Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 18:54   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als de automotive geen radiator meer nodig heeft dan kopen ze er ook geen en besparen ze ook nog eens op de montage ervan in de assemblage.


Die dingen ontwikkelen doen de meeste automotive zelf niet meer, dat laten ze aan de leveranciers over

Het verlies aan arbeidsplaatsen zal dus eerder bij de toeleveranciers zijn dan bij de assemblage zelf.

Een EV zal door de hoge graad van automatisatie daar minder arbeidsplaatsen kosten, in het nadeel gaan de landen zijn die een lage graad van automatisatie hebben omdat de manpower er goedkoper is, die gaan eerder manpower laten afvloeien.

.
t'is niet allemaal minder hé, tesla heeft nog altijd ruitewissers denk ik dan ?

ze hebben in elkgeval een super batterij nodig
hoe koelen de batteijen ? toch ergens en soort airco erop ?
dan hebben ze nog een serieuze omvormer van wisselstroom naar gelijkstroom
een dikke omvormer om te kunnen laden met echt dikke connectie
een serieuze portie extra electronica
dan hun luchtvering is ook iets die rap defect gaat, en vraagt extra energie
de opties ivm electrische ramen, stoelen, lijken dezelfde dat wil zeggen dat ze niet kunnen besparen in gewicht voor die opties,

sommige functies kunnen ze niet deftig benutten: verwarmen op de batterij in de winter ? verwarmen van de zetels ? verwarmen van de ruiten om te ontdooien ?
dan al dat electronisch gedoe voor hun adaptive cruiscontrol met al die microgoflradars is ook iets die wel energie kan zuipen

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 april 2018 om 19:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 19:08   #82
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is niet allemaal minder hé, tesla heeft nog altijd ruitewissers denk ik dan ?

ze hebben in elkgeval een super batterij nodig
hoe koelen de batteijen ? toch ergens en soort airco erop ?
dan hebben ze nog een serieuze omvormer van wisselstroom naar gelijkstroom
een dikke omvormer om te kunnen laden met echt dikke connectie
een serieuze portie extra electronica
dan hun luchtvering is ook iets die rap defect gaat, en vraagt extra energie
de opties ivm electrische ramen, stoelen, lijken dezelfde dat wil zeggen dat ze niet kunnen besparen in gewicht voor die opties,

sommige functies kunnen ze niet deftig benutten: verwarmen op de batterij in de winter ? verwarmen van de zetels ? verwarmen van de ruiten om te ontdooien ?
dan al dat electronisch gedoe voor hun adaptive cruiscontrol met al die microgoflradars is ook iets die wel energie kan zuipen
Het is alleen de aandrijving die anders is, al de rest is identiek aan een ICE wagen.
En het is net dat identieke dat het meest arbeidsintensief is en zo goed als onmogelijk te automatiseren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 12:42   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het is alleen de aandrijving die anders is, al de rest is identiek aan een ICE wagen.
En het is net dat identieke dat het meest arbeidsintensief is en zo goed als onmogelijk te automatiseren.
Inderdaad, alleen de aandrijving en krachtbron zijn anders.
Of toch niet, want heel de onderkant is anders.
Heel de opbouw is totaal anders.
De ophanging en balans is totaal anders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 12:47   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is niet allemaal minder hé, tesla heeft nog altijd ruitewissers denk ik dan ?

ze hebben in elkgeval een super batterij nodig
hoe koelen de batteijen ? toch ergens en soort airco erop ?
dan hebben ze nog een serieuze omvormer van wisselstroom naar gelijkstroom
een dikke omvormer om te kunnen laden met echt dikke connectie
een serieuze portie extra electronica
dan hun luchtvering is ook iets die rap defect gaat, en vraagt extra energie
de opties ivm electrische ramen, stoelen, lijken dezelfde dat wil zeggen dat ze niet kunnen besparen in gewicht voor die opties,

sommige functies kunnen ze niet deftig benutten: verwarmen op de batterij in de winter ? verwarmen van de zetels ? verwarmen van de ruiten om te ontdooien ?
dan al dat electronisch gedoe voor hun adaptive cruiscontrol met al die microgoflradars is ook iets die wel energie kan zuipen
Je haalt hier dus DE REDEN aan waarom Telsa's zo duur zijn en de andere autobouwers gewoon de kat uit de boom kunnen kijken.
Tesla is samen met de ontwikkeling van zijn wagens bezig met deze zelfrijdend te maken.

