Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2016, 20:35   #41
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mmmja, welke wijven u met uw schoeisel wenst te versieren is niet echt on topic in deze draad : ik verwijs u daarvoor graag naar (bijvoorbeeld) de onderste regionen van dit forum.

In deze draad gaat het over al dan niet “brol”-producten. Nou, voor wat schoeisel betreft draagt niet iedereen Chinese plastieken massaproducten, zoals u hier middels diverse bijdragen hebt gemerkt.

Let wel, voor mij niet gelaten als u dat wel doet, en goed voor u als u daarmee desgewenst jonge wijven strikt voor wie grootwarenhuisschoenen kennelijk al voldoende charme en aantrekkingskracht inhouden.
Geox en Mephisto liggen niet in grootwarenhuizen en wijven met een ongevoelige kriebelaar van vijf centimeter lang die uit hun kut ligt te bengelen interesseren me niet. Ik ben eerder voor verse zeevrucht producten met een frisse oceaangeur.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 juli 2016 om 20:38.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 20:45   #42
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ze heeft er dan ook de meest ouderwetse bompa schoenen uit gehaald. Brogues met glad leder en wat meer frivoliteit in de brogues kan best hip en jeugdig zijn. Uiteraard past dit soort schoenen niet bij streetware of goedkoop ogende kledij maar eerder bij casual chick, bohemian style, etc. Alles wat iets gekleder is of een alles kan/mag klederdracht zoals Bohemian (eclectisch met duurzame materialen en nonchalant gedragen).

zie bvb

http://blog.loake.co.uk/wp-content/u...ty-800x571.jpg
Dat is de klassieke wijventruk, hun vent moet er zo belachelijk mogelijk uit zien. Hij mag vooral niet aantrekkelijk zijn in de ogen van andere hete grieten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 20:48   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wat een draad.

Gispy maakt het aangenaam lezen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 21:14   #44
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Geox en Mephisto liggen niet in grootwarenhuizen en wijven met een ongevoelige kriebelaar van vijf centimeter lang die uit hun kut ligt te bengelen interesseren me niet. Ik ben eerder voor verse zeevrucht producten met een frisse oceaangeur.
Ieder zijn meug, zijn smaak, en zijn opvoeding, beste meneer. Ik wens u voor het overige verder een rustige oude dag en zoete droompjes toe.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 21:27   #45
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ze heeft er dan ook de meest ouderwetse bompa schoenen uit gehaald. Brogues met glad leder en wat meer frivoliteit in de brogues kan best hip en jeugdig zijn. Uiteraard past dit soort schoenen niet bij streetware of goedkoop ogende kledij maar eerder bij casual chick, bohemian style, etc. Alles wat iets gekleder is of een alles kan/mag klederdracht zoals Bohemian (eclectisch met duurzame materialen en nonchalant gedragen).

zie bvb

http://blog.loake.co.uk/wp-content/u...ty-800x571.jpg
De gustibus et coloribus non est disputandum. Ik dacht evenwel dat het in deze draad niet daarover ging, noch over hete grieten of jonge wijven en/of onderdelen ervan, maar over al dan niet "brol"-producten, en dus over al dan niet kwaliteitsproducten.

Maar grif toegegeven, ik vergis mij : kennelijk is er op dit door al te veel dirty old men bezoedeld forum zelfs in de als ernstig bedoelde draden geen ernstige discussie meer mogelijk.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 juli 2016 om 21:33.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 21:39   #46
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ieder zijn meug, zijn smaak, en zijn opvoeding, beste meneer. Ik wens u voor het overige verder een rustige oude dag en zoete droompjes toe.
Ach mijn opvoeding was bij de jesuiten. Mijn moeder had geen tijd voor mij en mijn vader had klasse maar geen geen ballen. Nobody is perfect.

Een Franse man van de petite noblesse met een Vlaams boerinneke daar kan alleen maar een ramp uit voortkomen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 juli 2016 om 21:45.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 21:58   #47
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zijn schoenen voor oude bokken. Ik draag alleen Geox of Mephisto etc. Jonge wijven vallen op zulke details.
Geox draag je alleen als je zweetpoten hebt.
Ik heb nog niet echt mooie modellen gezien bij dat merk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 21:58   #48
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De gustibus et coloribus non est disputandum. Ik dacht evenwel dat het in deze draad niet daarover ging, noch over hete grieten of jonge wijven en/of onderdelen ervan, maar over al dan niet "brol"-producten, en dus over al dan niet kwaliteitsproducten.

Maar grif toegegeven, ik vergis mij : kennelijk is er op dit door al te veel dirty old men bezoedeld forum zelfs in de als ernstig bedoelde draden geen ernstige discussie meer mogelijk.
Is dit een reply op mijn post? Heb ik wat gezegd over hete grieten of dergelijke? Buiten persoonlijke smaak was jouw bijdrage tot nu toe ook niet echt on topic.

