Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2020, 20:43   #61
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je geflitst wordt en je zit (gecorrigeerd) 5 km/u boven de toegelaten snelheid (je weet wel, die ronde platen met rode rand) dan rij je voor de wet te snel.
We gaan er komen.
Dan reed je sneller dan toegelaten, dat klopt. Maar wat heeft dat met overdreven snelheid te maken?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:52   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
We gaan er komen.
Dan reed je sneller dan toegelaten, dat klopt. Maar wat heeft dat met overdreven snelheid te maken?
In Duitsland ben je op sommige plaatsen aan 180 een slak en hier ben je aan 137 een snelheidsmaniak.
In Nederland ben je een gezellige gozer wanneer je een jointje rookt en hier ben je in dat geval een drugsverslaafde.
Hier ben je een plezante levensgenieter als je 15 pinten hebt gedronken en in Soedan hangen ze U in die situatie onderste boven aan een boom.
Alles is relatief.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 20:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:19   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Duitsland ben je op sommige plaatsen aan 180 een slak en hier ben je aan 137 een snelheidsmaniak.
Als je in Duitsland aan 110 op het middenvak blijft rijden dan krijg je een boete.
Als je in Duisburg (of is het Essen ?) in de tunnel aan 120 rijdt in plaats van 70 dan is dat een dure grap.
Duitsers rijden aan 180 waar het kan en mag. Ze veroorzaken niet meer ongevallen.
Verkeerslichten zijn er ook beter op elkaar afgesteld. Constante snelheid betekent steeds groen licht.
Enzovoort ... Discipline. Wij zijn geen Duitsers.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:30   #64
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Duitsland ben je op sommige plaatsen aan 180 een slak en hier ben je aan 137 een snelheidsmaniak.
In Nederland ben je een gezellige gozer wanneer je een jointje rookt en hier ben je in dat geval een drugsverslaafde.
Hier ben je een plezante levensgenieter als je 15 pinten hebt gedronken en in Soedan hangen ze U in die situatie onderste boven aan een boom.
Alles is relatief.
Nee, Fred, zo goedkoop kom je er niet van af.
Artikel 10 is niet relatief, niet subjectief, maar heel duidelijk, en heel objectief.
https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/168-art10
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:38   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je in Duitsland aan 110 op het middenvak blijft rijden dan krijg je een boete.
Als je in Duisburg (of is het Essen ?) in de tunnel aan 120 rijdt in plaats van 70 dan is dat een dure grap.
Duitsers rijden aan 180 waar het kan en mag. Ze veroorzaken niet meer ongevallen.
Verkeerslichten zijn er ook beter op elkaar afgesteld. Constante snelheid betekent steeds groen licht.
Enzovoort ... Discipline. Wij zijn geen Duitsers.
Het gaat er in vele gevallen om dat je mensen een uitlaatklep moet gunnen. Als je hier de snelweg neemt van Brussel naar Luik zou je op bepaalde plaatsten makkelijk ook een stukje kunnen inlassen waar je vrij mag rijden bijvoorbeeld op bepaalde uren en dagen.

Amerikanen houden zich ook makkelijk aan de snelheid maar in de omgeving van ieder stadje ligt er wel een circuit waar mensen zich mogen uitleven