Als Tesla zou beginnen met een wagen zonder al die snufjes en overbodige rommel op de markt te zetten, kost een Tesla 3 slechts 15.000€ en moeten de andere wel volgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:05   #85
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

De batterijen van de Tesla worden indien nodig door een airco gekoeld. Als je ooit eens in de buurt van een supercharger bent moet je maar eens gaan kijken. Als daar een Tesla staat te laden met een relatief lage batterij dan zal je de airco zeker horen na zo'n 10 minuten. Hij gebruikt daarvoor trouwens dezelfde airco als voor het interieur. Bij een koude batterij wordt er een elektrische weerstand gebruikt in de batterij om de batterij op temperatuur te brengen. In de praktijk is rijden bij (zeer) hoge temperaturen zuiniger dan rijden bij zeer koude temperaturen. Het effect op het bereik van de airco is minder groot dan die van het verwarmingselement.

Voor het laden heeft de Tesla inderdaad een omvormer aan boord die de aangeboden wisselspanning gaat omvormen tot gelijkspanning. Deze is echter niet zo krachtig. De standaard lader kan 11 kW aan, de upgrade kan 16,5 kW aan. Vroeger waren er Tesla's die aan 22 kW konden laden, maar daarvoor gebruikte men twee laders parallel.

Hogere laadvermogens zijn enkel mogelijk met gelijksspanning. Daarbij gaat de stroom rechtstreeks van de lader in de batterij. De supercharger pompt zo tot 120 kW in de batterij, via CHademo is 50 kW mogelijk (met adapter). Er zit dus geen lader in de auto die tot 120 kW aankan!

De luchtvering vraagt inderdaad energie. Ik hoor op de fora van Tesla nog niet al te veel problemen met de luchtvering. Die lijkt in ieder geval beter dan de luchtvering bij bv. BMW. Nu is het zo dat de modellen met luchtvering bij Tesla minder verbruiken dan de modellen zonder. Luchtweerstand is zeer belangrijk bij elektrische voertuigen, de luchtvering helpt die de verminderen. Op de snelweg gaat de wagen automatisch lager gaan liggen waardoor het verbruik daalt. Ook op gewone wegen helpt dit systeem. Onze slechte Belgische wegen worden dan opgevangen door een automatisch verhogen van de vering indien nodig. Deze locaties worden vastgelegd via GPS en men krijgt daardoor "auto-raising locations".

Wat betreft de verwarming van de wagen, dit is inderdaad een extra verbruik. Op het totale verbruik maakt het maar weinig uit. Ook een correct omgaan met de wagen vermindert het verbruik. Je kan het interieur voorverwarmen met de app op je smartphone terwijl de wagen nog laadt. Zo vertrek je met een warm interieur en kost het minder bereik. Voor korte ritten kan je enkel de zetelverwarming gebruiken, dat verbruikt een pak minder dan de interieurverwarming.
Vergeet niet dat de drive-train heel veel vermogen opneemt. Op de snelweg rijden aan zo'n 120 km/u zal toch zo'n 20 kW naar de motoren sturen. Een zetelverwarming is gemiddeld 65 W, als de interieurverwarming aanstaat zal die gemiddeld zo'n 500 W trekken en dan mag het al koud zijn, de batterij hoeft niet meer verwarmd te worden na een stukje rijden, het ontladen houdt ze warm. Beter nog, zorg ervoor dat je kan laden tot net voor je vertrek. Het laden warmt de batterij ook op.
Vergeet trouwens de NVDIA Drive Px2 niet die instaat voor de autopilot, die trekt tot 250 W! De koelvinnen staan naar het schijnt wel in een luchtleiding die het interieur kan opwarmen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 14:07   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

