Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2008, 09:47   #21
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan er iemand van de anti-auto-volgers mij uitleggen hoe ik morgen met 8 spelers en 10 ouders/suporters vanuit Zele om kwart na 8 in De Pinte kan staan zonder auto's en zonder dat mijn spelers al vermoeid zijn?.
Forfait geven.
Niemand gaat vermoeid zijn en de liga van de anti-auto is blij. 2 vliegen in 1 klap.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 09:50   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Forfait geven.
Niemand gaat vermoeid zijn en de liga van de anti-auto is blij. 2 vliegen in 1 klap.
ja, maar wij moeten een boete betalen
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 09:54   #23
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, maar wij moeten een boete betalen
Een goede en gezonde fysieke toestand mag iets kosten he
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:09   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
vwalla, dat is nu precies hetene dat ik bedoel zie...de enkelingen die hier reageren, kunnen nog niet eens met een seriues antwoord op mijn tekst afkomen...het is inderdaad ERG hoe afhankelijk men word van een auto...ik heb het dan ook niet in mijn tekst over de auto als "luxe", ik heb het dan ook niet over wanneer een auto noodzaak is of in welke gevallen je wel degelijk een auto nodig hebt...en die in mijn tekst de rollen omdraaid, het gaat me ook niet over het zogezegd milieu, man man man toch...ik heb het doodeenvoudig over de mentaliteit zo van dat is mijn auto en daar mag niet aan worden gekomen, maar ondertussen breken ze wel iemand af, waar ze van weten dat deze derde geen wagen heeft, die word dan minachtend bekeken, en van gezegd dat deze dan afhankelijk is van hen...stelletje zielige autobezitters...
Serieuze topics verdienen serieuze antwoorden. Jammergenoeg behoort dit topic eerder tot de idiote soort, dat roept bij mij dan ook een idioot antwoord op.
Wat kan het mij schelen of jij een auto hebt of niet. Ik heb er een en ik vind dat ding verdomd handig want ik raak ermee waar ik wil. Het is een leuk luxeproduct en ik heb die nodig aangezien ik het schijt heb aan trein/tram/bus. En nee, de auto is geen statussymbool voor 90% onder ons. Het is een manier om ergens te raken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:09   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu concreet mee te maken?

Kinderen: kunnen te voet naar school, indien school verder afgelegen met de fiets of met de bus (ik ken geen enkele school in de buurt van grootsteden die niet met het openbaar vervoer bereikbaar is). Wel je kinderen verantwoord leren fietsen, want ik zie veel kinderen en jongeren roekeloos rijden, met alle gevolgen van dien (met vijf naast elkaar op de baan, tegenovergestelde richting in eenrichtingsstraten, door rood, zonder licht, over voetpad, afslaan zonder kijken, ...).

Vrouw: kan net zo goed openbaar vervoer nemen als jezelf. Tenzij ze ook ergens werkt in de pampas, maar de meeste werklocaties liggen toch enigzins in de bewoonde wereld.

Kortom, praktisch alle 'standvastige' jobs behoeven geen auto: onderwijzend personeel en overheidsambtenaren werken in principe in dichterbevolkte gebieden en die worden bediend door bussen en/of trams. Ook firma's en fabrieken zijn vaak bereikbaar, tenzij ze echt uit de bebouwde kommen liggen, maar dit is een minderheid. Bepaalde grote bedrijven die afgelegen liggen in bijvoorbeeld de Antwerpse Haven (BASF, BAYER, ...) leggen dan nog eens vaak hun eigen pendeldiensten in. Als je geen vertegenwoordiger, verkoper, leverancier, boswachter of urgentie-arts ... of rallypiloot bent, zie ik weinig redenen om de auto als noodzakelijk af te doen. Tenzij je vindt dat samen in de file gezellig is. Niets voor mij, al die extra stress en ergernis (met openbaar vervoer kan je ook veel oponthoud hebben, maar dan moet je je tenminste niet ergeren aan het ander verkeer).
gezinnen met jonge kinderen bestaan niet

al eens aan gedacht hoe lang je onderweg zou zijn om met het openbaar vervoer eerst je kinderen naar bvb de kleuterschool te begeleiden, vervolgens naar je werk te gaan en s' avonds de omgekeerde beweging ... en vergeet het kleuterdansen niet en de grootouders in de weekends !