Als je legaliseert kan je veel beter reguleren. En dat geldt op veel domeinen. Hier schaffen ze gewoon alles af . Vlaanderen wordt meer en meer een eng spinnenweb.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 22:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:41   #66
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je in Duitsland aan 110 op het middenvak blijft rijden dan krijg je een boete.
Als je in Duisburg (of is het Essen ?) in de tunnel aan 120 rijdt in plaats van 70 dan is dat een dure grap.
Duitsers rijden aan 180 waar het kan en mag. Ze veroorzaken niet meer ongevallen.
Verkeerslichten zijn er ook beter op elkaar afgesteld. Constante snelheid betekent steeds groen licht.
Enzovoort ... Discipline. Wij zijn geen Duitsers.
Wij zijn zoals Duitsers.
Maar we krijgen er de kans niet toe om dat te tonen omdat onze overheid het vertikt om zaken zoals vb groene golven te installeren want dat is in het voordeel van het autoverkeer. En dat is wel het laatste wat onze overheid wil en daarom installeert ze liever rode golven. Bij elk opeenvolgend stoplicht sta je weer voor rood.
Duitsers hebben even weinig of even veel discipline als wij. Het is hoe onze overheid met ons omgaat wat het verschil maakt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:44   #67
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
(...)
Amerikanen houden zich ook makkelijk aan de snelheid (...)
O ja? Zou het?
Van mijn Amerikaanse contacten weet ik wel beter.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:51   #68
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
(...)
Vlaanderen wordt meer en meer een eng spinnenweb.
Een spinnenweb suggereert een breed rad aan spindraden.
Dat lijkt me niet de juiste beeldspraak.
Het is meer zoals een prooi die terechtkomt in een spinnenweb wanneer de spin niet direct honger heeft en die dan haar prooi levend inwikkelt en immobiliseert.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 10:20   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het gaat er in vele gevallen om dat je mensen een uitlaatklep moet gunnen. Als je hier de snelweg neemt van Brussel naar Luik zou je op bepaalde plaatsten makkelijk ook een stukje kunnen inlassen waar je vrij mag rijden bijvoorbeeld op bepaalde uren en dagen.

Amerikanen houden zich ook makkelijk aan de snelheid maar in de omgeving van ieder stadje ligt er wel een circuit waar mensen zich mogen uitleven

Als je legaliseert kan je veel beter reguleren. En dat geldt op veel domeinen. Hier schaffen ze gewoon alles af . Vlaanderen wordt meer en meer een eng spinnenweb.
Enkel op zondagmorgen. En je kan ook in Zolder of Francorchamps gaan racen. Naar Amerikaanse normen liggen die vlakbij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 19:35   #70
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkel op zondagmorgen. En je kan ook in Zolder of Francorchamps gaan racen. Naar Amerikaanse normen liggen die vlakbij.
Interessant, maar het gaat hier niet over racen. We zijn geen fietsterroristen die voortdurend hun record proberen te verbeteren en wee u als je hen daarbij op welke wijze dan ook hindert. Gevloek en getier is uw deel.

Het gaat over jouw definitie van het begrip overdreven snelheid.
Je kent de mijne, wat is de jouwe. Dat zou ik graag willen weten.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 19:41   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wij zijn zoals Duitsers.
Maar we krijgen er de kans niet toe om dat te tonen omdat onze overheid het vertikt om zaken zoals vb groene golven te installeren want dat is in het voordeel van het autoverkeer. En dat is wel het laatste wat onze overheid wil en daarom installeert ze liever rode golven. Bij elk opeenvolgend stoplicht sta je weer voor rood.
Duitsers hebben even weinig of even veel discipline als wij. Het is hoe onze overheid met ons omgaat wat het verschil maakt.
Over die rode golven kan ik meespreken.

Op een bepaald traject heb ik steeds groen als ik 120 rij. Als ik tegen negetig aangestoven kom, moet ik stoppen, terug vertrekken, soppen, terug vertrekken. Ik moet gewoon zorgen dat ik aan de camera's de aangewezen snelheid rij.

Met de aankomende trajectcontroles wordt het gewoon klote.

Gelukkig moet ik in de nabije toekomst (1 november) minder de baan op wegens op rust stelling.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 19:43   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Interessant, maar het gaat hier niet over racen. We zijn geen fietsterroristen die voortdurend hun record proberen te verbeteren en wee u als je hen daarbij op welke wijze dan ook hindert. Gevloek en getier is uw deel.

Het gaat over jouw definitie van het begrip overdreven snelheid.
Je kent de mijne, wat is de jouwe. Dat zou ik graag willen weten.
Maar ik had het gewoon over ‘te snel gereden volgens de signalisatie’. Dat ik daarvoor de term ‘overdreven snelheid‘ gebruikt heb is geheel toevallig en ongetwijfeld een zeer foutief taalgebruik van mij.

