Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2015, 12:37   #361
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Je spreekt vanuit de optiek van en man. En een een man is geen vrouw.

In de tweede paragraaf van het het door jou geposte artikel lees ik het volgende:

Citaat:
Kinderen geven ons zalige, uitzonderlijke momenten
Kinderen maken dus wel degelijk gelukkig, ook al is dat geluk beperkt tot "uitzonderlijke momenten". Van welk geluk kan men trouwens zeggen dat het NIET beperkt is tot min of meer uitzonderlijke momenten? Zelfs al heb je het geluk om je grote liefde te ontmoeten, dan nog wordt dat geluk door ontelbare minder gelukkige momenten doorkruist.

Een man kan enkel kinderen verwekken. Een vrouwenlichaam is gebouwd om nieuw leven te geven. De doorsnee vrouw wil één keer in haar leven de mogelijkheid benutten waarover zij, en zij alleen, beschikt.

Er bestaan geen ongelukkiger vrouwen dan vrouwen die een kind willen maar er geen kunnen krijgen. Het gevoel minderbedeeld te zijn als vrouw speelt trouwens al op jonge leeftijd een niet te onderschatten rol.
En weer spreek ik uit ervaring.

Mijn dochter heeft het syndroom van Turner. Ze mankeert het geslachtsgebonden X=chromosoom. Ze was 11 jaar oud toen dat werd vastgesteld. Ik herinner mij alsof het gisteren was dat ze het niet erg vond dat ze klein zou blijven. Nooit zelf kinderen kunnen krijgen, d�*t vond ze toen wél al verschrikkelijk.

Je hoeft niet te vragen hoe gelukkig ze was toen ze, net voor ze 30 jaar oud werd, zwanger geraakte na een hormonenkuur, eiceldonatie en in vitrobevruchting (met zaadcellen van haar man).

Hun zoon wordt in januari 20 jaar oud. Hij is een goede, gezonde jonge man geworden, en heeft voor onnoemelijke vreugde gezorgd als baby en kind. Hoe groter het kind, hoe groter de zorgen, ook dat klopt, maar voor geen geld hadden zijn beide ouders hem willen missen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 12:49   #362
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Religieus geïnspireerd gezwam, waar het welzijn van het kind, eens te meer, op de laatste plaats komt.
Inderdaad! Religieus geïnspireerd gezwam. Ik heb noch nooit de stem van eender welke God gehoord.

Hoeveel belang het welzijn van een kind heeft voor de homosexuele piskoppen van Rome en andere Vangeluwes hebben ze eeuwenlang met verve bewezen.

De profeet van Allah maalde trouwens evenmin om het geluk van het kind dat hij verkrachtte. En ook over dat kindermisbruik heb ik nooit een "God" horen klagen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 20:48   #363
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
De dag dat jij je kont niet meer zelf kan opkuisen zie ik je niet in staat er ook zelf een eind aan te maken.
Haha
Ik heb daar al over nagedacht en het is niet evident. Zelfmoord is altijd een abdicatie. Ik heb het daarover al gehad met mijn veel jongere vrouw en die wil dan met mij vertrekken. Maar er zijn veel andere mensen die me dan een lafaard zouden vinden.

De agressiviteit en welweterachtigheid van uw reactie geeft me trouwens weinig zin om daar verder op in te gaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 november 2015 om 20:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 20:55   #364
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb daar al over nagedacht en het is niet evident. Zelfmoord is altijd een abdicatie en het is niet evident. Ik heb het daarover al gehad met mijn veel jongere vrouw en die wil dan met mij vertrekken. Maar er zijn veel andere mensen die me dan een lafaard zouden vinden.

De agressiviteit en welweterachtigheid van uw reactie geeft me trouwens weinig zin om daar verder op in te gaan.
Ik vind dat je voor zelfmoord te plegen heel maar dan ook heel veel moed moet hebben.....Ga maar eens aan een vensterbank hangen op de 20 ste verdieping of ga maar eens op de treinsporen staan Ik ben eerlijk ik zou dat niet durven
Er zijn natuurlijke zachtere en mildere manieren om de pijp uit te gaan.
Tuurlijk kan je vinden dat je verantwoordelijk ontlopen als je die dan al hebt niet getuigt van veel moed. Echter om je zelf om het leven te brengen is veel durf nodig.Degenen die zeggen dat dat laf is weten niet waarover ze praten want deze schijten al in hun broek als ze bij de tandarts langsmoeten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2015 om 20:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 21:28   #365
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat je voor zelfmoord te plegen heel maar dan ook heel veel moed moet hebben.....Ga maar eens aan een vensterbank hangen op de 20 ste verdieping of ga maar eens op de treinsporen staan Ik ben eerlijk ik zou dat niet durven
Er zijn natuurlijke zachtere en mildere manieren om de pijp uit te gaan.
Tuurlijk kan je vinden dat je verantwoordelijk ontlopen als je die dan al hebt niet getuigt van veel moed. Echter om je zelf om het leven te brengen is veel durf nodig.Degenen die zeggen dat dat laf is weten niet waarover ze praten want deze schijten al in hun broek als ze bij de tandarts langsmoeten.
Ik denk persoonlijk niet maar ik heb mensen die voor mij werken en een zoon van 23 en een vrouw van 34. Ik heb dat echt al overwogen in geval van. Door omstandigheden die niets met mijn gezondheid te maken hebben kom ik de laatste tijd regelmatig in een hospitaal en als ik die miserie zie denk ik zo wil ik niet eindigen. In dat geval kies ik liever voor de gemakkelijkste oplossing maar ik ben helaas de gevangene van mijn karakter. Maar ik heb problemen tot iemand 's last te zijn.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 november 2015 om 21:28.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 13:10   #366
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb daar al over nagedacht en het is niet evident. Zelfmoord is altijd een abdicatie. Ik heb het daarover al gehad met mijn veel jongere vrouw en die wil dan met mij vertrekken. Maar er zijn veel andere mensen die me dan een lafaard zouden vinden.

