Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 08:56   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Krijgen ze hier dan, terwijl de procedure loopt, kost en inwoon? Waar leg je, naar aantallen, de grens? Enkele tienduizenden? Honderdduizenden? Er staan er miljoenen klaar om naar hier te komen. Moeten die allemaal een kans krijgen? 't Zal nooit genoeg zijn voor onze linkse broeders en hun NGO's. Vanmorgen nog eentje op de radio: Er verzuipen meer vluchtelingen op de MZ want Europa doet zijn grenzen wat meer dicht. Dat ze ze in Afrika en het MO gaan helpen hé seg.
Ik ben voorstander van asielkampen aan de grenzen van Europa. Daar zou men eerst na moeten gaan of een persoon in aanmerking komt voor asiel om daarna dan de erkende vluchtelingen te verdelen over de lidstaten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:04   #42
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben voorstander van asielkampen aan de grenzen van Europa. Daar zou men eerst na moeten gaan of een persoon in aanmerking komt voor asiel om daarna dan de erkende vluchtelingen te verdelen over de lidstaten.
Deze mening deel ik.
Volgens mij is dit een besluit van de EU raad.
Dus al dat geschreeuw van de cultuurfascisten is nergens op gebaseerd.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:13   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben voorstander van asielkampen aan de grenzen van Europa. Daar zou men eerst na moeten gaan of een persoon in aanmerking komt voor asiel om daarna dan de erkende vluchtelingen te verdelen over de lidstaten.
Ik ben daar ook voorstander van en het volledig eens met wat u schrijft maar dan krijg je weer die eeuwige maar ...

Zijn het politieke vluchtelingen, zijn het economische vluchtelingen of zijn het mensen die men in eigen land de deur gewezen heeft of zijn het 'Hoorn des overvloeds' zoekers?

Dat zullen deftige screenings moeten zijn als men dat allemaal moet onderzoeken en in goede banen wil leiden.

Gezien de grote aantallen zal het een hele lijdensweg worden voor die mensen die met het onderzoek belast zijn. (men kan het nu nog niet meer aan)

Hoeveel migranten en vluchtelingen komen naar Europa? En via welke routes? Dit zijn de cijfers
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:39   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben daar ook voorstander van en het volledig eens met wat u schrijft maar dan krijg je weer die eeuwige maar ...

Zijn het politieke vluchtelingen, zijn het economische vluchtelingen of zijn het mensen die men in eigen land de deur gewezen heeft of zijn het 'Hoorn des overvloeds' zoekers?

Dat zullen deftige screenings moeten zijn als men dat allemaal moet onderzoeken en in goede banen wil leiden.

Gezien de grote aantallen zal het een hele lijdensweg worden voor die mensen die met het onderzoek belast zijn. (men kan het nu nog niet meer aan)

Hoeveel migranten en vluchtelingen komen naar Europa? En via welke routes? Dit zijn de cijfers
Ik denk dat er toch een groot deel van de aantrekkingskracht voor economische migranten zou wegvallen.

Indien men nu als economisch migrant een asielaanvraag doet, duurt het ten eerste veel te lang vooraleer men een eindbeslissing heeft (waardoor die persoon dus al lange tijd in BE verblijft) en zal die persoon nadien vrij gemakkelijk in de illegaliteit kunnen verdwijnen.

Bij een controle aan de grenzen lukt dit niet. Men zal weten dat indien men niet voldoet aan de voorwaarden, men geen 'plan B' heeft waarbij men gewoon illegaal kan verder verblijven in het land.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:56   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik denk dat er toch een groot deel van de aantrekkingskracht voor economische migranten zou wegvallen.

Indien men nu als economisch migrant een asielaanvraag doet, duurt het ten eerste veel te lang vooraleer men een eindbeslissing heeft (waardoor die persoon dus al lange tijd in BE verblijft) en zal die persoon nadien vrij gemakkelijk in de illegaliteit kunnen verdwijnen.

Bij een controle aan de grenzen lukt dit niet. Men zal weten dat indien men niet voldoet aan de voorwaarden, men geen 'plan B' heeft waarbij men gewoon illegaal kan verder verblijven in het land.
Inderdaad, klopt perfect wat u schreef.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:06   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Deze mening deel ik.
Volgens mij is dit een besluit van de EU raad.
Dus al dat geschreeuw van de cultuurfascisten is nergens op gebaseerd.
Nergens op gebaseerd? Cultuurfascisten? Hoeveel miljoenen zijn er de laatste 10 jaar in de EU "binnengevlucht"? Uw soort gooit de (culturele en financiële) erfenis van de generaties voor ons te grabbel aan al wie hier geraakt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:14   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik denk dat er toch een groot deel van de aantrekkingskracht voor economische migranten zou wegvallen.

