Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2023, 16:16   #61
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.018
Standaard

hij gaat weg en geeft een jongere een kans , so wat
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2023, 16:51   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

De werlozenuitkering gebeurt in onze bananenstaat nog steeds door de vakboengden. Wel de overheid nu eindelijk eens beslissen om die taak uit de klauwen van de vakboengden te halen. Want het is voor hen een uitstekend systeem om druk uit te oefenen en leden te werven.
En, last but not least, de vakbonden moeten verplicht worden om de rechtspersoonlijkheid aan te nemen. Nu zijn het “feitelijke verenigingen” waardoor ze bij gewelddadige conflicten hun verantwoordelijkheid ontlopen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 2 maart 2023 om 16:54.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2023, 20:40   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De ontslagbrief schrijft zichzelf:

"Door zijn uitspraken in de media waarin hij sociale fraude aanmoedigt heeft hij het zich onmogelijk gemaakt om nog normaal te kunnen functioneren als voorzitter van het ACV en wij kunnen dan niet anders dan overgaan tot ontslag"

Voila, geen steek tussen te krijgen.

sneaky
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2023, 21:22   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik startte er een in “binnenland” omdat ik niet wist dat er een subforum “vakbond” bestond, laat staan, nodig vind te bestaan.

Soit, ‘t is verzekeringsfraude. Puur en simpel.

De nva lanceerde een oproep om klasse-justitie tegen te gaan. We hebben nu een lakmoesproef om te zien OF er klasse-justitie bestaat, en OF daar dus moet tegen opgetreden worden.

En dat allemaal voor wat waardeloze euro’s. Allez, Leemans, in uw positie, hoe loemp kunde zijn...
2
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 18:23   #65
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Men zou eens moeten nagaan hoeveel vakbondsmensen hem dit al voordeden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 19:53   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men zou eens moeten nagaan hoeveel vakbondsmensen hem dit al voordeden.
Het blijft een schande, maar kom, als Pier Slijk met zijn 1800 euro per maand zoiets flikt, dan kan je nog denken, laat die sukkelaar. Maar zoals ik de zin introduceerde: het blijft een schande, profiteren van de sociale kas ...

Maar al zo lang 100.000 euro per jaar rapen, een dikke auto gratis onder uw gat, een budget om met politici en anderen te gaan fretten enz. enz.
om dan zo te profiteren van a) de sociale bijdragen van anderen, EN b) de lidgelden van uw eigen betalende leden .... DIKKE SCHANDE.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 20:30   #67
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men zou eens moeten nagaan hoeveel vakbondsmensen hem dit al voordeden.
Bon ja, schoon is het niet, maar 100 Leemansen zijn te verkiezen boven 1 Karel Anthonissen.

Veel liever wat meer profiteurs dan een administratie die politieke tegenstanders vervolgt.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:53   #68
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Bon ja, schoon is het niet, maar 100 Leemansen zijn te verkiezen boven 1 Karel Anthonissen.

Veel liever wat meer profiteurs dan een administratie die politieke tegenstanders vervolgt.
Anthonissen was de beste belastingambtenaar die we ooit gehad hebben en was een redelijk man. Het is De Gucht die een gangster is en die erin geslaagd is de wet zo te laten interpreteren dat hij bij de verkoop van zijn bedrijf geen frank belasting heeft moeten betalen. En ons dan nog zijn omhooggevallen incapabele zoontje opdringen. Bah. Het enige goede aan junior is dat de bevolking dit al zo haatte dat het de andere gangster, Verhofstadt, niet meer gelukt is ons ook zijn nitwit op te dringen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 09:12   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
hij gaat weg en geeft een jongere een kans , so wat
Welke jongere krijgt precies een kans?
Is het hij niet die steeds riep dat we werk moeten maken van werkbaar werk zodat ouderen langer aan de slag kunnen blijven?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 10:13   #70
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Anthonissen was de beste belastingambtenaar die we ooit gehad hebben en was een redelijk man. Het is De Gucht die een gangster is en die erin geslaagd is de wet zo te laten interpreteren dat hij bij de verkoop van zijn bedrijf geen frank belasting heeft moeten betalen.
Moest Anthonissen ook prominenten ter linkerzijde hardnekkig hebben vervolgd dan had hij op zijn minst geloofwaardigheid.
En zoals Leemans aantoont, er zijn genoeg fraudeurs ter linkerzijde.

Men is dus gerechtvaardigd om Anthonissen te zien als een partisaan vervolger van politieke tegenstanders.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 10:37   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Moest Anthonissen ook prominenten ter linkerzijde hardnekkig hebben vervolgd dan had hij op zijn minst geloofwaardigheid.
En zoals Leemans aantoont, er zijn genoeg fraudeurs ter linkerzijde.

