Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2021, 19:04   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard Staat onze vrijheid van meningsuiting onder druk?

Naar aanleiding van het besluit van Twitter om de account van Donald Trump permanent te schorsen..

1 dag later werd er gedebatteerd in ons parlement. Het geluid van elke politicus die niet bij N-VA of het VB hoort, was dat het "Trumpisme" ook ons land bereikt. Want ook hier groeit "extreem" rechts, zogezegd. Alsof we allemaal debielen zijn die vatbaar zijn voor de woorden van Trump, want er is niemand die anders zou protesteren. Het protest bij het Capitool werd gebruikt/misbruikt om een misplaatste parallel te trekken met België.

Er werd gezegd dat fake news een groot probleem is, en dat er werk van moet worden gemaakt om het te bestrijden via censuur op sociale media. Er moest een team komen om fake news te elimineren.

Het gevaar hiervan is dat alle meningen die niet in het politieke plaatje van onze regering passen, of die een bedreiging zijn voor onze regering, bestempeld worden als fake news of haatspraak en dus gecensureerd moeten worden.

Een voorbeeld daarvan is dit



Parket: Slogan stop de Islamisering is aanzet tot haat

Een slogan "stop de Islamisering" is in mijn ogen de uitdrukking van een mening. Maar de rechterlijke macht oordeelt dat het uitdrukken van een mening gelijk staat met aanzetten tot haat of geweld.

In mijn ogen is dit een enorme aanval op de vrijheid van meningsuiting.

Mee eens of oneens?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 januari 2021 om 19:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:15   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Heel die heisha wordt inderdaad aangegrepen om onze vrije meningsuiting streng aan banden te leggen...
Alleen de politiek correcte leugen zal op termijn overleven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:16   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Ondertussen heeft Google Parler uit de Play Store verwijderd.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:20   #4
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Natuurlijk wordt onze vrijheid om onze mening te uiten NIET beperkt.
Alleen, er is nergens een wet die zegt dat wij onze mening moeten kunnen uiten op privé gerunde fora zoals een internetforum, een sociale media, een rectiemogelijkheid op een krantensite.....
Als wij onze mening willen uiten kunnen wij altijd met een roeptoeter op de markt onder de kerktoren gaan staan.
Met het risico dat een medeburger het zothuis opbelt voor een ophaling natuurlijk.

Haat prediken, geweld aanwakkeren, negationisme....er zijn een aantal regels van fatsoen waar we ons aan moeten houden natuurlijk bij het gebruik van onze vrijheid. Wat wij niet in het gezicht van een persoon zouden durven zeggen, hoeft ook niet op internet worden verspreidt.

Ik kan alleen maar besluiten dat de mensheid eindelijk leert van zijn fouten en opruiende, polariserende, geweld verheerlijkende of aanwakkerende....taal kritisch gaat bekijken en bannen waar nodig.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:29   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Natuurlijk wordt onze vrijheid om onze mening te uiten NIET beperkt.
Alleen, er is nergens een wet die zegt dat wij onze mening moeten kunnen uiten op privé gerunde fora zoals een internetforum, een sociale media, een rectiemogelijkheid op een krantensite.....
Als wij onze mening willen uiten kunnen wij altijd met een roeptoeter op de markt onder de kerktoren gaan staan.
Met het risico dat een medeburger het zothuis opbelt voor een ophaling natuurlijk.

Haat prediken, geweld aanwakkeren, negationisme....er zijn een aantal regels van fatsoen waar we ons aan moeten houden natuurlijk bij het gebruik van onze vrijheid. Wat wij niet in het gezicht van een persoon zouden durven zeggen, hoeft ook niet op internet worden verspreidt.