Maar ja, het mag duidelijk zijn: die schoenen van jou zijn kwaliteitsvol en onverslijtbaar. Daarvoor zijn ze dan ook gemaakt/uitgevonden decennia geleden. Met modernere materialen was er geen noodzaak meer voor die schoenen en zijn ze meer verfijnde versies beginnen maken met dezelfde duurzame kwaliteiten. In se moet je ermee aan de dokken kunnen gaan staan en wandelen zonder problemen. Zijn prijs zeker waard. Vraag is maar wie dergelijke schoenen nodig heeft. Idem ditto met bvb schoenen van caterpillar.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 23:20   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die mensen verdienen het dan ook om bedonderd te worden hé.

Wordt er door die winkel uitdrukkelijk geclaimd dat de schoenen van dezelfde kwaliteit zijn als [vul merk maar in]?
Wordt er door die winkel uitdrukkelijk geclaimd dat de schoenen [vul termijn in of km's] meegaan?
Natuurlijk niet, bot liegen terwijl de waarheid dra blijkt, is commercieel erg dom.
Wat gedaan wordt is kwaliteit valselijk suggereren. Zie mijn voorbeeld van Shoe Discount https://www.shoediscount.be/be_nl/ov...ndernemen.html
Citaat:
Euro Shoe Group (Shoe Discount, Avance & Bristol) streeft ernaar om haar klanten een eerlijk product aan een eerlijke prijs aan te bieden met aandacht voor mens en milieu. Concreet betekent dit dat we allerlei initiatieven nemen om duurzaam te ondernemen in de volledige toeleveringsketen, van inkoop tot distributie.
Citaat:
Ook hebben we onze Quality Control partner in het Verre Oosten opdracht gegeven om, naast de bewaking van de kwaliteit van de goederen die wij in het Verre Oosten laten maken, ook de tewerkstellingsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden te controleren.
Hun merken Trend One, 2-bizzy, enz zijn zowat de grootste brol die er is, hoezo "duurzaam", en "kwaliteit"?
Hun hoofdletters Quality Control partner lag daar in het Verre Oosten waarschijnlijk met zijn sandalen in de zon te maffen.
Hopen hoogdravende blabla op die site. De realiteit zijnde net het omgekeerde. Ik vind dat uitdrukkelijk genoeg, hoor...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 23:24   #50
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem is dat reparatie vaak nogal arbeidsintensief is en bijgevolg soms gewoon te duur in vergelijking met nieuwkoop.
Onkruid met de hand wieden tussen overbodige struikskes tussen asfalt is ook enorm arbeidsintensief. Maar blijkbaar niet te duur voor Staat. Als Staat verdwijnt dan komen al die handen vrij voor wèl nuttige dingen zoals reparatie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 08:06   #51
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Onkruid met de hand wieden tussen overbodige struikskes tussen asfalt is ook enorm arbeidsintensief. Maar blijkbaar niet te duur voor Staat. Als Staat verdwijnt dan komen al die handen vrij voor wèl nuttige dingen zoals reparatie.
U wilt wonen in een omgeving waar het onkruid welig tiert en het vol vuil ligt ? Jaloers op het leven van een gemeente groen of afval werker of alleszins op het beeld ervan dat u hebt ?

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 juli 2016 om 08:07.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 08:11   #52
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik vermoed dat het volkorenbrood dat ik duur betaal een gewoon grof brood is geschilderd met moutmeel en ik dus evengoed een gewoon bruin brood kan kopen. Ik begrijp ook niet waarom wit brood dat veel meer bewerkingen moet ondergaan goedkoper is als brood van minder bewerkt meel. Het rijsproces ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:42   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat vrijetijdskledij betreft, zou ik bvb. Zeeman aanraden. Het gaat heus niet kapot in een wasmachine, en ik heb de ondervinding dat die kleren toch vele jaren kunnen meegaan. OK, 't is geen statussymbool, maar prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed. Laatst 4 broeken gekocht voor 20€, en weer gesteld voor een paar jaar.
Zeeman... Komaan zeg, daar ligt alleen lelijke brol
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 14:45   #54
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik vermoed dat het volkorenbrood dat ik duur betaal een gewoon grof brood is geschilderd met moutmeel en ik dus evengoed een gewoon bruin brood kan kopen. Ik begrijp ook niet waarom wit brood dat veel meer bewerkingen moet ondergaan goedkoper is als brood van minder bewerkt meel. Het rijsproces ?
Volkorenbrood zou moeten gemaakt zijn van volkorenmeel

Citaat:
Volkorengraan bestaat uit de volledige, gemalen, gebroken of geplette graankorrel na het verwijderen van de niet-eetbare delen, zoals de buitenste laag. De componenten – endosperm, kiem en de zemel – zijn aanwezig in dezelfde verhoudingen zoals die van nature in de intacte graankorrel voorkomen.
Die kleuring met moutextract (die ook gebruikt wordt in gewoon bruin brood) kan je gemakkelijk herkennen aan de eerder egale kleur binnenin, en de afwezigheid van een groffe structuur.

