Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2018, 06:02   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik begrijp je volkomen.
Maar stel nu dat de Russen het aan de stok krijgen met Turkije en/of Turkije inpalmen.
Wat gaan de Turken en de rest van de vluchtelingen doen ?
Rusland zal ze niet vragen om te blijven zenne, daar mag je zeker van zijn.
Gevolg, nen hoop toeristen der bij in de EU.
En probeer dat maar eens te stoppen...

Vandaar dat ik een voorstander ben om met de Turken op goede voet te blijven staan. Liefst natuurlijk zonder pipo Erdogan.
En dan heb ik het deze keer nog niet gehad over hun leger. Kunnen we ook best aan onze kant houden. Voorlopig is het dat nog, maar voor hoelang nog ?
Doe de grens met Turkije dan dicht, hermetisch. Zo moeilij is dat niet, 't is voor een groot deel al water.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 07:37   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Lachen mer Turkije? De EU leiding gaat PLAT OP DE BUIK voor Erdogan en zijn invasief leger. Let maar op, de toetreding zal er komen.
Dat zie je inderdaad aankomen dat men daar alles voor in het werk aan het stellen is voor de toetreding van Turkije met alle gevolgen van dien. (+ 80 milj. moslims)

Een woord van dank is niet echt op zijn plaats, naar de grote 'Europa' denkers en politici in het algemeen toe, zij die de eventuele toetreding allemaal maar mee in de hand werken en het gevaar er niet van willen zien.

Ach ja, vergat ik dat het voor die bende (grote 'Europa' denkers en politici) alleen maar om gaat.

p.s.

Hoog tijd dat men komaf gaat maken met dat 'Verenigde Europa' want dat is uitgedraaid op een verschrikkelijke mislukking.

Alle landen terug apart, dat er onderling een deftige handel is no problem maar de volk/landverhuizingen mogen de kop ingedrukt worden.

Met zen allen onderweg naar morgen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 maart 2018 om 07:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 08:08   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Tussen wat wenselijk is voor de Europeaan en wat uiteindelijk gaat gebeuren is soms, of eerder meestal, een wezenlijk groot verschil te merken.
Je moet met de bevolking geen rekening houden zeggen politiekers...
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 08:12   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tussen wat wenselijk is voor de Europeaan en wat uiteindelijk gaat gebeuren is soms, of eerder meestal, een wezenlijk groot verschil te merken.
Je moet met de bevolking geen rekening houden zeggen politiekers...
Is daar dan ooit als eens rekening met gehouden geweest met de 'wil' van het volk?

Ik dacht het niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 08:42   #25
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik begrijp je volkomen.
Maar stel nu dat de Russen het aan de stok krijgen met Turkije en/of Turkije inpalmen.
Wat gaan de Turken en de rest van de vluchtelingen doen ?
Rusland zal ze niet vragen om te blijven zenne, daar mag je zeker van zijn.
Gevolg, nen hoop toeristen der bij in de EU.
En probeer dat maar eens te stoppen...

Vandaar dat ik een voorstander ben om met de Turken op goede voet te blijven staan. Liefst natuurlijk zonder pipo Erdogan.
En dan heb ik het deze keer nog niet gehad over hun leger. Kunnen we ook best aan onze kant houden. Voorlopig is het dat nog, maar voor hoelang nog ?
O ja, ik zeg ook niet "verbrand alle bruggen". Het NAVO bondgenootschap is van duidelijke waarde, de vluchtelingendeal ook, en er is goed handel te drijven met Turkije. Maar als Erdogan graag de grote sterke man alleen tegen de wereld wil spelen en daarbij de EU-landen als zijn boeman gebruikt dan is dit geen stap die ergens toe kan leiden. We gaan echt geen berg uitzonderingen op de toetredingsregelingen maken, uitzonderingen die nodig zouden zijn vanwege de regels en mkensenrechtenschendingen die Erdogan zelf heeft ingevoerd, voor iemand die ons niet eens aardig vind. Dan kunnen we beter via de bestaande handels- en militaire contacten blijven samenwerken en de grote leider lekker op armafstand laten brullen. Het bemoeizaamt diplomatieke zaken misschien iets, en prima als er een berg associatiecontracten enzo komt om dat te stroomlijnen, maar een Erdogan binnen de EU die vervolgens vind dat hij degene is die alle beslissingen hoort te nemen en constant om zich heen loopt te veto'en lijkt me dan weer wat veel van het goede.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 09:14   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Ocharme dat meiske.

Turkish leader's on-stage interaction with sobbing girl draws fire

Citaat:
"She has the Turkish flag in her pocket. If she becomes a martyr, God willing, this flag will be draped on her."
Dat zegt genoeg zeker met wat men in de EU wil binnenhalen?

Of zie ik dat weer maar eens verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 09:54   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Het Internet staat er vol van, het Europa dat probeert te overleven.

Europeanen ontwaken

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:19   #28
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nazi's zijn jullie allemaal! We gaan jullie infiltreren met ongewenste ministers! Dat zal laten zien dat wij echt de baas zijn. We gaan jullie staatsburgers arresteren voor hun mogelijke ideeen, we gaan de pers platcensureren zodat wij een succesvolle dictatuur kunnen worden waarvan het bekend is dat jullie er zo weinig mee ophebben. Maar he, even goede vrienden toch?

