Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 2 februari 2020, 14:48   #21
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat er hier amper nog gemodereerd werd. Dat heeft tot een sluipende normvervaging geleid, waarbij de indruk werd gewekt dat zowat alles was geoorloofd.
Beste,

Op een normaal forum, bevolkt met normale volwassen mensen, is er helemaal geen corrigerende moderatie nodig.
Iedereen weet waarvoor hij het forum ter beschikking heeft (i.c. politieke discussies voeren) en iedereen houdt zich aan dezelfde gedragsregels waar men zich in het dagelijks leven ook voor 99% aan houdt.
Echt geen rocket science.


Citaat:
Dan kun je het bepaalde forumgebruikers ook niet kwalijk nemen dat ze over de schreef gaan, hé. Want ja, waar bevond die schreef zich nog? Die krijgt niet alleen gestalte in een forumreglement, maar ook in een praktijk van passend en tijdig sanctioneren, en daar was vaak weinig of niets van te merken.
U beschrijft hier perfect hoe een geborneerde kleutertuin in het gareel moet gedwongen worden.
Jammer dat het hier tot een dergelijke zooi gedegenereerd is.
Iedereen weet nochtans dat daarvoor het forum niet aangeboden wordt.



Citaat:
Nu opeens de superstrenge schoolmeester gaan uithangen terwijl je soms maandenlang in geen velden te bespeuren was... Nou nou.

Deze uitlating is begrijpelijk aangezien u voor mijn recente acties allesbehalve het volledige plaatje kan overschouwen.
Nogmaals, in principe gaan we er van uit dat jullie allemaal volwassen mensen zijn die beleefd debateren over politieke ideologieën en gebeurtenissen.
Dat is iets totaal anders dan mekaar uitschelden, irriteren, provoceren, aanvallen, en bovendien lak hebben aan waarschuwingen en andere corrigerende ingrepen.
Citaat:
Super dat je weer orde op zaken wil stellen, maar ik hoop toch op een zekere clementie t.a.v. die forumgebruikers die de schreef niet goed meer wisten te situeren.
Ik kan u geruststellen dat er niemand buitenmate gestraft werd.
Wie de 'normale' vergrijpen beging en 'normaal' reageerde op de berispingen (of niet reageerde maar zich aanpaste-wat de enige écht normale reactie!) zal u eerder vroeg dan laat weer zien verschijnen.



Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 2 februari 2020, 14:55   #22
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gelezen maar ik weet wel niet echt wat met meta-discussie en pissing contest bedoeld wordt.
Meta-discussie = discussie over de discussie, over de wijze van discussiëren en over de deelnemers aan de discussie.
Pissing contest = mekaar of de moderatie uitdagen om te testen wie er aan het langste eind trekt.
Daar dient het forum niet voor.

Pontifex
Pontifex is offline  
Oud 2 februari 2020, 15:01   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Op een normaal forum, bevolkt met normale volwassen mensen, is er helemaal geen corrigerende moderatie nodig.
Iedereen weet waarvoor hij het forum ter beschikking heeft (i.c. politieke discussies voeren) en iedereen houdt zich aan dezelfde gedragsregels waar men zich in het dagelijks leven ook voor 99% aan houdt.
Echt geen rocket science.
Zelfs geen science tout court. Enkel theorie. En dan nog een theorie die haaks staat op de praktijk. Zoals ook gebleken is.

Wat doen we dan in de wetenschap? We passen onze theorie aan.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 2 februari 2020, 15:24   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Gelezen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 februari 2020, 16:34   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Zolang ik af en toe eens van mijn kloten mag maken tegen de politiek, is het voor mij allemaal koek en ei.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 februari 2020, 17:47   #26
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zolang ik af en toe eens van mijn kloten mag maken tegen de politiek, is het voor mij allemaal koek en ei.

Beste,

Dat is nu net waar het om draait.
Over politiek, politieke daden, politieke theorieën, politici, ... mag u op dit forum fulmineren 24/24 7/7
Over deelnemers aan het forumdebat, zegt u gewoon NIKS.

Simpel toch?

Pontifex.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 2 februari 2020 om 17:47.
Pontifex is offline  
Oud 2 februari 2020, 17:58   #27
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelfs geen science tout court. Enkel theorie. En dan nog een theorie die haaks staat op de praktijk. Zoals ook gebleken is.

