Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2018, 22:26   #781
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind alle godsdiensten zot.
Maar we moeten toch vaststellen dat de joden zo goed als totaal afwezig zijn in de misdaadstatistieken en dat in tegenstelling tot andere bevolkingsgroepen.
Was die Berger niet veroordeeld voor diefstal?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:29   #782
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld. Mensen maken nu eenmaal fouten. Ik denk dat u toch een aantal zaken in de Kerk en onder gelovigen totaal verkeerd inschat.
Mensen wel maar pausen zijn onfeilbaar zegt men.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:31   #783
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer de kerk in nood zit, dan mogen de vrouwen eens komen helpen. Zo zou het goed kunnen dat er een statuut komt voor vrouwelijke diakens. Zoals in de vroege kerk. Zonder de vrouwen hadden heel wat gemeenten niet standgehouden in de tijd van Paulus. Dat werd effe vergeten door het Rome van nu. Zo was in de tijd van Paulus een van de eerste christelijke huiskerken gevestigd in het huis van de zakenvrouw vrouw Lydia uit Tyatira.
Er komen geen vrouwelijke sacramentele diakens, want die bestonden ook niet in de vroege Kerk zoals u beweert. De toenmalige diaconessen waren van een totaal andere aard: ze assisteerden de priester bij het uitvoeren van de doop op volwassen vrouwen en de zalvigen die erbij hoorden. Ook zorgden ze voor de diaconie onder weduwen, alleenstaande moeders en vrouwen in nood.

Rome is niets vergeten, want de pausen hebben sedert het laatste concilie al meermaals het onderwerp late bestuderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:32   #784
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mensen wel maar pausen zijn onfeilbaar zegt men.
Bent u katholiek?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:35   #785
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De Bijbel is het woord van God, dat staat in de Bijbel zelf, dat is de leer van de RKK en alle andere kerken (voor zover ik weet).

Er is op dat vlak géén verschil met de islam en het jodendom die eveneens hun Heilig boek als het woord van God beschouwen.

Geen enkele christen zal u zeggen ''de Bijbel is geschreven door gelovigen en dus kun je er alle kanten mee uit''
Dat zeggen ze niet, maar dat doen ze wel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:36   #786
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En toch is het christendom getemd, en leven we in een maatschappij waar (op zijn minst volgens de wet) mannen en vrouwen gelijk zijn, homo's niet meer gestenigd worden, er een scheiding is tussen kerk en staat, enz.
Kijk eens naar de landen waar de islam regeert, dat is nogal een verschil.
Hoe getemd is het christendom in de VS? In Rusland? In Polen?

Hoe getemd is de islam in Bosnië? In Tunesië?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:39   #787
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De Bijbel is het woord van God, dat staat in de Bijbel zelf, dat is de leer van de RKK en alle andere kerken (voor zover ik weet).

Er is op dat vlak géén verschil met de islam en het jodendom die eveneens hun Heilig boek als het woord van God beschouwen.

Geen enkele christen zal u zeggen ''de Bijbel is geschreven door gelovigen en dus kun je er alle kanten mee uit''
Jawel, er is een fundamenteel verschil tussen islam enerzijds en jodendom en christendom anderzijds als het gaat om de beschrijving van Gods Woord. In de islam beschouwt men de koran als Allah's eeuwige woord, het is - gedicteerd - neergedaald door een engel en geopenbaard aan Mohammed. Het bestond echter van alle eeuwigheid bij Allah.

D?*t is niet de opvatting van joden en christenen op de Bijbel. Beiden gaan uit van synergie: het samengaan van Gods inspiratie en de menselijke verwerking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 23:01   #788
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Kijk even nuanceren : de beweegredenen van beide partijen liggen mijlen ver uit elkaar.
De analfabete flikken zijn ordinaire racisten. Compleet fout zeker uit hoofde van hun functie.
Meneer Berger is vermoedelijk een integer man, die er aparte opvattingen op na houdt. Wat zeker zijn goed recht is. Die man zou nooit een vlieg kwaad doen.
Het echte probleem is de kortzichtigheid van de tsjeven.
De chassidische gemeenschap bestaat uit 3man en een paardenkop.
Geen Jood buiten die sekte zou voor een chassied stemmen.
Dus ze hadden beter kunnen gokken.
De Joodse gemeenschap komt eens te meer in een kwaad daglicht te staan.
Integer?

