Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2020, 14:57   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In het beschuldigend sfeertje klinkt het goed feestende jongeren te viseren. Maar een besmetting kan net zo goed op het werk gebeuren, op bezoek bij familie, in de kerk, ...
Kortom overal waar je adem kan halen gezien het virus toch grotendeels in de lucht hangt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 15:21   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wanneer wordt Europa opnieuw platgelegd ?
Als de zotten die ons regeren dat weer beslissen he en wij dat weer gedwee aanvaarden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2020 om 15:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 21:08   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wanneer wordt Europa opnieuw platgelegd ?
Europa weet ik niet maar Brussel komt nu wel dicht in de buurt.......Gaat de Fred toch nog gelijk krijgen ? Ik hoop van niet
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 07:20   #104
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Europa weet ik niet maar Brussel komt nu wel dicht in de buurt.......Gaat de Fred toch nog gelijk krijgen ? Ik hoop van niet
Maar nee, Verder dan wat ze nu doen gaan ze niet.
Als ze nu een nieuwe lockdown instellen, krijgen ze een volksopstand.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 08:53   #105
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar nee, Verder dan wat ze nu doen gaan ze niet.
Als ze nu een nieuwe lockdown instellen, krijgen ze een volksopstand.
Zeker in Brussel, dat is het enige goeie aan die moslim jongeren
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:05   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar nee, Verder dan wat ze nu doen gaan ze niet.
Als ze nu een nieuwe lockdown instellen, krijgen ze een volksopstand.
Volksopstand ? Zo ne keer uit verveling op een druilerige zondag naar Parking C rijden met den auto ?

Ik denk dat er vele met een prut winkeltje nu al dromen van een nieuwe lockdown.....4000 euro voor een maand niks te doen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:07   #107
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volksopstand ? Zo ne keer uit verveling op een druilerige zondag naar Parking C rijden met den auto ?

Ik denk dat er vele met een prut winkeltje nu al dromen van een nieuwe lockdown.....4000 euro voor een maand niks te doen
€ 4000 waarvan de helft alweer verloren gaat vanwege de te betalen huur van het handelspand.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:08   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zeker in Brussel, dat is het enige goeie aan die moslim jongeren
In tegenstelling tot wij zijn zij nog wel solidair dat moet je hun laten. Wij zijn te welstellend geworden.....hier is het nu ieder voor zich
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:16   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
€ 4000 waarvan de helft alweer verloren gaat vanwege de te betalen huur van het handelspand.
Ter info ...niet iedereen huurt een handelspand. Een vriendin van mij heeft een kapsalon en dat is in haar huis. Die droomt nu hardop van een nieuwe lockdown.
Ten tweede die huur moet je ook betalen als je normaal werkt dus dat veranderd niks.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:23   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ter info ...niet iedereen huurt een handelspand. Een vriendin van mij heeft een kapsalon en dat is in haar huis. Die droomt nu hardop van een nieuwe lockdown.
Ten tweede die huur moet je ook betalen als je normaal werkt dus dat veranderd niks.
De meeste huurpanden beginnen nog maar aan 4000€.

Het is game over.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:26   #111
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ter info ...niet iedereen huurt een handelspand. Een vriendin van mij heeft een kapsalon en dat is in haar huis. Die droomt nu hardop van een nieuwe lockdown.
Ten tweede die huur moet je ook betalen als je normaal werkt dus dat veranderd niks.
Ter info: niet iedereen heeft een handelszaak op de gelijkvloers van het eigen huis. Dat zal een minderheid zijn.

En wat je met dat tweede punt bedoelt... onder normale omstandigheden staan er wel inkomsten tegenover die handelshuur. In een stadscentrum ga je met die € 4.000 vaak zelfs niet toekomen voor enkel al de huur.

€ 4.000 inkomsten is misschien veel voor een werknemer die amper beroepskosten heeft. Voor een zelfstandige die wel kosten heeft, is € 4.000 in vele gevallen een schijntje.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 september 2020 om 11:26.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:29   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ter info: niet iedereen heeft een handelszaak op de gelijkvloers van het eigen huis. Dat zal een minderheid zijn.

En wat je met dat tweede punt bedoelt... onder normale omstandigheden staan er wel inkomsten tegenover die handelshuur. In een stadscentrum ga je met die € 4.000 vaak zelfs niet toekomen voor enkel al de huur.

€ 4.000 inkomsten is misschien veel voor een werknemer die amper beroepskosten heeft. Voor een zelfstandige die wel kosten heeft, is € 4.000 in vele gevallen een schijntje.
Idd.
Het stopt gewoon.

Boeken dicht.
Beste dat je kan doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2020 om 11:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:40   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ter info: niet iedereen heeft een handelszaak op de gelijkvloers van het eigen huis. Dat zal een minderheid zijn.

En wat je met dat tweede punt bedoelt... onder normale omstandigheden staan er wel inkomsten tegenover die handelshuur. In een stadscentrum ga je met die € 4.000 vaak zelfs niet toekomen voor enkel al de huur.

€ 4.000 inkomsten is misschien veel voor een werknemer die amper beroepskosten heeft. Voor een zelfstandige die wel kosten heeft, is € 4.000 in vele gevallen een schijntje.
Allemaal misschien waar maar de grote duren huizen zijn al verkocht eer ze op de markt komen. Ik heb toch niet direct de indruk dat hier veel mensen krap bij kas zitten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:44   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ter info: niet iedereen heeft een handelszaak op de gelijkvloers van het eigen huis. Dat zal een minderheid zijn.