Hoe klinkt dat in diplomatiek taalgebruik, iemand in zijn gezicht uitlachen?
Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral Erdogan is die lacht hoor.
De Europeanen zitten namelijk met Merkel wiens buitenlands beleid voor 90% bestaat uit het gunstig stemmen van Erdogan met miljarden van Europese belastingbetalers.
Die op Erdogan's bevel Duitse stand-up comedians laat arresteren die de spot dreven met Erdogan.
En die als dank voor zoveel onderdanigheid nog eens wordt weggezet als nazi in de Erdoganpers.


En tot slot: Turkije heeft dat EU lidmaatschap straks niet eens meer nodig, daar de EU op demografisch (en dus ook politiek) vlak steeds meer lid van Turkije wordt.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:20   #29
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het Internet staat er vol van, het Europa dat probeert te overleven.

Europeanen ontwaken

Totdat ze 1% van hun welvaart moeten inleveren.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:23   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral Erdogan is die lacht hoor.
...
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:32   #31
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
't zou wel totaal van de pot gerukt zijn om enerzijds Polen en Hongarije te willen straffen omdat ze de rechtstaat ondermijnen, en tegelijkertijd overwegen om een pure dictatuur lidmaatschap te geven.
Tenzij je ervan uitgaat dat de hoogste prioriteit van de EU erin bestaat om de Europese bevolking te vervangen door hajis.
Je moet dat ook eens proberen.
Dan wordt heel die waanzin ineens heel erg logisch ipv 'van de pot gerukt'.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:48   #32
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Denk liever eens rationeel na, Turkije heeft +/- hetzelfde aantal inwoners als Duitsland. Bij een lidmaatschap heeft Turkije dus hetzelfde "stem-gewicht" als Duitsland.
Over mijn lijk dus, al zal dat voor de meeste islamieten niet zo'n probleem zijn.

Maar volgens kojak moeten we toch banger zijn voor de Russen, Zipper.
En ons goed bevriend houden met die brave, eerlijke, betrouwbare Turken.

Die kojak lijkt wel door Theresa May gezonden om de blijde boodschap te verkondigen onder de mensen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 11:00   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Maar volgens kojak moeten we toch banger zijn voor de Russen, Zipper.
En ons goed bevriend houden met die brave, eerlijke, betrouwbare Turken.

Die kojak lijkt wel door Theresa May gezonden om de blijde boodschap te verkondigen onder de mensen.
De trend is duidelijk. Vrouwelijke Europese leiders maken er een potje van. Alleen die Macron doet nog wat normaal in Frankrijk en Trump in de VS.

Het enige "beleid" van Merkel en May is zich achterwaarts in de poes laten naaien en zich onderdanig opstellen. We mogen dat niet zeggen wegens vermeende vrouwenhaat.

Merkel is blond en May heeft het charisma van een kuisvrouw. Geen enkele moslimleider neemt die 2 serieus.

Putin lachte die Hillary ook volledig uit. Mja, ieder denkt er het zijne van...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 11:06   #34
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Geen enkele moslimleider neemt die 2 serieus.
Moslims weten dat een volk zo goed als overwonnen is wanneer vrouwen en cuckolds de boel runnen.
En de doorsnee moslim is zelfs niet zo heel erg slim.
Maar wel slim genoeg om dat te weten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 11:17   #35
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De trend is duidelijk. Vrouwelijke Europese leiders maken er een potje van. Alleen die Macron doet nog wat normaal in Frankrijk en Trump in de VS.

Het enige "beleid" van Merkel en May is zich achterwaarts in de poes laten naaien en zich onderdanig opstellen. We mogen dat niet zeggen wegens vermeende vrouwenhaat.

Merkel is blond en May heeft het charisma van een kuisvrouw. Geen enkele moslimleider neemt die 2 serieus.

Putin lachte die Hillary ook volledig uit. Mja, ieder denkt er het zijne van...

Niet alleen dat, ze lijkt ook nog op een kuisvrouw!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 14:19   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Totdat ze 1% van hun welvaart moeten inleveren.
Dan zetten ze het naar alle waarschijnlijkheid met de armen hoog te hemel geheven op een potje janken/jammerklachten denkt u?

'Welvaart' ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 15:52   #37
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Turkije hoort niet bij de EU.
Turkije hoort wel bij Europa en heeft dus evenveel recht als de andere Europese landen om tot de EU te treden. In de 19de eeuw zagen de Europeanen de Ottomanen als ene van hun.

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 16:04   #38
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Turkije hoort wel bij Europa en heeft dus evenveel recht als de andere Europese landen om tot de EU te treden. In de 19de eeuw zagen de Europeanen de Ottomanen als ene van hun.
De nuance tussen 'hoort niet bij de EU' of 'hoort niet bij Europa' ontgaat je. Er is veel meer Turkije aan de andere kant van de Bosporus trouwens...
Het recht, zoals je dat noemt, om toe te treden tot de EU is stevig verkwanseld door hun dictatoriaal extremistisch regime.(om nog niet te spreken over een wreedaardige dominante religie die inhoudelijk niets met de EU te maken heeft).
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 16:08   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Turkije hoort wel bij Europa en heeft dus evenveel recht als de andere Europese landen om tot de EU te treden. In de 19de eeuw zagen de Europeanen de Ottomanen als ene van hun.
Tachtig miljoen islamieten die plots Europeaan worden ??? Neen, bedankt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 16:27   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Turkije hoort wel bij Europa en heeft dus evenveel recht als de andere Europese landen om tot de EU te treden. In de 19de eeuw zagen de Europeanen de Ottomanen als ene van hun.

In uw natte droom misschien. Verder hoort Turkije bij Europa als water bij de woestijn.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be