Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2020, 05:02   #881
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ze kunnen mischien een digitale versie van Biden programmeren. Je zou het verschil niet eens merken bij dit soort speeches recht in de camera.

Opvallend is dat Biden's overduidelijke cognitieve achteruitgang zowat compleet buiten de main stream media gehouden wordt ondertussen dat elke blunder van Trump wel getoond wordt. Ook op de VRT. Je hoeft geen Trump fan te zijn om niet te willen belazerd worden als je "het nieuws" bekijkt. Nochtans is dit een constante geworden. Anti Trump, anti China en anti Rusland propaganda gaan er hand in hand. En het ergste is dat er hier een oorlogsagenda gevolgd wordt onder het mom van mensenrechten. Die VRT journalisten hebben niet eens door in welk spel ze meespelen. Ze zijn dan ook hand picked om bepaalde OPINIES te hebben, een bepaalde wereldvisie die niet verschilt van het ridicule, gemene en dodelijke goeden tegen slechten, oost tegen west, dictatuur tegen democratie, discours dat we sinds WO2 te horen krijgen.
Inderdaad is het nu zo reflexmatig geworden dat vele mensen er helemaal niet meer over nadenken, zelfs niet diegenen die de informatie brengen. Nu ja, alle weldenkenden zijn natuurlijk als de dood dat juiste informatie "per ongeluk" weer die domme Amerikanen de verkeerde gaan laten kiezen he.

Het zou als onweldenkend beschouwd worden om een toevallige waarheid die in het voordeel van Trump is, te verspreiden. Want Trump is een leugenaar Dat is een beetje zoals vrede gaan opleggen met bommen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 05:15   #882
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad is het nu zo reflexmatig geworden dat vele mensen er helemaal niet meer over nadenken, zelfs niet diegenen die de informatie brengen. Nu ja, alle weldenkenden zijn natuurlijk als de dood dat juiste informatie "per ongeluk" weer die domme Amerikanen de verkeerde gaan laten kiezen he.

Het zou als onweldenkend beschouwd worden om een toevallige waarheid die in het voordeel van Trump is, te verspreiden. Want Trump is een leugenaar Dat is een beetje zoals vrede gaan opleggen met bommen.
Ik vraag me af in hoeverre de manipulatie pogingen van de media uiteindelijk geen averrechts effect hebben. Ik zie mensen nog op Trump stemmen, niet omdat ze de kerel zo geweldig vinden maar omdat ze een middenvinger willen opsteken naar de media makers. Welk effect zal het sterkste blijken te zijn? Je mag de anti Trump propaganda niet te veel laten opvallen of het werkt averrechts. Maar de media bias is overduidelijk. De journalisten van de VRT zijn zich hier zelfs niet bewust van mijns inziens. Arme meneer Soenens, een meute volgen en ondertussen denken dat je neutraal bezig bent.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2020 om 05:15.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 05:50   #883
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vraag me af in hoeverre de manipulatie pogingen van de media uiteindelijk geen averrechts effect hebben. Ik zie mensen nog op Trump stemmen, niet omdat ze de kerel zo geweldig vinden maar omdat ze een middenvinger willen opsteken naar de media makers.
Dat is exact hoe hij de eerste keer verkozen werd he. Niemand vindt Trump "de top", maar het alternatief was gewoon erger.

Men merkt dat in het algemeen, dat in electieve aristocratieen, men nog maar heel zelden VOOR een aristocraat stemt, en eigenlijk vooral zijn stem gebruikt om TEGEN een andere te stemmen. Zo is Macron in Frankrijk verkozen, om TEGEN Marine Le Pen te kunnen stemmen. Het volk is in het algemeen die "regerenden" zo kots beu als maar wat, maar de systemen voorzien uiteraard niet in de optie "geen regering". Dus stem je maar TEGEN wat je het ergste lijkt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 05:58   #884
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is exact hoe hij de eerste keer verkozen werd he. Niemand vindt Trump "de top", maar het alternatief was gewoon erger.

