Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2019, 23:00   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard Brits hof opent aanval op internettrollen: wie kwetsende commentaren achterlaat ....

Brits hof opent aanval op internettrollen: wie kwetsende commentaren achterlaat , riskeert vervolging | Buitenland | Nieuws | HLN
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ging~a68e09ae5

Waar het mij hier omgaat , is vrije meningsuitings absoluut ??
Snijdt het mes aan 2 kanten , of toch maar 1 kant , en aan welke kant ??
Valt politieke correctheid ook onder vrije meningsuiting ??
Beleefd , vriendelijk en respectvol met elkaar omgaan , hoe kwetsend ver mag men gaan ??
Vanaf wanneer wordt het compleet absurd ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 maart 2019 om 23:00.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 00:48   #2
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Dit gaat inderdaad over de opzettelijke onderdrukking van vrije meningsuiting.

We zagen het al met de veroordeling van het VB, met de rechtszaken tegen Geert Wilders.. Als je je verzet tegen de migratiepolitiek van de EU wordt het uiten van je mening ineens "haat zaaien"

Met andere woorden vrije meningsuiting bestaat helemaal niet. Meningen kunnen immers zeer kwetsend zijn. Maar da's geen reden om ze niet te mogen uiten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 01:04   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dit gaat inderdaad over de opzettelijke onderdrukking van vrije meningsuiting.
Onderdrukking van kloterij, smeerlapperij en (doods)bedreigingen

IN de UK lopen veel parlementsleden met een 'panic button' rond. Kost 1000 Pond Stirling per jaar…
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 01:08   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het gaat om hun eigen sociale media accounts (van het Hof).
Wie zich daarin beweegt is een gast.
Niets met vrije meningsuiting te maken….
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 01:22   #5
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Het gaat te ver vanaf iemand er aanstoot aan neemt en dat is subjectief, cookie.

De ene persoon kan tegen niets en de andere wordt bij wijze van spreken overreden door een vrachtwagen en springt daarna weer doodleuk op.

Er is de wet die alles in kannen en kruiken moet doen zodat iedereen zich beschaafd gedraagt. Maar de wet kan ook zo repressief zijn dat mensen zich gaan gedragen als beesten uit wraak tegen de wet.

Dit is weeral een moeilijk evenwicht.

Zoals bijvoorbeeld bepaalde minderheden die de "prison fag" spelen na het minste incident. Maar je hebt ook het andere extreem waarbij mensen zich gedragen als beesten uit wraak tegen de wet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 01:23   #6
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Assertiviteit, dat is het beste...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 08:08   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Een wel erg dure uitstap van prins Harry’s echtgenote Meghan Markle (37) naar New York doet stof opwaaien in Groot-Brittannië, waar de koninklijke familie elke in het oog springende uitschuiver zorgvuldig tracht te vermijden. De kosten van de babyshower die de toekomstige moeder voor haar vrienden organiseerde, doen de wenkbrauwen van de Britten fronsen.

De suite van hotel The Mark, waar de hertogin van Sussex logeerde, kost volgens de Britse pers 75.000 dollar (66.000 euro) per nacht. En Meghan, die zeven maanden zwanger is, vertrok in een privéjet uit Groot-Brittannië, terwijl ze opkomt voor het milieu.
“Kan u in het openbaar een filantroop zijn en privé als een Romeinse keizerin leven? “, schreef de Daily Mail vrijdag. De krant vroeg zich ook af wat koningin Elizabeth II zou denken van deze “extravagante trip”.
Het was woensdag in het vijfsterrenhotel waar het feestje werd gehouden, een komen en gaan van sterren met cadeaus in hun armen voor de toekomstige baby, de zevende in lijn voor de troonopvolging. Onder hen advocate Amal Clooney en tennisspeelster Serena Williams. Het echtpaar Beyoncé en Jay-Z feliciteerde de toekomstige mama op de sociale netwerken en wenste haar “veel vreugde”.
geen commentaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 09:52   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Met "Royals" niks dan narigheid.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 10:08   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik treed eno2 bij in deze.

Vrije meningsuiting betekent niet dat je in andermans living zomaar het recht hebt om alles te gaan zeggen wat je wilt. Vervang living nu door je dagboek, je blog, je .. wat je maar wil.
Vrije meningsuiting impliceert ook niet dat je elke andere mens kan verplichten om naar jouw mening te luisteren.

Het belangrijkste aspect van de vrije meningsuiting is de verplichte terughoudendheid van de overheid, die jou niet mag sanctioneren voor het uiten van jouw mening, tenzij zorgvuldig ... lees de grondwet, het evrm enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 11:51   #10
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik treed eno2 bij in deze.

