Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2014, 13:39   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Merk op hoe de begeleidende foto van een artikel dat beweert dat het hebben van kinderen 'niet gelukkig maakt' een foto van drie blanke kinderen is.

Voor wie moest twijfelen tot wie de boodschap gericht is...

Laatst gewijzigd door Thuleander : 13 juli 2014 om 14:01.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 14:17   #22
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.
Helemaal mee eens!

(nb: ik heb zelf 3 kinderen, die ik voor niets ter wereld zou willen missen)
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 15:25   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig.
"Instinctmatig heb geweten..."

gniffel

Je hebt daar ook eens een artikeltje gelezen en direct wordt je "instinct bevestigd." Voor een hypochonder kun je best grappig zijn.

Citaat:
Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben.
Dat is helemaal geen mythe, want slechts weinig mensen beweren dat kinderen sowieso "een blijvende impact op geluk zouden hebben". Ik heb geen idee waar je dergelijke gedachten vandaan haalt.

Citaat:
Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.
Uitzonderingen niet te na gesproken is er geen enkele ouder die zijn kind niet doodgraag ziet en niet door het vuur zou gaan voor hun kinderen. Liefde heet zoiets. Iemand doodgraag zien is een vorm van geluk.

Citaat:
Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Allez vooruit, mensen die zich voortplanten - samen met het overlevingsinstinct is de voortplantingsdrift de meest natuurlijke drift die er bestaat - zijn eigenlijk gewoon "meelopers."

De kip die een ei legt en de leeuwin met welpen zullen ook wel meelopers zijn, jouw redenering volgend.

Fascinerend inzicht.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 15:34   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Of kinderen je al dan niet gelukkig maken, hangt volledig af van de ouders en de opvoeding.

Als jij een slecht voorgevoel daarover hebt, vind ik het goed dat jij geen kinderen maakt.

Neem goed je voorzorgen en zorg dat je vrouw niet zwanger geraakt, want anderen zitten dan opgescheept met miskweekte kinderen.

Je hebt in die zin gelijk over meelopers, maar dat gaat veel verder dan kinderen.

Er zijn mensen die een huishouden stichten uit pure meeloperij ja.

Er zijn zelfs mensen die bij elkaar blijven puur voor de schijn, terwijl ze elkaar al lang niet meer kunnen uitstaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 16:20   #25
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Talloze studies geven aan dat ouders niet gelukkiger zijn dan hun kinderloze soortgenoten; integendeel, ze zijn het vaak minder.
Toch plezant dat je zo op een forum zit waar elke Vlaming zonder onderzoek te doen over betere data beschikt dan de wetenschap.
Buikgevoel waarschijnlijk.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 16:27   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Merk op hoe de begeleidende foto van een artikel dat beweert dat het hebben van kinderen 'niet gelukkig maakt' een foto van drie blanke kinderen is.

Voor wie moest twijfelen tot wie de boodschap gericht is...
Stel je voor dat ze er drie negertjes bij zouden gezet hebben....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 10:55   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Ik ben 1 van die meelopers. Mijn vriendin wou persé kinderen en ik wou mijn vriendin niet kwijt wat zowieso ging gebeuren moest ik blijven weigeren. Zo simpel was het dus bij mij. Nu heb ik 2 koters rondlopen. Je moet er veel vrijheid voor opgeven maar bon, ik zou niet meer zonder die 2 kunnen. Dus nee, ik wilde eigenlijk geen kinderen, maar ja, ze maken mij wel gelukkig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 14:26   #28
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.447
Standaard

Ik wil zelf geen kinderen , niet direkt omwille van mijn handicap ,
maar ik wil er geen , ik ben vrijgezel & ben er gelukkig mee
Trouwens , ik ben graag alleen ; ik kan daarvan zalig genieten
Maar ok , omwille van mijn handicap , is mijn eigen beslissing !!
En ja , ik moet eerst voor mezelf kunnen zorgen !!