In een gewone ICE-wagen kost elke stroomverbruiker per 100 Watt 0,1 liter extra aan brandstof.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2018 om 14:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:27   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In een gewone ICE-wagen kost elke stroomverbruiker per 100 Watt 0,1 liter extra aan brandstof.
Klopt, airco, ruitenwissers, lichten, radio, gps, dit allemaal samen kan je verbruik doen stijgen met meer dan 1.5l per 100km.
Rij dan nog eens met een foute bandendruk op een sportieve manier en het verbruikt stijgt nog eens.
Dan nog eens alle computers, sensoren, camera's en noem maar op aan moderne rommel die eigenlijk niets te maken heeft met het autorijden, die energie verbruiken en niet enkel bij hun werking, maar reeds omdat ze een massa vormen die moet meegesleurd worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 16:02   #88
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik blijf mij volgende vraag stellen : hoeveel van die 88% van bezitters van een elektrische wagen zijn particuliere bezitters?

Ik ga nu een straf verhaal vertellen. Geloof het of niet. Mijn vrouw en ik wilden eens wat gaan informeren dus wij naar de Nissan garage. Goed onthaal, goede uitleg en dan wat over de mogelijkheden bezig. Dus we komen bij de Nissan Leaf. De verkoper begint zijn peptalk en over de fiscale voordelen. Tot ik zeg dat wij een particuliere aankoop overwegen. En gedaan met de peptalk over de Leaf. Niet interessant voor een particulier zegt hij want er zijn amper fiscale voordelen. We krijgen een catalogus over de X-trail in onze handen geduwd. Want vandaag is een SUV model wel de beste aankoop die je kan doen.

Ik zou direct voor een E-wagen durven gaan. Maar er zijn enkele zaken die mij aan het twijfelen zouden zetten. Ten eerste heb ik als particulier niet de fiscale voordelen van een zelfstandige. Ten tweede wat met de elektriciteitsprijs (vorig jaar 7% opgeslagen hoor ik vandaag op het nieuws). En ten derde wat als ze binnen enkele jaren beslissen om deze wagens op hun E-vermogen te gaan belasten (wat zeker zal gaan gebeuren).
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 22:43   #89
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik blijf mij volgende vraag stellen : hoeveel van die 88% van bezitters van een elektrische wagen zijn particuliere bezitters?

Ik ga nu een straf verhaal vertellen. Geloof het of niet. Mijn vrouw en ik wilden eens wat gaan informeren dus wij naar de Nissan garage. Goed onthaal, goede uitleg en dan wat over de mogelijkheden bezig. Dus we komen bij de Nissan Leaf. De verkoper begint zijn peptalk en over de fiscale voordelen. Tot ik zeg dat wij een particuliere aankoop overwegen. En gedaan met de peptalk over de Leaf. Niet interessant voor een particulier zegt hij want er zijn amper fiscale voordelen. We krijgen een catalogus over de X-trail in onze handen geduwd. Want vandaag is een SUV model wel de beste aankoop die je kan doen.

Ik zou direct voor een E-wagen durven gaan. Maar er zijn enkele zaken die mij aan het twijfelen zouden zetten. Ten eerste heb ik als particulier niet de fiscale voordelen van een zelfstandige. Ten tweede wat met de elektriciteitsprijs (vorig jaar 7% opgeslagen hoor ik vandaag op het nieuws). En ten derde wat als ze binnen enkele jaren beslissen om deze wagens op hun E-vermogen te gaan belasten (wat zeker zal gaan gebeuren).
Jij betaalt geen wegenbelasting, onderhoud en wisselstukken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 22:47   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is niet allemaal minder hé, tesla heeft nog altijd ruitewissers denk ik dan ?