Vrije meningsuiting betekent niet dat je in andermans living zomaar het recht hebt om alles te gaan zeggen wat je wilt. Vervang living nu door je dagboek, je blog, je .. wat je maar wil.
Vrije meningsuiting impliceert ook niet dat je elke andere mens kan verplichten om naar jouw mening te luisteren.

Het belangrijkste aspect van de vrije meningsuiting is de verplichte terughoudendheid van de overheid, die jou niet mag sanctioneren voor het uiten van jouw mening, tenzij zorgvuldig ... lees de grondwet, het evrm enz.
Maar uit de tekst blijkt net dat de overheid wel zou sanctioneren. Wie je in je living komt beledigen moet je inderdaad buitenzetten. Op sociale media kun je mensen virtueel buitenzetten (blokkeren). En laat die prinsessen dat blokkeren maar gerust zelf doen. Dan hebben ze eindelijk een nuttige bezigheid.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 12:14   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De Royals en de beledigingen die ze ondergaan kunnen me eigenlijk geen barst schelen, ik antwoorde met het oog op sociale platforms in het algemeen. Wie een sociaal platform runt, reguleert.

Ik heb eens mijn laatste adres in België vrijgegeven op dit platform en mij werd aangeraden een 'goede advocaat te nemen' ten gevolge van een politie-interventie. De politie komt overal tussen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 14:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Maar uit de tekst blijkt net dat de overheid wel zou sanctioneren. Wie je in je living komt beledigen moet je inderdaad buitenzetten. Op sociale media kun je mensen virtueel buitenzetten (blokkeren). En laat die prinsessen dat blokkeren maar gerust zelf doen. Dan hebben ze eindelijk een nuttige bezigheid.
Ze kunnen alleen maar sanctionerend optreden, als er een wet overtreden is.
Doodsbedreigingen bijvoorbeeld.
Geen zinnig mens heeft daar problemen mee.

(noot: het moeten wel echte overtredingen zijn bla bla .... ik denk aan de Spaanse repressie die voor drie jaar een paar Catalanen wou een grote geldboete geven, wegens het verbranden van een foto van hun keuning, tijdens een betoging. Flink terug gefloten door Straatsburg ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 15:18   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Royals en de beledigingen die ze ondergaan kunnen me eigenlijk geen barst schelen, ik antwoorde met het oog op sociale platforms in het algemeen. Wie een sociaal platform runt, reguleert.
Zoals jij dat deed op je eigen forum.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 15:34   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Guillotines uitrollen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 01:52   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Mij gaat het zelfs niet om koningshuizen , maar algemeen bedoeld , want iedereen bekijkt het anders ,
vrije meningsuiting stopt waar het voor ander beledigend klinkt , wie heeft dan gelijk ??

En ja , ik heb al 3x terecht iemand de deur gewezen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:25   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mij gaat het zelfs niet om koningshuizen , maar algemeen bedoeld , want iedereen bekijkt het anders ,
vrije meningsuiting stopt waar het voor ander beledigend klinkt , wie heeft dan gelijk ??

En ja , ik heb al 3x terecht iemand de deur gewezen !!
Om te bepalen waar het stopt en wie gelijk heeft, bestaan wetgevende vergaderingen en rechtelijke machten. En vrijheden. Om die actuele wetten bestendig te bekritiseren en te toetsen aan de evoluerende maatschappelijke cultuur.

Mooie toetsing: de Joden die zich droog langs achter gepakt voelen door de carnavallers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:27   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mij gaat het zelfs niet om koningshuizen , maar algemeen bedoeld , want iedereen bekijkt het anders ,
vrije meningsuiting stopt waar het voor ander beledigend klinkt , wie heeft dan gelijk ??

En ja , ik heb al 3x terecht iemand de deur gewezen !!
hier op politics.be? of hoe bedoel je dat?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 01:15   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier op politics.be? of hoe bedoel je dat?
IRL , thuis !!

Er heeft hier ooit wel 1 persoon mij zonder enige aanleg mij proberen te treiteren !!
Ik heb die uiteindelijk op mijn negeerlijst gezet , dus had ik er geen last meer van ,
maar ondertussen ligt die er definitief uit , dit is zijn of haar probleem !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 01:18   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te bepalen waar het stopt en wie gelijk heeft, bestaan wetgevende vergaderingen en rechtelijke machten. En vrijheden. Om die actuele wetten bestendig te bekritiseren en te toetsen aan de evoluerende maatschappelijke cultuur.
De schoofzak , letterlijk gezien zou vrije meningsuiting absoluut moeten zijn , maar die regels ....
Anarchie is geen oplossing !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:43   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
De schoofzak , letterlijk gezien zou vrije meningsuiting absoluut moeten zijn , maar die regels ....
Anarchie is geen oplossing !!
Letterlijk gezien, zal je nooit je broek opgetrokken krijgen, als je altijd met je twee voeten op de grond blijft staan.
Als ge begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be