Wat doen we dan in de wetenschap? We passen onze theorie aan.
Beste,

De 'theorie' (richtlijnen, reglement) op dit forum is dat er hier in de praktijk over politiek en politici gedebateerd mag worden op een convenabele wijze.
Voor een paar immature, gefrustreerde zeikbakken, die hier kleutertuinpraktijken wensen in te voeren, gaan we de theorie ABSOLUUT NIET aanpassen, integendeel.
We geven een paar kansen om de theorie in de praktijk te brengen, en als dat niet lukt dan kunnen ze hun praktijken op andere plaatsen gaan tentoonspreiden waar die wel in de theorie past.
Zo en niet anders moet en zal het hier gaan.
Niet moeilijk of toch?

Pontifex
Pontifex is offline  
Oud 2 februari 2020, 18:44   #28
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht

Beste,

Dat is nu net waar het om draait.
Over politiek, politieke daden, politieke theorieën, politici, ... mag u op dit forum fulmineren 24/24 7/7
Over deelnemers aan het forumdebat, zegt u gewoon NIKS.

Simpel toch?

Pontifex.
Dank U Ponti.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 2 februari 2020, 21:46   #29
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

De 'theorie' (richtlijnen, reglement) op dit forum is dat er hier in de praktijk over politiek en politici gedebateerd mag worden op een convenabele wijze.
Voor een paar immature, gefrustreerde zeikbakken, die hier kleutertuinpraktijken wensen in te voeren, gaan we de theorie ABSOLUUT NIET aanpassen, integendeel.
We geven een paar kansen om de theorie in de praktijk te brengen, en als dat niet lukt dan kunnen ze hun praktijken op andere plaatsen gaan tentoonspreiden waar die wel in de theorie past.
Zo en niet anders moet en zal het hier gaan.
Niet moeilijk of toch?

Pontifex
Je hebt me slecht begrepen. Het ging over je theorie dat "op een normaal forum, bevolkt met normale volwassen mensen, er helemaal geen corrigerende moderatie nodig is."

Ik ken geen enkel forum dat zo werkt. Simpelweg omdat al die fora allemaal bevolkt worden door (min of meer) normale mensen, d.w.z. mensen behept met alle mogelijke deugden én ondeugden.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 2 februari 2020, 23:54   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht


... immature, gefrustreerde zeikbakken...

...

kleutertuinpraktijken
Gelezen & gerapporteerd

...euh, die kan anders ook wel tellen.
SDX is offline  
Oud 3 februari 2020, 09:45   #31
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je hebt me slecht begrepen. Het ging over je theorie dat "op een normaal forum, bevolkt met normale volwassen mensen, er helemaal geen corrigerende moderatie nodig is."

Ik ken geen enkel forum dat zo werkt. Simpelweg omdat al die fora allemaal bevolkt worden door (min of meer) normale mensen, d.w.z. mensen behept met alle mogelijke deugden én ondeugden.
Beste,

Als er geen enkel forum is dat zo werkt, dan is er geen enkel normaal forum.
Normaal is normaal, aberrant is aberrant.
Daar verandert het forumgebeuren geen zak aan.

Dit forum is al helemaal geen normaal forum.
Ofwel is het quasi uitsluitend bevolkt door malloten, ofwel door min of meer normale mensen maar die dit forum misbruiken om hun duistere kantjes uit te werken.

Ik blijf proberen om er een normaal forum van te maken.
Voor mijn part schiet er desnoods maar een handvol gebruikers over, of wordt de ganse handel opgedoekt, maar ik steek niet langer mijn schone tijd in het opkuisen van jullie mentale zooi, ik kuis in plaats daarvan de gebruikers op die dit forum niet normaal benutten.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 3 februari 2020, 09:49   #32
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gelezen & gerapporteerd

...euh, die kan anders ook wel tellen.
Beste,

Het is geen persoonlijke aanval, maar wie het schoentje past, mag het zich uiteraard aantrekken.

Pontifex

Laatst gewijzigd door Pontifex : 3 februari 2020 om 09:54.
Pontifex is offline  
Oud 3 februari 2020, 10:12   #33
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Als er geen enkel forum is dat zo werkt, dan is er geen enkel normaal forum.
Normaal is normaal, aberrant is aberrant.
Daar verandert het forumgebeuren geen zak aan.

Dit forum is al helemaal geen normaal forum.
Ofwel is het quasi uitsluitend bevolkt door malloten, ofwel door min of meer normale mensen maar die dit forum misbruiken om hun duistere kantjes uit te werken.

