Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2014, 09:48   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Maken kinderen ons echt gelukkig? Antwoord: NEEN

Citaat:
Vanuit evolutionair oogpunt heeft de voortplanting perfect zin, maar wat het voor ouders zelf doet is minder duidelijk. Hoewel de maatschappij dicteert dat het hebben van kinderen mensen gelukkiger en completer maakt, suggereert onderzoek dat dit eerder een mythe is. Talloze studies geven aan dat ouders niet gelukkiger zijn dan hun kinderloze soortgenoten; integendeel, ze zijn het vaak minder. Andere studies hebben aangetoond dat kinderen het huwelijk bemoeilijken: zowat 40% van echtelijke ruzies zou over de kinderen gaan. In een Texaans onderzoek uit 2004 stond de opvoeding van kinderen op een zestiende plaats in de lijst van 20 bezigheden die ondervraagde vrouwen het liefst deden. Eten klaarmaken, televisie kijken en schoonmaken stonden hoger genoteerd. Conclusies die moderne ouders die elk aspect van het opvoeden van kinderen hebben beleefd niet eens zullen verwonderen.

Kinderen geven ons zalige, uitzonderlijke momenten, maar de dagelijkse realiteit gaat niet veel verder dan koken, wassen, brengen, halen en meningsverschillen over welke kleding ze aan moeten en hoe laat ze thuis moeten zijn. Ze geven ons ook onvoorwaardelijke liefde. Maar geluk, neen, daar heeft het weinig mee te maken. Mensen verwachten ook te veel van het leven. Daarom kiezen ze steeds later voor kinderen. Onderzoekers hebben berekend dat elke generatie het lastiger vindt om kinderen op te voeden dan de vorige, gewoon omdat ze meer vrijheid hebben gekend en het moeilijker vinden om die vrijheid op te geven. Vandaar het typisch 21ste eeuwse fenomeen waarbij ouders terug verlangen naar de tijd dat ze dertig waren en deden waar ze zin in hadden.

Steeds meer vrouwen kiezen ervoor om gewoon kinderloos te blijven. Een Amerikaanse studie geeft zelfs aan dat het aantal kinderloze vrouwen is opgelopen tot 18%, vergeleken met 10% in 1976. Somigen vrezen dan ook voor een verstoring van onze demografie, die de Westerse beschaving ten onder dreigt te brengen. Anderen zien hierin gewoon een maatschappelijke verschuiving, waarin het ouderschap als een actieve keuze wordt beschouwd en niet gewoon een fase van het leven waar je door moet. Kinderloos zijn was ooit voorbehouden aan de hoogopgeleiden, maar ook de rest van de samenleving kiest steeds makkelijke om geen kinderen te hebben. Toekomstige generaties zullen hier op terugkijken en zich afvragen waarom de maatschappij het zo moeilijk deed over vrouwen die geen kinderen wilden hebben.
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 10:49   #2
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Ja hallo, dat is een riskante post van jou hoor. Het feit dat je overschot van gelijk hebt doet daar niks vanaf. Ze gaan je rond de oren slaan met een idiote term als "kinderwens" alsof die niet in de vergelijking werd opgenomen. Zodra ze dat door hebben gaan ze je erop wijzen dat geluk niet meetbaar is. En dan in een ultieme poging komt de vraag "en wie gaat jouw pensioen betalen?" alsof kinderen niet meer aan de sociale zekerheid kosten dan dat ze bijdragen en overbevolking enkel een issue van de derde wereld is.

Nochtans maken ze facebook posts over de rust en stilte die ze hebben als ze de kinderen eens een weekend met de bomma en bompa hebben meegegeven. Doet niet ter zake, mensen willen blind blijven voor problemen die bij kinderen horen. "Ge krijgt er zoveel voor terug" is een term die zonder afweging gezet wordt tegenover de zorgen, kosten, slapeloze nachten, huwelijkse spanningen en het verlies van een eigen leven.
Om dan nog maar te zwijgen welke impact kinderen hebben op meer dan de helft van de koppels die gaan scheiden en dan geconfronteerd worden met samengestelde gezinnen en de problemen die daar bij horen.

Jij durft hoor!
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 10:58   #3
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: "Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!" (Genesis 9:1)
Hoe meet men geluk objectief?

Ik bespeur verder bij Travis66 een onderliggende kinderminachting.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 10:59   #4
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: "Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!" (Genesis 9:1)
Hoe meet men geluk objectief?

Ik bespeur verder bij Travis66 een onderliggende kinderminachting.
Ik studeer voor onderwijzer lagere school. Mijn leerlingen aanbidden mij en het gevoel is wederzijds.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 juli 2014 om 11:06.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:02   #5
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik studeer voor onderwijzer lagere school. Mijn leerlingen aanbidden mij en het gevoel is wederzijds.
Om de kinderen op te voeden van domme mensen met idiote kinderwensen waardoor hun huwelijk stukgaat? Of zit er achter die arrogante woorden vol minachting toch een gemis?
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:11   #6
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Om de kinderen op te voeden van domme mensen met idiote kinderwensen waardoor hun huwelijk stukgaat? Of zit er achter die arrogante woorden vol minachting toch een gemis?
Kinderen zijn fantastisch.
Niet inzien dat ze in huis halen een domper op je geluk zet is dom.
Domme mensen horen geen kinderen op te voeden, die mismeesteren die kinderen. En dat is mishandeling. Spijtig genoeg zijn zij die het minst in staat zijn kinderen op te voeden, "trotse" ouders van de meeste.

