Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2016, 16:20   #821
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wie gelooft complottheorieën (niet) ?
Je kunt moeilijk anders dan geloven dat er complotten bestaan, we hebben er immers allemaal op zijn minst 2 ondervonden.
In onze prille jeugd werd voor de meesten seksualiteit verborgen gehouden.
Dat kun je zien als een soort globaal complot van volwassenen, die onderling het eens zijn om dat soort zaken voor kinderen te verbergen.
Begrijp mij niet verkeerd, daar zijn uitstekende redenen voor.
Het tweede complot is dat van Sinterklaas, de Kerstman, de Paashaas, enz.
Opnieuw : een soort van samenzwering waarbij alle volwassenen afgesproken hebben de illusie in stand te houden en doelbewust om het even wat te vertellen aan kinderen.

Nu, het feit dat je van kinds af aan bedrogen wordt, en dan nog door mensen die je vertrouwt (je ouders, je leerkrachten), zorgt er hopelijk voor dat je later kritisch komt te staan tegenover informatie die je te horen krijgt.
Het bewijst ook dat een complot niet zó ver gezocht is.
Probleem is : onderscheid maken tussen wat een paranoïde complottheorie is, en de echte complotten.
Complottheorieën zijn vaak aanlokkelijk omdat ze een simpel antwoord bieden op complexe vragen.
Hoe zijn die piramides gemaakt?
't Zijn de aliens geweest.
Ja, natuurlijk, simpel.
Veel ingewikkelder dan uit te leggen dat er eerst eenvoudiger bouwwerken waren, die helemaal niet zo perfect waren, en dat men geleidelijk aan evolueerde naar complexere zaken.
Veel mensen hebben ook nood aan mysterie, het zijn vaak mensen die religieus zijn die ook het makkelijkst in complottheorieën geloven.
Het is ook aanlokkelijk om in een soort Batman-wereld te geloven.
Met één slechterik die overal alles dirigeert.
Als die uitgeschakeld wordt, zal de wereld weer goed worden...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 16:20   #822
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wie gelooft complottheorieën (niet) ?
Je kunt moeilijk anders dan geloven dat er complotten bestaan, we hebben er immers allemaal op zijn minst 2 ondervonden.
In onze prille jeugd werd voor de meesten seksualiteit verborgen gehouden.
Dat kun je zien als een soort globaal complot van volwassenen, die onderling het eens zijn om dat soort zaken voor kinderen te verbergen.
Begrijp mij niet verkeerd, daar zijn uitstekende redenen voor.
Het tweede complot is dat van Sinterklaas, de Kerstman, de Paashaas, enz.
Opnieuw : een soort van samenzwering waarbij alle volwassenen afgesproken hebben de illusie in stand te houden en doelbewust om het even wat te vertellen aan kinderen.

Nu, het feit dat je van kinds af aan bedrogen wordt, en dan nog door mensen die je vertrouwt (je ouders, je leerkrachten), zorgt er hopelijk voor dat je later kritisch komt te staan tegenover informatie die je te horen krijgt.
Het bewijst ook dat een complot niet zó ver gezocht is.
Probleem is : onderscheid maken tussen wat een paranoïde complottheorie is, en de echte complotten.
Complottheorieën zijn vaak aanlokkelijk omdat ze een simpel antwoord bieden op complexe vragen.
Hoe zijn die piramides gemaakt?
't Zijn de aliens geweest.
Ja, natuurlijk, simpel.
Veel ingewikkelder dan uit te leggen dat er eerst eenvoudiger bouwwerken waren, die helemaal niet zo perfect waren, en dat men geleidelijk aan evolueerde naar complexere zaken.
Veel mensen hebben ook nood aan mysterie, het zijn vaak mensen die religieus zijn die ook het makkelijkst in complottheorieën geloven.
Het is ook aanlokkelijk om in een soort Batman-wereld te geloven.
Met één slechterik die overal alles dirigeert.
Als die uitgeschakeld wordt, zal de wereld weer goed worden...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 18:21   #823
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je kunt moeilijk anders dan geloven dat er complotten bestaan, we hebben er immers allemaal op zijn minst 2 ondervonden.
In onze prille jeugd werd voor de meesten seksualiteit verborgen gehouden.
Dat kun je zien als een soort globaal complot van volwassenen, die onderling het eens zijn om dat soort zaken voor kinderen te verbergen.
Begrijp mij niet verkeerd, daar zijn uitstekende redenen voor.
Het tweede complot is dat van Sinterklaas, de Kerstman, de Paashaas, enz.
Opnieuw : een soort van samenzwering waarbij alle volwassenen afgesproken hebben de illusie in stand te houden en doelbewust om het even wat te vertellen aan kinderen.