Men merkt dat in het algemeen, dat in electieve aristocratieen, men nog maar heel zelden VOOR een aristocraat stemt, en eigenlijk vooral zijn stem gebruikt om TEGEN een andere te stemmen. Zo is Macron in Frankrijk verkozen, om TEGEN Marine Le Pen te kunnen stemmen. Het volk is in het algemeen die "regerenden" zo kots beu als maar wat, maar de systemen voorzien uiteraard niet in de optie "geen regering". Dus stem je maar TEGEN wat je het ergste lijkt.
In mijn dagelijkse contacten met het volk merk ik dat de overtuiging groeit dat een regering overbodig is. En dan spreek ik over zowel de omheinde villawijken als de trailer parks.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 06:08   #885
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In mijn dagelijkse contacten met het volk merk ik dat de overtuiging groeit dat een regering overbodig is. En dan spreek ik over zowel de omheinde villawijken als de trailer parks.
Dat is al vrij lang mijn overtuiging....

Belgie begon dicht bij mijn ideaal te komen eigenlijk. Spijtig van de covid volmachten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 september 2020 om 06:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 16:18   #886
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De democraten hebben niets te bieden. Enkel Trump shaming, waarvoor ze nuttige BLM idioten inzetten. . Vooral Hollywood doet hier aan mee. Stem op Biden want Trump is gek en slecht.

Beter kan Hollywood een universal basic income afdwingen en gratis medicare voor iedereen, dit bij de Democratische regeerkliek. Ipv daarvan doen ze het tegenovergestelde en maken exact dezelfde fouten als in 2016.
Ze zijn inderdaad meer bezig geweest met Trump afzeiken dan met beleid. En ze hadden de kans om een bekwame en charismatische presidentskandidaat naar voor te schuiven maar het werd Creepy Sleepy Joe. Welke domoor stemt daar nog op?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:05   #887
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Joe Biden: "A black man invented the lightbulb. Not a white guy named Edison."
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:25   #888
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ze zijn inderdaad meer bezig geweest met Trump afzeiken dan met beleid. En ze hadden de kans om een bekwame en charismatische presidentskandidaat naar voor te schuiven maar het werd Creepy Sleepy Joe. Welke domoor stemt daar nog op?
Het is niet Trump, dat is alles wat nodig is om op Biden te stemmen.
Meer dan voldoende reden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:58   #889
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is niet Trump, dat is alles wat nodig is om op Biden te stemmen.
Meer dan voldoende reden.
dat zei men in 2016 ook.


ik blijf het onbegrijpelijk vinden. de democraten hadden maar 1 semi-goeie kandidaat moeten vinden om trump met de vingers in de neus te verslaan. maar in de plaats komen ze af met een demente man die een grote kans heeft om toch nog te verliezen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:41   #890
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
dat zei men in 2016 ook.
Toen was het net het omgekeerde : Trump kreeg een aanzienlijk aantal stemmen omdat hij niet Hillary was, en zelfs dan nog verloor hij de Popular vote met ruim 2 miljoen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:55   #891
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Toen was het net het omgekeerde : Trump kreeg een aanzienlijk aantal stemmen omdat hij niet Hillary was, en zelfs dan nog verloor hij de Popular vote met ruim 2 miljoen.
Trump heeft idd gewonnen omdat Hillary een verschrikkelijk slechte kandidaat was. Nu Biden heeft een minder polariserend imago maar is eigenlijk niet veel beter, er is ook praktisch geen oorlog te vinden waar hij geen voorstander van was, hij is evneens zo establishment als maar kan (1 van de redenen waarom de Amerikanen Hillary niet moesten hebben) en bovendien is hij nu ook nog eens dement.

Wat de popular vote betreft kunnen we kort over zijn. De VS bestaat uit staten en bestaat enkel omwille van dat kiessysteem. I.e. indien ze naar een puur popular vote systeem zouden overstappen zouden veel staten waarschijnlijk uit de unie stappen.

Het is wat te vergelijken met België, indien de stemmen daar echt democratisch zouden zijn zouden de franstaligen onmiddelijk de onafhankelijkheid eisen. (bvb)

Het valt te bekijken of de VS de volgende verkiezingen als land overleeft. Ik kan me bvb absoluut niet inbeelden dat het minder dicht bevolkte Amerikaanse binnenland (ie de flyover states) zou accepteren dat het nog meer dan al het geval is zou gedomineerd worden door de stedelijke en veel linksere kuststaten.