Het probleem is dat de specificatie "volkoren" niet wettelijk vastgelegd werd.
Idem voor "tournedos", "chateaubriand", "filet pur" etc..
Er is nog werk aan de winkel voor Europa; de kromtestraal van de komkommers had prioriteit.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 15:26   #55
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Volkorenbrood zou moeten gemaakt zijn van volkorenmeel
Een volkorenbrood bevat altijd tarwemeel omdat volkorenmeel absoluut niet rijst.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 15:39   #56
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een volkorenbrood bevat altijd tarwemeel omdat volkorenmeel absoluut niet rijst.
"volkorenmeel" zegt niets over de gebruikte graansoort, dat is net het punt: het moet bestaan uit de volledige graankorrel, behalve het buitenste vlies.
Volkoren tarwe, maïs, rogge, gerst, spelt, haver etc.. of een mengsel, het kan allemaal.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 16:51   #57
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
U wilt wonen in een omgeving waar het onkruid welig tiert en het vol vuil ligt ? Jaloers op het leven van een gemeente groen of afval werker of alleszins op het beeld ervan dat u hebt ?
Ik wil een prestatie economie, geen bezigheidseconomie.
Ik ben niet jaloers op asociale luie krenten.
Jaloezie is in de plaats willen zijn.
Ik wens hen een nuttiger job te geven, in plaats van een bezigheid een prestatie.
Struiken planten tussen asfalt en beton, ter zoeken van een bezigheid, is geen prestatie.
Want uw "gemeente..." dwingt mensen te betalen voor eender wat aan een eveneens opgelegde prijs. Het meten van prestatie als dusdanig wordt zo uitgeschakeld. En dat is ook het doel van Overheid / Staat, zijnde de bende asociale luie krenten.
Al die stroken met struiken waren vroeger asfalt / beton, dat uitgebroken werd, en vervangen door aarde, ter "scheiding" en ter dwingen tot het nemen van korte bochten / afslaan ipv rechtdoor / een eind rechtsrijden om linksaf te kunnen slaan, en meer van zulke tegenwerking / sabotage.
Uw onkruid was er initieel dus evenmin.
Uw argumentatie doorloopt een cirkel die bij uzelf begint.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 16:52   #58
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeeman... Komaan zeg, daar ligt alleen lelijke brol
Veel van die spullen die je bij Zeeman koopt, koop je ook gewoon elders in confectiezaken hoor. Het product is hetzelfde, alleen de prijs is x5. Het voordeel bij Zeeman is dat ze verkopen tegen een correcte prijs, je weet ook dat de kleren gemaakt zijn door echte Aziatische arbeiders die nog zeer goedkoop werken.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 17:03   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Nog een tip voor de mannen onder ons :

Scheerapparaten zijn vaak zéér duur en ik heb er nog geen enkele goede aangetroffen. Ik heb nog zo'n toestelletje van Philips liggen waarvan ik zelfs nog de koppen had laten vernieuwen, maar het scheerresultaat bleef bedroevend (allesbehalve glad!).

Ook scheermesjes zijn er in alle vormen en maten, maar de beste ervaring heb ik nog altijd met 2-bladige mesjes. Meerbladige mesjes werken enkel op gladde oppervlakken zoals de wangen, maar kunnen niet goed bij haartjes op de keel. 2-bladige mesjes zijn veel goedkoper, en ze gaan even lang mee!

Wat het elektrisch "scheren" betreft ben ik inmiddels overgeschakeld naar de Braun Silk-épil 1 (Vandenborre). Die snijdt de haartjes niet af, maar trekt de haartjes uit het gezicht (= epileren) waardoor ze ook langer wegblijven. In het begin was dat pijnlijk, maar eens de gewoonte er is, voel je er niks meer van! Hardnekkige stoppels en zwarte puntjes kan je nadien verwijderen met het pincet. Ik ben sindsdien altijd snel en uiterst proper geschoren en zit niet meer te klooien met mesjes die vooral veel snijwonden opleveren.

Ook dingen zoals preshave en aftershave zijn pure geldklopperij die je niet nodig hebt.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 juli 2016 om 17:15.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 18:58   #60
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Veel van die spullen die je bij Zeeman koopt, koop je ook gewoon elders in confectiezaken hoor. Het product is hetzelfde, alleen de prijs is x5. Het voordeel bij Zeeman is dat ze verkopen tegen een correcte prijs, je weet ook dat de kleren gemaakt zijn door echte Aziatische arbeiders die nog zeer goedkoop werken.
De grote merken worden ook niet meer in Europa gemaakt niettegenstaande ze daar zeer discreet over zijn. Maar kwaliteit wordt ook in China gemaakt maar daar kan je moeilijk Zeeman met gelijk stellen. Doorgaans komt het nu uit Bangladesh trouwens waar de kwaliteit meestal lager is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be