Nu, het feit dat je van kinds af aan bedrogen wordt, en dan nog door mensen die je vertrouwt (je ouders, je leerkrachten), zorgt er hopelijk voor dat je later kritisch komt te staan tegenover informatie die je te horen krijgt.
Het bewijst ook dat een complot niet zó ver gezocht is.
Probleem is : onderscheid maken tussen wat een paranoïde complottheorie is, en de echte complotten.
Complottheorieën zijn vaak aanlokkelijk omdat ze een simpel antwoord bieden op complexe vragen.
Hoe zijn die piramides gemaakt?
't Zijn de aliens geweest.
Ja, natuurlijk, simpel.
Veel ingewikkelder dan uit te leggen dat er eerst eenvoudiger bouwwerken waren, die helemaal niet zo perfect waren, en dat men geleidelijk aan evolueerde naar complexere zaken.
Veel mensen hebben ook nood aan mysterie, het zijn vaak mensen die religieus zijn die ook het makkelijkst in complottheorieën geloven.
Het is ook aanlokkelijk om in een soort Batman-wereld te geloven.
Met één slechterik die overal alles dirigeert.
Als die uitgeschakeld wordt, zal de wereld weer goed worden...
Seksualiteit verborgen houden? Ik was al actief op 13 jaar.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 01:35   #824
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat geldt voor mij even goed als voor de rest van de mensheid, en ik beschouw mensen die zeggen dat ze geen egoisten zijn, gewoon als hypocriete egoisten.
Ik leg u duidelijk uit dat ge uw eigen persoonlijkheid projecteert op de gehele mensheid. En wat doet ge? Opnieuw projecteert ge u zelf op de gehele mensheid... tja...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wat ik schrijf is trouwens perfect coherent,
... zei de man menselijk gedrag eerst verklaarde dmv de zwaartekracht, dan de entropie, dan de quantum mechanica ...

I kid you not!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

maar dat schijn je niet te begrijpen. Er zijn een aantal foute basis dogma's die jij aanneemt
Ik neem niks aan! Ik ben een atheist. Ik heb geen geloof, en zeker niet in vrije wil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
en waaruit je tegenspraken lijkt af te leiden uit wat ik stel, maar de fouten zitten hem in uw impliciet aangenomen dogma's, en niet in mijn uitspraken.

Zo denk jij bijvoorbeeld foutief dat een egoist iemand zou zijn die niks goeds voor een ander zou doen. Dat is helemaal fout. Een egoist zoals ik kan een bijzonder hulpvaardig persoon (zoals ik) zijn. Dat is geen tegenspraak. Als een egoist plezier vindt in het hulpvaardig zijn, dan zal hij dat ook zijn, en dat is een puur egoistische daad. Op dezelfde manier dat een egoist ook heel kwaadaardig kan zijn. Een egoist die er plezier in schept om anderen te mishandelen, zal die ook proberen te mishandelen, en dat is een even egoistische daad. Er is geen verschil, wat egoisme betreft, tussen hulpvaardig zijn en kwaadaardig zijn. Het MOTIEF is in beide gevallen, zichzelf plezier doen. DAT is de basis van het egoistische gedrag: zichzelf plezier doen. Dat plezier kan anderen ten goede komen, of ten nadele zijn. Dat verandert niks aan het egoistische van de zaak.

