Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2018, 13:15   #1221
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn in Vlaanderen twee partijen tegen dat migratiepact.

ik vermoed dat ze allebei gaan winnen.

(kijk op dit eigenste forum maar eens voor welk dilemma het een bon-belge als Tavek plaatst! ... voor mensen die voor dat B-gevoel geen fuck geven, is er zelfs geen dilemma)

Ik heb hier al sinds 2014 gezegd dat ik geen reden zag waarom N-VA op basis van hun discours en hun parcours zouden terugvallen. Mijn geschat resultaat voor volgende verkiezingen (2019 dus) is altijd al 27 a 28% geweest. Vorige week zou ik datzelfde cijfer nog steeds realistisch gevonden hebben.

Nu niet meer, deze handgranaat die is ontploft gaat hen kiezers kosten, het is nog te vroeg opdat er partijtoppers het gaan toegeven maar zij hebben hier single handed de volledige kiescampagne 2019 van het Blok zitten voeren. Van Grieken en Philip Dewinter moeten zich wellicht een breuk zitten lachen met zoveel dommigheid vanwege hun concurrent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:17   #1222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar, arme Panda toch. Ik stel vast dat je problemen hebt met het begrijpen van hetgeen ik een paar jaren geleden hier heb geschreven. Of veeleer, dat je het gewoon niet wilt begrijpen. Zal ik het desondanks toch nog maar eens proberen?
Het verhaal dat ik destijds heb gedaan over het Noachisme was nochtans duidelijk. Het enige wat het Noachisme met het Judaïsme te maken heeft is het God-begrip. Dat is al. Uw dwaas gefantaseer, uw kwistig rondstrooien van termen uit de joodse woordenschat zijn doodeenvoudig getrol en aan mij niet besteed om de eenvoudige reden dat ik niet joods ben.
Ik heb dan ook nooit over een jood gesproken. Enkel over een nep-jood.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:17   #1223
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb hier al sinds 2014 gezegd dat ik geen reden zag waarom N-VA op basis van hun discours en hun parcours zouden terugvallen. Mijn geschat resultaat voor volgende verkiezingen (2019 dus) is altijd al 27 a 28% geweest. Vorige week zou ik datzelfde cijfer nog steeds realistisch gevonden hebben.

Nu niet meer, deze handgranaat die is ontploft gaat hen kiezers kosten, het is nog te vroeg opdat er partijtoppers het gaan toegeven maar zij hebben hier single handed de volledige kiescampagne 2019 van het Blok zitten voeren. Van Grieken en Philip Dewinter moeten zich wellicht een breuk zitten lachen met zoveel dommigheid vanwege hun concurrent.
bekijk de cijfers eens van die poll Panda .... zelfs als die er de helft naast zou zitten is er nog ruimte voor groei voor beiden als de campagne enigszins hierover zou durven gaan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:18   #1224
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van Grieken en Philip Dewinter moeten zich wellicht een breuk zitten lachen met zoveel dommigheid vanwege hun concurrent.
Ik denk eerder dat Van Grieken & Co zich in hun handen zouden gewreven hebben als NVA plat op de buik zou gaan in een migrantenthema.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:21   #1225
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zal het nog eens schrijven, mss kan je deze keer lezen wat er juist staat :

in de rest van de wereld begrijpen ze dat niet hoor, dat er iets kan passeren tegen de wil van de grootste partij uit de meerderheid.
Het gaat niet om 'niet begrijpen dat...' maar het is veel basaler : dergelijke trivialiteiten uit de nationale politieke arena interesseren niemand buiten de eigen grenzen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:24   #1226
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat niet om 'niet begrijpen dat...' maar het is veel basaler : dergelijke trivialiteiten uit de nationale politieke arena interesseren niemand buiten de eigen grenzen.
ja, ik had het moeten weten dat het bij u daarop ging uitdraaien.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:31   #1227
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk eerder dat Van Grieken & Co zich in hun handen zouden gewreven hebben als NVA plat op de buik zou gaan in een migrantenthema.
"Onder vuur liggen van PS en VB: goed dat aan weerszijden de verschillen nog eens extra in de verf worden gezet."
— Ben Weyts (@BenWeyts) December 6, 2018

Of de gelijkenis, één pot nat.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 6 december 2018 om 13:32.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:33   #1228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, ik had het moeten weten dat het bij u daarop ging uitdraaien.
Wat dacht je dan ? Dat de New York Times, BBC of The Guardian een interview gaan komen afnemen over wat deze of gene partij denkt over het standpunt dat de premier van België officieel meedeelt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:39   #1229
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik doe een geel hesje aan en ga rellen.

neh.

Of ik bouw een mech die keet gaat schoppen
Waarom kiezen?