succes ermee ...

laten we een voorbeeld nemen : bereken zo eens de reistijd op zondag (mooie dag voor familiebezoek) tussen Brasschaat(Noord-Antwerpen) centrum en pakweg Steenhuffel(Klein Brabant) (om mijn eigen familie te nemen) met de auto is dat op 35 minuten goed te doen .
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:45   #26
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan er iemand van de anti-auto-volgers mij uitleggen hoe ik morgen met 8 spelers en 10 ouders/suporters vanuit Zele om kwart na 8 in De Pinte kan staan zonder auto's en zonder dat mijn spelers al vermoeid zijn?

gewoon om te zeggen dat af en toe een auto hebben wel gemakkelijk en zelf noodzakelijk is ja.

Ooit eens gehoord van een bus (of busje) om de spelers en hun ouders naar plaats van bestemming te vervoeren? Voordeel: mensen minder gestresst (in kolonne volgen is niet leuk), ouders kunnen een pintje drinken en het is in z'n geheel beter voor het milieu. Je kan bovendien 'gezellig samenzijn' in die bus en praten / sociale contacten leggen met mensen die je anders nooit buiten of rond het voetbalveld te zien krijgt. Of doe tenminste aan carpooling, want een bus kopen / huren kost inderdaad veel geld. Waarschijnlijk gaan ze allen afzonderlijk met hun eigen wagen naar die wedstrijd.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:46   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
"auto" of, geen auto
Als je je dat nog moet afvragen in een wereld die kapotgaat aan CO2-uitstoot...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:49   #28
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gezinnen met jonge kinderen bestaan niet

al eens aan gedacht hoe lang je onderweg zou zijn om met het openbaar vervoer eerst je kinderen naar bvb de kleuterschool te begeleiden, vervolgens naar je werk te gaan en s' avonds de omgekeerde beweging ... en vergeet het kleuterdansen niet en de grootouders in de weekends !

succes ermee ...

laten we een voorbeeld nemen : bereken zo eens de reistijd op zondag (mooie dag voor familiebezoek) tussen Brasschaat(Noord-Antwerpen) centrum en pakweg Steenhuffel(Klein Brabant) (om mijn eigen familie te nemen) met de auto is dat op 35 minuten goed te doen .
Mensen die ieder weekend systematisch van de ene gemeente naar een moeilijk bereikbaar dorp 50 kilometer verder moeten, vormen een minderheid. Als dat zo is, is het logisch dat je een auto hebt. Gebruik hem dan daarvoor. Maar laat hem alstublieft thuis om naar de bakker te rijden, de krant te gaan kopen of de kinderen af te zetten op school om de hoek. Om uw Brasschaat voorbeeld verder te zetten: veel activiteit voor je kinderen is te doen in die gemeente zelf of in Antwerpen. Je kan makkelijk vanuit je woning in Brasschaat de fiets nemen tot aan één van de bushaltes en hem daar achterlaten in de overdekte fietsenstallingen. Vervolgens sta je op een half uurtje in 't stad, kleuterdansmogelijkheden genoeg !

Laatst gewijzigd door freespirit : 22 februari 2008 om 10:50.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 10:55   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ooit eens gehoord van een bus (of busje) om de spelers en hun ouders naar plaats van bestemming te vervoeren? Voordeel: mensen minder gestresst (in kolonne volgen is niet leuk), ouders kunnen een pintje drinken en het is in z'n geheel beter voor het milieu. Je kan bovendien 'gezellig samenzijn' in die bus en praten / sociale contacten leggen met mensen die je anders nooit buiten of rond het voetbalveld te zien krijgt. Of doe tenminste aan carpooling, want een bus kopen / huren kost inderdaad veel geld. Waarschijnlijk gaan ze allen afzonderlijk met hun eigen wagen naar die wedstrijd.
hm, dan moet er op z'n minst al 1 iemand een auto of zo'n busje hebben hé.
en we doen aan carpooling, dat is het punt niet hé, er moeten op z'n minst een 4 auto's zijn. als niemand een auto heeft, geraken we er niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:40   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vragen stellen bij gecreëerde behoeftes is uw ding niet blijkbaar.
Duidelijke antwoorden zijn blijkbaar toch ook uw ding niet?