Een maat van me , ook vrijgezel , hij is het beu om alleen te zijn !!
Hij wil perse Huisje , Tuin , vrouw , & Kinderen ,
anders vindt die zich maar "loser" t.o.v. de maatschappij ,
ook AL zijn neven & nichten zijn getrouwd of samenwonend & H.T.K !!
Hoe mijn maat over H.T.K. klapt , heel lichtjes zelfs !!
Zou die een vrouw vinden , liefst met kinderen , want dat vindt die geweldig ,
maar 1 feit vergeet die , wanneer het niet uw kinderen zijn ,
heb je er geen zak over te zeggen , inclusief moet je de ex erbij nemen !!
Maar die denkt dat dan allemaal dan wel goed komt !?!?
Stel , wat als er iets onverwacht ernstig gebeurt ??
Hij moet nu al knokken om rond te komen + licht gehandicapt , dus ....
Volgens mij beseft hij de impact van kinderen hebben niet helemaal !!
Ik vroeg hem waarom dan zulke onnodige risico's eventueel willen nemen ??
Een maat van hem , was getrouwd , heeft kinderen , dan ratelt die
daarover hoe die maat van hem met zijn kinderen goed om kan !!
Mijne maat ziet het volgens mij TE rooskleurig in !!
Hij vindt dat ik alles te zwart/wit zie ??


http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=273
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=273
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 15:35   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben 1 van die meelopers. Mijn vriendin wou persé kinderen en ik wou mijn vriendin niet kwijt wat zowieso ging gebeuren moest ik blijven weigeren. Zo simpel was het dus bij mij. Nu heb ik 2 koters rondlopen. Je moet er veel vrijheid voor opgeven maar bon, ik zou niet meer zonder die 2 kunnen. Dus nee, ik wilde eigenlijk geen kinderen, maar ja, ze maken mij wel gelukkig.
Iedereen mag van mij doen wat hij wil en ik kan er best inkomen dat kinderen voor grote geluksmomenten in iemands leven kunnen zorgen maar voor een algemeen blijvend geluksgevoel? Dat kan niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 16:10   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Het is gewoon een idioot te drang op de idioot te moment
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 16:11   #31
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

EN zo is heel het leven...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 17:23   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Het is gewoon een idioot te drang op de idioot te moment
Mocht ik hier iets van snappen dan zou ik er heel misschien op in kunnen gaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 17:45   #33
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mocht ik hier iets van snappen dan zou ik er heel misschien op in kunnen gaan.
Hij bedoelt: Het is gewoon een idiote drang op een idioot moment.
Denk dat hij "instinctief" bedoelt
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 18:49   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.
Citaat:
In uw boek stelt u dat veel mensen kinderen krijgen omdat ze zich vervelen en niet weten wat te doen. Is dat niet een simplistische visie op de voortplanting?
'Het feit dat mensen zich willen voortplanten, is vandaag de dag vooral een sociaal mechanisme. Onze maatschappij is ingesteld op het krijgen van kinderen. Als je door Amsterdam of New York loopt, kun je als alleenstaande prima door het leven. Maar in veel dorpen in Vlaanderen en Nederland is het hebben van kinderen de norm. Als iedereen bij jou in de straat kinderen heeft, is het bijna vanzelfsprekend dat jij ze ook krijgt. Ik zeg niet dat mensen moeten ophouden met het krijgen van kinderen. In tegendeel. Voor sommigen is het het beste wat hen ooit in hun leven is overkomen. Maar ik vind wel dat je er van tevoren heel goed over moet nadenken.'

Gebeurt dat te weinig?
'Dat weet ik wel zeker. De meeste kinderen worden gemaakt omdat het die avond zo gezellig was. Omdat de kaarsjes zo romantisch brandden, de wijn zo lekker was en je partner zulke mooie blauwe ogen had. Ik denk dat het in veel gevallen een slecht overwogen beslissing is. Zeker als je ziet hoe ingrijpend die beslissing is. Het is heel mooi om een kind te krijgen, maar realiseer je wel dat door een kind de mogelijkheden om andere dingen te doen, minder worden.'

Tot slot: wat wilt u mensen met kinderen nog meegeven?
'Behandel kinderen niet als mens, maar alsof het een buitengewoon leuk huisdier is waar je veel van houdt. Voed het op met veel liefde en een beetje hoop.'

En wanneer mag je ze dan als mens gaan behandelen?
'Na de verpopping, na de puberteit dus. Wanneer dat is, merk je vanzelf wel. Dat heb ik al van heel veel ouders gehoord. De stelregel is: als je er een fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren. Maar ja, als ze dat kunnen, gaan ze meestal het huis uit om met een ander een goed gesprek te voeren, ha ha!'
i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2014 om 18:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 19:43   #35
Castor Troy
Schepen
 
Castor Troy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.



i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.
Ach ja die ouwe conservatieve Midas Dekkers die niet openstaat voor dialoog. En dan verwijs ik naar zijn belachelijke vertoning bij DWDD. Als je nog steeds vasthoudt dat tarwe goed voor je is, is het logisch dat je wordt uitgelachen
__________________
Interception! Now our side's got the ball, sorry!