En wat je met dat tweede punt bedoelt... onder normale omstandigheden staan er wel inkomsten tegenover die handelshuur. In een stadscentrum ga je met die € 4.000 vaak zelfs niet toekomen voor enkel al de huur.

€ 4.000 inkomsten is misschien veel voor een werknemer die amper beroepskosten heeft. Voor een zelfstandige die wel kosten heeft, is € 4.000 in vele gevallen een schijntje.
Ik ken er wel enkele voor wie de lockdown eeuwig mag duren. Uiteraard hangen ze dat niet aan iedereen zijn neus.....Klagen is meestal een betere optie.
Niet alle eenmanszaken zijn gevestigd in een groot pand in volle stadscentrum. De schoenmakerij hier om de hoek alvast niet.
En onder ons....die heeft gewoon de schoenen verder blijven zolen hoor...Lockdown of niet....+ 4000 euro zakgeld X 2.

Niet te veel de dramaqueen uithangen zeggen ze mij hier dan altijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 september 2020 om 11:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 12:06   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken er wel enkele voor wie de lockdown eeuwig mag duren. Uiteraard hangen ze dat niet aan iedereen zijn neus.....Klagen is meestal een betere optie.
Niet alle eenmanszaken zijn gevestigd in een groot pand in volle stadscentrum. De schoenmakerij hier om de hoek alvast niet.
En onder ons....die heeft gewoon de schoenen verder blijven zolen hoor...Lockdown of niet....+ 4000 euro zakgeld X 2.

Niet te veel de dramaqueen uithangen zeggen ze mij hier dan altijd
Grotere bomen vangen meer wind he?

Essentielles bv die gaat van 120 winkels in België naar 59 door deze periode.

Dat is bergaf op skilatten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 14:55   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Grotere bomen vangen meer wind he?

Essentielles bv die gaat van 120 winkels in België naar 59 door deze periode.

Dat is bergaf op skilatten.
Dat de tegemoetkomingen voor iedere zelfstandige gelijk waren is natuurlijk alleen in België mogelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 15:17   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volksopstand ? Zo ne keer uit verveling op een druilerige zondag naar Parking C rijden met den auto ?

Ik denk dat er vele met een prut winkeltje nu al dromen van een nieuwe lockdown.....4000 euro voor een maand niks te doen
In de grote steden zijn het jongeren die zich vervelen, geen lamme Vlamingen die enkel naar zichzelf en hun besteedbaar inkomen kijken
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 18:27   #118
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Over handelspanden gesproken, de immo-slachting (in Nederland) staat er aan te komen:

Corona vastgoedcrash

“Veel verhuurders kunnen niet zakken met de prijs. Ze kunnen dan hun hypotheek en lokale belastingen niet meer betalen. Hun hypotheekvoorwaarden eisen soms een herfinanciering bij een andere bank als de huur door het ijs zakt. Hun accountant zal bij een lagere huur het pand lager waarderen, het verschil is een direct te nemen verliespost, wat een technisch faillissement geeft.

Dit probleem bestaat niet alleen bij huidige leegstand, de volgende klap zit bij horeca en winkels. Die proberen zonder al te veel klandizie & huurverlagingen het hoofd boven water te houden. Ze gaan achter elkaar voor schut, en nieuwe ondernemers om zo'n onderneming door te starten zijn schaars. Dit geeft een nieuwe stroom leegstand.

Thuiswerken zorgt ervoor dat alle lunchrooms in binnensteden en nabij kantoren minder aanloop hebben. Ook daalt de behoefte naar kantoorruimte. Met z'n allen naar kantoor is niet meer de bedoeling, eerder een onacceptabel bedrijfsrisico op gelijktijdige ziekte. Hetzelfde zie je met gezellig winkelen in de binnenstad. Drukte is niet meer gezellig, maar gevaarlijk.

Deze nieuwe leegstand brengt vanzelf de vastgoedsector in verdere betalingsonmacht. Huurachterstanden en extra leegstand slopen hun reserves, totdat ze omvallen. Deze kapitaalvernietiging duurt geen maanden, maar jaren. Verhuurders geven daarmee de economische coronacrisis van ondernemers door aan banken.

Grote banken waren voor corona al technisch failliet. De kredietcrisis 2008 kwam na een kleine correctie op de huizenmarkt, deze is groter. Met ongekend monetair geweld wist de ECB & FED de economie te stimuleren, maar de coronamaatregelen waren alleen tijdelijk overbrugbaar met gigantische begrotingstekorten. Dat is niet vol te houden, en worden nu al afgebouwd.

Bedrijven, verhuurders, banken en overheden kunnen de eerste golf al niet overbruggen. Ze versterken in deze doodsstrijd elkaars ellende. We leven in een complexe, zeer verweven samenleving. Het is leven & laten leven, of een economisch ontwrichtend tijdperk. Nu een tweede of straks een derde golf starten is echt financiële en fiscale zelfmoord.”

https://www.geenstijl.nl/5155569/fey...vastgoedcrash/

Ik ga een zaak opstarten in galgen en guillotines, dat gaat nog van pas komen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 19:12   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In tegenstelling tot wij zijn zij nog wel solidair dat moet je hun laten. Wij zijn te welstellend geworden.....hier is het nu ieder voor zich
Binnen hun grote families ja, en als ze stenen smijten naar ambulanciers
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 19:18   #120
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat de tegemoetkomingen voor iedere zelfstandige gelijk waren is natuurlijk alleen in België mogelijk.
Misschien, maar is het dan logisch dat iemand meer krijgt omdat ze in een luxe buurt een pand hebben?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be