Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2009, 11:12   #21
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Afleiding?
Ontspanning of afleiding? Als ik me wil verrijken op jouw arbeid en energie dan zorg ik ervoor dat je af en toe wat ontspanning krijgt waardoor je me nog dankbaar gaat zijn ook. Ik zal ervoor zorgen dat deze ontspanning niet te lang duurt of je zou op het idee kunnen komen dat ik je in de maling neem. Niet zo moeilijk om dat te begrijpen, je kan zelfs een cursus psychologie gaan studeren om mensen in bedwang te houden en ze toch laten denken dat het niet zo is.
Citaat:
Over flauwekul gesproken.....
Dat het flauwekul is, is een understatement. Elk gezond denkend mens weet dat er helemaal geen pensioenprobleem is maar slechts dat wat men ons doet geloven. Krijg de indruk dat je het zelf ook gelooft, ben ik hierin correct om dat zo te stellen? En als je hierin gelooft, welke argumenten heb je dan om het toe te lichten? Het ‘systeem’ werkt nu éénmaal zo?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:40   #22
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Van een zwaarwichtig probleem gesproken!

Bernanke waarschuwt voor ontsporende begroting!


De grote opeenvolgende begrotingstekorten bedreigen de financiële stabiliteit van de Amerikaanse economie. Daarvoor heeft Federal Reserve-voorzitter Ben Bernanke gewaarschuwd voor het Amerikaans Congres. 'De Amerikaanse overheid kan niet blijven lenen aan de huidige rente om de tekorten op te vullen', stelde Bernanke.

'Als we ons op de lange termijn geen fiscale discipline opleggen, zullen we noch financiële stabiliteit, noch gezonde economische groei bewerkstelligen',
meldde Bernanke aan de Congresleden. 'Het handhaven van het vertrouwen in de financiële markten staat of valt met de terugkeer van een gezonde overheidsbalans.'

De speech van Bernanke is een signaal dat de Amerikaanse centrale bank een terugval van de Amerikaanse economie mogelijk acht. Bernanke gaat nog steeds uit van een geleidelijk herstel van de economie later dit jaar, maar waarschuwt er tegelijkertijd voor dat het financieel systeem nog steeds onder druk staat en dat de kredietschaarste nog steeds de investeringen beperken.

De zorgen over de Amerikaanse staatsschuld beïnvloeden reeds de prijzen van overheidspapier op lange termijn, liet Bernanke verstaan. De rendementen van tienjarige treasury bills, Amerikaanse staatsobligaties, zijn de voorbije weken fors toegenomen. 'De stijging weerspiegelt de bezorgdheid over de Amerikaanse staatsschuld, maar ook andere factoren zoals optimisme over de economische vooruitzichten en technische factoren.'

Bron: De Tijd


Een systeem die zijn adem driegt te verliezen. De verstikking is nabij!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 3 juni 2009 om 17:40.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:23   #23
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Heb je het over de problemen met het geldsysteem? Dat lijkt me dan inderdaad iets waarvan de politici niet op de hoogte van waren.

Deze uitspraak wil ik moeilijk aanvaarden, ik zou ze eerder als bijzonder verontrustend willen percipiëren. Wie leidt er dan het land ?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Deze uitspraak wil ik moeilijk aanvaarden, ik zou ze eerder als bijzonder verontrustend willen percipiëren. Wie leidt er dan het land ?
Ik heb zelf in 2006 een gepersonaliseerde mail gezonden naar 532 EU "volksvertegenwoordigers" over de onstabiliteit van het monetair systeem en de noodzaak tot hervorming. Over de keuze van de hervorming valt te discuteren, sommigen pleiten voor een sterkere regulering anderen voor meer privatisering zonder regulering. Het voorstel dat ik bijgevoegd had was dat van Huber /Robertson http://www.jamesrobertson.com/book/creatingnewmoney.pdf . Er hebben er 16 een antwoord gegeven waaronder enkelen een persoonlijk. De meesten was een bevestiging van ontvangst.
Maar uit alle antwoorden blijkt dat zij er geen benul van hadden (of hebben) over wat het gaat. Er waren er twee die wat belangstelling toonden. Maak u dus vooral geen illusies, de banklobby zal hen wel vertellen wat het beste is.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be