Mijn *intellectuele* voorkeur voor het libertarisme is dat het de enige maatschappelijke beschouwing is die rekening houdt met bovenstaande gegeven: namelijk dat ALLE mensen egoisten zijn, en dat er DUS geen mensen zijn op WIE GE KUNT REKENEN dat ze het goede met U voorhebben. Als we als *intellectuele* beschouwing nemen dat gij GELIJK WIE kunt zijn in de maatschappij en dat ge dus een soort van optimum wilt vinden voor ELK individu in de maatschappij (want het kan "jij" zijn bij de loterij), dan komen we tot een soort van reciprociteitsbeginsel.

Dat is *intellectueel* want *in de praktijk* is bij mij al vastgelegd wie ik ben, (namelijk ik), en is de optimale maatschappelijke constructie die waarbij ik de beminde dictator ben aan het hoofd van een hierarchie die enkel in mijn voordeel werkt. Ideaal gezien vanuit EEN ENKEL persoon is de ideale maatschappij die waarbij hij aan de top staat van een onbetwiste hierarchie die werkt ter zijner glorie en genot. Alle mensen slaaf van mij. Dat is a priori de ideale maatschappij voor 1 enkel individu.

Maar als we *intellectueel* beschouwen dat er een reciprociteitsprincipe moet zijn, waarbij de beschouwing dient uit te gaan van ELK individu en niet van 1 enkel, dan is de situatie totaal anders. Dan is elke vorm van hierarchisch privilege uiteraard IN HET NADEEL van een willekeurig individu, en dan is de libertarische visie de enige die steek houdt.

Omdat een hierarchie altijd, gezien het basis gegeven dat al hun deelnemers zuivere egoisten zijn, gericht op het BEVREDIGEN VAN DE TOP, en NIKS anders. Als je zelf niet hoog bij die top zit, is zo een systeem ALTIJD nadelig.

De maatschappij dient dus, qua *organisatie* hierarchie-loos te zijn. Geen geprivilegieerden die dwingend zeggenschap hebben over anderen. Want anders heb je, gezien het fundamentele egoisme van de deelnemers van die hierarchie, een systematisch ten dienste stellen van een klasse personen ten voordele van de geneugten van een andere, in tegenspraak met het symmetrie principe waar we van uit gaan.

Maar nog eens, dat is enkel een intellectuele beschouwing, want gezien ik een egoist ben en REEDS EEN SPECIFIEK INDIVIDU, is de beste maatschappij structuur die waar ik iedereen onderwerp en iedereen werkt aan MIJN genot. Daar kan toevallig tussen zitten dat ik anderen gelukkig wil zien, of niet, maar dat is enkel kwestie van wat ik vandaag plezant vind. Morgen kan dat anders zijn.
Ik doe zelfs niet de moeite om bovenstaande woordenbrij te lezen.

Is er iemand die dit wel leest?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 21:05   #825
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik leg u duidelijk uit dat ge uw eigen persoonlijkheid projecteert op de gehele mensheid. En wat doet ge? Opnieuw projecteert ge u zelf op de gehele mensheid... tja...
Uiteraard, er is geen enkele andere manier om de illusie van een ander bewustzijn in te leven dan door aan te nemen dat het ergens gelijkaardig is aan het enige bewustzijn waarvan ik weet dat het bestaat, namelijk, het mijne.

Het is fundamenteel onmogelijk om aan te nemen dat er bewuste entiteiten zijn die principieel verschillend zijn van mijn bewuste ervaringen.

Transposities zijn mogelijk, natuurlijk. Ik kan mij perfect inbeelden dat wanneer ik een appel lekker vind, jij een banaan lekker vindt. Maar ik kan mij niet inbeelden dat jij het concept "lekker vinden" niet zou kennen. Ik kan mij best indenken dat, zoals ik chocolade lekker vind, en dat op mijn teen kloppen met een hamer pijn doet, het bij jou anders is, dan dat als jij chocolade eet, dat zeer doet zoals mijn teen onder een hamer.
Maar ik kan mij niet inbeelden dat jij niet zoiets als pijn en "aangename gevoelens" zou hebben.
Ik ga er dus van uit dat bewuste wezens ongeveer identiek zijn aan mijzelf, alleen zijn de "bedradingen" anders, god mag weten waarom, en ondervinden zij dezelfde vreugden en pijn als ik, maar om andere oorzaken.