Ik kan alleen maar besluiten dat de mensheid eindelijk leert van zijn fouten en opruiende, polariserende, geweld verheerlijkende of aanwakkerende....taal kritisch gaat bekijken en bannen waar nodig.
Tuurlijk zeventig jaar na de oorlog mensen die druven protesteren tegen ongeregeldheden beantwoorden door ze uit te maken voor nazisten en extreem rechts is natuurlijk politiek correct en heeft niets te maken met verdeeldheid zaaien, noch met oproepen tot haat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:31   #6
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tuurlijk zeventig jaar na de oorlog mensen die druven protesteren tegen ongeregeldheden beantwoorden door ze uit te maken voor nazisten en extreem rechts is natuurlijk politiek correct en heeft niets te maken met verdeeldheid zaaien, noch met oproepen tot haat...
De waarheid kan kwetsen, maar het blijft DE waarheid.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:34   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De waarheid kan kwetsen, maar het blijft DE waarheid.
Inderdaad, maar daar is onze politiek correcte meute onontvankelijk voor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:35   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Natuurlijk wordt onze vrijheid om onze mening te uiten NIET beperkt.
Alleen, er is nergens een wet die zegt dat wij onze mening moeten kunnen uiten op privé gerunde fora zoals een internetforum, een sociale media, een rectiemogelijkheid op een krantensite.....
Als wij onze mening willen uiten kunnen wij altijd met een roeptoeter op de markt onder de kerktoren gaan staan.
Ik ben het daar 200% mee eens. Ik heb nooit begrepen waarom Trump bleef twitteren, en niet zijn eigen blog opstelde ergens op een eigen site.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die commerciële propaganda machines zoals Twitter willen gebruiken. Het is wel een probleem omdat het nu monopolie-achtige praatbakken geworden zijn. Eigenlijk zou men dat systematisch moeten boycotten.

Zo hebben wij op de dienst een whatsapp groep, maar ik weiger daar lid van te zijn. Ik ben wel de enige. Tant pis, maar, tenzij voor heel uitzonderlijke dingen waar men min of meer gedwongen is om het spul te gebruiken, weiger ik aan commerciele sociale netwerken te raken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2021 om 19:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:42   #9
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Natuurlijk wordt onze vrijheid om onze mening te uiten NIET beperkt.
Alleen, er is nergens een wet die zegt dat wij onze mening moeten kunnen uiten op privé gerunde fora zoals een internetforum, een sociale media, een rectiemogelijkheid op een krantensite.....
Als wij onze mening willen uiten kunnen wij altijd met een roeptoeter op de markt onder de kerktoren gaan staan.
Met het risico dat een medeburger het zothuis opbelt voor een ophaling natuurlijk.

Haat prediken, geweld aanwakkeren, negationisme....er zijn een aantal regels van fatsoen waar we ons aan moeten houden natuurlijk bij het gebruik van onze vrijheid. Wat wij niet in het gezicht van een persoon zouden durven zeggen, hoeft ook niet op internet worden verspreidt.

Ik kan alleen maar besluiten dat de mensheid eindelijk leert van zijn fouten en opruiende, polariserende, geweld verheerlijkende of aanwakkerende....taal kritisch gaat bekijken en bannen waar nodig.
Dat ze dan maar beginnen met de moskeeën te sluiten niet met de Belgen het zwijgen op te leggen.
Wij zeggen wat ons stoort, BLM slaat de boel plat en klein en dat is dan het nieuwe normaal?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:46   #10
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daar 200% mee eens. Ik heb nooit begrepen waarom Trump bleef twitteren, en niet zijn eigen blog opstelde ergens op een eigen site.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die commerciële propaganda machines zoals Twitter willen gebruiken. Het is wel een probleem omdat het nu monopolie-achtige praatbakken geworden zijn. Eigenlijk zou men dat systematisch moeten boycotten.

Zo hebben wij op de dienst een whatsapp groep, maar ik weiger daar lid van te zijn. Ik ben wel de enige. Tant pis, maar, tenzij voor heel uitzonderlijke dingen waar men min of meer gedwongen is om het spul te gebruiken, weiger ik aan commerciele sociale netwerken te raken.
Die platvoetse netwerken kunnen ook mij gestolen worden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:53   #11
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat ze dan maar beginnen met de moskeeën te sluiten niet met de Belgen het zwijgen op te leggen.
Wij zeggen wat ons stoort, BLM slaat de boel plat en klein en dat is dan het nieuwe normaal?
Waarom zouden moskees moeten gesloten worden ?
Een moskee is een plaats waar mensen hun religieuze mening mogen uiten. En iedereen is vrij om er naar te gaan luisteren of niet.

Als er in moskees (of kerken, tempels, zalen,....) opruiende haattaal wordt verkondigd, is het de taak van de overheid dit te onderzoeken en acties te nemen.
Voor zover ik de imam van onze stad persoonlijk ken, mag die man nog voor heel lange tijd zijn preken organiseren.