Wat is nu die gecreeerde behoefte?

- gaan werken?
- u verplaatsen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:53   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Mensen die ieder weekend systematisch van de ene gemeente naar een moeilijk bereikbaar dorp 50 kilometer verder moeten, vormen een minderheid. Als dat zo is, is het logisch dat je een auto hebt. Gebruik hem dan daarvoor. Maar laat hem alstublieft thuis om naar de bakker te rijden, de krant te gaan kopen of de kinderen af te zetten op school om de hoek. Om uw Brasschaat voorbeeld verder te zetten: veel activiteit voor je kinderen is te doen in die gemeente zelf of in Antwerpen. Je kan makkelijk vanuit je woning in Brasschaat de fiets nemen tot aan één van de bushaltes en hem daar achterlaten in de overdekte fietsenstallingen. Vervolgens sta je op een half uurtje in 't stad, kleuterdansmogelijkheden genoeg !
gewoon voor de duidelijkheid ... wil je die reistijd eens niet opzoeken ? jij bent toch zo praktisch onvoorwaardelijk pro openbaar vervoer ...

verder vind ik kwaliteit belangrijk ... daarom gaat één van mijn kinderen in Brasschaat naar school, en één in Borgerhout ... de beste school voor elk van hen ... en ook voor de muziekschool ben ik van plan niet zo maar de eerste de beste te kiezen maar die naar mij keuze de meest kwaliteitsvolle

conclusie : met een gezin is de optie 'geen wagen' haast niet uit te houden wil je niet al te veel op je vrije keuzes beknibbelen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2008 om 11:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:58   #32
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu concreet mee te maken?

Kinderen: kunnen te voet naar school, indien school verder afgelegen met de fiets of met de bus (ik ken geen enkele school in de buurt van grootsteden die niet met het openbaar vervoer bereikbaar is). Wel je kinderen verantwoord leren fietsen, want ik zie veel kinderen en jongeren roekeloos rijden, met alle gevolgen van dien (met vijf naast elkaar op de baan, tegenovergestelde richting in eenrichtingsstraten, door rood, zonder licht, over voetpad, afslaan zonder kijken, ...).

Vrouw: kan net zo goed openbaar vervoer nemen als jezelf. Tenzij ze ook ergens werkt in de pampas, maar de meeste werklocaties liggen toch enigzins in de bewoonde wereld.