Ik ben fan van elke ouder die zegt "Had ik het geweten, ik had het niet gedaan." En ik wantrouw iedereen die zegt dat zijn kinderen hem/haar gelukkig maken. Die doet niet wat nodig is.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 juli 2014 om 11:12.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:22   #7
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Niet inzien dat ze in huis halen een domper op je geluk zet is dom.
Alweer, dat is niet objectief te meten.
Citaat:
Domme mensen horen geen kinderen op te voeden, die mismeesteren die kinderen. En dat is mishandeling.
En hoe ga je dat objectief meten? Ouderdiploma's?
Citaat:
Ik ben fan van elke ouder die zegt "Had ik het geweten, ik had het niet gedaan." En ik wantrouw iedereen die zegt dat zijn kinderen hem/haar gelukkig maken. Die doet niet wat nodig is.
Arrogantie en zelfingenomenheid ten top! Je kunt dat zomaar eventjes beslissen, oordelen wie dom is en wie doet voor zijn kinderen wat nodig is. Dat bovendien nog als student leerkrachtenopleiding lager onderwijs, een groep die recentelijk enorm negatief in het nieuws kwam.

Men zou zich bovendien kunnen afvragen of iemand met zo'n laatdunkende opinie over ouders wel doet wat nodig is. Ik zie wederom mijn keuze voor thuisonderwijs bevestigd.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:30   #8
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Alweer, dat is niet objectief te meten.

En hoe ga je dat objectief meten? Ouderdiploma's?

Arrogantie en zelfingenomenheid ten top! Je kunt dat zomaar eventjes beslissen, oordelen wie dom is en wie doet voor zijn kinderen wat nodig is. Dat bovendien nog als student leerkrachtenopleiding lager onderwijs, een groep die recentelijk enorm negatief in het nieuws kwam.

Men zou zich bovendien kunnen afvragen of iemand met zo'n laatdunkende opinie over ouders wel doet wat nodig is. Ik zie wederom mijn keuze voor thuisonderwijs bevestigd.
Ten eerste is er van objectief meten geen sprake, het gaat hier om relatief meten. En dat kan zonder problemen.

Ten tweede is het heel makkelijk om conclusies te verbinden aan idiote acties. Iemand die in de loop van een geladen geweer kijkt om te zien of het proper is, noem ik dom. Daar is niks arrogants aan. Dat jij sommige domme daden niet herkent is mijn probleem niet.

Als je dan toch individuele beoordelingen wil maken op basis van een groepsscore, wees dan op zijn minst consequent en wees TEGEN thuisonderwijs.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:38   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.818
Standaard

Ook al zou ik hen bij momenten achter het behang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 juli 2014 om 11:43.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:44   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Om te geloven dat kinderen krijgen/opvoeden je gelukkig zal maken moet je inderdaad dom zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:44   #11
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ook al zou ik hen bij momenten achter het belang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.
Hier even op reageren, want ik wordt ook niet graag fout begrepen. Dus (mis)(ge)bruik ik jouw post effe
Ik kan jouw uitspraak 100% onderschrijven. En ik gun je je geluk.

Iedereen die denkt dat ik mezelf nu tegenspreek, begrijpt niet wat ik hierboven schreef
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:50   #12
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om te geloven dat kinderen krijgen/opvoeden je gelukkig zal maken moet je inderdaad dom zijn.
Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:54   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ook al zou ik hen bij momenten achter het behang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.
Je geeft in één en dezelfde zin toe dat er momenten zijn waar je helemaal niet gelukkig bent met je kinderen. Dat is zeer mooi.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 11:55   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.
Je zou ervan verschieten hoeveel mensen daar van uit gaan en dat argument gebruiken als je ernaar vraagt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 12:11   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je geeft in één en dezelfde zin toe dat er momenten zijn waar je helemaal niet gelukkig bent met je kinderen. Dat is zeer mooi.
Kwestie van geven en nemen, niet waar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 12:19   #16
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Wij hebben 3 kinderen. Alle drie gewenst. En om eerlijk te zijn, ze zijn een zegen voor ons.
De wederzijdse hulp en het wederzijdse respect is met geen geld te betalen.
Eigenlijk had ik er nog meer willen hebben. Maar het moet betaalbaar blijven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 12:38   #17
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je zou ervan verschieten hoeveel mensen daar van uit gaan en dat argument gebruiken als je ernaar vraagt.
Ik schrik er niet van, het is inderdaad een meerderheid.
Er zijn er ook die de beslissing weloverwogen maken.

Je kan ze meestal gemakkelijk uit elkaar halen. Het zijn zij die zeggen dat ze een "baby" willen die niet weten waar ze aan beginnen. Als ze voor kinderen gaan is er al hoop.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 12:55   #18
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik schrik er niet van, het is inderdaad een meerderheid.
Er zijn er ook die de beslissing weloverwogen maken.

Je kan ze meestal gemakkelijk uit elkaar halen. Het zijn zij die zeggen dat ze een "baby" willen die niet weten waar ze aan beginnen. Als ze voor kinderen gaan is er al hoop.
En dan nog, de eerste keer is alles nieuw. De eerste keer ziek, eerste keer koorts, de eerste tandjes, zelfs de eerste pamper. -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 13:06   #19
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En dan nog, de eerste keer is alles nieuw. De eerste keer ziek, eerste keer koorts, de eerste tandjes, zelfs de eerste pamper. -)
Tja, je kan aan niks beginnen met ervaring. Maar je kan je wel informeren.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 13:29   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wij hebben 3 kinderen. Alle drie gewenst. En om eerlijk te zijn, ze zijn een zegen voor ons.
Leg eens uit waarom die kinderen een zegen zijn voor jullie? Niet dat ik betwijfel dat dit zo is, ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be