Ik kan mij dus perfect indenken dat andere mensen het leuk vinden om anderen te helpen, of dat andere mensen het leuk vinden om anderen te folteren. Dat is precies zoals de voorkeuren voor bananen of chocolade.

Maar eens men een abstractie maakt van wat nu precies de dingen zijn die welke sensaties, gevoelens, en ervaringen oproepen, moeten andere bewuste wezens identiek aan mijzelf zijn, of ik kan ze uiteraard niet beschouwen als bewuste wezens.

Maw, in de mate dat anderen, op transposities na, niet zijn zoals ik, zijn het voor mij geen bewuste wezens die ik ooit kan hopen te begrijpen, en dus probeer ik dat ook niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2016 om 21:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 23:34   #826
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard, er is geen enkele andere manier om de illusie van een ander bewustzijn in te leven dan door aan te nemen dat het ergens gelijkaardig is aan het enige bewustzijn waarvan ik weet dat het bestaat, namelijk, het mijne.

Het is fundamenteel onmogelijk om aan te nemen dat er bewuste entiteiten zijn die principieel verschillend zijn van mijn bewuste ervaringen.

Transposities zijn mogelijk, natuurlijk. Ik kan mij perfect inbeelden dat wanneer ik een appel lekker vind, jij een banaan lekker vindt. Maar ik kan mij niet inbeelden dat jij het concept "lekker vinden" niet zou kennen. Ik kan mij best indenken dat, zoals ik chocolade lekker vind, en dat op mijn teen kloppen met een hamer pijn doet, het bij jou anders is, dan dat als jij chocolade eet, dat zeer doet zoals mijn teen onder een hamer.
Maar ik kan mij niet inbeelden dat jij niet zoiets als pijn en "aangename gevoelens" zou hebben.
Ik ga er dus van uit dat bewuste wezens ongeveer identiek zijn aan mijzelf, alleen zijn de "bedradingen" anders, god mag weten waarom, en ondervinden zij dezelfde vreugden en pijn als ik, maar om andere oorzaken.

Ik kan mij dus perfect indenken dat andere mensen het leuk vinden om anderen te helpen, of dat andere mensen het leuk vinden om anderen te folteren. Dat is precies zoals de voorkeuren voor bananen of chocolade.

Maar eens men een abstractie maakt van wat nu precies de dingen zijn die welke sensaties, gevoelens, en ervaringen oproepen, moeten andere bewuste wezens identiek aan mijzelf zijn, of ik kan ze uiteraard niet beschouwen als bewuste wezens.

Maw, in de mate dat anderen, op transposities na, niet zijn zoals ik, zijn het voor mij geen bewuste wezens die ik ooit kan hopen te begrijpen, en dus probeer ik dat ook niet.
Valt gij zelf niet in slaap als ge zoiets schrijft?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 15:01   #827
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Valt gij zelf niet in slaap als ge zoiets schrijft?
Dat moet zo ongeveer de reactie zijn van de kraai, als hij de nachtegaal hoort zingen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 17:49   #828
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moet zo ongeveer de reactie zijn van de kraai, als hij de nachtegaal hoort zingen
Nee echt, gij zijt dan de nachtegaal of wat?

Ik heb nog nooit ne nachtegaal gehoord die het zo regelmatig heeft over 'folteren', 'martelen' en 'villen'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 17:49   #829
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moet zo ongeveer de reactie zijn van de kraai, als hij de nachtegaal hoort zingen
Nee echt, gij zijt dan de nachtegaal of wat?

Ik heb nog nooit ne nachtegaal gehoord die het zo regelmatig heeft over 'folteren', 'martelen' en 'villen'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:00   #830
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Genomen uit een andere draad:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht





Video Releases

ANNOUNCING: Deep State Unmasked Investigation
4 days ago by Staff Report
Project Veritas will unmask the Deep State with its next undercover investigation.
Video - We are unmasking the Deep State



__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2018, 17:04   #831
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Van Oost-Europa tot Amerika, iedereen heeft het gemunt op miljardair George Soros. De man die van zichzelf zegt dat hij de geschiedenis wil beïnvloeden, is de perfecte zondebok voor de autoritaire rechtse leider.

