Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2018, 19:59   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Sigrid Kaag (D66) trekt 10,1 miljoen euro uit voor studenten uit ontwikkelingslanden

Bij onze Noorderburen flipt er ook ééntje door ...

Sigrid Kaag (D66) trekt 10,1 miljoen euro uit voor studenten uit ontwikkelingslanden

Ik ga 'spijtig' genoeg nog gelijk krijgen met mijn zin:

'Vrouwen, der untergang!!'

p.s.

Een groep 'studenten?'

Frans Timmermans (EU) zaait verdeeldheid met extremistische retoriek ‘tegen nationalisme’

'Goed' bezig daar bij onze Noorderburen.

En nu de stille hoop maar koeteren dat het niet overwaait want in de meeste gevallen keken Politici toch altijd naar hoe men het in andere landen aan boord legde?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 augustus 2018 om 20:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 21:10   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik ben een beetje in de war moet ik zeggen.

Dit is toch precies hoe mensen die tegen immigratie zijn altijd zeggen dat ontwikkelingshulp eruit moet zien? Kennis overdragen over, en ik quote het artikel, "bijvoorbeeld waterbeheer, voedsel en rechten" aan mensen van daar zodat zij de situatie thuis kunnen fixen?

Ik geef toe, het is een beetje een klein bedrag. 850 beurzen van in totaal 10.1 miljoen is een schijntje in vergelijking met bijvoorbeeld de afschaffing van dividendbelasting, de 2 miljard bonus voor belastingontwijkende buitenlandse aandeelhouders van multinationals en buitenlandse belastingdiensten die de VVD in het regeerakkoord onderhandeld heeft (zonder er in het verkiezingsprogramma of de campagne ooit maar één woord over te zeggen). Maar alle beetjes helpen toch?

Ik geef ook toe dat het net als het aannemen van vluchtelingen een aanpak is die een klein groepje individuen heel erg helpt, maar hier is in ieder geval de bedoeling dat die mensen vervolgens weer meer mensen kunnen helpen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be