Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 10:20   #1
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard Turkije en terrorisme...

“Waarom laten ze ons gewoon niet met rust? In plaats van ons dankbaar te zijn, blijven die Koerden maar klagen… Bestaan ze überhaupt wel? Ja, natuurlijk bestaan ze wel! Ze kunnen absoluut niet van hetzelfde ras als ons, Turken zijn. Schande om dat te denken… Als ze niet tevreden zijn in Turkije, dat ze dan maar oprotten naar Irak. Van ons land krijgen ze géén centimeter!”

Ben je ook één van de (vele) zielige types die zo denkt? Of ben je toch net iets menselijker?

Lees even verder…

Zonder al te ver in de geschiedenis te graven wil ik even wat kwijt…

Gewoon één van de vele dingen die gebeurd is in het jonge verleden: Ugur Kaymaz. Ooit van gehoord? Proficiat dan, je bent één van de weinige mensen dan . Bij de Koerden (jullie landgenoten) is Ugur Kaymaz wel heel bekend, zelfs bij de Koerdische kinderen. Hoe komt het dat de Turken (bijna) nooit van Ugur hebben gehoord, en dat de Koerden nota bene een tijdje over niets anders praatten? Dit op zich is al een heel vraagstuk waar je best enige aandacht aan kan (moet?) besteden.

Hij was een Koerdische jongen van nog maar 12 jaartjes jong. Op 21 november 2004 werd hij samen met zijn vader vermoord.
Doodgeschoten…
13 kogels troffen zijn jonge onvolgroeide lichaam… (Wat voor haat zou die politieagent in zich hebben om geen genoegen genomen te hebben met 1 kogel, vraag ik mij af…)
Op de vraag waarom: ze werden verdacht van terrorisme. Verdacht dan nog wel. Wat er gebeurd is met de politie die hem en zijn vader hebben vermoord?
Vrijgesproken natuurlijk!

Weet je wat een Italiaanse vriend van me zei toen ik hem vertelde over Ugur Kaymaz: “Mocht een twaalfjarige onschuldige Turkse jongen doodgeschoten worden door de Belgische politie, dan hadden de Turken de doodstraf al duizend keren terug naar boven gehaald!”

En wat hebben de Koerden kunnen doen? Niks, alweer hebben ze moeten buigen voor het terrorisme van de Turkse staat, diezelfde Turkse staat die de Koerden beschuldigd van terrorisme.

Maar weet je wat nog erg is? Dat er zoveel Turken zijn die niet afweten van Ugur Kaymaz, dankzij de eerlijke en objectieve berichtgeving van de Turkse media.

En weet je wat nog erger is? Dat er nog veel meer Koerdische kinderen zijn vermoord door de Turkse autoriteiten, en nog steeds vermoord worden.

En het ergste van al is dat het de PKK is die wordt beschuldigd van ‘kindermoordenaars’ te zijn…

Nu mag jij mij zeggen welke Turkse kind vermoord of doodgeschoten is door de PKK? Ik kijk uit naar het antwoord…
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:38   #2
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Als ik jou was, zou ik niet zo zeker zijn van mijn zaak.

De PKK heeft weldegelijk kinderen gedood, weliswaar veel koerdische maar ik denk ook dat er turkse kinderen bij zijn.

Er is een periode geweest dat de PKK het volk in het zuid oosten van het land terroriseerde. Dat was eind jaren 80. Ze zijn daar nu van afgestapt omdat het contra-productief werkte.

Maar af en toe gebeurt het nog dat kinderen de dood vinden door wapengeweld. Maar ja, het kan ook niet anders als je een gewapende strijd voert. Deze morele verantwoordelijkheid moet je kunnen dragen.

Om maar enkele recente voorbeelden te geven, in januari 2008 laat de PKK een bom afgaan in de stad diyarbekir. Doelwit was een militaire konvooi maar de bom gaat te vroeg af, en bovendien gebeurt dit voor een school. Gevolg, onder de doden bevinden zich ook leerlingen die de pech hadden om het verkeerde moment op de verkeerde plaats te staan. Een ander voorbeeld: In april van dit jaar wilt de politie van Istanbul een inval doen in een safe house van de PKK maar stuit er op hevige weerstand van een militant. Een schietpartij breekt los en een verdwaalde kogel raakt een tienerjongen die het leven laat. Ook hij had de pech zich op de verkeerde plaats te bevinden.

Deze gevallen zijn natuurlijk niet te vergelijken met de executies van de politie, maar dat zal natuurlijk de pijn van de ouders van deze dode kinderen er niet lichter op maken.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 15 augustus 2009 om 15:40.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 12:40   #3
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

De PKK had ook een bom laten afgaan in hartje Istanbul met als doel het vermoorden van zoveel mogelijk mensen. Er ontplofte een bom. Nadat de mensen zich verzamelden bij de plek des onheils om de gewonden te helpen ontplofte een tweede bom.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 09:27   #4
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
De PKK had ook een bom laten afgaan in hartje Istanbul met als doel het vermoorden van zoveel mogelijk mensen. Er ontplofte een bom. Nadat de mensen zich verzamelden bij de plek des onheils om de gewonden te helpen ontplofte een tweede bom.
Voor elke scheet die er wordt gelaten in TR kijken ze naar de richting van de PKK. Alhoewel TR honderden keren is veroordeeld in Straatsburg durft men nog altijd zijn mond open te trekken. In de dorpen van Sirnak hebben zelfs officieren en hoge militairen naar de plaatselijke bevolking uitwerpselen laten eten, deze zijn ook veroordeeld in Straatsburg, men moet vaker de hand in eigen boezem stoppen, in plaats van altijd maar naar andere te wijzen.... mss zegt de zaak ergenekon u iets, dit zijn mensen die voor de staat werken, en misdaden tegen de mensheid hebben begaan, waarbij schrijvers, journalisten, bevolking, kortom iedereen die kritiek uitte op het beleid werden op een gruwelijke manier mishandeld met dood als gevolg.... meer informatie kan je op het internet vinden. typ maar eens "ergenekon" op google....
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be