Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 13:51   #41
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ambassades zijn voorbehouden voor de Hoofdsteden.
Niet noodzakelijk.

België heeft o.a. ambassades in Den Haag, Cotonou, Abidjan, Dar-es-Salaam en Tel Aviv.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:55   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.

België heeft o.a. ambassades in Den Haag, Cotonou, Abidjan, Dar-es-Salaam en Tel Aviv.
enni in Antwerpen????
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:56   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
enni in Antwerpen????
wij zouden die buitenkieperen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:56   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.

België heeft o.a. ambassades in Den Haag, Cotonou, Abidjan, Dar-es-Salaam en Tel Aviv.
Mooi

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 januari 2018 om 13:57.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 13:57   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mooi .
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 17:23   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Draaien met de wind helpt niet, dademelee....

Er bestaan wellicht mensen die "zuiver" en met goede bedoelingen aan een politieke loopbaan beginnen, maar binnen de kortste keren worden ook zij besmet met dezelfde ziekte waaraan de hele Belgische politiek haar negatief imago dankt: de drang naar méér macht en méér geld.
2 !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 17:27   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is toch spijtig? En daarom is zoiets interessant. Als er op die lijst serieuze politici komen die echt onbesproken zijn, dan zou ik daar wel voor willen stemmen.
In Nederland zijn nogal wat politici ontgoocheld over de commentaren op de sociale media.
Nogal wat "cleane" mensen geven er daar de brui aan en worden vervangen door "politici" die het alleen doen voor de €'s...
Zéér slecht voor de democratie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 17:48   #48
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, ik durf dat. Wat niet wil zeggen dat het de waarheid is.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 07:15   #49
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geweldig initiatief van de Ideale Wereld gezien de recente commotie. Ik denk dat er nu vele 'cleane' politici zitten te bibberen en te beven.

http://dewittelijst.be/



Voorlopig zijn er in België geen cleane politici. Ik ben benieuwd of er 'belangrijke' politici zijn die zich durven opgeven.

U mag in deze draad zelf ook namen opgeven van politici die volgens u het epitheton zuiver, clean, wit verdienen.

Meeuws is al definitief afgevallen
Heel duidelijk een "short list", prachtig idee.
Zelfs van de NVA durft er zich geen enkele aanmelden .........
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:56   #50
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kiesvee, he? 'k Lach hartelijk met jullie in 't algemeen en met jou in 't biezonder.
Want stemmen is democratie in de praktijk, niet?

Zo denk ik er ook over.
Kneus heeft het niet op kleine goden.
Hij denkt er boven te staan.
Dus we boren de kleintjes de grond in en dan blijven de groten alleen over.
Maar voor de witte (nog zeer onvolledige) lijst durven ze zichzelf toch niet meer opgeven. Op sommige plaatsen staan zelfs volledige oppositielijsten op de witte lijst omdat ze nog niet aan de schranstafel hebben mogen zitten.
Ik heb geen plaatselijke kennis want anders zou ik hun voorgelegd kiesprogramma eens navlooien. Benieuwd of daar sporen van echte verandering in terug te vinden zijn.
Ik heb ooit ook op een lijst van "pea-nuts" gestaan.
Tot bepaalde enkelingen aan de schranstafel mochten zitten en er in slaagden het partijtje volledig te vernietigen na één deelname aan het bestuur.
Dus die witte lijst veroorzaakt mogelijk wel vraagtekens.
Maar kom. Hij zal wel vlug uit het zicht verdwijnen.
Trouwens de grote kanonnen vertikken het om er aan mee te werken.
Zeker weten bij voorbaat.

Laatst gewijzigd door werkman : 19 januari 2018 om 12:19.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:07   #51
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergist je panda,en nog geen beetje.
Dat het stemmenaantal dat een partij haalt in Belgique geen donder te maken heeft met democratie werd de voorlaatste verkiezingen met stip bewezen, en het bewijs zou opnieuw geleverd geworden zijn indien Di Rupo zichzelf niet had uitgerangeerd. De MR behaalde half zoveel stemmen als de N-VA maar speelt op meer dan één punt de hoofdrol in de federale dinges.

We kennen Jays's politieke opinie maar zijn stem zou 0,0 veranderd hebben aan de samenstelling van de federale regering. In die samenstelling heeft niet de kiezer het voor het zeggen maar de partijen. En daar houdt het niet op. Wat hebben de groenen bereikt buiten extra belastingen op wegwepscheermesjes toen zij deel uitmaakten van VerhofstadtI? Hebben zij Doel kunnen redden? Of de wapenuitvoer naar Nepal kunnen beletten?

De N-VA is vele malen groter dan de groenen ooit waren, maar hoeveel heeft de N-VA van haar eigen Vlaams-nationalistische programma kunnen verwezenlijken? WAT is er in Belgique veranderd met de N-VA?

Het is aarsdom om met zo'n slogan naar de kiezer te trekken want elke politieke "alfabeet" weet dat Belgique zo vergrendeld is dat veranderingen zo goed als onmogelijk werden gemaakt. De compromissen op zijn Belgisch en koppeling van de meest absurde dossiers hebben die situatie alleen maar verergerd.

