Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2002, 12:07   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Stel nu eens dat racisme in een bepaalde ideologie past
Of stel dat het een ideologie is? (Bij sommige vlaamse partijen lijkt het zelfs zo )
Dan wordt het pas ingewikkeld
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 12:36   #22
canis lupis
Burger
 
canis lupis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Locatie: borgerhout
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Maar diezelfde groeperingen die zo schermen met representativiteit voor vreemdelingen zien er geen graten in om 600.000 kiezers, die wel over burgerrechten beschikken, compleet te negeren in het maatschappelijke gebeuren… en dat heeft niets met democratie te maken!
Het cordon sanitaire is de pre-electorale belofte van partijen, dat ze niet zullen samenwerken met het vlaams blok. Wonder boven wonder lijkt dit één van de weinige 'programmapunten' die uitgevoerd worden. De 600.000 stemmers weten vooraf dat ze (zolang ze maar met zoveel zijn) geen bestuurlijke daden zullen stellen. Blokkiezers weten op voorhand in welke politieke positie ze zich manoeuvreren. Het lijkt me perfect democratisch, daar het blijkbaar de wil van 85% van de bevolking weerspiegelt................
'Compleet negeren' lijkt me ook nogal hyperbolisch uitgedrukt. Als je eens nagaat hoe vaak sommige beleidslijnen van de regerende ploeg aanleunen bij bepaalde blokverzuchtingen............. Blokkiezers zijn evenmin uitgesloten van de normale voorzieningen die elke burger geniet. Hun partij wordt, ondanks programmapunten op de rand van de wttelijkheid zelfs gefinancierd met geld van de overige 85%. Iets wat uiteraard ook opgaat voor andere partijen die slechts de goedkeuring van een minderheid wegdragen.
Als ik dit goed begrijp mogen blokkers die opkomen voor een leefbaar Vlaanderen blij zijn dat 85procent van het kiesvee hen gedoogd?en financiert,?
Blokkiezers zijn evenmin uitgesloten van de normale voorzieningen???
Ik draai al veertig jaar mijne nikkel af in de transportwereld en zou uigesloten worden van mijn rechten??Er zijn er die hier komen en op hun wenken bediend worden ZONDER enige bijdrage of verplichting t.o.v.
de maatschappij,het z.g.n. profitariaat niet toevallig komen of situeren deze zich in de linkse hoek, wordt wakker!!het is net niet te laat
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 17:11   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
Als ik dit goed begrijp mogen blokkers die opkomen voor een leefbaar Vlaanderen blij zijn dat 85procent van het kiesvee hen gedoogd?en financiert,?
Waar komen de blokkers voor op? Voor een leefbaar vlaanderen? Maar dan enkel voor degenen die aan hun strenge selectie normen voldoen!!!
In die optiek mogen ze inderdaad lachen dat ze, ondanks hun latente onwettelijke racistische oogmerken, en hun incivieke houding ten opzichte van de belgische staat, mogen meegraaien in de subsidiepot voor partijfinanciering. Dat zie je goed.
Citaat:
Blokkiezers zijn evenmin uitgesloten van de normale voorzieningen???
Ik draai al veertig jaar mijne nikkel af in de transportwereld en zou uigesloten worden van mijn rechten??
Je zegt het zelf: je krijgt waar je recht op hebt, zelfs al stem je voor het blok. Kom dus niet janken dat je gediscrimineerd wordt. Dit om te ontkrachten als zouden blokkers sociaal-economisch gediscrimineerd worden. Politiek weten ze op voorhand dat ze niet aan de bak komen. Trek je conclusies. Trouwens je hebt geen verplichting om je politieke voorkeur publiekelijk uit te schruwelen.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 17:14   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Voor zover ik weet is het 70-puntenplan een werkdocument (en geen partijprogramma!) geweest van het Vlaams Blok. Een groot deel van dit programma is verwezenlijkt met de ‘hulp’ van andere partijen. Het is logisch dat deze partij dan tot andere strategieën overgaat. En in tegenstelling tot wat u wilt beweren is het 70-puntenplan nooit door een rechtbank veroordeeld.
Op tijd ingeslikt en afgevoerd?

