![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20161018_02525427
Naar het er uit ziet moet ik mij toch gaan gereed houden. Wat gaan jullie doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is de mijne de enige juiste!
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoog en koud neerkijkend op de rest. Maar u vergeet een deel van de bevolking. Als u vergaderd in uw politiek mandaat zegt u dan ook dat uw mening de enige juiste is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk ga ik altijd uit van mijn gelijk, anders heeft het geen zin om te debatteren.
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van oogkleppen gesproken. U kunt misschien ook eens die oogkleppen afdoen. Als ik ook uit ga van mijn gelijk dan blijven wij discussiëren. Is het niet eenzaam daarboven, koud en met oogkleppen op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat er naar een meeting met in zijn achterhoofd dat hijzelf ongelijk heeft?
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zal u nu eens iets vragen. Ik verdedig de vakbonden en u niet. U probeert op alle mogelijke manieren mij te overtuigen om mij mijn mening te herzien maar daar lukt u niet in omdat ik denk dat ik gelijk heb. En dan begint u te schelden. Is dat dan een manier om een discussie te voeren? Als u het niet kunt winnen dan begint u te schelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn de antwoorden op de vragen die u niet gesteld heeft! ![]()
Niet ieder kieken komt uit een ei! Geen Waals blok aan ons been, Vlaanderen verdient beter! Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 oktober 2016 om 06:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt u tot die conclusie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede vraag Jan.
Echter een heel moeilijk antwoord. Simpel kan ik het zo stellen. Om de voordelen van de ene leden te laten bestaan, moeten de andere leden meer van hun inkomsten afstaan. Die andere leden zijn voor de goede verstaander de mensen die in de privé werken. De ene leden zijn de mensen die voor de overheid werken. Eigenlijk zijn er ook nog andere leden dan de anderen en dat zijn de steuntrekkers. Ik begrijp dat het voor de vakbonden niet altijd even gemakkelijk is om een evenwicht te zoeken en te vinden. Maar door hardnekkig "verworven rechten voor overheidspersoneel en steuntrekkers te blijven verdedigen, worden de zwakste leden aan hun lot overgelaten. Zij zien met lede ogen toe hoe hun jobs verdwijnen naar andere landen, dit ondanks het feit dat zij al heel veel inleverden. In een land waar maar zo weinig mensen werkten in de kennis- en maakindustrie t.o.v. degenen die werken voor de overheid en de steuntrekkers, kan je niet anders dan de arbeid kapot belasten. Als er dan een regering is die de scheve toestanden een beetje wil rechttrekken, dan onderneemt de stakersbond acties die de privé ondernemingen, die voor het geld zorgen, extra hard treffen. Het gevolg is een zeer ongunstig investeringsklimaat en een zeer slechte naam in het buitenland die eventuele investeerders afschrikt.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U heeft gekozen voor een job in de privé en ik heb gekozen voor een job bij de Belgische spoorwegen. Maar dat kunt u precies niet aanvaarden. Ik vraag mij af waarom? Waarom die jaloersheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel alleen vast dat we, indien we deze weg verder blijven bewandelen, er voor niets nog geld is, zelfs niet voor de mensen die ingeschreven zijn bij de NMBS.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Begrijpt u dat dan niet. U in uw politiek mandaat moet dit toch begrijpen en als u het niet begrijpt dan bent u uw politiek mandaat niet waardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal voor iedereen pijn doen, maar het is wel nodig!
Niet ieder kieken komt uit een ei! Geen Waals blok aan ons been, Vlaanderen verdient beter! Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 oktober 2016 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En men zal er niet in slagen. En dat laat precies wat stoom uit uw oren komen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hete najaar zal maar lauw zijn. De stakingsbereidheid heeft haar dieptepunt bereikt. Enkel door sabotage kan er nog iets stilgelegd worden.
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bent u iets van plan? En ik hoop dat het heet najaar warm tot heet zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het echt niet nodig om ook maar ergens sabotage te plegen.