze zich onder druk laten zetten....... hoe dan ook ik had toch wel verwacht dat ze tegen dit soort nonsens zouden zijn.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 15 april 2008 om 23:16.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 00:38   #55
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
...................
3. enkel extreem-rechts en extreem-links stemmen in zowat alle lidstaten tegen. het is vooral dat wat ik opmerkelijk vind. elke redelijke partij is voorstander, elke extremistische, racistische en ondemocratische partij stemt tegen. vind u het vreemd dat ik dan mijn bedenkingen heb over tegenstanders?
In o.a Nederland echter liep daar een soort referendum over met daverend NEE als resultaat (het Neeferendum); toch bestaat Nederland niet hoofdzakelijk uit extreem-stemmers. Zegt de term "kiezersbedrog" je iets? Eenmaal op het fluweel gezeten vindt het regentaille het Volk "dom"; niet geheel ten onrechte want het was dom op op die regenten te stemmen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 00:40   #56
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het is voldoende bekend dat de definitieve versie van het 'Verdrag' qua inhoud nauwelijks verschilt van de originele versie. Dat hebben alle betrokken personen toegegeven. Het 'Verdrag' is dus goed gekeurd tegen de wil van de bevolking in...

De macht van het 'EU-monster' (jouw woorden) is dus groter dan je denkt...
Hier heb je inderdaad wel een punt.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 14:21   #57
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In o.a Nederland echter liep daar een soort referendum over met daverend NEE als resultaat (het Neeferendum); toch bestaat Nederland niet hoofdzakelijk uit extreem-stemmers. Zegt de term "kiezersbedrog" je iets? Eenmaal op het fluweel gezeten vindt het regentaille het Volk "dom"; niet geheel ten onrechte want het was dom op op die regenten te stemmen.
de term kiezersbedrog zegt mij inderdaad heel veel. De hoeveelheid leugens die hier over de EU circuleert is daar een moie indicator van.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:01   #58
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het is voldoende bekend dat de definitieve versie van het 'Verdrag' qua inhoud nauwelijks verschilt van de originele versie. Dat hebben alle betrokken personen toegegeven. Het 'Verdrag' is dus goed gekeurd tegen de wil van de bevolking in...

De macht van het 'EU-monster' (jouw woorden) is dus groter dan je denkt...
Vergelijk het aantal landen dat het goedkeurde eens met het aantal landen dat het afkeurde alvorens zomaar te zeggen dat het "tegen de wil van de bevolking in" goedgekeurd is. Nu, het moet gezegd zijn, de term "Grondwet" gebruiken was een flater van jewelste. Het is goed mogelijk dat het dat ene woordje is dat voor de mislukking zorgde.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:07   #59
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het is voldoende bekend dat de definitieve versie van het 'Verdrag' qua inhoud nauwelijks verschilt van de originele versie. Dat hebben alle betrokken personen toegegeven.
bron?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:49   #60
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
bron?
Zowat alle betrokken personen hebben het openlijk in de media toegegeven.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be