Noem maar iets op en George Soros krijgt er de schuld van. De vluchtelingenstroom naar Europa? George Soros! Ondermijning van de blanke christelijke beschaving? George Soros! Demonstraties tegen de Amerikaanse opperrechter Brett Kavanaugh? Soros natuurlijk! De ramp met het olieplatform Deepwater Horizon in de Golf van Mexico (in 2010)? George Soros! Joodse complotten in het algemeen? U raadt het al.


Bom

Het is in dat licht ook niet echt verrassend dat ook Soros onlangs een bom in zijn brievenbus kreeg, net als Hillary Clinton, Barack Obama en CNN. Mensen die een zondebok zoeken in deze verwarrende en gepolariseerde wereld, waar feiten bovendien niet van doorslaggevend belang zijn, komen al snel uit bij iemand die zo opzichtig een bepaald soort samenleving voorstaat. Want je kunt van alles zeggen over George Soros (88): hij maakt geen geheim van zijn bedoelingen.

“Als jongeman had ik bovenmenselijke fantasieën’’, zei hij ooit.


...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ijgt~a50adec2/


Arme George valt ten prooie aan de veelvuldige 'bovenmenselijke fantasieën'. Save his soul!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 november 2018 om 17:05.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2018, 03:26   #832
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Twitter begaat een fatale fout, net terwijl de msm het imago van Georgy-boy tracht op te smukken:

https://thehill.com/policy/technolog...trending-topic


Twitter is apologizing for the fact that "Kill all Jews" appeared as a trending topic on its platform Friday.

In a statement, a representative from Twitter said the phrase should not have appeared on the trending topic list and that "we’re sorry for this mistake."

"This was trending as a result of coverage and horrified reactions to the vandalism against a synagogue in New York," it said. "Regardless, it should not have appeared as a trend."

"At times, we do prevent certain content from trending and we have now done so with this trend."

GZD dat Twitter infowars reeds verwijderd heeft. Connect the dots.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 november 2018 om 03:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2018, 03:32   #833
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 november 2018 om 03:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 04:49   #834
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Steeds meer mensen geloven dat de aarde plat is en “dat is de schuld van YouTube”, volgens studie
https://www.hln.be/wetenschap-planee...udie~a960aace/
Algoritme aanpassen

Volgens Landrum, die de resultaten van het onderzoek voorstelde tijdens de jaarlijkse meeting van de Amerikaanse Vereniging voor de Bevordering van Wetenschap in Washington, DC, doet YouTube niet opzettelijk iets verkeerds, maar zou de site haar algoritme kunnen aanpassen om meer accurate informatie te tonen. “Er is veel bruikbare informatie op YouTube, maar ook veel misinformatie”, aldus Landrum. “Hun algoritmes maken het makkelijk om meegezogen te worden (in samenzweringstheorieën, red.) door informatie te presenteren aan mensen die daar meer vatbaar voor zijn.”
Wetenschappelijke video’s

“Geloven dat de aarde plat is, is op zichzelf niet noodzakelijk problematisch, maar het gaat gepaard met een wantrouwen in instellingen en autoriteit in het algemeen”, voegde ze eraan toe. “We willen dat mensen kritische consumenten zijn van de informatie die ze aangereikt krijgen, maar er moet een evenwicht zijn.”

Landrum riep wetenschappers op om hun eigen YouTubevideo’s te creëren en zo de verspreiding van samenzweringstheorieën tegen te gaan. “We willen niet dat YouTube vol video’s staat die alle redenen geven waarom de aarde plat is. We hebbe andere video’s nodig die uitleggen waarom die redenen niet echt zijn en hoe er verschillende manieren zijn waarop je dat zelf kan onderzoeken.”