Indien men nu als economisch migrant een asielaanvraag doet, duurt het ten eerste veel te lang vooraleer men een eindbeslissing heeft (waardoor die persoon dus al lange tijd in BE verblijft) en zal die persoon nadien vrij gemakkelijk in de illegaliteit kunnen verdwijnen.

Bij een controle aan de grenzen lukt dit niet. Men zal weten dat indien men niet voldoet aan de voorwaarden, men geen 'plan B' heeft waarbij men gewoon illegaal kan verder verblijven in het land.
Juist.
De huidige werkwijze maakt dat de betrokkene hier een soort de facto toestand opbouwt, zich kan integreren, hij leert de taal, zoekt een job en komt goed overeen met de buren. Als die dan pakweg na 3 jaar te horen krijgt dat zijn dossier afgewezen is, is het logisch dat die kerel dat niet wil aanvaarden. Binnenlaten, en dan de lange administratieve filter werkt totaal niet. Door de EU gefinancierde en georganiseerde selectie en opvangskampen langs de buitengrenzen zijn de ideale oplossing.
En voor diegenen die de asielstatus krijgen, een billijke spreiding over europa, zonder keuzerecht in hoofde van de betrokkene naar welk land hij wil. (geen shopping, een asielzoeker zoek veiligheid, in tegenstelling tot een economische migrant die andere motieven heeft). De Eu moet dan wel de mogelijkheid hebben om de betrokkenen die asiel kregen door te sturen zonder dat de lidstaat dat kan weigeren.
Landen die dat weigeren, kunnen best art 50 van het EU verdrag inroepen en de EU verlaten.

Asiel is een te belangrijk recht om politieke spelletjes mee te spelen.
Wel moet de door links bewust georganiseerde 'ratatouille' van begrippen stopgezet worden. Asiel is iets totaal anders dan economische migratie, en alle flut-terminologie zoals "transmigranten" of "mensen zonder papieren" moeten dringend op de schop.
Ook moet de overheid eens dringend in eigen boezem kijken : asielaanvragen moeten binnen een korte periode een definitieve evaluatie krijgen. Waarom moet het bv 6 maand duren om te evalueren of een Somali die hier opduikt een economische gelukzoeker is of dat hij bv op de vlucht is voor burgeroorlog in de regio van zijn land ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:57   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.
De huidige werkwijze maakt dat de betrokkene hier een soort de facto toestand opbouwt, zich kan integreren, hij leert de taal, zoekt een job en komt goed overeen met de buren. Als die dan pakweg na 3 jaar te horen krijgt dat zijn dossier afgewezen is, is het logisch dat die kerel dat niet wil aanvaarden. Binnenlaten, en dan de lange administratieve filter werkt totaal niet. Door de EU gefinancierde en georganiseerde selectie en opvangskampen langs de buitengrenzen zijn de ideale oplossing.
En voor diegenen die de asielstatus krijgen, een billijke spreiding over europa, zonder keuzerecht in hoofde van de betrokkene naar welk land hij wil. (geen shopping, een asielzoeker zoek veiligheid, in tegenstelling tot een economische migrant die andere motieven heeft). De Eu moet dan wel de mogelijkheid hebben om de betrokkenen die asiel kregen door te sturen zonder dat de lidstaat dat kan weigeren.
Landen die dat weigeren, kunnen best art 50 van het EU verdrag inroepen en de EU verlaten.