Hij werd veroordeeld voor diefstal.

Hoe integer is men dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 02:10   #789
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Feestje bij CD&V:

https://www.facebook.com/groups/5607...1519697235458/

https://www.youtube.com/watch?v=Ep_35FTnYVA
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 20 april 2018 om 02:20.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 06:29   #790
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Werkman, iedereen mag op dit forum zijn/haar mening uiten. Maar wanneer daarbij een taal wordt gebruikt zoals die in jouw post, dan zitten we toch wel fout hoor. Iedereen (ikzelf inbegrepen) schiet hier wel eens uit zijn krammen, maar nu ga je er toch wel een heel eind over. Stop daarmee.

Met plezier hoor Quercus. Met plezier. Ik neem hier al bijna niet meer deel aan steriele debatten over nonsens. Er zitten hier voldoende elementen op dit forum die pretenderen te zijn wat ze niet zijn.
Mening uiten mag. Maar 150.000 keer het beter weten is geen mening uiten maar een vorm van ziek zijn.
Toen ik op dit forum bewees dat dat er iemand een leugenaar was wist ons onderwijzerke alleen maar het advies te geven aan die leugenaar dat hij mij best negeerde.
Terwijl die leugenaar vooral de zogezegde partij van on onderwijzerke als stront behandelde. Klopt iets niet natuurlijk he Quercus? Vervolgt!

Laatst gewijzigd door werkman : 20 april 2018 om 06:32.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 06:45   #791
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, er is een fundamenteel verschil tussen islam enerzijds en jodendom en christendom anderzijds als het gaat om de beschrijving van Gods Woord. In de islam beschouwt men de koran als Allah's eeuwige woord, het is - gedicteerd - neergedaald door een engel en geopenbaard aan Mohammed. Het bestond echter van alle eeuwigheid bij Allah.

D?*t is niet de opvatting van joden en christenen op de Bijbel. Beiden gaan uit van synergie: het samengaan van Gods inspiratie en de menselijke verwerking.
Het zijn twee verschillende "voortplantingsstrategieën": een strikte, en een losse. De ene is heel duidelijk, de andere is een gladde aal. Het "gladde aal" aspect heeft het voordeel alles en zijn tegengestelde kunnen te stellen, naargelang het uitkomt, maar mist dan ook de aantrekkingskracht van de duidelijkheid. De strikte vorm heeft het grote voordeel van duidelijk te zijn en dus een veel grotere aantrekkingskracht op simpele zielen uit te oefenen, maar zal aan de andere kant geconfronteerd worden met zijn eigen duidelijke tegenspraken.

Het is een beetje zoals in de rechtbank, he: de sjoemelaar die altijd maar van versie verandert naargelang de bewijsstukken boven komen versus de leugenaar die zich vasthoudt aan zijn onmogelijk verhaal en hard het bewijsmateriaal tegenspreekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 07:20   #792
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Vervolg van mijn bijdrage nr. 780 in deze draad.
Het forum logt mij automatisch in wat betekent dat ik geen andere keuze heb om ingelogd te blijven. Geeft voortdurend de mogelijkheid om mij buiten te smijten als ik iets wil posten. Tijd verstreken of te lang!
Mijn recente bijdrage verdween weer. Nieuwe beperking ingevoerd.
Ik moet vijftig minuten wachten alvorens ik opnieuw iets mag posten!
Wel quercus; men is hier in opdracht deftig met mijn voeten aan het spelen.
Jan slaagt er wel in om binnen de vijf minuten tien bijdragen te posten.
Waarom zijn er beperkingen voor sommigen en voor anderen dus niet?
Oke Quercus. U geeft wegens onwetendheid wel advies aan deelnemers dat absoluut niet hoort. Het moet aan anderen gegeven worden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 07:31   #793
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Vervolg van mijn bijdrage nr 782 in deze draad.