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 14 juli 2014 om 19:43.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 21:00   #36
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.



i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.
1. Men is in staat om de mate van geluk te vergelijken en komt telkens tot de conclusie dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn.
2. Als je die stelling voorlegt aan een doorsnee mens, weigert die dat te geloven.

Jijzelf inbegrepen.

Meer is er niet aan.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 21:38   #37
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Ik kan hyppo geen ongelijk geven. Veel ouders vinden dat het nodig is om een perfekt huwelijk te hebben. Ook zijn het meestal de vrouwen die er op aandringen. Laten we ook niet vergeten dat veel getrouwde koppels waarvan de vrouw nog een extra kind wil, nog enkel sex met hun man willen als er bij hen een grote kans tot vruchtbaarheid is.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 21:41   #38
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Een maat van me , ook vrijgezel , hij is het beu om alleen te zijn !!
Hij wil perse Huisje , Tuin , vrouw , & Kinderen ,
anders vindt die zich maar "loser" t.o.v. de maatschappij ,
ook AL zijn neven & nichten zijn getrouwd of samenwonend & H.T.K !!
Hoe mijn maat over H.T.K. klapt , heel lichtjes zelfs !!
Zou die een vrouw vinden , liefst met kinderen , want dat vindt die geweldig ,
maar 1 feit vergeet die , wanneer het niet uw kinderen zijn ,
heb je er geen zak over te zeggen , inclusief moet je de ex erbij nemen !!
Maar die denkt dat dan allemaal dan wel goed komt !?!?
Stel , wat als er iets onverwacht ernstig gebeurt ??
Hij moet nu al knokken om rond te komen + licht gehandicapt , dus ....
Zeg tegen uw maat dat hij een onnozelaar is, met mijn complimenten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 juli 2014 om 21:42.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 21:42   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
1. Men is in staat om de mate van geluk te vergelijken en komt telkens tot de conclusie dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn.
2. Als je die stelling voorlegt aan een doorsnee mens, weigert die dat te geloven.

Jijzelf inbegrepen.

Meer is er niet aan.
Ik ben GELUKKIG gescheiden, heb twee kinderen en had liever die kinderen gehad als Bewust Alleenstaande Moeder.

Vader heeft me leeggezogen, geen onderhoudsgeld betaald, en ondertussen vijf jaar geleden (gelukkig) overleden;

WIJ = ik en mijn kinderen zijn héél gelukkig nu.

Waarover heb jij het?

(ik was een ONgelukkige moeder gevangen in een huwelijk met zuiplap die mijn loon opzoop en me gijzelde in huis met mijn kinderen.... dat heeft niks te maken met kinderen hebben: we zijn ontsnapt).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 22:21   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben GELUKKIG gescheiden, heb twee kinderen en had liever die kinderen gehad als Bewust Alleenstaande Moeder.

Vader heeft me leeggezogen, geen onderhoudsgeld betaald, en ondertussen vijf jaar geleden (gelukkig) overleden;

WIJ = ik en mijn kinderen zijn héél gelukkig nu.

Waarover heb jij het?

(ik was een ONgelukkige moeder gevangen in een huwelijk met zuiplap die mijn loon opzoop en me gijzelde in huis met mijn kinderen.... dat heeft niks te maken met kinderen hebben: we zijn ontsnapt).
Gelukkig ben jij en jou kinderen ontsnapt en hebben jullie het nu goed. Anderzijds vergis je je volgens mij wel in één iets: het feit dat je man niks te maken zou hebben met kinderen hebben en de impact daarvan. De man is ontegesprekelijk een essetieel onderdeel van kinderen hebben. En het feit dat hij niet deugde zal zeer waarschijnlijk een impact hebben (gehad) op u en uw kinderen, net zoals het feit dat hij er nu niet meer is, wat natuurlijk beter is in dit geval.

Jij hebt geluk gehad maar hoeveel zijn er die zichzelf nooit meer kunnen herpakken na zo'n situatie? En het ergste van al is dat de kinderen meestal het grootste slachtoffer zijn. Dat is echte onrechtvaardigheid.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be