ze hebben in elkgeval een super batterij nodig
hoe koelen de batteijen ? toch ergens en soort airco erop ?
dan hebben ze nog een serieuze omvormer van wisselstroom naar gelijkstroom
een dikke omvormer om te kunnen laden met echt dikke connectie
een serieuze portie extra electronica
dan hun luchtvering is ook iets die rap defect gaat, en vraagt extra energie
de opties ivm electrische ramen, stoelen, lijken dezelfde dat wil zeggen dat ze niet kunnen besparen in gewicht voor die opties,

sommige functies kunnen ze niet deftig benutten: verwarmen op de batterij in de winter ? verwarmen van de zetels ? verwarmen van de ruiten om te ontdooien ?
dan al dat electronisch gedoe voor hun adaptive cruiscontrol met al die microgoflradars is ook iets die wel energie kan zuipen
Is het niet beter dat u eens een Teslagarage binnenstapt? Dan zult u feilloos een antwoord krijgen.

Er is een garage in Sint-Martens-Latem en eentje in Antwerpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 22:49   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik blijf mij volgende vraag stellen : hoeveel van die 88% van bezitters van een elektrische wagen zijn particuliere bezitters?

Ik ga nu een straf verhaal vertellen. Geloof het of niet. Mijn vrouw en ik wilden eens wat gaan informeren dus wij naar de Nissan garage. Goed onthaal, goede uitleg en dan wat over de mogelijkheden bezig. Dus we komen bij de Nissan Leaf. De verkoper begint zijn peptalk en over de fiscale voordelen. Tot ik zeg dat wij een particuliere aankoop overwegen. En gedaan met de peptalk over de Leaf. Niet interessant voor een particulier zegt hij want er zijn amper fiscale voordelen. We krijgen een catalogus over de X-trail in onze handen geduwd. Want vandaag is een SUV model wel de beste aankoop die je kan doen.

Ik zou direct voor een E-wagen durven gaan. Maar er zijn enkele zaken die mij aan het twijfelen zouden zetten. Ten eerste heb ik als particulier niet de fiscale voordelen van een zelfstandige. Ten tweede wat met de elektriciteitsprijs (vorig jaar 7% opgeslagen hoor ik vandaag op het nieuws). En ten derde wat als ze binnen enkele jaren beslissen om deze wagens op hun E-vermogen te gaan belasten (wat zeker zal gaan gebeuren).
De Vlaamse regering heeft duidelijk aangegeven om de rijtaks in de toekomst niet meer uit te werken op basis van pk's, maar wel op basis van uitstoot, graad van vervuiling en soort brandstof. Dat is de ingeslagen weg voor de toekomst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 23:48   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad, alleen de aandrijving en krachtbron zijn anders.
Of toch niet, want heel de onderkant is anders.
Heel de opbouw is totaal anders.
De ophanging en balans is totaal anders.
niet zeveren he. Er zit nog altijd 2 ton materiaal in, en als je elk batterijtje als kathode-annode-vloeistof als een onderdeel telt kun je vlug de onderdelen op niveau krikken van een ICE
Het is niet allemaal eenvoudiger
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 23:50   #93
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik blijf mij volgende vraag stellen : hoeveel van die 88% van bezitters van een elektrische wagen zijn particuliere bezitters?

Ik ga nu een straf verhaal vertellen. Geloof het of niet. Mijn vrouw en ik wilden eens wat gaan informeren dus wij naar de Nissan garage. Goed onthaal, goede uitleg en dan wat over de mogelijkheden bezig. Dus we komen bij de Nissan Leaf. De verkoper begint zijn peptalk en over de fiscale voordelen. Tot ik zeg dat wij een particuliere aankoop overwegen. En gedaan met de peptalk over de Leaf. Niet interessant voor een particulier zegt hij want er zijn amper fiscale voordelen. We krijgen een catalogus over de X-trail in onze handen geduwd. Want vandaag is een SUV model wel de beste aankoop die je kan doen.