Asiel is een te belangrijk recht om politieke spelletjes mee te spelen.
Wel moet de door links bewust georganiseerde 'ratatouille' van begrippen stopgezet worden. Asiel is iets totaal anders dan economische migratie, en alle flut-terminologie zoals "transmigranten" of "mensen zonder papieren" moeten dringend op de schop.
Ook moet de overheid eens dringend in eigen boezem kijken : asielaanvragen moeten binnen een korte periode een definitieve evaluatie krijgen. Waarom moet het bv 6 maand duren om te evalueren of een Somali die hier opduikt een economische gelukzoeker is of dat hij bv op de vlucht is voor burgeroorlog in de regio van zijn land ?
Ik ken dossiers waar het bijna drie jaar duurt vooraleer er het CGVS een beslissing neemt. Dus zonder dat er zelfs nog maar een (eventuele) beroepsprocedure is gestart!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:09   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ken dossiers waar het bijna drie jaar duurt vooraleer er het CGVS een beslissing neemt. Dus zonder dat er zelfs nog maar een (eventuele) beroepsprocedure is gestart!
Dat is een recept voor miserie...
Laksheid en inertie bij de overheid, combineer dat met een verblijfsvergunningsindustrie vanuit de advocatuur en de NGO's en je bent vertrokken voor een totale chaos.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:26   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ken dossiers waar het bijna drie jaar duurt vooraleer er het CGVS een beslissing neemt. Dus zonder dat er zelfs nog maar een (eventuele) beroepsprocedure is gestart!
Ik dacht dat er heel veel inspanningen zijn geleverd om de termijnen te verkorten. Wat een heel goede zaak zou zijn.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 13:46   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht dat er heel veel inspanningen zijn geleverd om de termijnen te verkorten. Wat een heel goede zaak zou zijn.
Ik krijg de indruk dat de termijnen inderdaad aan het verkorten zijn. Toch duurt het soms schandalig lang.

Die bijna driejarige procedure is gelukkig wel een uitzondering.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 16:00   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht dat er heel veel inspanningen zijn geleverd om de termijnen te verkorten. Wat een heel goede zaak zou zijn.
Maar het blijft allemaal onnodig lang duren... Zo schept men verwachtingen bij die betrokken mensen die dan later tot frustraties leiden en van daaruit een golf van beroepsprocedures doen ontstaan. Voor de betrokkenen is dat begrijpelijk : het is hun laatste reddingsboei. Je krijgt dan de absolute rotsituatie dat de brave albanees met zijn vrouw en zijn 2 kleuters die ondertussen nederlands praten op het vliegtuig gezet worden, met camera's van VRT in de aanslag. De NGO's + vreemdelingen industrie v/d advocatuur smult daarvan en maakt daar graag gebruik van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:20   #53
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Duitse Groenen verklaren asiel tot mensenrecht





Wreed verwarde geest zeg maar ...
Ik kan ECHTE asielzoekers nog begrijpen , maar ….

Nou , de volgende 2 hebben destijds ook fraaie uitspraken gedaan:
Annette Treibel-Illian , 2016:
https://www.berlinjournal.biz/annett...-fuer-deutsche
Bischof Franz-Josef Overbeck , 2015
https://kirchegraupa.wordpress.com/2...inge-anpassen/
https://www.google.be/search?q=Bisch...ta=&gws_rd=ssl
Die zijn zekerweten compleet doorgedraaid in hun bovenkamer !!

Of ook dit destijds , februari 2016:
http://xandernieuws.punt.nl/content/...vang-migranten

Van GROEN , in eenderwelk land:
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:56   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik kan ECHTE asielzoekers nog begrijpen , maar ….

Nou , de volgende 2 hebben destijds ook fraaie uitspraken gedaan:
Annette Treibel-Illian , 2016:
https://www.berlinjournal.biz/annett...-fuer-deutsche
Bischof Franz-Josef Overbeck , 2015
https://kirchegraupa.wordpress.com/2...inge-anpassen/
https://www.google.be/search?q=Bisch...ta=&gws_rd=ssl
Die zijn zekerweten compleet doorgedraaid in hun bovenkamer !!

Of ook dit destijds , februari 2016:
http://xandernieuws.punt.nl/content/...vang-migranten

Van GROEN , in eenderwelk land:
Ik kan ECHTE asielzoekers nog begrijpen , maar ….

Zijn die er nog wel, die 'echte', bedoel ik.

Zoals ik al eerder wist te schrijven ging het voor die invasie die uit Afrika en omstreken komt op huidig ogenblik over Syriërs die, door dat er een zware opstand was in eigen land van een tijdelijke humanitaire hulp gebruik konden maken, niet héél Afrika en omstreken dat meekomt.

De voorstellen voor 'pushbacks' kregen véél tegenstand, nog steeds.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2018 om 16:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:51   #55
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Stel , tot er letterlijk een zelfmoordbommeke ontploft bij de GROENE ,
hoe zouden ze dan reageren , lachend of wie krijgt de schuld ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 19:08   #56
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Het respect dat GROEN verdient (te krijgen):
https://dsocdn.akamaized.net/Assets/...6&maxwidth=568
https://www.youtube.com/watch?v=x7UG9O9refg
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be