Een onafhankelijk Californië is misschien nog de beste oplossing. Het is groot genoeg om op eigen benen te staan en kan dan een eigen uiterst linkse koers gaan varen terwijl de rest van de VS een meer centrum-rechtse koers kan varen.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 11:37   #892
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is niet Trump, dat is alles wat nodig is om op Biden te stemmen.
Meer dan voldoende reden.
https://twitter.com/TeamTrump/status...05998158225413
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 11:46   #893
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is niet Trump, dat is alles wat nodig is om op Biden te stemmen.
Meer dan voldoende reden.
Dat was de goei methode om dat "Clinton woman" eruit te wippen* in 2016.
(* excuse the pun).
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 11:55   #894
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Toen was het net het omgekeerde : Trump kreeg een aanzienlijk aantal stemmen omdat hij niet Hillary was, en zelfs dan nog verloor hij de Popular vote met ruim 2 miljoen.
dat klopt.

maar in 2016 dachten de democraten te winnen omdat het "toch maar" tegen trump was. ze dachten dat ze gemakkelijk met een niet geliefde kandidaat als hillary zouden wegkomen.

vandaag denken ze dat opnieuw. het is "toch maar" tegen trump, dus we kunnen zelfs een demente bejaarde inzetten.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 11:57   #895
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hoe amateuristisch.
Zo doe je dat : https://twitter.com/ProjectLincoln/s...17812804927491
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 12:01   #896
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
dat klopt.

maar in 2016 dachten de democraten te winnen omdat het "toch maar" tegen trump was. ze dachten dat ze gemakkelijk met een niet geliefde kandidaat als hillary zouden wegkomen.

vandaag denken ze dat opnieuw. het is "toch maar" tegen trump, dus we kunnen zelfs een demente bejaarde inzetten.
Het grote verschil met toen is dat ze erin slaagden om via een lastercampagne Hillary en de hoek van de ‘slechte’ te drummen.

Nu heeft Trump zichzelf met zijn ‘loser’ en ‘suckers’ uitspraken zelf in de verdediging gedrukt. Als de Democraten slim zijn laten ze dat niet los en blijven op die zenuw drukken. Met de US military lach je niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 12:06   #897
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hoe amateuristisch.
Zo doe je dat : https://twitter.com/ProjectLincoln/s...17812804927491
"Anonieme bronnen" komen nu pas af met iets dat hij 2 jaar geleden zou gezegd hebben?

De compilatie van Team Trump toont tenminste een acuut reëel probleem, veroorzaakt door de Dems: rellen en brandstichtingen. Waar uitgerekend het traditionele doelpubliek van de Democraten het grootste slachtoffer van is.

Jouw clipje bestaat uit niets meer dan een strategisch getimede karaktermoord.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 7 september 2020 om 12:09.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 12:09   #898
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote verschil met toen is dat ze erin slaagden om via een lastercampagne Hillary en de hoek van de ‘slechte’ te drummen.

Nu heeft Trump zichzelf met zijn ‘loser’ en ‘suckers’ uitspraken zelf in de verdediging gedrukt. Als de Democraten slim zijn laten ze dat niet los en blijven op die zenuw drukken. Met de US military lach je niet.
Jij bent wel heel snel om iets te geloven waar geen enkele bewijs van is.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 12:16   #899
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Jij bent wel heel snel om iets te geloven waar geen enkele bewijs van is.
Ik geloof dat het waar is. The Atlantic is een serieus magazine. Maar zelfs al is het niet waar dan nog is het een serieuze opdoffer voor Trump. Het is momenteel blinde paniek in het White House.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 12:22   #900
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vraag me af in hoeverre de manipulatie pogingen van de media uiteindelijk geen averrechts effect hebben. Ik zie mensen nog op Trump stemmen, niet omdat ze de kerel zo geweldig vinden maar omdat ze een middenvinger willen opsteken naar de media makers. Welk effect zal het sterkste blijken te zijn? Je mag de anti Trump propaganda niet te veel laten opvallen of het werkt averrechts. Maar de media bias is overduidelijk. De journalisten van de VRT zijn zich hier zelfs niet bewust van mijns inziens. Arme meneer Soenens, een meute volgen en ondertussen denken dat je neutraal bezig bent.
Bjorn Soenens is de schoonzoon van Nancy Pelosi. En dat is dan de objectieve verslaggever van de vrt die dan nog een potje komt huilen op facebook en twitter dat mensen vragen hebben over zijn objectiviteit.

Dat is verslaggeving op bananrepubliek niveau.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be