Onze forumgeleerden hadden het bij het juiste einde, "het zijn toch die youtube filmpjes". Arm Hollywood...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 04:53   #835
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Oja, foutloos schrijven lukt nog steeds niet in onze kranten. Vandaar youtube & de platte aarde als alternatief. Cheers!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:21   #836
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Onze forumgeleerden hadden het bij het juiste einde, "het zijn toch die youtube filmpjes". Arm Hollywood...
Dat is al sinds begin vorig jaar gekend.
Door de 'battle for the eyeball' (de strijd om aandacht) zijn de Youtube algoritmes zijn zo getuned dat ze je meenemen naar meer en meer radicale content.

Daarom ook dat Youtube in de praktijk een 'radicalisation engine' is geworden.

Complotters die al besmet zijn door een bepaald complotgeloof vervallen daardoor snel in nog extremere (en gevaarlijkere) vormen van complotgeloof, het platte-aarde geloof is wel zo ongeveer de bodem en dat kan wel degelijk tot schade leiden als mensen hun kinderen gaan thuishouden van school en zelf gaan misvormen op basis van hun geradicaliseerde geloof. Dat is in feite nog gevaarlijker dan de Anti-vaxx gekte.

Maar ook politiek gezien is Youtube een gevaar, het radicaliseert rechtse en linkse aanhangers naar meer en meer extreme vormen van Alt-Right en Alt-Left, met alle mogelijke gevolgen vandien.
Het succes van de gele hesjes is zeker en vast voor een deel daaraan te wijten.

En dit is allemaal geen fantasie maar gebaseerd op onderzoek:

https://www.nytimes.com/2018/03/10/o...s-radical.html

Citaat:
YouTube, the Great Radicalizer

It seems as if you are never “hard core” enough for YouTube’s recommendation algorithm. It promotes, recommends and disseminates videos in a manner that appears to constantly up the stakes. Given its billion or so users, YouTube may be one of the most powerful radicalizing instruments of the 21st century.

This is not because a cabal of YouTube engineers is plotting to drive the world off a cliff. A more likely explanation has to do with the nexus of artificial intelligence and Google’s business model. (YouTube is owned by Google.) For all its lofty rhetoric, Google is an advertising broker, selling our attention to companies that will pay for it. The longer people stay on YouTube, the more money Google makes.

What keeps people glued to YouTube? Its algorithm seems to have concluded that people are drawn to content that is more extreme than what they started with — or to incendiary content in general.
Citaat:
This state of affairs is unacceptable but not inevitable. There is no reason to let a company make so much money while potentially helping to radicalize billions of people, reaping the financial benefits while asking society to bear so many of the costs.
Een correctie dringt zich op en liever vandaag dan morgen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 februari 2019 om 14:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:30   #837
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Dat van Deep State is natuurlijk flauwekul, behalve als je de rijken en hun connecties als Deep State wil beschouwen.

Maar dat er georganiseerde cyberspionage en hacking bestaat is een feit. Fancy Bear bestaat en onlangs nog een artikel gelezen over de anti-cyberattacktechnologie van Israel. Die hebben zeker te maken met cyberaanvallen en ze zullen die zeker en vast zelf ook uitvoeren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:49   #838
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat van Deep State is natuurlijk flauwekul, behalve als je de rijken en hun connecties als Deep State wil beschouwen.

Maar dat er georganiseerde cyberspionage en hacking bestaat is een feit. Fancy Bear bestaat en onlangs nog een artikel gelezen over de anti-cyberattacktechnologie van Israel. Die hebben zeker te maken met cyberaanvallen en ze zullen die zeker en vast zelf ook uitvoeren.
Deze dus, spijtig genoeg betaalmuur, heb het in de papieren gelezen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190214_04176973

Maar denk dat het hierop gebaseerd is:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/14...-veel-a3654041

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 februari 2019 om 14:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 15:35   #839
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Deze dus, spijtig genoeg betaalmuur, heb het in de papieren gelezen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190214_04176973

Maar denk dat het hierop gebaseerd is:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/14...-veel-a3654041
Weeral een beloftevol domein waar we ons laten doen hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be