![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In alle weer en wind werken.
Als het regent, niet schuilen voor de regen. Als het sneeuwt, doorwerken in de sneeuw. Met uw handen werken. Vroege, late en nachtpost werken. In de week, zaterdag, zondag en feestdagen werken. Na 8 uur werken, moe naar huis gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb steeds hard en efficiënt gewerkt. Hierdoor kon ik mij op korte tijd opwerken tot ploegbaas. Eén van mijn goede eigenschappen was dat ik mijn team kon motiveren.
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Fysiek belastend werk.
Belastende werkorganisatie. Wisselende ploegen. Verhoogd veiligheidsrisico. Als diegene die hetzelfde werk als ik deden niet met hun gedachten bij het werk waren dan konden er accidenten gebeuren. In het beste geval was ik iets kwijt, mijn voet of mijn arm. In het slechtste geval kon ik het niet na vertellen. Een vriend van mij is zo omgekomen in Genk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb maanden aan een stuk gewerkt zonder een dag vrij, dagen van 10 tot 15 uur (als het nodig was). Zaterdag, zondag, feestdagen, gewoonlijk waren dat de dagen dat wij aanpassingen konden doen in productiehallen. Ik moet wel zeggen dat ik onder de vakanties veel, heel veel thuis was, gewoonlijk 1 of 2 keer per week werfoverleg en helpen bij dringende zaken. Voor de rest thuis. Veel op hotel gezeten, en ook veel babysit gespeeld.
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sommige mensen werken altijd in weer en wind. En als u zegt dat u hard gewerkt hebt dan geloof ik dat maar u gelooft het niet van anderen mensen. Vergeet niet, u bent niet de enige die hard gewerkt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was er precies belastend aan uw werk?
Hadden wij ook, en dan nog posten van minstens 10 uur (meestal langer) Is dat zoiets als wij, als we kabels in gebinten moesten trekken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, die kon het ook niet navertellen. Gelukkig was het niemand van ons team. Ik had hem de dag tevoren nog gezegd dat iemand van ons team naar huis gestuurd zou worden met ne C4 als hij z'n harnas met twee riemen en gespen niet aandeed, ik werd uitgelachen. En nee, die C4 is gene Citroën! Tja, in mijn team nooit een zwaargewonde gehad, laat staan een dode. Vooraleer we aan "gevaarlijk" werk begonnen, werd er overleg gepleegd. Ook bespraken we hoe we bepaalde dingen zouden doen. Boven alles maakten we steeds gebruik van alle hulpmiddelen die we hadden. Ook al duurde het iets langer, bij ons gold "Veiligheid eerst".
Niet ieder kieken komt uit een ei! Geen Waals blok aan ons been, Vlaanderen verdient beter! Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 maart 2022 om 12:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom is het zo moeilijk voor u om te aanvaarden dat mensen hard werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schandalig hoe daar gewerkt werd. Schouwpost en vorming in Hasselt bij het goederentransport. Is ondertussen opgedoekt. Bij Ford Genk, waar de wagons overgenomen werden door machinisten van Ford.
Niet ieder kieken komt uit een ei! Geen Waals blok aan ons been, Vlaanderen verdient beter! Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 maart 2022 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Schandalig in uw ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ik nu ook wel eens willen weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet daar niet veel achter zoeken hoor.
Gewoon de werkijver en de gemotiveerdheid. Kent ge dat, zo van is het vandaag niet, dan wellicht morgen maar volgende week zeker?
![]() |
#72 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe ik nog steeds. Een deeltje van mijn taken is het aanvullen van het zout in de ontharders. Zakjes van 25 kg. Zo'n 12 ton op de maand, en niet verdeeld over alle dagen een beetje.
Maar da's een kleine prijs om te betalen fysiek voor het plezier dat ik heb in de andere taken die mijn pakket vervolledigen. Citaat:
Citaat:
Maar een paar jaar 5 ploegen, een paar jaar 3 ploegen en 15 jaar nacht. Ik doe wel wachtdiensten, elke 3de week is het aan mij. Om 2u 's nachts gebeld worden omdat iemand een noodstop ingedrukt heeft.... Om maar een voorbeeld te geven. Citaat:
Citaat:
Dat moet je maar anticiperen. En anders, als je nummertje valt, dan valt het. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 maart 2022 om 22:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanvulling: "Maar volgende week zeker, als we niet staken tenminste.".
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Willen jullie alles kapot maken? Iemand met een greintje verstand weet dat staken nu zeker geen oplossing is.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hard werken is zo een loos begrip geworden sedert onze politiekers het constant gebruiken.
"We hebben hard gewerkt"... ![]()
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werken met je hoofd kan ook best vermoeiend zijn hoor.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wou maar stellen dat werken en politieker als water en vuur zijn.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het gevoel dat vakbonden nog enkel stakingen organiseren om te laten zien dat ze nog bestaan. De rol van een vakbond is met de jaren sterk veranderd.
![]() |