Ik zou direct voor een E-wagen durven gaan. Maar er zijn enkele zaken die mij aan het twijfelen zouden zetten. Ten eerste heb ik als particulier niet de fiscale voordelen van een zelfstandige. Ten tweede wat met de elektriciteitsprijs (vorig jaar 7% opgeslagen hoor ik vandaag op het nieuws). En ten derde wat als ze binnen enkele jaren beslissen om deze wagens op hun E-vermogen te gaan belasten (wat zeker zal gaan gebeuren).
als Zelfstandige heb ik nog nooit een auto afgeschreven. ok vriend.
En een pak zelfstandigen brengen gewoon een kostenfactuur in per gereden kilometers en gedaan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 00:02   #94
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het niet beter dat u eens een Teslagarage binnenstapt? Dan zult u feilloos een antwoord krijgen.

Er is een garage in Sint-Martens-Latem en eentje in Antwerpen.
geef mij maar een maserati
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 00:53   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De batterijen van de Tesla worden indien nodig door een airco gekoeld. Als je ooit eens in de buurt van een supercharger bent moet je maar eens gaan kijken. Als daar een Tesla staat te laden met een relatief lage batterij dan zal je de airco zeker horen na zo'n 10 minuten. Hij gebruikt daarvoor trouwens dezelfde airco als voor het interieur. Bij een koude batterij wordt er een elektrische weerstand gebruikt in de batterij om de batterij op temperatuur te brengen. In de praktijk is rijden bij (zeer) hoge temperaturen zuiniger dan rijden bij zeer koude temperaturen. Het effect op het bereik van de airco is minder groot dan die van het verwarmingselement.

Voor het laden heeft de Tesla inderdaad een omvormer aan boord die de aangeboden wisselspanning gaat omvormen tot gelijkspanning. Deze is echter niet zo krachtig. De standaard lader kan 11 kW aan, de upgrade kan 16,5 kW aan. Vroeger waren er Tesla's die aan 22 kW konden laden, maar daarvoor gebruikte men twee laders parallel.

Hogere laadvermogens zijn enkel mogelijk met gelijksspanning. Daarbij gaat de stroom rechtstreeks van de lader in de batterij. De supercharger pompt zo tot 120 kW in de batterij, via CHademo is 50 kW mogelijk (met adapter). Er zit dus geen lader in de auto die tot 120 kW aankan!

De luchtvering vraagt inderdaad energie. Ik hoor op de fora van Tesla nog niet al te veel problemen met de luchtvering. Die lijkt in ieder geval beter dan de luchtvering bij bv. BMW. Nu is het zo dat de modellen met luchtvering bij Tesla minder verbruiken dan de modellen zonder. Luchtweerstand is zeer belangrijk bij elektrische voertuigen, de luchtvering helpt die de verminderen. Op de snelweg gaat de wagen automatisch lager gaan liggen waardoor het verbruik daalt. Ook op gewone wegen helpt dit systeem. Onze slechte Belgische wegen worden dan opgevangen door een automatisch verhogen van de vering indien nodig. Deze locaties worden vastgelegd via GPS en men krijgt daardoor "auto-raising locations".