Ik vertrek nog vanavond naar Compostella.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 19:44   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik had het gewoon over ‘te snel gereden volgens de signalisatie’. Dat ik daarvoor de term ‘overdreven snelheid‘ gebruikt heb is geheel toevallig en ongetwijfeld een zeer foutief taalgebruik van mij.

Ik vertrek nog vanavond naar Compostella.
Te voet?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 19:47   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Te voet?
Ik carpool.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=255059
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 21:20   #75
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik had het gewoon over ‘te snel gereden volgens de signalisatie’. Dat ik daarvoor de term ‘overdreven snelheid‘ gebruikt heb is geheel toevallig en ongetwijfeld een zeer foutief taalgebruik van mij.

Ik vertrek nog vanavond naar Compostella.
Reis naar Compostella? Spanje is volgens de federale overheid verboden gebied.
Ik neem aan dat je weet wat je doet.

Terug ter zake: taalgebruik is belangrijk.
‘te snel gereden volgens de signalisatie’ is helemaal niet hetzelfde als ‘overdreven snelheid‘.
Het is van belang om dat in te zien want ook in de media worden die 2 begrippen met elkaar verward.

Iets van 80-90% van alle snelheidsboetes zijn voor mensen die minder dan 10km/h boven de toegestane limiet reden. Dat is niets anders dan pure struikroverij.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 10:04   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Zelfs een simpele snelheidsovertreding op een autosnelweg in het verre Canada haalt het nieuws in België: (lol)

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200918_93145595
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 11:58   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkel op zondagmorgen. En je kan ook in Zolder of Francorchamps gaan racen. Naar Amerikaanse normen liggen die vlakbij.
Dus jij denkt dat je daar alle dagen kan gaan racen ? Francorchamps is vooreerst al geen gesloten circuit en de dagen dat je in Zolder vrij kan gaan rijden kan je op 1 hand tellen. Trouwens in zolder hebben ze nu bijna meer fietsdagen dan autodagen

Tot in de jaren 70 kon dat wel. Het circuit van Nijvel mocht je bv half uur gaan rijden voor een schappelijk prijsje met uw eigen auto. Bijna alle dagen als er geen officiële races waren
Het enige circuit waar je je nu nog kan uitleven is de Nordschleife ......daarzijn tijdens de week nog vrije dagen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 11:59   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met een vreemde in 1 auto ? In deze tijden ? Jij bent echt wel een waaghals.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 14:48   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met een vreemde in 1 auto ? In deze tijden ? Jij bent echt wel een waaghals.
Ne sos. Wa wilt ge?
Die gaan voor alles als een ander hen helpt betalen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 20:33   #80
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jij denkt dat je daar alle dagen kan gaan racen ? Francorchamps is vooreerst al geen gesloten circuit en de dagen dat je in Zolder vrij kan gaan rijden kan je op 1 hand tellen. Trouwens in zolder hebben ze nu bijna meer fietsdagen dan autodagen

Tot in de jaren 70 kon dat wel. Het circuit van Nijvel mocht je bv half uur gaan rijden voor een schappelijk prijsje met uw eigen auto. Bijna alle dagen als er geen officiële races waren
Het enige circuit waar je je nu nog kan uitleven is de Nordschleife ......daarzijn tijdens de week nog vrije dagen.
Ik heb nog Formule Ford en Formule Renault (de opstap naar Formule 3) leren rijden op de afgedankte start en landingsbanen van het oude militair vliegveld van St Hubert. Het was feitelijk gratis, gesponsord door RACB (Royal Automobile Club de Belgique) en men pikte er de talenten uit die dan een betaald contract kregen na testen in echte koerssituaties, hoofdzakelijk op het circuit van Zandvoort in Nederland. Vijftig jaar terug, de tijd vliegt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 september 2020 om 20:40.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be