Jay heeft in die zin overschot van gelijk dat gaan stemmen, met of zonder stemplicht of opkomstdwang, geen hol met democratie te maken heeft.
Dat Hitler op (grond) wettelijke wijze aan de macht kwam wil niet zeggen dat het op democratische wijze was.

Zelfs de samenstelling van de kieslijsten wordt bepaald door de partijen.
En achteraf geven ze de indruk dat wij; kiezers; mogen kiezen.
Onderwijl komen op die lijsten wel geen kandidaten voor die zichzelf kunnen voorstellen op "de witte lijst" maar betreffen het uitsluitend meelopers die knikken en hun plaatske al veroverd hebben. En daar begint het reeds.
Van totale vergrendeling gesproken!
De weg naar de politiek wordt dus totaal afgesloten voor democratische kandidaten en wat betreft nieuwe partijen zijn het alleen dezen die een hoger diploma behaalden en die op de kar springen als er gunstige vooruitzichten zijn. Ze komen niet wanneer er geen vermoede weg naar succes open ligt. En voor dezen moeten overtuigden; die er al jaren ijverden in slecht weer en wind; dan ook de plaats ruimen. Trouwens; het kiesvee zorgt daar zelf wel voor.
Ze stemmen zelfs liever voor een diploma als voor hun eigen broer of zuster.
Goed wetende dat dit diploma nooit rekening zal houden met hun vragen of behoeften.

Laatst gewijzigd door werkman : 19 januari 2018 om 12:21.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:22   #52
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geweldig initiatief van de Ideale Wereld gezien de recente commotie. Ik denk dat er nu vele 'cleane' politici zitten te bibberen en te beven.
Och, typisch linkse truuk.
Als er ergens iets gaande bij rechts dan valt men die partij frontaal aan, en gaat de humor daarover.
Gebeurt er een groot schandaal bij links, dan gaat het in De Ideale Wereld plots over alle politici, kwestie van het slecht gevoel dat overblijft te verwateren.
Op de VRT radio was dat ook wat de teneur.
Het ging al rap niet over de SP.a en haar sjoemelaars maar over de politieke zeden in het algemeen.
Op de radio hoorde ik Ivan Devadder zeggen dat men niet te streng mocht zij, want als men iedereen die ooit een fout gemaakt had, zou uitsluiten, zou men geen politici meer vinden.

Sjoemelen is dus "een fout maken".
Voor mij is een fout maken toch wel iets anders.
Als ik een rekensom maak, en ik vergis mij, is dat een fout maken.
Als ik doelbewust controlemechanismen omzeil dan is dat foefelen, sjoemelen, frauderen, noem maar op.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:54   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Och, typisch linkse truuk.
Als er ergens iets gaande bij rechts dan valt men die partij frontaal aan, en gaat de humor daarover.
Gebeurt er een groot schandaal bij links, dan gaat het in De Ideale Wereld plots over alle politici, kwestie van het slecht gevoel dat overblijft te verwateren.
Op de VRT radio was dat ook wat de teneur.
Het ging al rap niet over de SP.a en haar sjoemelaars maar over de politieke zeden in het algemeen.
Op de radio hoorde ik Ivan Devadder zeggen dat men niet te streng mocht zij, want als men iedereen die ooit een fout gemaakt had, zou uitsluiten, zou men geen politici meer vinden.

Sjoemelen is dus "een fout maken".
Voor mij is een fout maken toch wel iets anders.
Als ik een rekensom maak, en ik vergis mij, is dat een fout maken.
Als ik doelbewust controlemechanismen omzeil dan is dat foefelen, sjoemelen, frauderen, noem maar op.
Voorlopig staat er geen enkele bekende bij, ze doen allemaal in hun broek.
Allemaal sjoemelaars.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 21:13   #54
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat, maar maak dat de politieke anafabeten maar eens wijs die er al heel hun leven werd ingedrild dat gaan stemmen hun democratische plicht is.

Ik kwam er enkele weken geleden nog achter dat mijn ex.buurman, nochtans een uiterst handige, verstandige en werklustige kerel, niet wist dat verzaken aan de stemplicht al een aantal jaartjes niet meer strafbaar is. De reden? Hij is een politieke analfabeet en heeft, zoals dat eigen is aan dat soort analfabeten, een broertje dood aan de politiek.


Citaat:
...
Straffen voor onwettig niet deelnemen aan de verkiezingen

- Bij een eerste keer zonder gewettigde reden niet deelnemen aan de verkiezingen, riskeert men een berisping of een geldboete van 30 tot 60 euro.
- Bij herhaling is de geldboete 60 tot 150 euro. Er wordt geen vervangende gevangenisstraf uitgesproken.
- Als men in een periode van 15 jaar vier keer niet deelneemt aan de verkiezingen zonder daarvoor een wettige reden te hebben, wordt men voor 10 jaar van de kiezerslijsten geschrapt en kan men gedurende die periode geen benoeming, bevordering of onderscheiding krijgen van een openbare overheid.

Straffen worden door de politierechter uitgesproken.
https://www.vlaamsparlement.be/over-...-opkomstplicht
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 19 januari 2018 om 21:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be