Men is dus gerechtvaardigd om Anthonissen te zien als een partisaan vervolger van politieke tegenstanders.
Ik weet niet of de insteek bij Anthonissen het feit was om een politieke tegenstander te nekken.
Ik geef hem alvast het voordeel van de twijfel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 11:05   #72
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet niet of de insteek bij Anthonissen het feit was om een politieke tegenstander te nekken.
Ik geef hem alvast het voordeel van de twijfel.
Onze welvaart is voor een groot deel afhankelijk van de manier waarop de macht geweldloos wordt overgedragen na verkiezingen. Om die reden staan we oogluikend toe dat politiekers frauderen zolang het om relatief kleine bedragen gaat.

Als we politiekers gaan vervolgen nadat ze niet herverkozen zijn, om welke reden dan ook, dan gaan we de weg op van de bananenrepublieken.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 11:16   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Anthonissen was de beste belastingambtenaar die we ooit gehad hebben en was een redelijk man. Het is De Gucht die een gangster is en die erin geslaagd is de wet zo te laten interpreteren dat hij bij de verkoop van zijn bedrijf geen frank belasting heeft moeten betalen. En ons dan nog zijn omhooggevallen incapabele zoontje opdringen. Bah. Het enige goede aan junior is dat de bevolking dit al zo haatte dat het de andere gangster, Verhofstadt, niet meer gelukt is ons ook zijn nitwit op te dringen.
Ik ga hier niet onder woorden brengen wat ik denk van zoontje De Gucht, de moderatie zou het wellicht “onverantwoord” vinden. Hoe dan ook, wanneer je merkt hoeveel zoontjes pogen vader-politicus na te volgen kom je tot de conclusie dat het nepotisme een verschijnsel is dat we moeilijk uitgeroeid krijgen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 20:25   #74
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ga hier niet onder woorden brengen wat ik denk van zoontje De Gucht, de moderatie zou het wellicht “onverantwoord” vinden. Hoe dan ook, wanneer je merkt hoeveel zoontjes pogen vader-politicus na te volgen kom je tot de conclusie dat het nepotisme een verschijnsel is dat we moeilijk uitgeroeid krijgen.
Het is in de cultuur- en bedrijfswereld inderdaad niet anders. Met dien verstande dat het in de bedrijfswereld tot een faillissement kan leiden terwijl er elders een ander voor kan opdraaien waardoor het daar net minder getolereerd zou moeten worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 11:33   #75
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Net zoals in de "echte wereld" geeft men de verzekeringsfraude van Marc Leemans blijkbaar niet al te veel aandacht op het forum.

Hoe zit het met de beste man? Gaat hij zijn "laten ontslagen om vervroegd pensioen op te strijken-plan" doorzetten?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 03:31   #76
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Gaat hij zich dan ook inschrijven bij de "wijkwerkers" de vroegere PWA's?

aan 4,54 € per uur
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 13:58   #77
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Onze welvaart is voor een groot deel afhankelijk van de manier waarop de macht geweldloos wordt overgedragen na verkiezingen. Om die reden staan we oogluikend toe dat politiekers frauderen zolang het om relatief kleine bedragen gaat.

Als we politiekers gaan vervolgen nadat ze niet herverkozen zijn, om welke reden dan ook, dan gaan we de weg op van de bananenrepublieken.
Daar ben ik het niet mee eens. Een politieker die de wet overtreedt dient, a rato van de zwaarte van de overtreding, beboet te worden. En dat geldt voor een politiek figuur zoals Leemans evengoed.

Leemans pleegt verzekeringsfraude.

Dit betekent voor mij nietigheid van het contract, en verbeurdverklaring van de betaalde premies. Hij verliest zijn functie, zijn recht op pré-pensioen, onder welke vorm dan ook, en ontvangt bij pensionering nog het wettelijke minimum.

Een gepaste straf.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 maart 2023 om 13:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 07:46   #78
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Een politieker die de wet overtreedt dient, a rato van de zwaarte van de overtreding, beboet te worden. En dat geldt voor een politiek figuur zoals Leemans evengoed.

Leemans pleegt verzekeringsfraude.

Dit betekent voor mij nietigheid van het contract, en verbeurdverklaring van de betaalde premies. Hij verliest zijn functie, zijn recht op pré-pensioen, onder welke vorm dan ook, en ontvangt bij pensionering nog het wettelijke minimum.

Een gepaste straf.
In de echte wereld zijn er ook corrupte rechters.

En corrupte media.

Kijk nu wat er in Amerika gebeurt met Trump, wil je dat ook hier?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2023, 09:41   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Gaat hij zich dan ook inschrijven bij de "wijkwerkers" de vroegere PWA's?

aan 4,54 € per uur
Strak plan.

Wijkwerken dient om werklozen terug goesting te doen krijgen in een job, dit mag nu nog maximum 1 jaar.

Ik weet niet in hoeverre het wijkwerken hierin slaagt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 15:18   #80
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Net zoals in de "echte wereld" geeft men de verzekeringsfraude van Marc Leemans blijkbaar niet al te veel aandacht op het forum.

Hoe zit het met de beste man? Gaat hij zijn "laten ontslagen om vervroegd pensioen op te strijken-plan" doorzetten?
Meneer Leemans is ontslagen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be