Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2021, 17:00   #821
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Ik zou hen sowieso nooit verraden.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 18:06   #822
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Advocaat organisatoren La Boum 2 spreekt...
Manu militari de bak in als er morgen één verdwaalde merel in het Vlaamse bos opdaagt
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 18:40   #823
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Rudy, wordt van IEDEREEN die gezocht wordt een foto in de gazet geplaatst?
Neen. Dat weet je ook wel.
Binnen het kader van een onderzoek kan het beter zijn dat de gezochte niet weet dat er een klopjacht wordt gehouden, en dit om diverse redenen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 18:50   #824
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Dat weet je ook wel.
Binnen het kader van een onderzoek kan het beter zijn dat de gezochte niet weet dat er een klopjacht wordt gehouden, en dit om diverse redenen.
U vergeet: in het kader van de politieke correctheid worden foto's en beschrijving dikwijls achterwege gelaten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 april 2021 om 18:52.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 18:52   #825
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U vergeet: in het kader van de politieke correctheid worden foto's en beschrijving dikwijls achterwege gelaten.
Dat is uw perceptie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:05   #826
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/brussel/zo-bereid...-mee~af267e99/


"Guerillafeest" of beetje politie uitdagen met andere woorden.
En dan neuten als je eens omver gelopen wordt door een onschuldig paard, komaan zeg.
Dat op een vrije dag zal "ons" weer veel geld kosten aan politie inzet.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:13   #827
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onder elkaar zijn Vlamingen in mijn ogen inderdaad weinig solidair. Het lijkt me eerder een ieder voor zich sfeertje.

Belg, vooral Vlaming in hart en nieren heb ik hetzelfde gevoel over de Vlaming.
Ik ben ook overtuigd dat de verklikkerslijn in Vlaanderen meer werk heeft dan de Waalse.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:14   #828
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/brussel/zo-bereid...-mee~af267e99/


"Guerillafeest" of beetje politie uitdagen met andere woorden.
En dan neuten als je eens omver gelopen wordt door een onschuldig paard, komaan zeg.
Dat op een vrije dag zal "ons" weer veel geld kosten aan politie inzet.
Een geweldloos guerrillafeest. Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:22   #829
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar besmettingen zijn niet het probleem. Zwaar zieken zijn het probleem. Dat mensen die niet zwaar ziek worden, besmet geraken, is dus niet een probleem. Het is een extra gevaar gedurende 2 weken, en nadien is het een extra bescherming, voor mensen die die personen willen ontmoeten.



Dat is dan een beetje raar dat je die graag wegsmijt.

Ik denk dat u vooral niet begrijpt dat voor mij "de mens" en "het leven" meer inhoudt dan academische rekensommetjes.
Van u begrijp ik dan weer niet dat iemand die mij ontwikkeld lijkt er soms zo rare theorieën op na houdt?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:23   #830
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/brussel/zo-bereid...-mee~af267e99/


"Guerillafeest" of beetje politie uitdagen met andere woorden.
En dan neuten als je eens omver gelopen wordt door een onschuldig paard, komaan zeg.
Dat op een vrije dag zal "ons" weer veel geld kosten aan politie inzet.
Dat onwettelijkheden aangekaart worden is de logica zelve. Niet iedereen heeft de fondsen om dat via de rechtbank te doen. De politie heeft helemaal niet het recht om mensen te verbieden van samen te komen. De consignes van de regering zijn simpelweg illegaal. Dat werd alweer bevestigd door een rechtbank. Annelies Verlinden heeft geen mandaat om dergelijke MB's uit te vaardigen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:30   #831
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een geweldloos guerrillafeest. Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

De politie ook denk ik en het zou wel eens kunnen gebeuren dat er ditmaal zwaardere preventie maatregelen voorzien zijn?
De politie uitdagen met een "guerrillafeest" zou wel eens kunnen uitdraaien in een "guerrillaoorlog" en dan weet ik wie er gaat winnen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:36   #832
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De politie ook denk ik en het zou wel eens kunnen gebeuren dat er ditmaal zwaardere preventie maatregelen voorzien zijn?
De politie uitdagen met een "guerrillafeest" zou wel eens kunnen uitdraaien in een "guerrillaoorlog" en dan weet ik wie er gaat winnen.
Ik lees ook in uw geciteerd artikel dat de politie vreest voor extreemlinkse en -rechtse groeperingen. Als het faliekant afloopt weten we dus wie de schuld zal krijgen.
Het is een zootje ongeregeld.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:40   #833
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees ook in uw geciteerd artikel dat de politie vreest voor extreemlinkse en -rechtse groeperingen. Als het faliekant afloopt weten we dus wie de schuld zal krijgen.
Het is een zootje ongeregeld.
Het is eigenaardig dat de politie niet vreest dat de gematigde brave burger in opstand komt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:42   #834
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik denk dat u vooral niet begrijpt dat voor mij "de mens" en "het leven" meer inhoudt dan academische rekensommetjes.
Van u begrijp ik dan weer niet dat iemand die mij ontwikkeld lijkt er soms zo rare theorieën op na houdt?
Ik ben een rationeel persoon. Voor mij zijn rekensommetjes dus altijd doorslaggevend.