Wat betreft de verwarming van de wagen, dit is inderdaad een extra verbruik. Op het totale verbruik maakt het maar weinig uit. Ook een correct omgaan met de wagen vermindert het verbruik. Je kan het interieur voorverwarmen met de app op je smartphone terwijl de wagen nog laadt. Zo vertrek je met een warm interieur en kost het minder bereik. Voor korte ritten kan je enkel de zetelverwarming gebruiken, dat verbruikt een pak minder dan de interieurverwarming.
Vergeet niet dat de drive-train heel veel vermogen opneemt. Op de snelweg rijden aan zo'n 120 km/u zal toch zo'n 20 kW naar de motoren sturen. Een zetelverwarming is gemiddeld 65 W, als de interieurverwarming aanstaat zal die gemiddeld zo'n 500 W trekken en dan mag het al koud zijn, de batterij hoeft niet meer verwarmd te worden na een stukje rijden, het ontladen houdt ze warm. Beter nog, zorg ervoor dat je kan laden tot net voor je vertrek. Het laden warmt de batterij ook op.
Vergeet trouwens de NVDIA Drive Px2 niet die instaat voor de autopilot, die trekt tot 250 W! De koelvinnen staan naar het schijnt wel in een luchtleiding die het interieur kan opwarmen.
Ik zie het pas echt interessant worden wanneer de auto kan rijden via inductie zodat er slechts weinig batterij nodig zijn om kleine afstanden te overbruggen van het ene inductie net naar het andere en zo dat je continu kunt blijven rijden ZONDER te moeten opladen.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 april 2018 om 01:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 01:00   #96
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
geef mij maar een maserati
Leuk maar ook niet alles hoor. Als je hem ook nog ergens wil parkeren moet ge er een toezichter bij plaatsen. Een nonkel van mijn echtgenote reed met een Maserati. Hoeveel die nieuwe emblemen heeft mogen bestellen wil je niet weten. Die worden er steeds weer op nieuw af gejat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 01:08   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als Zelfstandige heb ik nog nooit een auto afgeschreven. ok vriend.
En een pak zelfstandigen brengen gewoon een kostenfactuur in per gereden kilometers en gedaan
Zelfstandige kopen niet, als ze het slim aan boord leggen. Kopen is een investering en leasen zijn kosten en kosten kun je 100% inbrengen, een investering niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 april 2018 om 01:22.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 01:20   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Vlaamse regering heeft duidelijk aangegeven om de rijtaks in de toekomst niet meer uit te werken op basis van pk's, maar wel op basis van uitstoot, graad van vervuiling en soort brandstof. Dat is de ingeslagen weg voor de toekomst.
En het water gaat in de toekomst van beneden naar boven lopen in plaats van van boven naar beneden.

Het verwonderd mij al dat iemand met gezonde hersenen in god gelooft maar dat die dan ook nog eens gelooft dat in de toekomst de verkeersbelasting op basis van uitstoot gaan gevoerd worden, dat gaat me te ver.

Voorlopig maken ze er weer een heel deel blij met een dode mus tot er genoeg zijn overgeschakeld en dan zul je eens zien hoe en wie ze gaan belasten. Geloof maar niet dat ze hun accijnzen gaan blijven cadeau doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 april 2018 om 01:21.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 01:46   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wedden dat het gewoon zoals voorheen op geregistreerd vermogen belast zal worden.
Daar sta je dan met je Tesla met XXX Kw
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 06:04   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Van tweakers.net

https://tweakers.net/nieuws/137415/8...brandstof.html

Dit is voor mij niet onverwacht. Ik rijd zelf al meer dan een jaar elektrisch, meer nog, mijn enige wagen is een elektrische wagen. Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad qua bereik en laden. Het bereik is nog steeds de belangrijkste reden voor een ICE-rijder om niet over te stappen. Men vreest dat men niet ver genoeg gaat raken en dat men niet gaat kunnen laden. Eens men overgestapt is ziet men in dat het bereik van meer dan 1000 km zoals de diesels nu bieden niet echt nodig is.

Het is ook opvallend dat de EV-rijders minder zorgen maken om de degradatie van de batterij. Zeker bij Tesla is er veel data voorhanden omtrent de degradatie van de batterij en die blijkt zeer laag te zijn. Helaas is dat niet zo bij de Nissan Leaf en dan zeker bij de laatste 40 kWh-versie. De aangekondigde 65 kWh versie zal door een beter temperatuurmanagement van de batterij en betere cellen het waarschijnlijk veel beter doen.

Conclusie: Probeer de ICE-rijders in een EV te krijgen en ze keren niet meer terug. Als daar de eerste jaren een fiscale stimulans voor nodig is zie ik niet als een probleem.
Over hoeveel mensen gaat het hier in cijfers ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be