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:39   #1230
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat dacht je dan ? Dat de New York Times, BBC of The Guardian een interview gaan komen afnemen over wat deze of gene partij denkt over het standpunt dat de premier van België officieel meedeelt ?
Idd. Dus gaan ze er ook ferm hun kloten aan vegen mocht Belgie het pact niet ondertekenen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:42   #1231
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat dacht je dan ? Dat de New York Times, BBC of The Guardian een interview gaan komen afnemen over wat deze of gene partij denkt over het standpunt dat de premier van België officieel meedeelt ?
bij mijn weten hadden we het over het feit dat N-VA abusievelijk ingedeeld werd bij de oppositie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:56   #1232
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, ik had het moeten weten dat het bij u daarop ging uitdraaien.
Aarch, niet?
Ik voel mee met je ergernis maarre... in alle eerlijkheid is de Panda zijn uitspraak wel spot-on.
Enfin, niks van aantrekken. Morgen is 't TGIF.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:58   #1233
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Aarch, niet?
Ik voel mee met je ergernis maarre... in alle eerlijkheid is de Panda zijn uitspraak wel spot-on.
Enfin, niks van aantrekken. Morgen is 't TGIF.
ik had t vooral over t woordje basaal.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:59   #1234
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Boeken toe.

Citaat:
Nieuwe rode lijn N-VA al overschreden: Reynders gaf VN-vertegenwoordiger al in oktober opdracht migratiepact goed te keuren

Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) gaf de Belgische vertegenwoordiger bij de Verenigde Naties in oktober al de opdracht om het VN-migratiepact goed te keuren. Dat blijkt uit de officiële instructie die De Morgen in handen heeft. Zo’n besluit kan niet zomaar gewijzigd meer worden. De ‘volgende’ rode lijn van N-VA is dus al overschreden.
“Tijdens de CoorMulti-vergadering van 12.09.2018 op de FOD Buitenlandse Zaken werd bevestigd dat België de tekst van de GCM (Global Compact on Migration of het VN-migratiepact, red.) steunt en zal goedkeuren en zal beginnen met de praktische implementatie ervan.” Dat staat te lezen in de instructie die minister Reynders op 3 oktober van dit jaar naar de VN-vertegenwoordiger stuurde en die De Morgen kon inkijken.
Dat ons land het zogenaamde pact van Marrakech in die CoorMulti-vergadering goedkeurde, was al geweten. Belangrijker is nu dat Reynders met deze instructie begin oktober in naam van de regering al de opdracht gaf om het VN-migratiepact te ondertekenen namens ons land. Daarmee is de besluitvorming in principe volledig afgerond. De Belgische diplomatieke vertegenwoordiger bij de VN in New York kan deze maand het pact definitief mee goedkeuren, zonder dat er nog politiek over geoordeeld moet worden.
Marrakech-pact

2
Peter De Roover en Kristof Calvo gisteren in de Kamercommissie. © Photo News
Van nieuwsupdates tot achtergrond en analyses: alles over het migratiepact lees je in ons dossier.
Omdat Reynders het licht al op groen zette, kan die beslissing niet zomaar ongedaan gemaakt worden. Daarvoor is een nieuwe beslissing van het coördinatiemechanisme CoorMulti nodig. Iets wat voor de VN-top in New York op 19 december niet meer mogelijk is, laat staan voor de bijeenkomst in Marrakech komende maandag. Ook de beslissing naar een hoger niveau tillen, in dit geval in de schoot van het Interministerieel Comité voor Buitenlands Beleid, lijkt weinig waarschijnlijk voor maandag. “De tekst bevat de essentie van onze prioriteiten en het document gaat niet in tegen de Belgische rode lijnen”, besluit Reynders in de instructie.


Daarmee lijkt het net zich te sluiten rond de N-VA. Gisteren hield fractieleider Peter De Roover nog vol dat een goedkeuring ongrondwettelijk zou zijn. “Er is nooit een beslissing genomen binnen de regering”, zei hij. “De kwestie is zelfs nooit op tafel gekomen.”
Gewone gang
Nu blijkt dat de gebruikelijke besluitvorming voor internationale besluitvorming wel degelijk zijn gewone gang is gegaan. N-VA heeft er zich bij neergelegd dat premier Michel maandag in Marrakech present zal zijn, maar meent dat het zich nog kan verzetten tegen goedkeuring namens de regering op de VN-vergadering, later in New York. De instructie van minister Reynders toont aan dat ook die rode lijn feitelijk al twee maanden geleden overschreden is.
Premier Michel verdedigt zijn standpunt over het migratiepact vanaf kwart over twee in de Kamer. De resolutie over steun van België aan het pact wordt dan ook plenair goedgekeurd.
https://www.demorgen.be/politiek/nie...uren-bd1f188d/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:02   #1235
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik had t vooral over t woordje basaal.
Da's laag bij de gronds!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:03   #1236
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Da's laag bij de gronds!
ik wist dat niemand het door ging hebben ze.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:09   #1237
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tegen dit pact zijn is niet extreem rechts, het is de normaalste zaak van de wereld en het vertolkt de meerderheid van dit land.
Dat is inderdaad zo, maar velen op dit forum horen of lezen dat niet graag. De kloof tussen de Vlaamse bevolking en het verenigd front van trado's, groen en andere Panda's inzake migratie is zeer diep geworden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:26   #1238
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb dan ook nooit over een jood gesproken. Enkel over een nep-jood.
Je hebt dus op een zeer lichtzinnige wijze iemand een etiket opgespeld.

Moge de uitspraak van Ludwig Wittgenstein uw verwarde geest verlichten:
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:31   #1239
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als ze nu niet de stekker er uit trekken zijn ze bijzonder ongeloofwaardig en wacht hun een electorale slachting.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:31   #1240
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb dan ook nooit over een jood gesproken. Enkel over een nep-jood.
Isda zoiets als een veganistische Burger?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be