Als voor iemand 1 + 1 = 20 doorslaggevend is, dan ben ik niet mee.

Ik denk dat 10 levensjaren meer waard zijn dan 1 levensjaar, maar jij denkt daar dus blijkbaar anders over.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:46   #835
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat onwettelijkheden aangekaart worden is de logica zelve. Niet iedereen heeft de fondsen om dat via de rechtbank te doen. De politie heeft helemaal niet het recht om mensen te verbieden van samen te komen. De consignes van de regering zijn simpelweg illegaal. Dat werd alweer bevestigd door een rechtbank. Annelies Verlinden heeft geen mandaat om dergelijke MB's uit te vaardigen.

Dat is uw en misschien nog wat mensen hun hun visie maar ik denk niet het de meerderheid is.
En dan, als iedereen een andere mening heeft en iedereen doet maar wat "hij" juist vindt, hoe gaat dat aflopen?
Als men niet akkoord is moet men dat in het stemhokje of voor de rechtbank beslechten of het wordt een puinhoop.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 19:47   #836
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En dan, als iedereen een andere mening heeft en iedereen doet maar wat "hij" juist vindt, hoe gaat dat aflopen?
Het beste.

Ik heb dat altijd eigenaardig gevonden dat men schrik heeft dat mensen vrij mogen doen wat ze willen omdat dat verkeerd zou gaan, en nooit stil staat bij wat er gebeurt als de grootste onnozelaar waar ge schrik van hebt, nu mag beslissen wat iedereen moet doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 20:15   #837
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben een rationeel persoon. Voor mij zijn rekensommetjes dus altijd doorslaggevend.

Als voor iemand 1 + 1 = 20 doorslaggevend is, dan ben ik niet mee.

Ik denk dat 10 levensjaren meer waard zijn dan 1 levensjaar, maar jij denkt daar dus blijkbaar anders over.

Eén en één is 2, geen discutie, ook ik ben rationeel maar over de waarde van mensen en levensjaren van derden zou ik me niet "durven" uitspreken.
Zo zou ik me ook niet durven uitspreken over "de waarde" van het levensjaar van een jong en een ouder persoon.
"Theoretisch en aannemelijk" is er een uitleg maar dat is "strikt persoonlijk" en in de "realiteit" vooral enorm verschillend.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 20:24   #838
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is uw en misschien nog wat mensen hun hun visie maar ik denk niet het de meerderheid is.
En dan, als iedereen een andere mening heeft en iedereen doet maar wat "hij" juist vindt, hoe gaat dat aflopen?
Als men niet akkoord is moet men dat in het stemhokje of voor de rechtbank beslechten of het wordt een puinhoop.

In het stemhokje duidelijk niet want de beslissingen worden genomen door een persoon die geen enkele stem heeft binnengehaald. De rechtbank heeft ondertussen de maatregelen illegaal verklaard. De puinhoop wordt dus gemaakt door mensen die willens nillens een dictatoriaal regime wensen te ondersteunen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 21:21   #839
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In het stemhokje duidelijk niet want de beslissingen worden genomen door een persoon die geen enkele stem heeft binnengehaald. De rechtbank heeft ondertussen de maatregelen illegaal verklaard. De puinhoop wordt dus gemaakt door mensen die willens nillens een dictatoriaal regime wensen te ondersteunen
De rechtbank heeft de maatregelen helemaal niet illegaal verklaard. De rechtbank verwacht een duidelijke wet in plaats van het werken met MB's, wat op zich niet illegaal is. De rest van het verhaal ken je wel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 21:27   #840
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenaardig dat de politie niet vreest dat de gematigde brave burger in opstand komt
De gematigde burger geraakt het ook beu. Het geduld geraakt op.
Die gematigde burger is misschien iets minder vlug revolutionair dan extreemlinks of -rechts, maar zijn geduld geraakt ook op.
Het mag niet te lang meer duren.

Trouwens, waarom heb je het over de politie ? Die doet uiteindelijk wat ze wordt opgelegd. De politie heeft niets te vrezen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be