Kortom, praktisch alle 'standvastige' jobs behoeven geen auto: onderwijzend personeel en overheidsambtenaren werken in principe in dichterbevolkte gebieden en die worden bediend door bussen en/of trams. Ook firma's en fabrieken zijn vaak bereikbaar, tenzij ze echt uit de bebouwde kommen liggen, maar dit is een minderheid. Bepaalde grote bedrijven die afgelegen liggen in bijvoorbeeld de Antwerpse Haven (BASF, BAYER, ...) leggen dan nog eens vaak hun eigen pendeldiensten in. Als je geen vertegenwoordiger, verkoper, leverancier, boswachter of urgentie-arts ... of rallypiloot bent, zie ik weinig redenen om de auto als noodzakelijk af te doen. Tenzij je vindt dat samen in de file gezellig is. Niets voor mij, al die extra stress en ergernis (met openbaar vervoer kan je ook veel oponthoud hebben, maar dan moet je je tenminste niet ergeren aan het ander verkeer).
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:00   #33
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Blijkbaar is er toch een enkeling die begrijpt waar ik het over heb...de rest zijn op dit momment al zo geobsedeerd door hun auto, dat ze nog niet eens het bos door de bomen niet meer zien, en diegene van vrije keuze, ik ben ook niet iemand die iemand bekritiseerd in hun vrije keuze, het is andersom, het overgrote deel van de autobezitters bekritiseerd/ kijkt neer op mij en diegene die geen wagen hebben, en ik heb dan ook tenslotte de vrije keuze...en dat m'n waarde is nu, en ik val in herhaling die MENTALITEIT van de autobezitter tegenover diegene die geen auto heeft...
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 22 februari 2008 om 12:01.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:06   #34
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon voor de duidelijkheid ... wil je die reistijd...
conclusie : met een gezin is de optie 'geen wagen' haast niet uit te houden wil je niet al te veel op je vrije keuzes beknibbelen.
Dit is nu een voorbeeldje...met een gezin is de optie... niet uit te houden? Ik ben getrouwd, ik heb 3 kinderen...dus volgens u kan een gezin het niet uithouden zonder wagen?
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:06   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Als ik nog één keer op het zebrapad op de kapoo van weer zo'n bijziende car-krapuloso kom te liggen, gaan er ongelukken van komen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:08   #36
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, dan moet er op z'n minst al 1 iemand een auto of zo'n busje hebben hé.
en we doen aan carpooling, dat is het punt niet hé, er moeten op z'n minst een 4 auto's zijn. als niemand een auto heeft, geraken we er niet.
En daarna maar zeuren, dat men in de fille staat...maak de rekening zelf, 1 busje, tegen 4 autos...
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:10   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Dit is nu een voorbeeldje...met een gezin is de optie... niet uit te houden? Ik ben getrouwd, ik heb 3 kinderen...dus volgens u kan een gezin het niet uithouden zonder wagen?
Concreet : hoe doe je je boodschappen? uitstapjes? bezoek familie? hobby's?

Als dit lukt benijd ik het autoloze gezin want zij sparen enorm veel geld uit...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:11   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Blijkbaar is er toch een enkeling die begrijpt waar ik het over heb...de rest zijn op dit momment al zo geobsedeerd door hun auto, dat ze nog niet eens het bos door de bomen niet meer zien, en diegene van vrije keuze, ik ben ook niet iemand die iemand bekritiseerd in hun vrije keuze, het is andersom, het overgrote deel van de autobezitters bekritiseerd/ kijkt neer op mij en diegene die geen wagen hebben, en ik heb dan ook tenslotte de vrije keuze...en dat m'n waarde is nu, en ik val in herhaling die MENTALITEIT van de autobezitter tegenover diegene die geen auto heeft...
jij hebt absoluut die vrijheid, maar ik snap niet wat je tegen autobezitters hebt.

ik ga elke dag met het openbaar vervoer naar mijn werk, als ik naar Antwerpen ga, zet ik mijn auto in Melsele om met de tram naar de stad zelf te gaan, maar als ik naar mijn familie, 25 km verder met het openbaar vervoer zou moeten gaan, ben ik bijna 2 uur onderweg. Als ik voor mijn sport ergens naar toe moet gaan, zie ik echt niet in hoe ik er zou geraken zonder mijn auto.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:14   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Ik heb een auto, en rij er tegenwoordig wel veel mee. Echt schuldig voel ik me daar niet om. Als het kortbij is neem ik de fiets wel. Vroeger had ik zo'n buzzy pas, en nam ik zeer vaak de bus..maarja, das al even geleden.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:15   #40
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij hebt absoluut die vrijheid, maar ik snap niet wat je tegen autobezitters hebt.

ik ga elke dag met het openbaar vervoer naar mijn werk, ....
Ik heb totaal niets tegen autobezitters, dit kun je makkelijk afleiden in de tekst die ik al typte, het is andersom, autobezitters hebben blijkbaar iets tegen iemand die geen auto bezit...ik ben wel tegen het overgrote deel autobezitters vanwege een bepaalde MENTALITEIT, heb ik dit niet eerder vermeld Let wel ik zeg overgrote deel, ik zeg ook niet iedere hé...tsjonge jonge toch
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 22 februari 2008 om 12:27.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be