Trouwens waar haalt u het dat Belgen het zwijgen worden opgelegd. Dit forum is het ultieme bewijs dat alles, van neonazistisch rechts tot radicaal links kan gezegd worden. Dat de uitersten niet serieus worden genomen, dat ligt doodgewoon aan de idiotie van die meningen.

En de maatschappij evolueert. Anno 2021 is niet meer mogelijk wat in tijden van onze grootouders mogelijk was.
Wie zich daar niet kan aan aanpassen, moet niet naar de nieuwe maatschappij schoppen, maar de oorzaak bij zijn eigen bekrompen rigiditeit leggen.
Maar ook daar zijn oplossingen voor. In de VS had men reservaten waar heimwee-verhaaltjes over eigen cultuur en oeroude waarden hoogtij vierden naast onnoemlijke sloten alcohol.
In Vlaanderen heeft men rusthuizen die als zulke reservaten kunnen dienen en waar de alcohol vervangen is door dafalgan codeïne, zolpidem en andere drugs.

Het nieuwe normaal is de multiculturele maatschappij. Ik vrees dat wie zich daar niet kan aan aanpassen, of zelfs met het idee alleen niet eens in het reine kan komen, gedoemd is om in zo'n typisch Vlaemsch rusthuis reservaat te gaan zitten heimeeën over een nooit bestaane oude tijd.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 9 januari 2021 om 19:56.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:54   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Onze fundamentele rechten en vrijheden zouden nu zo moeten evolueren, dat ze ook tegen grote privé-ondernemingen kunnen ingeroepen worden. Zo kunnen sociale-mediaplatformen hun privéstatuut niet meer misbruiken om zich eender wat te veroorloven.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:57   #13
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onze fundamentele rechten en vrijheden zouden nu zo moeten evolueren, dat ze ook tegen grote privé-ondernemingen kunnen ingeroepen worden. Zo kunnen sociale-mediaplatformen hun privéstatuut niet meer misbruiken om zich eender wat te veroorloven.
Wie betaalt is baas !
Ik doe in mijn eigen huis ook wat ik wil.
Mocht ik een forum of een sociale media site oprichten ik zou ook het eindoordeel willen over wat er op gebeurt !
Als u een mening wil uiten, kunt u met een roeptoeter onder de kerktoeren gaan staan op de wekelijkse marktdag.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:09   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onze fundamentele rechten en vrijheden zouden nu zo moeten evolueren, dat ze ook tegen grote privé-ondernemingen kunnen ingeroepen worden. Zo kunnen sociale-mediaplatformen hun privéstatuut niet meer misbruiken om zich eender wat te veroorloven.
Dat is heel eenvoudig he. Iedereen die daar voorstander van is, zou die dingen gewoon niet moeten gebruiken, tenzij voor spul waar die kwiebussen enkel kosten aan hebben, zoals het stockeren van willekeurige getallen.

Ik heb een plugin draaien, trackmenot, dat willekeurige zoekopdrachten doet.

http://www.cs.nyu.edu/trackmenot/
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:10   #15
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Waarom zouden moskees moeten gesloten worden ?
Een moskee is een plaats waar mensen hun religieuze mening mogen uiten. En iedereen is vrij om er naar te gaan luisteren of niet.

Als er in moskees (of kerken, tempels, zalen,....) opruiende haattaal wordt verkondigd, is het de taak van de overheid dit te onderzoeken en acties te nemen.
Voor zover ik de imam van onze stad persoonlijk ken, mag die man nog voor heel lange tijd zijn preken organiseren.

Trouwens waar haalt u het dat Belgen het zwijgen worden opgelegd. Dit forum is het ultieme bewijs dat alles, van neonazistisch rechts tot radicaal links kan gezegd worden. Dat de uitersten niet serieus worden genomen, dat ligt doodgewoon aan de idiotie van die meningen.

En de maatschappij evolueert. Anno 2021 is niet meer mogelijk wat in tijden van onze grootouders mogelijk was.
Wie zich daar niet kan aan aanpassen, moet niet naar de nieuwe maatschappij schoppen, maar de oorzaak bij zijn eigen bekrompen rigiditeit leggen.
Maar ook daar zijn oplossingen voor. In de VS had men reservaten waar heimwee-verhaaltjes over eigen cultuur en oeroude waarden hoogtij vierden naast onnoemlijke sloten alcohol.
In Vlaanderen heeft men rusthuizen die als zulke reservaten kunnen dienen en waar de alcohol vervangen is door dafalgan codeïne, zolpidem en andere drugs.

