Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Gesloten en bewaakte grenzen vormen
1. een menselijk vluchtelingenbeleid. 8 72,73%
2. een niet humanitair vluchtelingenbeleid. 0 0%
3. een onhaalbare kwestie in de EU. 1 9,09%
4. Prins Laurent for president. 3 27,27%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2018, 15:36   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard Viktor Orban versus EU migratiebeleid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...e-migratiebel/

De Hongaarse premier Orbán profileert zich sinds de vluchtelingencrisis van 2015 als de anti-Merkel in Europa. Hongarije was het eerste land op de Balkanroute dat zijn grenzen hermetisch afsloot, met hekken en 8.000 grenswachters die die hekken bewaken. "Zolang de hulp van Europa ervoor zorgt dat mensen in Afrika en Azië denken dat ze naar Europa kunnen komen, zullen ze dat blijven doen", zei Orbán op de persconferentie. "De beste manier om onze menselijkheid te tonen, is ervoor te zorgen dat onze grenzen gesloten blijven, en er geen mensen kunnen binnenkomen die voor problemen zorgen.
"


Tijd voor een forumbevraging.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 16:42   #2
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Wat een zever van Orban, hij sloot zijn grenzen toen er zo goed als niemand Meer aan zijn grenzen stond door de Turkije deal.

Daarvoor kon hij niet snel genoeg de treinen vullen richting Oostenrijk en Duitsland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 17:00   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wat een zever van Orban, hij sloot zijn grenzen toen er zo goed als niemand Meer aan zijn grenzen stond door de Turkije deal.

Daarvoor kon hij niet snel genoeg de treinen vullen richting Oostenrijk en Duitsland.
Het is de journalistiek die verwoordt dat Hongarije "zijn grenzen hermetisch afsloot". Het is geen uitspraak van Orban zelve.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 17:23   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Willen we meer of minder Orban in de EU?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 19:16   #5
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

meer

Orban 4 commissievoorzitter
Farage 4 EU president
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2020, 17:05   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...ropese-grondr/



De Hongaarse regering drukte drie jaar geleden een wet door die ngo's die financiering uit het buitenland ontvangen verplicht om zich bij de overheid te registreren.
Buitenland
Hongaars parlement keurt omstreden wet op ngo's goed
di 13 jun 2017
15:27

De ngo's moeten de namen en bedragen melden van schenkers die minstens 500.000 Hongaarse forint (1.400 euro) doneren. Die informatie wordt publiek gemaakt. Op de homepage van hun websites en in hun publicaties dienen ze te vermelden dat ze een organisatie zijn die buitenlandse steun ontvangt. Doen ze dat niet, dan kunnen ze beboet of zelfs opgedoekt worden.
...
Maar nu moet ze toch buigen voor het Europese Hof in Luxemburg. Dat oordeelt dat de wet "discriminerend" is en dat hij de ngo's ongerechtvaardigde beperkingen oplegt. De wet schendt meer bepaald het recht op de privacy en de vrijheid van vereniging, zoals vastgelegd in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie. De wet belemmert daarnaast ook het vrije verkeer van kapitaal, door een "sfeer van wantrouwen" rond de ngo's te creëren.


Ik begrijp niet welke beperkingen de wet van Orban op de publicatieverplichting van vzw financierders van bedragen hoger dan 1.400 € zou inhouden.

Verder begrijp ik niet hoe de privacy, vrij verkeer van kapitaal en de vrijheid van vereniging zou geschonden zijn. In tegendeel door de Orban wet ben je verplicht je identiteit kenbaar te maken als je vanuit het buitenland 1.400,- doneert aan een vzw in Hongarije. Hierdoor kan je gelijkgezinden voor jouw zaak winnen.

Europa legt de lidstaten zéér strenge antiwitwaswetgeving en een publiek consulteerbaar KBO op. De vzw's mogen blijven afhangen van duistere buitenlandse financiering.

Als er ooit een Europese kieskring komt stem ik voor Viktor Orbán.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2020, 17:36   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...ropese-grondr/



De Hongaarse regering drukte drie jaar geleden een wet door die ngo's die financiering uit het buitenland ontvangen verplicht om zich bij de overheid te registreren.
Buitenland
Hongaars parlement keurt omstreden wet op ngo's goed
di 13 jun 2017
15:27

De ngo's moeten de namen en bedragen melden van schenkers die minstens 500.000 Hongaarse forint (1.400 euro) doneren. Die informatie wordt publiek gemaakt. Op de homepage van hun websites en in hun publicaties dienen ze te vermelden dat ze een organisatie zijn die buitenlandse steun ontvangt. Doen ze dat niet, dan kunnen ze beboet of zelfs opgedoekt worden.
...
Maar nu moet ze toch buigen voor het Europese Hof in Luxemburg. Dat oordeelt dat de wet "discriminerend" is en dat hij de ngo's ongerechtvaardigde beperkingen oplegt. De wet schendt meer bepaald het recht op de privacy en de vrijheid van vereniging, zoals vastgelegd in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie. De wet belemmert daarnaast ook het vrije verkeer van kapitaal, door een "sfeer van wantrouwen" rond de ngo's te creëren.


Ik begrijp niet welke beperkingen de wet van Orban op de publicatieverplichting van vzw financierders van bedragen hoger dan 1.400 € zou inhouden.

Verder begrijp ik niet hoe de privacy, vrij verkeer van kapitaal en de vrijheid van vereniging zou geschonden zijn. In tegendeel door de Orban wet ben je verplicht je identiteit kenbaar te maken als je vanuit het buitenland 1.400,- doneert aan een vzw in Hongarije. Hierdoor kan je gelijkgezinden voor jouw zaak winnen.

Europa legt de lidstaten zéér strenge antiwitwaswetgeving en een publiek consulteerbaar KBO op. De vzw's mogen blijven afhangen van duistere buitenlandse financiering.

Als er ooit een Europese kieskring komt stem ik voor Viktor Orbán.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2020, 19:20   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Als er ooit een Europese kieskring komt stem ik voor Viktor Orbán.
Ik ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2020, 21:09   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik voor Merkel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 08:27   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik voor Merkel.
U baseert zich daarbij op?

Haar 'goede' werk de vernieling van de EU?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 08:33   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik voor Merkel.
Aan 't slijmen om in haar testament te worden opgenomen?

[BrelMode]...Et moi, moi, moi qui suis resté le plus fier
Moi, moi je parle encore de moi: Ik stem niet![/BrelMode]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 juni 2020 om 08:37.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 09:08   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Merkel financiert Antifa-ondersteuners met miljoenen belastinggeld (videostatement Petr Bystron, AfD)

Filmpjeuhhhhhh Angela Merkel finanziert Antifa-Unterstützer

Zoals ik al eerder wist te schrijven zal dat mensch de geschiedenisboeken ingaan als zij die héél Europa in de vernieling gebracht heeft.

Weg met dat mensch, wir schaffen das nicht mer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 09:11   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Willen we meer of minder Orban in de EU?
minder islamieten, en als daarvoor meer Orban nodig is, so be it. Kwestie van prioriteiten.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 09:14   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik voor Merkel.
Ik wist niet dat u criminele zelfmoordneigingen heeft
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be