En buiten liegen gebeurt er ook inbreuk op mijn privacy.
Ik ben gehandicapt wegens trombose; een gevolg van te hoge bloeddruk.
Hoe wist iemand op dit forum dat ik die te hoge bloeddruk had en dus dacht dat hij ermee moest spotten op dit forum?
Nog bemerkingen Quercus over mijn gebruikte taal?
Ik vind liegen en smerig zijn veel erger dan eens uit uw krammen schieten.
Waarschijnlijk; ik zeg waarschijnlijk; liggen mijn visies U niet Quercus.
Maar ik heb wel voldoende basis en redenen om ze te brengen.
Punt. Maar ik geef mijn argumenten toch.
Ik negeer niemand op dit forum maar durf wel zeggen wanneer ze onnozel bezig zijn.
En dan ontzie ik nog veel omdat het mijn zaken niet zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 07:47   #794
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Krijgt deze zaak nog een (strafbaar) staartje? Kriske Klungel Peeters zou in deze zaak een kabinetsmedewerkster gebruik hebben:

https://nl.express.live/2018/04/20/g...-dat-strafbaar

Misschien rolt Peeters zijn kop dan definitief, het zou te mooi zijn om waar te zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:26   #795
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
??? pak te laag voor jouw niveau hoor JP ...
Allez, 'k weet dat het gisteren uwen dag niet was.
Hier seh: nog eentje om 't af te leren:
Citaat:
On ne m’ôtera pas de l’idée que, pendant la dernière guerre mondiale de nombreux Juifs ont eu une attitude carrément hostile a l’égard du régime nazi.
(Pierre Desproges)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:27   #796
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Integer?
Hij werd veroordeeld voor diefstal.
Hoe integer is men dan wel?
cultuurclash

binnen de joodse diamantwereld worden miljoenen euro's aan diamant verhandeld zonder dat er ooit een letter op papier verschijnt, een woord is een woord.
werkt bij hen

dief roepen? ik wil 'm het voordeel vd twijfel geven dat het een mondelinge afspraak is mo een dode kan da ni bevestigen hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:32   #797
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ouders thuis de vrijheid hebben om een bepaalde waardenpatroon mee te geven, dan hebben die ouders ook het recht zich te verenigen vanuit dat waardenpatroon. En bijgevolg dus ook passend onderwijs hierbij aan te bieden. Op dat vlak is de Belgische grondwet heel logisch in elkaar gestoken. U wilt er een onlogisch rommeltje van maken.
Nee dus. Ongeacht de levensovertuiging van ouders, horen kinderen op school ongehinderd algemene kennis op te doen, waar de evolutieleer onder te plaatsen valt. Evengoed seksuele opvoeding of andere " gevoelige zaken" omdat kennis tot het domein van scholen behoort waar ouders geen claim op mogen leggen ongeacht hun overtuiging.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:34   #798
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, wat mij betreft mag een moslima gerust in het openbaar een hoofddoek dragen. In overheidsfunctie hoort dan weer de neutraliteit voorop te staan.
En dan ondertussen wel verdedigen dat een man in overheidsfunctie niet neutraal hoort te zijn, en vanuit zijn geloof vrouwen de hand mag weigeren, logisch is uw redenering dus niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:39   #799
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin, de landen waar aids de grootste ravage aanricht, zijn niet-katholiek. Daarnaast klopt de redenering niet: als ze volgens u toch zo luisteren naar de paus, dan doen ze ook niet aan buitenechtelijke seks. Ook dat leert de paus.

Tweemaal geschoten, en tweemaal mis!
Is dit niet vooral wereldvreemd als mening? Natuurlijk heeft het standpunt van de paus onder gelovigen impact om hoe ze met seks omgaan, wat leidt tot ontkenning van menselijk gedrag, dus is er geen enkele reden te veronderstellen dat er onder gelovigen minder overspel, homoseksuelen, of andere " gevoelige" zaken zouden gebeuren.
Dat geldt trouwens voor alle religies.
Wel lijkt me een verband te zijn tussen religie, armoede en toegang tot informatie voor iedereen, dus blijft religie een drempel om mensen te beschermen tegen aids?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:45   #800
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik sommige Vlaamse nieuwheidenen hoor, dan vinden ze de katholieke godsdienst even volksvreemd als de islam.

Om welke reden is enkel het katholiek geloof dé godsdienst van het Vlaamse volk en bijvoorbeeld niet het protestantisme?
Kom zeg, al van de greep van de Spaanse overheersing gehoord? Die duurde hier wat langer dan bijvoorbeeld in Nederland waar het protestantisme wel grond kreeg, bovendien is Vlaanderen lang arm geweest, na wereldoorlog 2 nam de welvaart ook hier snel toe, en brak ook hier de invloed van meneer pastoor.
Wanneer armoede verdwijnt neemt wereldwijd de invloed van religie af.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be