Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2012, 20:14   #1
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard Politieke diversiteit/think out of the box/the dreamteam

Met de volgende bedenking "ik geloof al jaren niet meer in partijgebonden politiek" denk ik dat een stem op één partij niet meer van deze tijd is. Zou het niet beter zijn om een team samen te stellen (lees stemmen op personen van verschillende politieke partijen) die duidelijk het talent hebben om iets te verwezenlijken. Mijn politieke voorkeur is noch links noch rechts maar er zijn duidelijk talenten in beide kampen. Als ik villa politica bekijk heb ik soms zoiets van tja niet mijn partij maar die weet dus blijkbaar wel waar de klepel hangt. Hier enkele voorbeelden:

Frank Vandenbroucke: ik weet het, notoir geldverbrander in het verleden maar geef toe hij heeft dossierkennis.

Almaci: lid van mijn minst favoriete politieke partij maar buiten haar gewicht heeft ze wel inhoud en kennis van zaken

Annemans: volgens mij één beste sprekers die "vertaald" wat er leeft (jammer dat hij collega's heeft met een te groot "Adolf" gehalte

Ik zou zeggen durf out of the box te denken en stel zelf je dreamteam samen
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:23   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.197
Standaard

Ik zou als premier om de beurt aanduiden: een circusdirecteur, een cabaretier en een psychiater.
Die mogen dan telkens voor vier jaar hun eigen dreamteam samenstellen om te regeren.

Maar laat het tijdig weten, dan ben ik weg.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:27   #3
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou als premier om de beurt aanduiden: een circusdirecteur, een cabaretier en een psychiater.
Die mogen dan telkens voor vier jaar hun eigen dreamteam samenstellen om te regeren.

Maar laat het tijdig weten, dan ben ik weg.

.
tja dat is waarschijnlijk het probleem "wij" houden nogal van klagen zonder met oplossingen op de proppen te komen.
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:50   #4
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Met de volgende bedenking "ik geloof al jaren niet meer in partijgebonden politiek" denk ik dat een stem op één partij niet meer van deze tijd is. Zou het niet beter zijn om een team samen te stellen (lees stemmen op personen van verschillende politieke partijen) die duidelijk het talent hebben om iets te verwezenlijken. Mijn politieke voorkeur is noch links noch rechts maar er zijn duidelijk talenten in beide kampen. Als ik villa politica bekijk heb ik soms zoiets van tja niet mijn partij maar die weet dus blijkbaar wel waar de klepel hangt. Hier enkele voorbeelden:

Frank Vandenbroucke: ik weet het, notoir geldverbrander in het verleden maar geef toe hij heeft dossierkennis.

Almaci: lid van mijn minst favoriete politieke partij maar buiten haar gewicht heeft ze wel inhoud en kennis van zaken

Annemans: volgens mij één beste sprekers die "vertaald" wat er leeft (jammer dat hij collega's heeft met een te groot "Adolf" gehalte

Ik zou zeggen durf out of the box te denken en stel zelf je dreamteam samen
Je zou natuurlijk ook een democratisch kiessysteem kunnen samenstellen.
Wat dacht je van de politieker met de meeste stemmen Premier, de tweede Buitenlandse zaken, de derde binnenlandse zaken, de vierde justitie,...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 07:03   #5
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook een democratisch kiessysteem kunnen samenstellen.
Wat dacht je van de politieker met de meeste stemmen Premier, de tweede Buitenlandse zaken, de derde binnenlandse zaken, de vierde justitie,...
Dat is compleet ondemocratisch, want als A 40% haalt en B en C elk 30%, dan wordt A de 'man aan het stuur', terwijl het goed mogelijk is dat B en C meer raakvlakken hebben. Je gaat dus een mechanisme instellen dat vaak 40% (of zelfs minder) hun goesting krijgt en 60% (of meer) totaal niets te zeggen heeft.

Je gaat dan evolueren naar een systeem met twee partijen, zoals in de VS, of, nog erger, een systeem met twee politici.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be