De agressiviteit en welweterachtigheid van uw reactie geeft me trouwens weinig zin om daar verder op in te gaan.
Ik vind het laf van mensen om zelfmoord laf te vinden. Een laffe manier om hun eventuele verantwoordelijkheid of rol daarin te negeren.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 16:09   #367
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk niet maar ik heb mensen die voor mij werken en een zoon van 23 en een vrouw van 34. Ik heb dat echt al overwogen in geval van. Door omstandigheden die niets met mijn gezondheid te maken hebben [b]kom ik de laatste tijd regelmatig in een hospitaal en als ik die [/B]miserie zie denk ik zo wil ik niet eindigen. In dat geval kies ik liever voor de gemakkelijkste oplossing maar ik ben helaas de gevangene van mijn karakter. Maar ik heb problemen tot iemand 's last te zijn.
Ik denk dat ook....zo wil ik niet eindigen.Maar wie wel ? Iedereen hoopt om vlak voor zijn 90 ste verjaardag niet meer wakker te moeten worden zeker ?

Echter wat je gaat doen als het zo ver is en je daar in dat ziekenhuis ligt valt nog te bezien ....op het moment zelf ga je je misschien ook vastklampen aan dat laatste strohalmpje.Alleszins heb ik al heel wat mensen gekend die zo redeneren maar éénmaal zo ver toch maar keurig doen en laten wat Mijnheer Doktoor ze opdraagt.
Maar anders....niet te veel aan denken. Eenmaal zo ver heb je wel tijd genoeg om daar me bezig te zijn.
Sowieso is het leven toch maar wat je overkomt terwijl je bezig bent met gans andere plannen te maken ... Of zoals Armand zei....neem het leven niet al te serieus ....je overleeft het toch nooit
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 16:45   #368
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Deze uitstervende cultuur wil kinderen als een manier om individueel 'geluk' te bereiken en ziet het niet mogelijk alzo. Liever op vakantie elk jaar en uitgaan elk weekend dan kinderen groot brengen. Een cultuur die ondergaat aan een overdosis individualisme.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 17:08   #369
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Citaat:
Ik vind dat je voor zelfmoord te plegen heel maar dan ook heel veel moed moet hebben
.....Ga maar eens aan een vensterbank hangen op de 20 ste verdieping of ga maar eens op de treinsporen staan Ik ben eerlijk ik zou dat niet durven
Er zijn natuurlijke zachtere en mildere manieren om de pijp uit te gaan.
Tuurlijk kan je vinden dat je verantwoordelijk ontlopen als je die dan al hebt niet getuigt van veel moed. Echter om je zelf om het leven te brengen is veel durf nodig.Degenen die zeggen dat dat laf is weten niet waarover ze praten want deze schijten al in hun broek als ze bij de tandarts langsmoeten.
Voor te leven ook soms.....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 17:11   #370
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De taak van man en vrouw is kinderen verwekken. God wil het zo omdat elk kind een ziel is dat bestemd is voor de hemel.
Daarom worden steriele 'relaties', zoals die van homokoppels, door Hem verafschuwd.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Staat dat ergens gedrukt of beschreven? ze zouden dat wel moeten groter gaan verkondigen ... en kinderlozen gaan naar de hel of zo?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 19:41   #371
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Voor te leven ook soms.....
Inderdaad.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 02:49   #372
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Deze uitstervende cultuur wil kinderen als een manier om individueel 'geluk' te bereiken en ziet het niet mogelijk alzo. Liever op vakantie elk jaar en uitgaan elk weekend dan kinderen groot brengen. Een cultuur die ondergaat aan een overdosis individualisme.
Wanneer men objectief het resultaat van uw (en andere) cultuur bekijkt is het duidelijk geen slecht idee om kweekprogramma's niet langer toe te laten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 09:29   #373
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Deze uitstervende cultuur wil kinderen als een manier om individueel 'geluk' te bereiken en ziet het niet mogelijk alzo. Liever op vakantie elk jaar en uitgaan elk weekend dan kinderen groot brengen. Een cultuur die ondergaat aan een overdosis individualisme.
Zolang het plezant is om ten onder te gaan, heeft men gelijk om ten onder te gaan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 09:35   #374
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Deze uitstervende cultuur wil kinderen als een manier om individueel 'geluk' te bereiken en ziet het niet mogelijk alzo. Liever op vakantie elk jaar en uitgaan elk weekend dan kinderen groot brengen. Een cultuur die ondergaat aan een overdosis individualisme.
Jank zo niet .... er zijn er genoeg die willen kinderen KWEKEN ... zie maar % cijfers ... klein minderheid 10% wil bewust zonder kinderen blijven ,de mens heeft zo zijn fundamentele rechten ook nog zekers, wil u nu iedereen gaan verplichten om kinderen te hebben??ook niet erg fris dit idee zeg
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 18:39   #375
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang het plezant is om ten onder te gaan, heeft men gelijk om ten onder te gaan he.
Dat hier binnen 1000 jaar nog al of niet nog mensen rondlopen ....who cares ? Wie of wat heeft daar enig voordeel bij ?
Trouwens wat is de zin van wat levende wezens eenzaam op een aardkloot in een oneindig heelal ? Wat heeft onze nietigheid te betekenen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 november 2015 om 18:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be