Ik blijf proberen om er een normaal forum van te maken.
Voor mijn part schiet er desnoods maar een handvol gebruikers over, of wordt de ganse handel opgedoekt, maar ik steek niet langer mijn schone tijd in het opkuisen van jullie mentale zooi, ik kuis in plaats daarvan de gebruikers op die dit forum niet normaal benutten.

Pontifex.
Beste,

Ik heb ooit eens een ander forum gemodereerd. Ik kan u verzekeren dat er heel wat andere dingen plaatsvonden. Dat forum was gelieerd aan een multiplayer online game waar spelers zich konden verenigen in clans. Al die clanvetes werden dan ook overgebracht naar het forum. Inclusief bedreigingen om elkaar irl te vinden en wat er dan ook op moge volgen.

Anderzijds begrijp ik heel goed dat er stilaan wat sleet op zit te komen en dat u eigenlijk niets liever wil dan dit forum na al die jaren langzaam te laten uitdoven. Moderatie kan idd vermoeiend zijn. Als dit het geval is zal niemand u dit kwalijk nemen dat u eindelijk op welverdiend internetpensioen gaat.
Elio di Supo is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:15   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Gelezen.


Ik begrijp de reactie van Pontifex maar aan de andere kant wordt het nu wel een heel klein groepje overblijvers hé... Zonde.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 februari 2020 om 13:15.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:19   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Gelezen.


Ik begrijp de reactie van Pontifex maar aan de andere kant wordt het nu wel een heel klein groepje overblijvers hé... Zonde.
Ik zou graag naar een forum gaan waar we niet meer op de man spelen maar op het idee, de politiek. Nu schieten we steeds op elkaar: "vuile flamingant, vuile belgicisit".

Ik heb hier leutig mee aan gedaan. Maar voor nieuwkomers is dat echt geen leuke plek om binnen te komen. Lees twee draden en je beslist al snel: dit is niks voor mij, die scheldpartijen. Ook latente pestspelletjes langs twee kanten kwamen frequent terug. Die de sfeer verziekten voor iedereen.

Dus mea culpa, en ik vind dus dat de mods hier strikter op mogen toezien. Tis dat of de boel sluiten, mij dunkt.
Tavek is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:23   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Gelezen.


Ik begrijp de reactie van Pontifex maar aan de andere kant wordt het nu wel een heel klein groepje overblijvers hé... Zonde.
Hopelijk worden daar door de overblijvers conclusies uitgetrokken zo niet zullen ze betere oorden moeten opzoeken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:25   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zou graag naar een forum gaan waar we niet meer op de man spelen maar op het idee, de politiek. Nu schieten we steeds op elkaar: "vuile flamingant, vuile belgicisit".

Ik heb hier leutig mee aan gedaan. Maar voor nieuwkomers is dat echt geen leuke plek om binnen te komen. Lees twee draden en je beslist al snel: dit is niks voor mij, die scheldpartijen. Ook latente pestspelletjes langs twee kanten kwamen frequent terug. Die de sfeer verziekten voor iedereen.

Dus mea culpa, en ik vind dus dat de mods hier strikter op mogen toezien. Tis dat of de boel sluiten, mij dunkt.
Waar denk je dat de moderator mee bezig is?
En? Heeft hij al één woord van waardering gekregen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:25   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hopelijk worden daar door de overblijvers conclusies uitgetrokken zo niet zullen ze betere oorden moeten opzoeken.
Betere oorden... Ik denk niet dat er iets vergelijkbaars is.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:27   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Betere oorden... Ik denk niet dat er iets vergelijkbaars is.
Reden te meer voor de overblijvers om conclusies te trekken.
Een heel klein tikkeltje dankbaarheid en waardering voor het openhouden van dit forum zou ook niet misstaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 februari 2020, 13:36   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zou graag naar een forum gaan waar we niet meer op de man spelen maar op het idee, de politiek. Nu schieten we steeds op elkaar: "vuile flamingant, vuile belgicisit".

Ik heb hier leutig mee aan gedaan. Maar voor nieuwkomers is dat echt geen leuke plek om binnen te komen. Lees twee draden en je beslist al snel: dit is niks voor mij, die scheldpartijen. Ook latente pestspelletjes langs twee kanten kwamen frequent terug. Die de sfeer verziekten voor iedereen.

Dus mea culpa, en ik vind dus dat de mods hier strikter op mogen toezien. Tis dat of de boel sluiten, mij dunkt.
Goh, daar valt eigenlijk nog mee te leven, zolang het niet ontaardt tot "insecten", "kakkerlakken die vertrappeld dienen te worden", "uitschot"...en andere minder fraaie en monsterlijke associaties.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be