Citaat:
Ook Verhofstadt heeft zijn burgermanifest gepubliceerd, daarvan vindt men ook geen spoor bij de VLD. Enig probleem daarmee?...
Groot probleem mee! Hij is een even grote kontdraaier als uw favoriete politiekers.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 17:17   #25
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Was dat manifest niet van Dewael? Of gaat dat uit van een regering?
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 21:33   #26
canis lupis
Burger
 
canis lupis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Locatie: borgerhout
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
Als ik dit goed begrijp mogen blokkers die opkomen voor een leefbaar Vlaanderen blij zijn dat 85procent van het kiesvee hen gedoogd?en financiert,?
Waar komen de blokkers voor op? Voor een leefbaar vlaanderen? Maar dan enkel voor degenen die aan hun strenge selectie normen voldoen!!!
In die optiek mogen ze inderdaad lachen dat ze, ondanks hun latente onwettelijke racistische oogmerken, en hun incivieke houding ten opzichte van de belgische staat, mogen meegraaien in de subsidiepot voor partijfinanciering. Dat zie je goed.
Citaat:
Blokkiezers zijn evenmin uitgesloten van de normale voorzieningen???
Ik draai al veertig jaar mijne nikkel af in de transportwereld en zou uigesloten worden van mijn rechten??
Je zegt het zelf: je krijgt waar je recht op hebt, zelfs al stem je voor het blok. Kom dus niet janken dat je gediscrimineerd wordt. Dit om te ontkrachten als zouden blokkers sociaal-economisch gediscrimineerd worden. Politiek weten ze op voorhand dat ze niet aan de bak komen. Trek je conclusies. Trouwens je hebt geen verplichting om je politieke voorkeur publiekelijk uit te schruwelen.
De 630.00kiezers van het blok betalen ook belastingen,en ja hun partij mag meegraaien in de subsidiepot of is dit enkel het voordeel van het profitariaat???
Politiek niet aan de bak komen??zie de pols maar eens na en gruwel want
de horror neemt europese vormen aan
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2002, 06:46   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
De 630.00kiezers van het blok betalen ook belastingen,en ja hun partij mag meegraaien in de subsidiepot of is dit enkel het voordeel van het profitariaat???
Ik reken het vb eveneens tot het politieke profitariaat. Ze graaien dapper mee. Dat geef je zelf toe. Waarom voelt ge u dan zo tekortgedaan?
Trouwens in uw bewering dat de 600.000 vb-kiezers allemaal belasting betalen, gaat ge toch fameus uit de bocht. Moet daar een tekeningetje bij, of beseft ge zelf dat het baarlijke nonsens is?
Citaat:
Politiek niet aan de bak komen??zie de pols maar eens na en gruwel want
de horror neemt europese vormen aan
Nogmaals bewijs je dat je geen reden tot janken hebt. Je verheugt u al in de Europese rechtse opmars, en je hoopt dat dat de lijn doorgetrokken wordt.
Ik zou zeggen:"Cave canem....................."
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2002, 15:02   #28
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kutmos
discriminatie op basis van RAS
en gij gaat lullen over ideologie en geloof?
U geeft dus toe dat het Vlaams Blok geen racistische partij is, aangezien het Vlaams Blok nergens spreekt over "ras"????
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2002, 15:34   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Voor zover ik weet is het 70-puntenplan een werkdocument (en geen partijprogramma!) geweest van het Vlaams Blok. Een groot deel van dit programma is verwezenlijkt met de ‘hulp’ van andere partijen. Het is logisch dat deze partij dan tot andere strategieën overgaat. En in tegenstelling tot wat u wilt beweren is het 70-puntenplan nooit door een rechtbank veroordeeld.
Op tijd ingeslikt en afgevoerd?

Citaat:
Ook Verhofstadt heeft zijn burgermanifest gepubliceerd, daarvan vindt men ook geen spoor bij de VLD. Enig probleem daarmee?...
Groot probleem mee! Hij is een even grote kontdraaier als uw favoriete politiekers.
Verhofstadt een "kontdraaier"??? Hebben wij dan een kontdraaier als premier in dit land? Hoe is hij dat kunnen worden?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2002, 15:46   #30
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat het Vlaams Blok geen racistische partij is, aangezien het Vlaams Blok nergens spreekt over "ras"????
toegeven? het is gewoon niet zo. Nergens in hun programma wordt over rassen gesproken dus officieel is het VB geen racistische partij. De leden afzonderlijk is iets anders natuurlijk, maar da hebt ge bij elke partij.
culturele discriminatie daarentegen...(en nationale, en teritoriale)
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be