Het nieuwe normaal is de multiculturele maatschappij. Ik vrees dat wie zich daar niet kan aan aanpassen, of zelfs met het idee alleen niet eens in het reine kan komen, gedoemd is om in zo'n typisch Vlaemsch rusthuis reservaat te gaan zitten heimeeën over een nooit bestaane oude tijd.
Uw nieuwe normaal "is nu al" de multiculturele maatschappij maar die binnenkort gaat vervangen worden door de Sharia. Vraag dat eens aan uw Imam als hij tenminste een eerlijk antwoord gaat willen geven. Gij zult u niet moeten "aanpassen" hoor , ge zult moeten "worden" . Op die dag gaat ge inderdaad met heimwee terugdenken aan de dagen dat je nog mocht zeggen wat je dacht....Ik hoop alleen dat ik het niet meer hoef te beleven.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:11   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie betaalt is baas !
Ik doe in mijn eigen huis ook wat ik wil.
Mocht ik een forum of een sociale media site oprichten ik zou ook het eindoordeel willen over wat er op gebeurt !
Als u een mening wil uiten, kunt u met een roeptoeter onder de kerktoeren gaan staan op de wekelijkse marktdag.
Absoluut. Ik begrijp niet waarom mensen niet veel meer gebruik maken van communautaire software voor "sociale netwerken". Iedereen weet wat voor een vergif facebook is. Nu heeft Google nog nuttige dingen, maar Twitter is nu ook een propaganda machine.

Eigenlijk is het heel simpel: als er geen open source versie van bestaat die je onder linux kan draaien, dan is het geen goed idee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:12   #17
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Uw nieuwe normaal "is nu al" de multiculturele maatschappij maar die binnenkort gaat vervangen worden door de Sharia. Vraag dat eens aan uw Imam als hij tenminste een eerlijk antwoord gaat willen geven.
En nu de lotto cijfers voorspellen aub ?
De multiculturele maatschappij vraagt een kleine inspanning. Maar mijn ervaring is dat het deze kleine inspanning waard is. En ja ik heb ervaringen dat ook de andere partijen van de multiculturele maatschappij deze kleine inspanningen willen doen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:14   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het nieuwe normaal is de multiculturele maatschappij.
Nee, dat bestaat per definitie niet. Men kan niet "multicultureel" zijn. Culturen zijn onmengbare dingen. Ja, je kan een mengsel maken, maar dat is dan zelf een nieuwe cultuur, geen multiculturele zaak.
Een multiculturele maatschappij is een arena. Dat is goed, maar men moet het ook als dusdanig herkennen. Het is een strijdveld van culturen. Culturen kunnen eventueel NAAST elkaar bestaan, hermetisch gescheiden en elkaar ontwijkend. Maar zij kunnen niet "mixen". Zij kunnen eventueel geabsorbeerd worden in een nieuwe cultuur, die dan ook de twee of meer "oorsprongen" vergruist.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:18   #19
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie betaalt is baas !
Ik doe in mijn eigen huis ook wat ik wil.
Mocht ik een forum of een sociale media site oprichten ik zou ook het eindoordeel willen over wat er op gebeurt !
Als u een mening wil uiten, kunt u met een roeptoeter onder de kerktoeren gaan staan op de wekelijkse marktdag.
Mag uw madam dat lezen?????????????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:18   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De multiculturele maatschappij vraagt een kleine inspanning. Maar mijn ervaring is dat het deze kleine inspanning waard is. En ja ik heb ervaringen dat ook de andere partijen van de multiculturele maatschappij deze kleine inspanningen willen doen.
Nog eens, dat bestaat niet. Je kan niet tegelijkertijd "zwakken willen helpen" en "zwakken willen afmaken" he. Je kan geen winnaarscultuur laten versmelten met een loosersverheerlijking. Je kan geen religieuze cultuur versmelten met een atheistische. Je kan geen Victoriaanse cultuur versmelten met een mei-68 cultuur. Ja, je kan een houding aannemen waar we vermijden van over "dingen te praten die problemen geven". De Woke houding. Waar je enkel maar toegelaten is om geen enkele culturele belevenis meer te hebben om anderen niet voor de borst te stoten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be